Jacky X Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Na ile tylna lotka STI to bajer a na ile aerodynamiczna pomoc. Do wyczynu nie będę porównywał bo tam prócz ustawień tylnej lotki , dba się o przepływ pod podłogą jak też rzeźbi przedni spojer. Ponadto jak to schodzi z fabryki ? Czy ktoś to ustawia ? I w kończy czy ktoś czuje ,że tył jest odciążony/dociążony ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Ponadto jak to schodzi z fabryki ? Czy ktoś to ustawia ? I w kończy czy ktoś czuje ,że tył jest odciążony/dociążony ? Z fabryki schodzi z jednym ustawieniem; nikt tego nie ustawia. Kwestię czucia, czy jest się odciążonym, czy dociążonym raczej trudno ustalić, bo kierowcy STI z miejsca dostają wóz z takim skrzydłem, a więc nie mają porównania. Przechodząc jednak do odpowiedzi na pytanie główne: Na ile tylna lotka STI to bajer a na ile aerodynamiczna pomoc. Odpowiem tak: przejedź się 240 km/h po austradzie; jadąc po prostej zerknij na chwilę w lusterko i zobacz, jak ta lotka pracuje. Będziesz wówczas wiedział, że to żaden "bajer" 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilL Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 jadąc po prostej zerknij na chwilę w lusterko i zobacz, jak ta lotka pracuje a jak pracuje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 ...ciężko . A tak na poważniej: ona jest b. sztywna, ale po jej wychyleniach przy szybkiej jeździe widać, że działają na nią spore siły a więc musi działać, a z uwagi na swój kształt działać może tylko w jeden sposób tj. dociskając tył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JED Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 A tak na poważniej: ona jest b. sztywna, ale po jej wychyleniach przy szybkiej jeździe widać, że działają na nią spore siły a więc musi działać, a z uwagi na swój kształt działać może tylko w jeden sposób tj. dociskając tył. Chcialbym o cos przy okazji zapytac: w WRX mialem lotke, ktora miala swiatlo stopu u gory i praktycznie sie nie ruszala. W Sti, to swiatlo jest w dolnej czesci, a czesc gorna (lotka) podczas jazdy bardzo mocno lata/drzy/ugina sie. Tak ma byc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Tak ma byc? tak ma byc, ostatnio lecialem za WRXem i przy predkosci 100km/h spojler bardzo mocno latal/drgal/uginal sie :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
JED Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 tak ma byc Uff...Bo juz myslalem, ze ten spojler to "oryginalny" jest! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PISZONY Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Widziałem w necie filmik jak zainstalować wzmocnienia pionowe żeby lotka nie ruszałą się tak bardzo .A przy okazji po modyfikacji wygląda jak w WRC :cool: http://www.hspn.tv/?do=showtag&videoid=67&tagid=2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacool Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Na ile tylna lotka STI to bajer a na ile aerodynamiczna pomoc. Do wyczynu nie będę porównywał bo tam prócz ustawień tylnej lotki , dba się o przepływ pod podłogą jak też rzeźbi przedni spojer. Ale np taka N-grupa ma seryjne spojlery (czy w przypadku EVO czy STi) i zakladam, ze jezeli mialyby one w takich autach sluzyc wylacznie jako bajer to szybko by sie ich kierowcy pozbyli. Poza tym FHI wypuszczajac STi MY06 postawilo sobie miedzy innymi za zadanie poprawe stabilnosci tylu auta przy predkosciach bliskich predkosci maksymalnej (zrodlo best motoring) poprzez np. dodanie jeszcze jednej lotki na szybie oraz tylnego dyfuzora pod zderzakiem i ponoc zamierzony efekt osiagneli :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Wiem w każdym razie jedno: wóz do licznikowych 220-230 km/h jest niezwykle stabilny. Powyżej tych prędkości już tak huczy, szyby wyją, a maska i lotka się ruszają, że nawet, jeśli tył jest dociśnięty, nie czuję się już w pełni komfortowo . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 zyby wyją, a maska i lotka się ruszają, że nawet, jeśli tył jest dociśnięty, nie czuję się już w pełni komfortowo . ja tez, przyznaje ze nawet sie tego boje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 przyznaje ze nawet sie tego boje Dokładnie o tym pisałem, tylko tak trochę bardziej eufemistycznie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
