Aero9000 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 czy do forestera 2.0xt 2004 można przełożyć skrzynię z 2.5 sti 2006r bez większego kombinowania jeśli nie to co jeszcze trzeba zamienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Nie. Koło zamachowe, sprzęgło, łapę sprzgła, siłownik sprzęgła, wał napędowy, tylny dyfer, półośki i pewnie coś jeszcze czego nie pamiętaam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 dzięki tak właśnie myślałem, niepokoiło mnie sprzęgło 240 a montaż sześciobiegowej skrzyni wchodzi w grę? podobno skrzynia z sti ma szperę, a przynajmniej nie zacieśnia zakrętu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 No to właśnie z STI '06 jest 6mt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 to wersji 2.0 nie było - tylko 2.5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 w sti wersja 2.0 byla w eu spec do roku 2005. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 a miały 6 biegów i lepsze prowadzenie na zakręcie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 W sti (chyba) był zeszperowany przód - stąd może być lepsze "skręcanie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 szczur75, zaszperowanie przodu pomaga przy skręcaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 aflinta, Przy spiętym przodzie podczas skrętu koło przednie dociążone przenosi jakiś napęd. Przy wolnym dyfrze napęd przenosi koło odciążone (wewnętrzne) i auto wyjeżdża przodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aero9000 Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 i teraz tylko, która skrzynia będzie pasowała do mnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 aflinta, Przy spiętym przodzie podczas skrętu koło przednie dociążone przenosi jakiś napęd. Przy wolnym dyfrze napęd przenosi koło odciążone (wewnętrzne) i auto wyjeżdża przodem. Przy spiętym przodzie podczas skrętu, koło dociążone jest w stanie przenieść więcej momentu obrotowego niż koło odciążone.. Przy otwartym dyfrze oba koła przenoszą taki sam moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 aflinta, Przy spiętym przodzie podczas skrętu koło przednie dociążone przenosi jakiś napęd. Przy wolnym dyfrze napęd przenosi koło odciążone (wewnętrzne) i auto wyjeżdża przodem. Przy spiętym przodzie podczas skrętu, koło dociążone jest w stanie przenieść więcej momentu obrotowego niż koło odciążone.. Przy otwartym dyfrze oba koła przenoszą taki sam moment. Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia. Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia. Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę. Mylisz się.. Otwarty dyfer przenosi zawsze taki sam moment obrotowy na oba koła/osie. Jeśli dyfer jest 'spięty' to czym bardziej jest on 'spięty' tym więcej momentu obrotowego jest on w stanie przenieść na koło/oś o lepszej przyczepności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 szczur75, ja Cię proszę nie pisz takich bzdur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia. Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę. Mylisz się.. Otwarty dyfer przenosi zawsze taki sam moment obrotowy na oba koła/osie. Jeśli dyfer jest 'spięty' to czym bardziej jest on 'spięty' tym więcej momentu obrotowego jest on w stanie przenieść na koło/oś o lepszej przyczepności. Jeśli jedno koło ma zerową przyczepność to drugie przeniesie 50% momentu w otwartym dyfrze???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Jeśli jedno koło ma zerową przyczepność to drugie przeniesie 50% momentu w otwartym dyfrze???? Dokładnie tak. Jak rzeczone jedno koło ma przyczepność = 0NM to drugie dostanie również 0NM i auto będzie stało w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Jeśli jedno koło ma zerową przyczepność to drugie przeniesie 50% momentu w otwartym dyfrze???? Dokładnie tak. Jak rzeczone jedno koło ma przyczepność = 0NM to drugie dostanie również 0NM i auto będzie stało w miejscu. A to koło z przyczepnością 0NM ile dostanie momentu? (nie ile przeniesie na nawierzchnię...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 A to koło z przyczepnością 0NM ile dostanie momentu? (nie ile przeniesie na nawierzchnię...) Dostanie 0NM właśnie dlatego, że jego przyczepność wynosi 0NM :arrow: III Zasada Dynamiki Newtona :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 A to koło z przyczepnością 0NM ile dostanie momentu? (nie ile przeniesie na nawierzchnię...) Dostanie 0NM właśnie dlatego, że jego przyczepność wynosi 0NM :arrow: III Zasada Dynamiki Newtona :!: A czy ta zasada dynamiki tłumaczy dlaczego się kręci koło, które dostaje 0NM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 A czy ta zasada dynamiki tłumaczy dlaczego się kręci koło, które dostaje 0NM? Bo takie uproszczenie zrobiłem. To koło o przyczepności 0NM dostaje 1NM potrzebny aby się kręciło. Więc to drugie koło też dostaje 1NM. Co w dalszym ciągu jest zbyt mało aby poruszyć samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego? Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego? Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego. Takie koło kręcące się w powietrzu (w przypadku zablokowania drugiego koła) możnaby zatrzymać ręką....Próbowałeś? Poza tym jaki silnik generuje 2NM? Nawt na wolnych obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego. to jak dziala zaspawany dyfer ( 100% szpera) bo to ona zdaje sie powinna przenosic 100% NM na oba kola po rowno w kazdej syt. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się