Opel Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Mój autobus po dynamicznej jeździe dostaje dychawicy. Dojeżdżając do skrzyżowania spadają mu obroty poniżej 450 (skrzynia automatyczna), zapala się check a silnik zaczyna pracować na 2 cylindry. Wszystko wraca do normy po zgaszeniu silnika i powtórnym zapaleniu. Lampa check gaśnie sama po około 5 uruchomieniach ( o co nietrudno w mieście ale kłopotliwe na trasie). W czasie pracy na 2 cylindrach iskra dociera do 4 świec. Podłączając silnik do testera wyskakuję problem z wolnymi obrotami. Czyszczono przepustnicę, czyszczono silnik krokowy, wymieniono świece, kable, wymieniono cewkę zapłonową, knock sensor i nic. Elektonikowi udało się ustalić brak sygnału na wtryskiwaczach podczas pracy na 2 cylindrach. Problem pojawił mi się po błotnisto mokrej jeździe po lesie i trwa już 6 miesięcy. Czy ktoś ma pomysł na tą zagadkę. Jeśli jezdżę delikatnie problem nie występuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Tak na wstępnie to witamy na forum http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962 Wracając do tematu, to co wywala check engine? Znaczy jakie kody błędów tak z czystej ciekawości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opel Posted February 21, 2008 Author Share Posted February 21, 2008 Przepraszam i proszę o wybaczenie. Witam wszystkich na forum. Jeśli chodzi o numer błędów to ustalę to jutro z elektronikiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Opel, sam też możesz sprawdzić http://www.legacycentral.org/library/li ... /codes.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opel Posted February 21, 2008 Author Share Posted February 21, 2008 A W JAKI SPOSÓB Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Opel, no przecież podałem linka. Zresztą sądząc po Twojej poprzedniej reakcji pierwszego co dostałeś też zignorowałeś :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opel Posted February 21, 2008 Author Share Posted February 21, 2008 Dla mnie forum to nowość. Podkradłem dziecku laptopa i ... uczę się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Na to nigdy nie jest za późno, a jako inżynier szybko się z tym uporasz :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Jeżeli elektronik zdiagnozował że nie ma sygnału na wtryskiwaczach to nic prostrzego , tylko trzeba zrobić prowizoryczna nową wiązkę od wtryskiwaczy do ECU ( cztery przewody), i sprawdzać jeżeli problem ustąpi do wiadomo zę wiązka, jeżeli nie wszystko wskazuje na uszkodzenie ECU (zimny lut, przerwa na ścieżce ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opel Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 Kombinujesz w dobrą stronę, ale po co robić nowe wiązki do wtryskiwaczy skoro zawsze w czasie awarii nie pracują zawsze dwa przednie cylindry.Czyli mało prawdopodobne aby przerwa w dostawie prądu pojawiała się jednocześnie na 2 cylindrach. Dla mnie po twojej sugestii pojawia się problem w ECU. Nadmienię że problem zaczął się od zgaśnięcia autka w czasie jazdy tak jakbyś wyłączył zapłon (dotoczyłem się do bezpicznej zatoczki). Przez długi czas silnik nie reagował na zapłon (brak reakcji zmiany napięcia na kontolkach tak jakby sygnał ze stacyjki nie docierał do rozrusznika). Naprawiłem to ( w trasie) polewając wodą gazowaną wszystkie przewody masowe pod maską, po czym po przejechaniu następnych 100 km pojawiły się niepalące cylindry. I tak do dzisiaj przy dynamicznej jeździe tzn. częste redukcje i wysokie obroty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Jesli nie pala dwa przednie cylindry, to moze byc problem z cewka zaplonowa lub kablami. Przeczysc styki na kostce od cewki, pomierz kable zaplonowe, ew. zamien przednie z tylnymi i zobacz co sie dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opel Posted May 3, 2008 Author Share Posted May 3, 2008 HURRRRRRRRA !!! Naprawiłem moje cudo. Poświęciłem na to 2 godziny. Poodkręcałem, wyczyściłem, posmarowałem wszystkie śrubki masowe i prądowe pod maską włącznie z rozrusznikiem. Wypiąłem i wpiąłem także ecu pod nogami pasażera. Wszystko działa już od 2 tygodni. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Super Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kura Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 HURRRRRRRRA !!!Naprawiłem moje cudo. Poświęciłem na to 2 godziny. Poodkręcałem, wyczyściłem, posmarowałem wszystkie śrubki masowe i prądowe pod maską włącznie z rozrusznikiem. Wypiąłem i wpiąłem także ecu pod nogami pasażera. Wszystko działa już od 2 tygodni. Pozdrawiam Za późno dotarłem do tego wątku, ale pracując na dwóch cylindrach Twój OBK był przełączony w tryb awaryjny. Komp odłączał zasilanie benzyną w przednich cylindrach... Częstą przyczyną jest np. utrata masy w wiązce silnika... Tak było ostatnio w zaprzyjaźnionym warsztacie. I tam też problem dotknął legacka z 97 roku Pozdrawiam!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macieyo Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Witam Forumowiczów Mam pytanko - jak najłatwiej się zorientować że samochód pali tylko na 2 cylindry- bo o to podejżewam mojego Outbacka- wolne obroty spadają mu jak w samochodzie kolegi Opla poniżej 450 i wtedy samochodzikiem nieco trzęsie.na wysokich obrotach i w czasie jazdy wszytko jest ok. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Macieyo, odpinaj pojedynczo przewody zapłonowe z cewki - jak nie zmieni to pracy silnika to znaczy, że tu jest problem (świeca, przewód albo cewka), jak zmieni (pogorszy) to znaczy, że ten kawałek akurat pracuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 HURRRRRRRRA !!!Naprawiłem moje cudo. Poświęciłem na to 2 godziny. Poodkręcałem, wyczyściłem, posmarowałem wszystkie śrubki masowe i prądowe pod maską włącznie z rozrusznikiem. Wypiąłem i wpiąłem także ecu pod nogami pasażera. Wszystko działa już od 2 tygodni. Pozdrawiam Za późno dotarłem do tego wątku, ale pracując na dwóch cylindrach Twój OBK był przełączony w tryb awaryjny. Komp odłączał zasilanie benzyną w przednich cylindrach... Częstą przyczyną jest np. utrata masy w wiązce silnika... Tak było ostatnio w zaprzyjaźnionym warsztacie. I tam też problem dotknął legacka z 97 roku Pozdrawiam!! Skad masz takie informacje, ze w trybie awaryjnym silnik chodzi na dwa cylindry ? Subaru twierdzi ze to nie jest prawda, czy wiesz to lepiej od nich ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opel Posted September 23, 2008 Author Share Posted September 23, 2008 Nie wiem co twierdzi sip, ale w tym przypadku właśnie tak było a sprawdzałem to zdejmując kolejno kable z cewki zapłonowej. Zawsze przy zapalonym check'u nie pracowały tylne cylindry (brak zmiany pracy silnika, przy zdjęciu kabla z przednich od razu gasł) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now