Aero9000 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 czy do forestera 2.0xt 2004 można przełożyć skrzynię z 2.5 sti 2006r bez większego kombinowania jeśli nie to co jeszcze trzeba zamienić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Nie. Koło zamachowe, sprzęgło, łapę sprzgła, siłownik sprzęgła, wał napędowy, tylny dyfer, półośki i pewnie coś jeszcze czego nie pamiętaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aero9000 Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 dzięki tak właśnie myślałem, niepokoiło mnie sprzęgło 240 a montaż sześciobiegowej skrzyni wchodzi w grę? podobno skrzynia z sti ma szperę, a przynajmniej nie zacieśnia zakrętu Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 No to właśnie z STI '06 jest 6mt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aero9000 Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 to wersji 2.0 nie było - tylko 2.5 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 w sti wersja 2.0 byla w eu spec do roku 2005. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aero9000 Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 a miały 6 biegów i lepsze prowadzenie na zakręcie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 W sti (chyba) był zeszperowany przód - stąd może być lepsze "skręcanie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 szczur75, zaszperowanie przodu pomaga przy skręcaniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 aflinta, Przy spiętym przodzie podczas skrętu koło przednie dociążone przenosi jakiś napęd. Przy wolnym dyfrze napęd przenosi koło odciążone (wewnętrzne) i auto wyjeżdża przodem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aero9000 Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 i teraz tylko, która skrzynia będzie pasowała do mnie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 aflinta, Przy spiętym przodzie podczas skrętu koło przednie dociążone przenosi jakiś napęd. Przy wolnym dyfrze napęd przenosi koło odciążone (wewnętrzne) i auto wyjeżdża przodem. Przy spiętym przodzie podczas skrętu, koło dociążone jest w stanie przenieść więcej momentu obrotowego niż koło odciążone.. Przy otwartym dyfrze oba koła przenoszą taki sam moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 aflinta, Przy spiętym przodzie podczas skrętu koło przednie dociążone przenosi jakiś napęd. Przy wolnym dyfrze napęd przenosi koło odciążone (wewnętrzne) i auto wyjeżdża przodem. Przy spiętym przodzie podczas skrętu, koło dociążone jest w stanie przenieść więcej momentu obrotowego niż koło odciążone.. Przy otwartym dyfrze oba koła przenoszą taki sam moment. Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia. Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia. Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę. Mylisz się.. Otwarty dyfer przenosi zawsze taki sam moment obrotowy na oba koła/osie. Jeśli dyfer jest 'spięty' to czym bardziej jest on 'spięty' tym więcej momentu obrotowego jest on w stanie przenieść na koło/oś o lepszej przyczepności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 szczur75, ja Cię proszę nie pisz takich bzdur Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Przy spiętym przenoszą taki sam (mniej więcej) moment, zależnie od spięcia. Przy otwartym napęd idzie tam, gdzie łatwiej czyli na koło odciążone i ono zaczyna "buksować". A koło w poślizgu nie przeniesie momentu na drogę. Mylisz się.. Otwarty dyfer przenosi zawsze taki sam moment obrotowy na oba koła/osie. Jeśli dyfer jest 'spięty' to czym bardziej jest on 'spięty' tym więcej momentu obrotowego jest on w stanie przenieść na koło/oś o lepszej przyczepności. Jeśli jedno koło ma zerową przyczepność to drugie przeniesie 50% momentu w otwartym dyfrze???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Jeśli jedno koło ma zerową przyczepność to drugie przeniesie 50% momentu w otwartym dyfrze???? Dokładnie tak. Jak rzeczone jedno koło ma przyczepność = 0NM to drugie dostanie również 0NM i auto będzie stało w miejscu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Jeśli jedno koło ma zerową przyczepność to drugie przeniesie 50% momentu w otwartym dyfrze???? Dokładnie tak. Jak rzeczone jedno koło ma przyczepność = 0NM to drugie dostanie również 0NM i auto będzie stało w miejscu. A to koło z przyczepnością 0NM ile dostanie momentu? (nie ile przeniesie na nawierzchnię...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 A to koło z przyczepnością 0NM ile dostanie momentu? (nie ile przeniesie na nawierzchnię...) Dostanie 0NM właśnie dlatego, że jego przyczepność wynosi 0NM :arrow: III Zasada Dynamiki Newtona :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 A to koło z przyczepnością 0NM ile dostanie momentu? (nie ile przeniesie na nawierzchnię...) Dostanie 0NM właśnie dlatego, że jego przyczepność wynosi 0NM :arrow: III Zasada Dynamiki Newtona :!: A czy ta zasada dynamiki tłumaczy dlaczego się kręci koło, które dostaje 0NM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 A czy ta zasada dynamiki tłumaczy dlaczego się kręci koło, które dostaje 0NM? Bo takie uproszczenie zrobiłem. To koło o przyczepności 0NM dostaje 1NM potrzebny aby się kręciło. Więc to drugie koło też dostaje 1NM. Co w dalszym ciągu jest zbyt mało aby poruszyć samochód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego? Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 TomaszRT, a co się dzieje z resztą NM dostarczonych do układu różnicowego? Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej :arrow: silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego. Takie koło kręcące się w powietrzu (w przypadku zablokowania drugiego koła) możnaby zatrzymać ręką....Próbowałeś? Poza tym jaki silnik generuje 2NM? Nawt na wolnych obrotach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Reszta NM nie istnieje. Odnosząc się do przypadku, który przedstawiłem powyżej silnik wygeneruje 2NM momentu obrotowego, i poprzez otwarty mechanizm różnicowy do każdego z kół zostanie dostarczone po 1NM momentu obrotowego. to jak dziala zaspawany dyfer ( 100% szpera) bo to ona zdaje sie powinna przenosic 100% NM na oba kola po rowno w kazdej syt. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now