chojny Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 jest sens jazdy na oponach zimowych? juz mnie szlag jasny bierze, ani sniegu ani błota, szronu, czegokolwiek związanego z zimą. nawet temperatura do bani. czy może jednak zdjąć zimówki i smigać na letnich? co bezpieczniejsze? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Dokladnie nad tym samym sie zastanawiam. Ale wiem, ze jak przeloze przed marcem, to nastepnego dnia obudze sie i sniegu bedzie na 2m... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Boże, chłopaki podchodzicie do tego jakby opony można było zmieniać tylko dwa razy w roku :roll: . Zakładajcie teraz letnie, a jak spadnie śnieg to założycie z powrotem zimówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Boże, chłopaki podchodzicie do tego jakby opony można było zmieniać tylko dwa razy w roku :roll: . Zakładajcie teraz letnie, a jak spadnie śnieg to założycie z powrotem zimówki. Nie każdy ma tyle czasu, co Ty, na jeżdżenie i zmienianie opon . Co innego, gdybym był kawiorem i miał duży garaż - wówczas mógłbym zmieniać nawet codziennie 8). Chyba muszę se dom kupić z tej okazji . Link to comment Share on other sites More sharing options...
foreks Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 http://www.twojapogoda.pl/encyklopedia/ ... zonowa.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Ja też nie mam na to czasu, na szczęście mam ludzi ktorzy to za mnie robią :razz: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 jest sens jazdy na oponach zimowych? juz mnie szlag jasny bierze, ani sniegu ani błota, szronu, czegokolwiek związanego z zimą. nawet temperatura do bani. czy może jednak zdjąć zimówki i smigać na letnich? co bezpieczniejsze? :wink: producenci opon twierdza, ze wszystko zalezy od temperatury ogolna zasada jest taka, ze ponizej 7C opony letnie traca swe wlasciwosci i wtedy trzeba zakladac opony zimowe/caloroczne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 producenci opon twierdza, ze wszystko zalezy od temperatury ogolna zasada jest taka, ze ponizej 7C opony letnie traca swe wlasciwosci i wtedy trzeba zakladac opony zimowe/caloroczne... Jest to marketingowa bzdura, krórą promują producenci opon. W rzeczywistości letnia opona ma zawsze lepszą przyczepność na suchym asfalcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Ja też nie mam na to czasu, na szczęście mam ludzi ktorzy to za mnie robią :razz: :roll: Kawior... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Jest to marketingowa bzdura, krórą promują producenci opon. W rzeczywistości letnia opona ma zawsze lepszą przyczepność na suchym asfalcie. imho wlasnie takie stwierdzenie jest bzdura... przy ok. 0C letnie opony doslownie staja sie "drewniane" - nawet na suchym asfalcie... o mokrym nie wspominajac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 przy ok. 0C letnie opony doslownie staja sie "drewniane" - nawet na suchym asfalcie... o mokrym nie wspominajac To trzeba je rozgrzać 8). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 eddie ROTFL, dobra nie chce mi się kłócić. Ale nie masz racji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 przy ok. 0C letnie opony doslownie staja sie "drewniane" - nawet na suchym asfalcie... o mokrym nie wspominajac To trzeba je rozgrzać 8). najlepiej palnikiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 eddie_gt4, szybki przykład: na zimowym Dunlopie Wintersport przy temp. 5°C na suchym betonie miałem czas 1.24, na tej samej próbie przy tej samej temp. na R888 miałem 1.17. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 eddie_gt4, szybki przykład: na zimowym Dunlopie Wintersport przy temp. 5°C na suchym betonie miałem czas 1.24, na tej samej próbie przy tej samej temp. na R888 miałem 1.17. ciekawe, jakie wyniki bylyby przy 0C... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Było by tak samo. Wróbel przeprowdzał szereg testów, i zawsze wychodziło że dopóki nie ma śniegu lepsza jest opona letnia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Było by tak samo. Wróbel przeprowdzał szereg testów, i zawsze wychodziło że dopóki nie ma śniegu lepsza jest opona letnia. dokładnie tak jest, jeżeli jest sucho może być nawet minus 10 st. i tak letnia bedzie lepiej trzymała od jakiejkolwiek zimowej. sam juz dawno jeżdze albo na Toyo, albo na slicku Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 carfit, Twoje letnie opony dawaly rade i na Spalonej przy pelnym sniegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebastianZ1 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 przy ok. 0C letnie opony doslownie staja sie "drewniane" - nawet na suchym asfalcie... o mokrym nie wspominajac Muszę odszukać niezależne testy (chyba ADAC), które szybko obalają ten mit. Tak, jak tu już pisano, póki asfalt nie jest pokryty śniegiem, póty opona letnia będzie miała przewagę, niezależnie od temperatury. Ktoś kiedyś słusznie zauważył, ze opony zimowe tak naprawdę powinny się nazywać oponami śniegowymi, tyle że wtedy słabo by się sprzedawały. I tu jest cały myk. pzdr Seb@ Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted February 11, 2008 Author Share Posted February 11, 2008 Boże, chłopaki podchodzicie do tego jakby opony można było zmieniać tylko dwa razy w roku . ale to taki rytułał, letnie oponku na aucie oznaczają definitywny koniec zimy ]Muszę odszukać niezależne testy (chyba ADAC), które szybko obalają ten mit. Mythbusters Center Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Ja wchodzę w to ryzyko - w czwartek zmieniam opony na LATO . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Ja wchodzę w to ryzyko - w czwartek zmieniam opony na LATO . a na koniec tygodnia zapowiadają powrót zimy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 carfit, wiem. Ponoć ma być -15 w nocy z piątku na sobotę. Ale co mi tam . PS Koń, którym się opiekuję, już zrzuca zimowe futro, a to najlepszy znak, że ciężkiej zimy już nie będzie - pewnie będą jakieś "podrygi", ale tym się nie przejmuję 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 jezeli komus brakuje ekstrimu w zyciu, to owszem, moze se jezdzic na slick'ach nawet zima, szczegolnie na Subaru (to z kolei inny "marketingowy trick" - jak masz magiczne AWD, to nie potrzebujesz jakichs tam bzdurnych zimowych opon ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 to z kolei inny "marketingowy trick" - jak masz magiczne AWD, to nie potrzebujesz jakichs tam bzdurnych zimowych opon Subaru nigdy tak się nie reklamowało. Nota bene był cały wątek o zimowych oponach i sensowności ich stosowania w wozie z AWD. Konkluzja była mniej więcej taka, że trakcja to jedno, ale HAMOWANIE to jest kwestia, której żadne AWD nie rozwiąże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now