Skocz do zawartości

zamiana skrzyni biegów


Aero9000

Rekomendowane odpowiedzi

TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego?

 

Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego.

 

Takie koło kręcące się w powietrzu (w przypadku zablokowania drugiego koła) możnaby zatrzymać ręką....Próbowałeś?

 

Poza tym jaki silnik generuje 2NM? Nawt na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak dziala zaspawany dyfer ( 100% szpera) bo to ona zdaje sie powinna przenosic 100% NM na oba kola po rowno w kazdej syt. ?

 

Jak masz zaspawany dyfer, przeczepność lewego koła wynosi 0NM, prawego 500NM a układ napędowy jest w stanie wygenerować 200NM, to :arrow: w przybliżeniu lewe dostanie 1NM a prawe 199NM.

 

[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 3:52 pm ]

Takie koło kręcące się w powietrzu (w przypadku zablokowania drugiego koła) możnaby zatrzymać ręką....Próbowałeś?

 

Nie próbowałem.

 

Poza tym jaki silnik generuje 2NM? Nawt na wolnych obrotach?

 

Silnik generuje co najwyżej tyle momentu obrotowego ile wynosi przyczepność+opory wewnętrzne układu napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę się napić, zakurzyć i poszukać notatek ze szkoły.... :mrgreen:

 

Bo nadal coś mi nie pasuje...

 

[ Dodano: Pon Lut 25, 2008 6:40 pm ]

Odrobiłem nieco lekcje. Już wiem co mi nie pasiło :!: :

Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego.

 

A zawsze mnie uczyli:

Mechanizm różnicowy ma jedną podstawową wadę: zawsze koło obracające się swobodniej otrzyma więcej siły napędowej. Jeśli więc jedno z kół napędzanych znajduje się na nawierzchni o niższej przyczepności, właśnie ono będzie silniej napędzane (będzie dostarczane mu więcej momentu obrotowego), a auto nie będzie w stanie ruszyć z miejsca.

 

Teraz pasuje mi to do hipotetycznej sytuacji z autem 2wd, które ma jedno z napędzanych kół w górze :arrow: przy 5000rpm na kole będzie napewno ciut więcej momentu niż podane wyżej 1NM.

 

Się zmęczyłem. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zawsze mnie uczyli:(...)

 

Źle Cie uczyli, sami nie rozumieli zagadnienia.

 

Teraz pasuje mi to do hipotetycznej sytuacji z autem 2wd, które ma jedno z napędzanych kół w górze przy 5000rpm na kole będzie napewno ciut więcej momentu niż podane wyżej 1NM.

 

Może być n rpm. Więcej NM niż wynosi przyczepność+opory układu napędowego, silnik nie wygeneruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1:

nie pasuje mi zachowanie samochodu na drodze:

1/ bardzo łatwo wylatuje z zakrętu ( na zewnątrz) (nie przeginam z prędkością, nie robię uślizgów itp)

2/ czasami strasznie zacieśnia zakręt

 

geometria jest zrobiona, opony są dobre

ponad to muszę wymienić sprzęgło i łożysko w wiskozie - skoro muszę wejść pod auto - to może warto coś pozmieniać?

 

ad 2:

na razie zbieram informacje co można zrobić, a później koszty zweryfikują marzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zacieśnia czy jest podsterowny bo to się chyba wyklucza....

 

 

?

 

 

 

Można obniżyć Forka, wsadzić innekoła, wsadzić szpery, stabilizatory i tak dalej i tak dalej, ale to trochę taka sztuka dla sztuki się robi, Impreząnidgy nie będize a straci całe swoje walory użytkowe no i koszt będize zbliżony do jego wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem, wchodzenie przodu w zakręt to właśnie podsterowność - :

w czasie zakrętu (w miarę ciasnego) przód zachowuje się , jakby chciał jeszcze mocniej go zacieśnić (wejść do środka zakrętu)

tył zachowuje się neutralnie

 

co do tego co napisałeś to nie oczekuję uzyskania trakcji równej imprezie - nie potrzebuję tego

chcę uzyskać neutralne zachowanie auta na zakręcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...