Skocz do zawartości

wyłaczenie kontroli trakcji


yahoo10

Rekomendowane odpowiedzi

Wyłączenie kontroli trakcji służy do tego, żebyś Ty decydował o zachowaniu się samochodu w sytuacji uślizgu koła/kół, a nie komputer. Po co to robisz to już inna rzecz: czy żeby chodzić bokami, czy żeby kręcić bączki, czy też szpanować przed małolatami, które robią "łał", że jesteś twardziel :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym chcial miec taka kontrole trakcji, wtedy moze w koncu przestalbym szpanowac :mrgreen: a powazniej i tak na moj common sense, to takie bmw czy subaru sprzedajac M3 czy STI zdaje sobie sprawe, ze w jednym bedzie siedzial powiedzmy AK - a w drugim powiedzmy nieogarniajacy pracownik konsultingu.

i stad w epoce podnoszenia bezpieczenstwa, rozsadna idea jest dla mnie kontrola trakcji, a dalej mechanizm dezaktywujacy go - taniej zdaje sie, nizli dwa rozne auta tworzyc podczas produkcji masowej.

zreszta zdarza sie, tak slyszalem, ze niektorzy ogarniajacy swoje auta bez kontroli trakcji okazjonalnie uzyczaja malzonkom/partnerkom zyciowym swoja bolidy i wtedy ponowna aktywacja tez wydaje sie zrozumiala, ale ja osobiscie tego uzyczania w ogole nie jestem w stanie zrozumiec :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za OT, ale foreksz, czy 'shift' Ci się popsuł, czy taką manierę masz? Bo normalnie Listy Apostolskie św. Pawła się łatwiej czyta.

 

no offence :mrgreen:

 

A do czego można wyłączyć kontrolę trakcji? Do pojeżdzenia po szuterku, śniegu, itp. Wyłączenie kontroli trakcji pozwoli pewnie szybciej pokonać daną trasę, a nawet jeżeli nie to da większą frajdę. Od razu zaznaczam, że nigdy nie jeździłem z kontrolą trakcji, opisuję tylko to, co widziałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech Wy skrzywieni rajdowo fanatycy ;) Tylko o chodzeniu bokami mysla. Moi drodzy, a co jak samochod zakopie sie w sniegu lub blocie? Zeby uniknac ograniczen mocy i przyhamowywania kol przez VDC, mozna je wylaczyc. I o to glownie biega!

 

Pamietam, jak w jakims niemieckim samochodzie pare lat temu nie dalo sie wylaczyc ESP w skutek czego w terenie przegrzewaly mu sie hamulce :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola nie jest tak naprawdę trakcji tylko kierowcy :mrgreen:

 

Jeśli jest dysproporcja między tym przyczepnością opony a powierzchni różne systemy mogą nas ratować. Ile firm tyle rozwiązań. Od systemów czteronapędowych , do uruchamiania hamulców i obniżania mocy silnika.

 

Na asfalcie pewnie i to jest wydajne.Ale jak piszą koledzy na szutrze czy śniegu a zwłaszcza śniegu na lodzie może to być przerost formy na treścią.

 

Generalnie uzywany albo w sporcie aby szukać przewag albo na ulicę aby oszczędzić wizerunek marki kiedy samochody o duzych mocach kupia ludzie tego nieogarniający.

 

Natomiast Ferrari robi przed wydaniem samochodu chyba tygodniowe kursy jazdy aby im się nie zmniejszała liczba klientów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Do zabawy można naturalnie wyłączyć :cool:

 

Ale i w inych sytuacjach niejednokrotnie może się wyłączenie przydać:

- na piasku;

- nierówny podjazd w trudnych warunkach na nierównej nawierzchni (bo inaczej system "odczyta" oderwanie koła od nawierzchni jako utratę przyczepności i "zdusi" silnik);

- przejazd przez pasaż głębokiego sniegu, nieórwnego piasku, błota - w takim przypadku mniejszym złem jest ew. uślizg koła, niż utrata pędu na skutek j.w.

- j.w. na stromych podjazdach wymagających wysokiego momentu obrotowego (kto był na Plejadach Nr 1 - może pamiętacie Pastwo podjazd na wydmę na Błędowskiej ? z VDC on bez szans :wink: )

- także przy ostrym starcie na b. nierównej nawierzchni - przyczyna j.w.

 

A dla prawdziwych wyczynowców ze zrozumiałych przyczyn system mógłby (prawie) nie istnieć; prawie, bo np. na lodzie start z VDC jest z definicji lepszy, niż bez.

 

Dla mnie najlepsze jest aktualne rozwiązanie z STi 08 (3 - stopniowa).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...