Skocz do zawartości

Porady dotyczące techniki jazdy


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

...

mikki, masz na mysli ustawic go gazem do boku?

Jak już lecisz po stycznej i nie ma ratunku, bo tak to na ogół wygląda, to redukcja i gaz może pomóc. Ustawi to samochód bokiem i jest szansa odbić się od przeszkody, a nie się w nią wpakować (tak miałem z drzewem :lol: ) Zależy od nawierzchni. Lepiej to wychodzi na luźnym niż na śliskim :roll: Ale to jest raczej ostateczność, jak mocno przepałujesz. Ja staram się tak nie jeździć tylko ustawiać samochód przed zakrętem i kierować go gazem. Teoretycznie technika wolniejsza, ale znacznie przyjemniejsza :lol: tu masz przykład http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &plindex=9

Z tego co wiem to Krzysiek nie używa lewej nogi, no może w 30s.

 

Co do nawrotu to ja uważam, że jedyna zawsze przed :idea: Przykład również powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 265
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

według Kajtka z SJS, I A.L. i ja sie tego trzymam :cool: , najlepiej , najszybciej jest wbić jedynke podczas momentu gdy auto się "owija" wokół beczki , pachołka itd. bo wtedy jest na to czas.

 

Hmm - spróbuję i tak 8).

 

Może to kwestia tego, na ile się jest dobrym kierowcą - wersja "dla początkujących" zakłada przygotowanie manewru i wrzucenie jedynki przed nawrotem; dla "szybkich" - zrobienie tego w trakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest jeden z powodów dlaczego zmieniam skrzynię na STI - można wbić pierwszy bieg przed nawrotką.

 

Zawiódłbyś się - nie jest to zawsze takie łatwe, choć niemożność wbicia biegu jest zazwyczaj dobrym sygnałem, że dohamowaliśmy za mało i zamiast zrobić ciasny nawrót zrobimy taki szeeeeeeeeeeeeeeeroki :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według Kajtka z SJS, I A.L. i ja sie tego trzymam :cool: , najlepiej , najszybciej jest wbić jedynke podczas momentu gdy auto się "owija" wokół beczki , pachołka itd. bo wtedy jest na to czas.

czyli wygląda to tak.

Jedziemy na jakimś tam biegu, zbijamy bieg na drugi cały czas hamując, zaczynamy skrecać, wciskamy sprzegło, lub jak komuś nie zależy na napędach to bez :twisted:wtedy ręczny, auto sie zaczyna obracać, i w momencie obrotu spokojnie wbijamy jedynke ,i jak auto sie ustawi puszczamy sprzęgło i mamy już wbity I bieg i jedziemy dalej.

czy w momencie wysprzeglania i zaciagania recznego nadal hamujemy? :roll:

 

 

p.s. a widzisz, Kudlaty, temat b. ciekawy, i smiem twierdzic, b. potrzebny :!: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według Kajtka z SJS, I A.L. i ja sie tego trzymam :cool: , najlepiej , najszybciej jest wbić jedynke podczas momentu gdy auto się "owija" wokół beczki , pachołka itd. bo wtedy jest na to czas.

czyli wygląda to tak.

Jedziemy na jakimś tam biegu, zbijamy bieg na drugi cały czas hamując, zaczynamy skrecać, wciskamy sprzegło, lub jak komuś nie zależy na napędach to bez :twisted:wtedy ręczny, auto sie zaczyna obracać, i w momencie obrotu spokojnie wbijamy jedynke ,i jak auto sie ustawi puszczamy sprzęgło i mamy już wbity I bieg i jedziemy dalej.

czy w momencie wysprzeglania i zaciagania recznego nadal hamujemy? :roll:

 

p.s. a widzisz, Kudlaty, temat b. ciekawy, i smiem twierdzic, b. potrzebny :!: :mrgreen:

 

wszystko zalezy czy nie przeholowałem z prędkościa najazdowa, ale ogolnie nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie, hamulec puszczasz przed nawrotem, ja wtedy (jeszcze tuż przed ręcznym) wbijam jedynkę i w momencie nawrotu bardzo dobrym pomysłem jest walnięcie w hamulec. Obraca w miejscu... Muszę iść to sprawdzić, bo nie potrafię chyba tego dobrze opisać :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki, dzieki za komentarze... :razz:

 

troche z innej beczki... porownanie: Super OES Mielec 2007 - GT vs STi

 

imho technika jazdy kierowcy GT'eka jest lepsza... :roll:

czekam na jakies wskazowki i komentarze, jak najszybciej jechac w takim OES'ie

 

 

p.s. i jakie cisnienie opon w przypadku GT'eka (205/50-R16) na takiej trasie doradzilibyscie?

