Jump to content

Ile kosztują dodatkowe KM w Foresterze?


Tomasz

Recommended Posts

260 kM / 380 Nm - 6300zl netto

270 kM / 400 Nm - 6 500 zł netto

285 kM / 400 Nm - 15 000 zł netto

300-320 kM / 420 Nm - ??????

 

 

30 sekund z google :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak mi się tłucze po głowie pewne pytanie:

 

Ile kosztują dodatkowe KM w Foresterze 2.5XT:

a) 70 KM :?:

B) 120 KM :?:

 

Proponował bym raczej zmienić najpierw hamulce i opony(JEżELI SA SERYJNE), a potem iść w KM

Link to comment
Share on other sites

Proponował bym raczej zmienić najpierw hamulce i opony

carfit, na hamulce powolutku zbieram - jak tylko uzbieram od razu sie do Ciebie zgłoszę :smile:

Porządne (?) opony zimowe są na oryginalnych 17". Rozglądam się za dobrymi felgami na lato. Opony wybrane.

 

Chcę sie zorientować ile i w jakim okresie czasu pieniążków będę potrzebować na samochód. I czy ma to sens.

Stąd pytanie w temacie.

 

chojny, to co podałeś widziałem... I nie odpowiada to na moje pytanie

Link to comment
Share on other sites

Ja pewnie zaraz w XT też bede robił jakieś czary mary :mrgreen: , ale góra 260 -270 KM, dalej nie ma sensu bo i tak sie wszystko rozleci :twisted: , skrzybia , motur, :roll:

Link to comment
Share on other sites

dalej nie ma sensu bo i tak sie wszystko rozleci , skrzybia ,

motur

 

no właśnie, a nie da się tak żeby się nie rozleciało? Nie mówię, że do podanych mocy dojść za jednym razem. Powoli, zbudować coś czemu mało co da radę. Bo wygląd tego samochodu to idealny "undercove" :wink:

Link to comment
Share on other sites

wszystko sie da, tylko rodzi sie pytanie za ile i czy jest sens, bo taniej bedzie kupic mocniejsze auto

Link to comment
Share on other sites

Silnik w 2.5XT to praktycznie ten sam silnik co w STI, wiec tak od razu sie nie rozleci (oczywiscie sa wyjatki).

 

Na samym wydechu (od turbo do konca) i programie bedziesz mogl uzyskac 40-50 KM przy dobrych wiatrach. Pozniej zaczynaja sie juz wieksze schody. 70 KM czy 120 KM bedzie kosztowalo mniejwiecej tyle samo, bo zeby uzyskac takie przyrosty bedziesz musial wymienic pompe paliwa, wtryskiwacze i turbo.

Przykladowo w stanach ceny wtryskow wachaja sie w granicach $400 a turbo od $800 do $1400 (sa tez drozsze ale do 350 KM powinno sie cos znalezc w tym przedziale).

Link to comment
Share on other sites

30 sekund z google :wink:

 

30 sek is not enough - jak mawiała moja młodzieńcza przyjaźń :oops:

Poszukaj dłużej to znajdziesz taniej te 400nm :razz:

 

[ Dodano: Czw Lut 21, 2008 10:58 am ]

Proponował bym raczej zmienić najpierw hamulce i opony(JEżELI SA SERYJNE), a potem iść w KM

 

W foresterze nie jest to tak oczywiste jak w WRX imho.

Jeżeli auto nie jest wykorzystywane do upalania /a kto kupuje do tego Forestera?/ to seria jest wystarczająca. Zobacz w dieslach czy ktoś upiera się, że przy czipie koniecznie trzeba ruszać hamulce, opony, zawias, skrzynię itd...

Faktycznie hamulce będą się szybciej zużywały, ale przy pierwszej okazji wymieni się elementy na mocniejsze i jest ok.

 

Dlatego do normalmego użytku można zupełnie bezkarnie zrobić sobie mocniejszą lodówkę i cieszyć się Nm i zdziwieniem mocniejszych nominalnie suvów. :cool:

Link to comment
Share on other sites

goldenarts, roznice sa, ale minimalne. Ani jeden z tych silnikow nie ma kutych tlokow. Tak na szybko udalo mi sie znalezc ze roznia sie one troche kompresja 8.2 STI i 8.4 Forester/WRX.

 

Znalazlem cos takiego w sieci

Eng code 255 and 257 had the same part #'s for the following

Cams, Valves, Bearings, rods, and the Crank

 

Bill

Parts Manager

Subaru of Jacksonville

Link to comment
Share on other sites

30 sekund z google :wink:

 

30 sek is not enough - jak mawiała moja młodzieńcza przyjaźń :oops:

Poszukaj dłużej to znajdziesz taniej te 400nm :razz:

 

[ Dodano: Czw Lut 21, 2008 10:58 am ]

Proponował bym raczej zmienić najpierw hamulce i opony(JEżELI SA SERYJNE), a potem iść w KM

 

W foresterze nie jest to tak oczywiste jak w WRX imho.

Jeżeli auto nie jest wykorzystywane do upalania /a kto kupuje do tego Forestera?/ to seria jest wystarczająca. Zobacz w dieslach czy ktoś upiera się, że przy czipie koniecznie trzeba ruszać hamulce, opony, zawias, skrzynię itd...

Faktycznie hamulce będą się szybciej zużywały, ale przy pierwszej okazji wymieni się elementy na mocniejsze i jest ok.

