Skocz do zawartości

zamiana skrzyni biegów


Aero9000

Rekomendowane odpowiedzi

aflinta, Przy spiętym przodzie podczas skrętu koło przednie dociążone przenosi jakiś napęd.

Przy wolnym dyfrze napęd przenosi koło odciążone (wewnętrzne) i auto wyjeżdża przodem.

 

Przy spiętym przodzie podczas skrętu, koło dociążone jest w stanie przenieść więcej momentu obrotowego niż koło odciążone.. Przy otwartym dyfrze oba koła przenoszą taki sam moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, Przy spiętym przodzie podczas skrętu koło przednie dociążone przenosi jakiś napęd.

Przy wolnym dyfrze napęd przenosi koło odciążone (wewnętrzne) i auto wyjeżdża przodem.

 

Przy spiętym przodzie podczas skrętu, koło dociążone jest w stanie przenieść więcej momentu obrotowego niż koło odciążone.. Przy otwartym dyfrze oba koła przenoszą taki sam moment.

 

Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia.

Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia.

Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę.

 

Mylisz się.. Otwarty dyfer przenosi zawsze taki sam moment obrotowy na oba koła/osie. Jeśli dyfer jest 'spięty' to czym bardziej jest on 'spięty' tym więcej momentu obrotowego jest on w stanie przenieść na koło/oś o lepszej przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia.

Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę.

 

Mylisz się.. Otwarty dyfer przenosi zawsze taki sam moment obrotowy na oba koła/osie. Jeśli dyfer jest 'spięty' to czym bardziej jest on 'spięty' tym więcej momentu obrotowego jest on w stanie przenieść na koło/oś o lepszej przyczepności.

 

Jeśli jedno koło ma zerową przyczepność to drugie przeniesie 50% momentu w otwartym dyfrze????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jedno koło ma zerową przyczepność to drugie przeniesie 50% momentu w otwartym dyfrze????

 

Dokładnie tak. Jak rzeczone jedno koło ma przyczepność = 0NM to drugie dostanie również 0NM i auto będzie stało w miejscu.

 

A to koło z przyczepnością 0NM ile dostanie momentu? (nie ile przeniesie na nawierzchnię...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to koło z przyczepnością 0NM ile dostanie momentu? (nie ile przeniesie na nawierzchnię...)

 

Dostanie 0NM właśnie dlatego, że jego przyczepność wynosi 0NM :arrow: III Zasada Dynamiki Newtona :!:

 

A czy ta zasada dynamiki tłumaczy dlaczego się kręci koło, które dostaje 0NM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ta zasada dynamiki tłumaczy dlaczego się kręci koło, które dostaje 0NM?

 

Bo takie uproszczenie zrobiłem. To koło o przyczepności 0NM dostaje 1NM potrzebny aby się kręciło. Więc to drugie koło też dostaje 1NM. Co w dalszym ciągu jest zbyt mało aby poruszyć samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego?

 

Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego?

 

Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego.

 

Takie koło kręcące się w powietrzu (w przypadku zablokowania drugiego koła) możnaby zatrzymać ręką....Próbowałeś?

 

Poza tym jaki silnik generuje 2NM? Nawt na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego.

 

to jak dziala zaspawany dyfer ( 100% szpera) bo to ona zdaje sie powinna przenosic 100% NM na oba kola po rowno w kazdej syt. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...