foreks Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 przy tych predkosciach zazwyczaj nie ogladam sie, wiec nie wiem, jak to jest ze skrzydlem, ale maska i wlot potwierdzam - zdaje sie, ze chca sie urwac. gdzies kiedys czytalem jednak, ze skrzydlo przy 200km/h dociaza tyl na miare 50kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JED Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 przy tych predkosciach zazwyczaj nie ogladam sie, wiec nie wiem A ja sie nauczylem, ze przy kazdej predkosci trzeba patrzec w lusterko - nie ogladac sie - bo moze za Toba jedzie np. M3 i chce cie wyprzedzic? :cool: Mialem tak :neutral: ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
madmac Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Sorry za OT - a jak sprawa wygląda z "naleśnikiem" i "wolniejszymi" braćmi STI? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekSubru Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 JED napisał/a:Tak ma byc? Wcale nie musi :cool: Widziałem w necie filmik jak zainstalować wzmocnienia pionowe żeby lotka nie ruszałą się tak bardzo .A przy okazji po modyfikacji wygląda jak w WRC http://www.hspn.tv/?do=sh...eoid=67&tagid=2 Zamontowałem takie coś 2 tygodnie temu i spojler przestał drgać :cool: [ Dodano: Czw Lut 21, 2008 12:26 am ] A ja sie nauczylem, ze przy kazdej predkosci trzeba patrzec w lusterko - nie ogladac sie - bo moze za Toba jedzie np. M3 i chce cie wyprzedzic? Raczej trzeba uważać na Mondeo, Passata lu Octawię z kamerą Link to comment Share on other sites More sharing options...
JED Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Zamontowałem takie coś 2 tygodnie temu i spojler przestał drgać Nie lubie rzezbic. Raczej trzeba uważać na Mondeo, Passata lu Octawię z kamerą A na przyklad Audi A6 na gdanskiej obwodnicy, to juz nie?! :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekSubru Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Zamontowałem takie coś 2 tygodnie temu i spojler przestał drgać Nie lubie rzezbic. JA ci dam rzeźba - oryginalny Perrin Raczej trzeba uważać na Mondeo, Passata lu Octawię z kamerą A na przyklad Audi A6 na gdanskiej obwodnicy, to juz nie?! :razz: POdobno w tych V6 TDI to szybko padają silniki - trochę pojeżdzą i nie wyrobią na naprawy,trzeba ich tylko przegonić 230-250 :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rauf Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 wóz do licznikowych 220-230 km/h jest niezwykle stabilny. Powyżej tych prędkości już tak huczy, szyby wyją, a maska i lotka się ruszają, Zobaczysz za parę sezonów co się dzieje z wlotem powyżej 250 A spojler jest super na hopach w Finlandii na 4 biegu... Inaczej to chyba jako modlitewnik na pielgrzymce.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Zobaczysz za parę sezonów co się dzieje z wlotem powyżej 250 Już widziałem :cool:. Choćby w ubiegłym roku na Nuerburgringu i w drodze nań 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted February 21, 2008 Ojciec Założyciel Share Posted February 21, 2008 Kiedyś testowaliśmy stabilność STI porównanujac oryginalny (wówczas) "naleśnik" ze stosowanym później wysokim spoilerem. Różnice dobrze wyczuwalne powyżej ok. 230 km/godz. Z wysokim spoilerem był zdecydowanie bardziej stabilny. Faktycznie z poprzednich STI najlepiej jednak przy wysokich prędkościach spisuje się jednak ostatnia wersja (z dyfuzorem i małym spoilerem kieującym nad tylna szybą). Praktycznie do prędkości maksymalnej (256 km/godz = odcięcie) bardzo stabilny. Choć przy tych prędkościach istotnie tak maska, jak i spoiler rozwijają znaczne "życie własne" Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasdraz Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Zamontowałem takie coś 2 tygodnie temu i spojler przestał drgać Nie lubie rzezbic. Raczej trzeba uważać na Mondeo, Passata lu Octawię z kamerą A na przyklad Audi A6 na gdanskiej obwodnicy, to juz nie?! :razz: Srebrna A4 kombi JED Podobno mają też w trójmiescie nową A8 ale osobiście jeszcze nie widziałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 To nie jest temat o videoradarach a dział jest techniczny, sugeruję się skupić na spojlerach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Faktycznie z poprzednich STI najlepiej jednak przy wysokich prędkościach spisuje się jednak ostatnia wersja (z dyfuzorem i małym spoilerem kieującym nad tylna szybą). O to to . Chociaż własne życie maski jest niepokojące... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Chociaż własne życie maski jest niepokojące... to moze lepiej Audi A2 kupic :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now