2.4 przod/tyl bedzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według Kajtka z SJS, I A.L. i ja sie tego trzymam :cool: , najlepiej , najszybciej jest wbić jedynke podczas momentu gdy auto się "owija" wokół beczki , pachołka itd. bo wtedy jest na to czas.

 

Hmm - spróbuję i tak 8).

 

Może to kwestia tego, na ile się jest dobrym kierowcą - wersja "dla początkujących" zakłada przygotowanie manewru i wrzucenie jedynki przed nawrotem; dla "szybkich" - zrobienie tego w trakcie.

 

ja tak zawsze robilem w osce. z 2 powodow bylo to dla mnie prostsze niz w GTku

 

po 1 jeszcze ucze sie zachowania AWD w ekstremalnych sytuacjach, tutaj wystarczy delikatnie zerwac przyczepnosc i dalej prowadzic auto gazem, w osce reczny trzeba bylo troszke dluzej przytrzymac

 

po 2 w GTku wbicie jedynki podczas jazdy jest o wiele ciezsze niz w moim poprzednim aucie (ibiza cupra), szczerze mowiac troche szkoda mi skrzynii zeby wpychac ta 1 na sile

 

mimo wszystko, moim zdaniem, przedstawiony powyzej sposob jest jednym z najszybszych na pokonanie nawrotu przy pomocy hamulca recznego. wymaga na pewno juz nieco wprawy, aby wszystko dobrze zsynchronizowac

 

edit: ja zauwazylem, ze moje auto lepiej trzyma sie drogi na cisnieniu 2.1 niz 2.3-2.35 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ja zauwazylem, ze moje auto lepiej trzyma sie drogi na cisnieniu 2.1 niz 2.3-2.35 bara

nasz na mysli "upalanie" czy tez normalna codzienna jazde?

bo ja mam zgola odwrotne odczucia - "na codzien" dalem 2.4 P/T, tak jak zaleca MRT, i zauwazylem odczuwalna poprawe wlasciwosci jezdnych GT'eka w porownaniu do prowadzenia na cisnieniu, zalecanym przez producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche z innej beczki... porownanie: Super OES Mielec 2007 - GT vs STi

 

imho technika jazdy kierowcy GT'eka jest lepsza... :roll:

 

Technika obu tych panów jest bardzo dobra,tylko STi jechało bardziej pod publikę co szczególnie widać na tym filmie :

http://pl.youtube.com/watch?v=YfTa5vRuG ... re=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto to STI, DCCD na open, auto wyjezdza na zewnatrz - daj Boze w szczere pole..

Po co jeździsz autem AWD bez centralnej szpery ? (DCCD open)

chce blizej poznac sie z prawami fizyki - zeby bylo trudniej. nie zalezy mi na czasach, a na wypracowaniu wlasciwych nawykow.

chyba, ze moje zalozenie jest absurdalne, wiec prosze o komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ja zauwazylem, ze moje auto lepiej trzyma sie drogi na cisnieniu 2.1 niz 2.3-2.35 bara

nasz na mysli "upalanie" czy tez normalna codzienna jazde?

bo ja mam zgola odwrotne odczucia - "na codzien" dalem 2.4 P/T, tak jak zaleca MRT, i zauwazylem odczuwalna poprawe wlasciwosci jezdnych GT'eka w porownaniu do prowadzenia na cisnieniu, zalecanym przez producenta

