Skocz do zawartości

Średnica kół a sprawa ciśnień i napędów - wymiana 2 opon.


wembur

Rekomendowane odpowiedzi

W zaleznosci od modelu nieco

sie roznily.

Właśnie - "nieco". Po kilku tysiącach km na takich samych czterech oponach też występują drobne różnice - przeciętnie przednie opony będą miały średnicę o 2-4 mm mniejszą od tylnych. Nie jest to różnica, która mogłaby wywierac istotny wpływ na pracę układu napędowego.

Nie przekonuje mnie to, co piszesz :???:

 

Ale... Ja Cie nie probuje przekonac :-) Wyjasniam, dlaczego - moim zdaniem - mamy jezdzic

na czterech jednakowych kolach (i przy okazji przyznalem racje eddie_gt4 w sprawie srednic nowych gum).

Tez uwazam, ze 4mm roznicy w srednicy to nie jest duzo dla wiskozy (choc dla dobrego

samopoczucia staram sie dbac o cisnienie i stan gum). Ale juz przy dojazdowce, albo calkiem

lysych gumach na jednej osi mialbym na dluzszej i szybszej trasie pewne obawy.

 

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość calverton

A jak to sie miewa w przypadku kiedy muszę kupić dwie nowe opony (dziura z boku) ? Przód ma przejechane ok 10 tys km a pojedynczej z tyłu nie ma co zakładać - więc jak założę nowe to będzie niestety różnica w wysokości opony ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
opony roznych modeli/producentow, nawet o tych samych wymiarach, najczesciej maja troche rozne faktyczne wymiary oraz inna przyczepnosc

Jeśli chodzi o wymiary, to moim zdaniem bajki opowiadasz.

Jeśli chodzi o przyczepność, to zawsze jest różnica w przyczepności opon przedniej i tylnej osi, wynikająca chociażby z różnicy ciśnień i różnicy obciążenia.

Pytanie o racjonalne powody pozostaje otwarte.

wracamy do tematu...

 

dobra, o ile dokladny rolling radius w przypadku opon roznych producentow (ale o takich samych parametrach) jest dosc trudno dokladnie zmierzyc, o tyle taki czynnik jak rolling mass mozna zbadac i o wlasnych silach...

 

wczoraj, zakladajac letnie opony na Celine, zwazylem, jaka jest masa roznych opon (225/50-R15 91V) na takich samych felgach (stare dobre niemieckie ACT, 7.5x15)

 

wyniki:

- felga + GT Radial Champiro 50 (made in China) = 18.7 kg

- felga + Hankook Ventus K102 (made in S. Korea) = 18.45 kg

- felga + Toyo Proxes T1-R (made in Japan) = 16.7 kg

 

jak widac, roznica na korzysc Toyo jest dosc spora...

nie jestem inzynierem, ale imho zakladajac np. 2 opony Toyo i 2 opony GT radial/Hankook, stwarzylibysmy dodatkowe obciazenia dla napedu AWD, szczegolnie jadac z duza stala szybkoscia - ciekawe tylko, jak bardzo takie obciazenia sa istotne :?: :neutral:

 

p.s. jak za kilka dni bede zmienial opony na GT'eku, to zbadam, ile na oryginalnych 6-ramiennych felach (7x16) waza opony 205/50-R16 87V: BF Goodrich g-Force Profiler vs Good Year Eagle F1 GS-D3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
p.s. jak za kilka dni bede zmienial opony na GT'eku, to zbadam, ile na oryginalnych 6-ramiennych felach (7x16) waza opony 205/50-R16 87V: BF Goodrich g-Force Profiler vs Good Year Eagle F1 GS-D3

 

Nie zmierzyłeś przypadkiem?

okazalo sie, ze GY F1 ma indeks ZR, wiec porownanie nie do konca miarodajne byloby...

ale przy najblizszej sposobnosci to zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...