szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego? Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego. Takie koło kręcące się w powietrzu (w przypadku zablokowania drugiego koła) możnaby zatrzymać ręką....Próbowałeś? Poza tym jaki silnik generuje 2NM? Nawt na wolnych obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 to jak dziala zaspawany dyfer ( 100% szpera) bo to ona zdaje sie powinna przenosic 100% NM na oba kola po rowno w kazdej syt. ? Jak masz zaspawany dyfer, przeczepność lewego koła wynosi 0NM, prawego 500NM a układ napędowy jest w stanie wygenerować 200NM, to :arrow: w przybliżeniu lewe dostanie 1NM a prawe 199NM. [ Dodano: Pon Lut 25, 2008 3:52 pm ] Takie koło kręcące się w powietrzu (w przypadku zablokowania drugiego koła) możnaby zatrzymać ręką....Próbowałeś? Nie próbowałem. Poza tym jaki silnik generuje 2NM? Nawt na wolnych obrotach? Silnik generuje co najwyżej tyle momentu obrotowego ile wynosi przyczepność+opory wewnętrzne układu napędowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Idę się napić, zakurzyć i poszukać notatek ze szkoły.... Bo nadal coś mi nie pasuje... [ Dodano: Pon Lut 25, 2008 6:40 pm ] Odrobiłem nieco lekcje. Już wiem co mi nie pasiło :!: : Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego. A zawsze mnie uczyli: Mechanizm różnicowy ma jedną podstawową wadę: zawsze koło obracające się swobodniej otrzyma więcej siły napędowej. Jeśli więc jedno z kół napędzanych znajduje się na nawierzchni o niższej przyczepności, właśnie ono będzie silniej napędzane (będzie dostarczane mu więcej momentu obrotowego), a auto nie będzie w stanie ruszyć z miejsca. Teraz pasuje mi to do hipotetycznej sytuacji z autem 2wd, które ma jedno z napędzanych kół w górze :arrow: przy 5000rpm na kole będzie napewno ciut więcej momentu niż podane wyżej 1NM. Się zmęczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 szczur75, nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Azrael, nie tylko Ty Modziki :arrow: Chyba trzeba tą dyskusję wyciąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 A zawsze mnie uczyli:(...) Źle Cie uczyli, sami nie rozumieli zagadnienia. Teraz pasuje mi to do hipotetycznej sytuacji z autem 2wd, które ma jedno z napędzanych kół w górze przy 5000rpm na kole będzie napewno ciut więcej momentu niż podane wyżej 1NM. Może być n rpm. Więcej NM niż wynosi przyczepność+opory układu napędowego, silnik nie wygeneruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 A zawsze mnie uczyli:(...) Źle Cie uczyli, sami nie rozumieli zagadnienia. To był akurat cytat z Wikipedii. No ale może wiesz lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 To był akurat cytat z Wikipedii. No ale może wiesz lepiej. Tak wiem lepiej.. Daj mi proszę link do tej strony Wikipedi gdzie znajduje się cytowany przez Ciebie tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Tak wiem lepiej.. Ok. Niechaj tak się stanie. Edit: Stało się, zajarzyłem.... wymagało to wypalenia kilku.... litrów paliwa Dzięki i sorki za OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 szczur75, TomaszRT naprawdę to dobrze rozumie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 to wracając do tematu ... obok idzie równoległy temat o zmianie skrzyni w gt ALE chciałem się dowiedzieć, jak będzie z adaptacją skrzyni do 2.0 xt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Aero9000, podobnie jak w GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 czyli mimo rocznika 2004 nie uda się zaadoptować kpl z sti? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Aero9000, wszystko się da tylko pozostają 2 pytania: 1. po co 2. za ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 ad 1: nie pasuje mi zachowanie samochodu na drodze: 1/ bardzo łatwo wylatuje z zakrętu ( na zewnątrz) (nie przeginam z prędkością, nie robię uślizgów itp) 2/ czasami strasznie zacieśnia zakręt geometria jest zrobiona, opony są dobre ponad to muszę wymienić sprzęgło i łożysko w wiskozie - skoro muszę wejść pod auto - to może warto coś pozmieniać? ad 2: na razie zbieram informacje co można zrobić, a później koszty zweryfikują marzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 2/ czasami strasznie zacieśnia zakręt ??? Możesz rozwinąć? 1/ bardzo łatwo wylatuje z zakrętu ( na zewnątrz) (nie przeginam z prędkością, nie robię uślizgów itp) Obawiam sie ze masz Forestera.... wiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 zawsze coś mi nie pasowało - brakowało lotki, złotych felg .... teraz już wiem :!: Aero9000 napisał/a: 2/ czasami strasznie zacieśnia zakręt ??? Możesz rozwinąć? podsterowność ... do F nie można ucywilizować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 To zacieśnia czy jest podsterowny bo to się chyba wyklucza.... ? Można obniżyć Forka, wsadzić innekoła, wsadzić szpery, stabilizatory i tak dalej i tak dalej, ale to trochę taka sztuka dla sztuki się robi, Impreząnidgy nie będize a straci całe swoje walory użytkowe no i koszt będize zbliżony do jego wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 myślałem, wchodzenie przodu w zakręt to właśnie podsterowność - : w czasie zakrętu (w miarę ciasnego) przód zachowuje się , jakby chciał jeszcze mocniej go zacieśnić (wejść do środka zakrętu) tył zachowuje się neutralnie co do tego co napisałeś to nie oczekuję uzyskania trakcji równej imprezie - nie potrzebuję tego chcę uzyskać neutralne zachowanie auta na zakręcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 podsterowność to jak Ci przód wypluwa na zewnątrz zakrętu - normalne u Forka. Czemu Twój się zachowuje inaczej - nie wiem, ale tylko pogratulować, kontra, gaz, i jedziesz chłopie dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 taaak :cool: ale to auto jak ma zachciankę to potrafi równo "uślizgiwać się" z toru jazdy - wtedy mam równy uślizg z obu oś - teleportuje się na wyższą orbitę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rauf Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Temat o skrzyni, w treści i podsterowności i zacieśnianiu…ja myślę, że najlepiej zrobi kilka lekcji u Wróbla. Sprawy techniczne zostaw na potem. Sama jazda wiele Ci wyjaśni. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 rauf :arrow: PVV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się