Skocz do zawartości

czy w tą wiosenną zime...


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

jest sens jazdy na oponach zimowych? juz mnie szlag jasny bierze, ani sniegu ani błota, szronu, czegokolwiek związanego z zimą. nawet temperatura do bani. czy może jednak zdjąć zimówki i smigać na letnich?

 

 

co bezpieczniejsze? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Boże, chłopaki podchodzicie do tego jakby opony można było zmieniać tylko dwa razy w roku :roll: . Zakładajcie teraz letnie, a jak spadnie śnieg to założycie z powrotem zimówki.

 

Nie każdy ma tyle czasu, co Ty, na jeżdżenie i zmienianie opon :twisted:. Co innego, gdybym był kawiorem i miał duży garaż - wówczas mógłbym zmieniać nawet codziennie 8).

 

Chyba muszę se dom kupić z tej okazji :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest sens jazdy na oponach zimowych? juz mnie szlag jasny bierze, ani sniegu ani błota, szronu, czegokolwiek związanego z zimą. nawet temperatura do bani. czy może jednak zdjąć zimówki i smigać na letnich?

 

 

co bezpieczniejsze? :wink:

 

producenci opon twierdza, ze wszystko zalezy od temperatury

 

ogolna zasada jest taka, ze ponizej 7C opony letnie traca swe wlasciwosci i wtedy trzeba zakladac opony zimowe/caloroczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producenci opon twierdza, ze wszystko zalezy od temperatury

 

ogolna zasada jest taka, ze ponizej 7C opony letnie traca swe wlasciwosci i wtedy trzeba zakladac opony zimowe/caloroczne...

 

Jest to marketingowa bzdura, krórą promują producenci opon. W rzeczywistości letnia opona ma zawsze lepszą przyczepność na suchym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to marketingowa bzdura, krórą promują producenci opon. W rzeczywistości letnia opona ma zawsze lepszą przyczepność na suchym asfalcie.

imho wlasnie takie stwierdzenie jest bzdura... :lol:

przy ok. 0C letnie opony doslownie staja sie "drewniane" - nawet na suchym asfalcie... o mokrym nie wspominajac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, szybki przykład: na zimowym Dunlopie Wintersport przy temp. 5°C na suchym betonie miałem czas 1.24, na tej samej próbie przy tej samej temp. na R888 miałem 1.17.

ciekawe, jakie wyniki bylyby przy 0C...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było by tak samo. Wróbel przeprowdzał szereg testów, i zawsze wychodziło że dopóki nie ma śniegu lepsza jest opona letnia.

 

dokładnie tak jest, jeżeli jest sucho może być nawet minus 10 st. i tak letnia bedzie lepiej trzymała od jakiejkolwiek zimowej.

sam juz dawno jeżdze albo na Toyo, albo na slicku :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy ok. 0C letnie opony doslownie staja sie "drewniane" - nawet na suchym asfalcie... o mokrym nie wspominajac

Muszę odszukać niezależne testy (chyba ADAC), które szybko obalają ten mit. Tak, jak tu już pisano, póki asfalt nie jest pokryty śniegiem, póty opona letnia będzie miała przewagę, niezależnie od temperatury. Ktoś kiedyś słusznie zauważył, ze opony zimowe tak naprawdę powinny się nazywać oponami śniegowymi, tyle że wtedy słabo by się sprzedawały. I tu jest cały myk.

 

pzdr

Seb@

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże, chłopaki podchodzicie do tego jakby opony można było zmieniać tylko dwa razy w roku .

 

ale to taki rytułał, letnie oponku na aucie oznaczają definitywny koniec zimy :mrgreen:

 

 

]Muszę odszukać niezależne testy (chyba ADAC), które szybko obalają ten mit.

 

Mythbusters Center :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, wiem. Ponoć ma być -15 w nocy z piątku na sobotę.

 

Ale co mi tam :mrgreen:.

 

PS Koń, którym się opiekuję, już zrzuca zimowe futro, a to najlepszy znak, że ciężkiej zimy już nie będzie - pewnie będą jakieś "podrygi", ale tym się nie przejmuję 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli komus brakuje ekstrimu w zyciu, to owszem, moze se jezdzic na slick'ach nawet zima, szczegolnie na Subaru (to z kolei inny "marketingowy trick" - jak masz magiczne AWD, to nie potrzebujesz jakichs tam bzdurnych zimowych opon :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to z kolei inny "marketingowy trick" - jak masz magiczne AWD, to nie potrzebujesz jakichs tam bzdurnych zimowych opon

 

Subaru nigdy tak się nie reklamowało. Nota bene był cały wątek o zimowych oponach i sensowności ich stosowania w wozie z AWD. Konkluzja była mniej więcej taka, że trakcja to jedno, ale HAMOWANIE to jest kwestia, której żadne AWD nie rozwiąże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...