 

Dlatego do normalmego użytku można zupełnie bezkarnie zrobić sobie mocniejszą lodówkę i cieszyć się Nm i zdziwieniem mocniejszych nominalnie suvów. :cool:

 

widocznie mamy różne podejście do tuningu :roll: chcesz mieć ≈ 300KM i na seryjnych oponach (Geoleanderach) i hamulcach :?: , no nic można i tak :sad:

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
Tak mi się tłucze po głowie pewne pytanie:

 

Ile kosztują dodatkowe KM w Foresterze 2.5XT:

 

Koszta to:

1. Skrzynia

2. Gwarancja (jeżeli posiadana)

3. Dopuszczenie do ruchu (bo niezgodny z homologacja i naszym Prawem o Ruchu Drogowym)

4. Ubezpiecznie (ale tylko w razie wypadku, i tylko jeżeli się zorientują :evil: )

 

Oczywiście, jeżeli ubezpieczalnia zorientuje się po czasie, to ew. proces o wyłudzenie odszkodowania.

 

Pytanie brzmi raczej, po co ?

Samochód i tak ma ogranicznik przy 226km/godz.

Przyspieszenie do 100 to ok. 6s. Można by nieco poprawić montując ... inne opony, bo na starcie troszkę traci na skutek bieżnika "ogólnego zastosowania" :wink:

 

Więc może lepiej zainwestować np .... w SJS, i po prostu nieco lepiej wykorzystywać możliwości samochodu ?

 

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

W sumie naprawde sie zgodze z Dyrekcją :lol: , gdyby nie te głodne farmazony z pkt 3 i 4 :wink: :mrgreen:

 

A tak czysto z ciekawości dlaczego ogranicznik akurat przy 226 km/h ? i wogóle po co ?

Link to comment
Share on other sites

A tak czysto z ciekawości dlaczego ogranicznik akurat przy 226 km/h ? i wogóle po co ?

carfit, jeszcze go nie wydlubales? :shock:

:mrgreen:

 

no własnie sam sie dziwie, chyba sie starzeje :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel
W sumie naprawde sie zgodze z Dyrekcją :lol: , gdyby nie te głodne farmazony z pkt 3 i 4 :wink: :mrgreen:

 

A tak czysto z ciekawości dlaczego ogranicznik akurat przy 226 km/h ? i wogóle po co ?

 

Prawo można nazwać "farmazonami". Natomiast publikowanie takiej opinii na Forum ogólnodostępnym, na którym cieszy się Pan pewnym autorytetem świadczy ... o braku odpowiedzialności.

"§ 5. Okresowe badanie techniczne pojazdu polega na sprawdzeniu:

 

1) zgodności faktycznych danych pojazdu z zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, dotyczącymi tożsamości i danych technicznych pojazdu, a także prawidłowości i stanu tablic rejestracyjnych, "

Na badanie techniczne mozna być skierownym w przypadku podejrzenia takiej niezgodności.

Niezgodność powoduje nieważność dowodu rejestracyjnego ...

 

Umowa ubezpieczeniowa (przykład : PZU) zawiera klauzulę ważności dowodu rejestracyjnego i przeglądu technicznego. DR staje się nieważnym, gdy dokonano zmian technicznych wymagających wpisu ... I kółko się zamyka. A proszę mi uwierzyć - jeżeli ubezpieczalnia znajdzie powód, aby nie wypłacić ..... to nie wypłaci :evil:

 

Tak to już jest, że nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.

Nie chcę (ponownie ?) wywoływać dyskusji o obowiązującym prawie - trzeba mieć jednak świadomość jego istnienia.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

W sumie naprawde sie zgodze z Dyrekcją :lol: , gdyby nie te głodne farmazony z pkt 3 i 4 :wink: :mrgreen:

 

A tak czysto z ciekawości dlaczego ogranicznik akurat przy 226 km/h ? i wogóle po co ?

 

Prawo można nazwać "farmazonami". Natomiast publikowanie takiej opinii na Forum ogólnodostępnym, na którym cieszy się Pan pewnym autorytetem świadczy ... o braku odpowiedzialności.

"§ 5. Okresowe badanie techniczne pojazdu polega na sprawdzeniu:

 

1) zgodności faktycznych danych pojazdu z zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, dotyczącymi tożsamości i danych technicznych pojazdu, a także prawidłowości i stanu tablic rejestracyjnych, "

Na badanie techniczne mozna być skierownym w przypadku podejrzenia takiej niezgodności.

Niezgodność powoduje nieważność dowodu rejestracyjnego ...

 

Umowa ubezpieczeniowa (przykład : PZU) zawiera klauzulę ważności dowodu rejestracyjnego i przeglądu technicznego. DR staje się nieważnym, gdy dokonano zmian technicznych wymagających wpisu ... I kółko się zamyka. A proszę mi uwierzyć - jeżeli ubezpieczalnia znajdzie powód, aby nie wypłacić ..... to nie wypłaci :evil:

 

Tak to już jest, że nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.

Nie chcę (ponownie ?) wywoływać dyskusji o obowiązującym prawie - trzeba mieć jednak świadomość jego istnienia.

 

Pozdrowienia

 

Nie mozna się nie zgodzić, a jedynie dodać, że ubezpieczalnie zawsze szukają sposobu żeby nie wypłacić.... :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...