 

mam na mysli upalanie podczas codziennej jazdy :mrgreen: mysle, ze jezdzac emerycko nie odczuje sie wiekszej roznicy w przyczepnosci miedzy 2 a 2.4 bara. kwestia tez lezy o jakich oponach mowa, ja mialem na mysli letnie na suchym i mokrym asfalcie, jesli ty miales na mysli zimowki to troche zmienia postac rzeczy, duzo zalezy tez od profilu opony (u mnie 50) jej producenta itd itd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje spostrzeżenia są takie że GTek jest mocno podsterowny przy małych prędkościach, szczególnie na śliskich nawierzchniach, średnio sobie z tym ciągle radzę, staram się rzucić samochód przed winklem (bez rękawa), tak żeby w zakręcie być już ustawionym i go wyciągać gazem, problem polega na tym, że auto mi jakby "odpływa tyłem" a ja boje się że przywale w coś po zewnętrznej, już ze sto razy szedłem na centymetry od tych "twardych kibiców drogi" ...makabra

 

Z koleji przy dużych prędkościach auto robi się nadsterowne co mnie pare razy mocno przeraziło, moje reakcje są takie że odpuszczam trochę gaz i delikatnie kontruje, auto mi wraca do toru jazdy , gdy założe zbyt silną kontre auto zarzuca mocno w drugą stronę.

 

Czy moje reakcje są względnie poprawne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foreksz, jest absurdalne.

 

AWD bez centralnej szpery zachowuje się nieprzewidywalnie i nienaturalnie. Takie RWD która czasem jest FWD.

W zasadzie temu panu należałoby cały czas potakiwać :lol:

Rzadko się z tobą nie zgadzam AZ. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliżam się do nawrotu, będzie rękaw, ale po rękawie z dwójki ani rusz. :mad: Musi być jedynka.

 

Jak to zrobić, żeby było dobrze i tanio?? :mrgreen: :mrgreen: Czy może jednak zostać na dwójce??

 

Trzeba wrzucić jedynkę w momencie kiedy auto się prawie zatrzymało.To jest bardzo szybka operacja.

Zapomnij o wyjściu z nawrotki na dwójce.

 

Liczy sie to jak szybko WYJDZIESZ z zakrętu, a nie jak szybko weń wejdziesz. Sądzę, że lepiej jest mocniej dohamować przed zakrętem i włożyć jedynkę - rękaw i tak szarpiesz będąc już w zakręcie, a mając zapiętą jedynkę szybciej z zakrętu odjedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczy sie to jak szybko WYJDZIESZ z zakrętu, a nie jak szybko weń wejdziesz. Sądzę, że lepiej jest mocniej dohamować przed zakrętem i włożyć jedynkę - rękaw i tak szarpiesz będąc już w zakręcie, a mając zapiętą jedynkę szybciej z zakrętu odjedziesz.

Nie do końca. Akurat na nawrocie, lepiej jest podjechać na dwójce, pociągnąć rękawa i kiedy samochód jest w poślizgu wrzucić 1... Można to zrobić tak, że w żadnym stopniu nie naruszy to Twojej prędkości wyjściowej. Wbicie 1 przed nawrotem zajmię trochę czasu, nawet z międzygazem powinno się to robić delikatnie i tutaj bedzie strata czasowa.

PS. Kierownik białego Evo 5, które pojawia się w Tychach, na bardzo wolnych i wąskich zakrętach(np zawężone oponami) przepinał delikatnie z 2 na 1 w zakręcie kiedy samochód jechał ze stałą prędkością. A chyba można powiedzieć, że Zbyszek(?) jeździ bardzo dobrze i czasy robi wręcz imponujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) staram się rzucić samochód przed winklem (bez rękawa), tak żeby w zakręcie być już ustawionym i go wyciągać gazem (...)

i to jest kolejny ( :oops: :razz: ) temat, ktory chcialem poruszyc...

tj. jak w przypadku AWD, powiedzmy seryjnego GT'eka, dokonywac ciasnych (i w miare szybkich!) nawrotow bez uzycia recznego na przyczepnej nawierzchni, powiedzmy na suchym asfalcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 4wd to niech się wypowiedzą Ci co mają... Ale chciałem jeszcze dodać, że jeśli auto na nawrocie się mieści bęz rękawa to żaden poślizg, ręczny,itd nie jest potrzebny. Wiele ludzi o tym zapomina, oczywiście jadąc na czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...