eddie_gt4 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 polecam, dosc ciekawa lektura http://www.toyojapan.com/tires/pdf/TTT_02.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
richo Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 polecam, dosc ciekawa lektura http://www.toyojapan.com/tires/pdf/TTT_02.pdf Tak, ciekawe, zwłaszcza ostatnie zdanie. Zawsze mam mieszane odczucia, kiedy na taki temat wypowiadają się producenci lub sprzedawcy opon :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 "The rear differential overheats and starts burning." Tylnemu dyfrowi to akurat najmniej przeszkadzają różne rozmiary kół na osiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin555 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 W zaleznosci od modelu nieco sie roznily. Właśnie - "nieco". Po kilku tysiącach km na takich samych czterech oponach też występują drobne różnice - przeciętnie przednie opony będą miały średnicę o 2-4 mm mniejszą od tylnych. Nie jest to różnica, która mogłaby wywierac istotny wpływ na pracę układu napędowego. Nie przekonuje mnie to, co piszesz :???: Ale... Ja Cie nie probuje przekonac :-) Wyjasniam, dlaczego - moim zdaniem - mamy jezdzic na czterech jednakowych kolach (i przy okazji przyznalem racje eddie_gt4 w sprawie srednic nowych gum). Tez uwazam, ze 4mm roznicy w srednicy to nie jest duzo dla wiskozy (choc dla dobrego samopoczucia staram sie dbac o cisnienie i stan gum). Ale juz przy dojazdowce, albo calkiem lysych gumach na jednej osi mialbym na dluzszej i szybszej trasie pewne obawy. Leszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość calverton Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 A jak to sie miewa w przypadku kiedy muszę kupić dwie nowe opony (dziura z boku) ? Przód ma przejechane ok 10 tys km a pojedynczej z tyłu nie ma co zakładać - więc jak założę nowe to będzie niestety różnica w wysokości opony .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Ja miałam podobną sytuację i poradzono mi kupić 4 nowe, tak też zrobiłam. Poczytaj ten wątek od początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 opony roznych modeli/producentow, nawet o tych samych wymiarach, najczesciej maja troche rozne faktyczne wymiary oraz inna przyczepnosc Jeśli chodzi o wymiary, to moim zdaniem bajki opowiadasz. Jeśli chodzi o przyczepność, to zawsze jest różnica w przyczepności opon przedniej i tylnej osi, wynikająca chociażby z różnicy ciśnień i różnicy obciążenia. Pytanie o racjonalne powody pozostaje otwarte. wracamy do tematu... dobra, o ile dokladny rolling radius w przypadku opon roznych producentow (ale o takich samych parametrach) jest dosc trudno dokladnie zmierzyc, o tyle taki czynnik jak rolling mass mozna zbadac i o wlasnych silach... wczoraj, zakladajac letnie opony na Celine, zwazylem, jaka jest masa roznych opon (225/50-R15 91V) na takich samych felgach (stare dobre niemieckie ACT, 7.5x15) wyniki: - felga + GT Radial Champiro 50 (made in China) = 18.7 kg - felga + Hankook Ventus K102 (made in S. Korea) = 18.45 kg - felga + Toyo Proxes T1-R (made in Japan) = 16.7 kg jak widac, roznica na korzysc Toyo jest dosc spora... nie jestem inzynierem, ale imho zakladajac np. 2 opony Toyo i 2 opony GT radial/Hankook, stwarzylibysmy dodatkowe obciazenia dla napedu AWD, szczegolnie jadac z duza stala szybkoscia - ciekawe tylko, jak bardzo takie obciazenia sa istotne :?: :neutral: p.s. jak za kilka dni bede zmienial opony na GT'eku, to zbadam, ile na oryginalnych 6-ramiennych felach (7x16) waza opony 205/50-R16 87V: BF Goodrich g-Force Profiler vs Good Year Eagle F1 GS-D3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ape Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 p.s. jak za kilka dni bede zmienial opony na GT'eku, to zbadam, ile na oryginalnych 6-ramiennych felach (7x16) waza opony 205/50-R16 87V: BF Goodrich g-Force Profiler vs Good Year Eagle F1 GS-D3 Nie zmierzyłeś przypadkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 p.s. jak za kilka dni bede zmienial opony na GT'eku, to zbadam, ile na oryginalnych 6-ramiennych felach (7x16) waza opony 205/50-R16 87V: BF Goodrich g-Force Profiler vs Good Year Eagle F1 GS-D3 Nie zmierzyłeś przypadkiem? okazalo sie, ze GY F1 ma indeks ZR, wiec porownanie nie do konca miarodajne byloby... ale przy najblizszej sposobnosci to zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 dobra, a jak rzecz wygląda w automacie, gdzie wszak nie ma sprzęgła wiskotycznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się