Skocz do zawartości

Swap 2,5 L STI do 2,0 GL z 97r


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka jest mozliwość przeniesienia napędu z Imprezy STI do budy GC ???

 

Głowny problem to taki,że STI było już w budzie GD.Nie jestem pewien jak jest z wymiarami,mocowaniami itp .

 

Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się konkretnie w tym temacie od strony technicznej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waszka odwalił kawał dobrej roboty pionierską pracą a i dokumentację foto zrobił OK.

 

Chodzi mi to żeby kupic wyrejestrowane STI (jakie ?) lub części z rozbiórki i ewentualnie posiłkując się częściami z WRX-ów zrobić mocne auto.

 

Dzięki szczur75 za wsparcie !!!

 

[ Dodano: Sro Lut 13, 2008 9:56 pm ]

Koledzy zakładam,że w okolicy 20-25k uda kupić się "rupiecie" do przekładki .Następne 10k to są części które okaże się ,że trzeba dokupić i koszty robocizny.Oczywiście,życie może pokazać,że koszty jak zwykle 20% w górę.

 

Dziękuję SkuterJetowi za PW.

Mam wielką prośbę aby zastanowić się jednak na forum co jest mozliwe do przeniesienia lub które z podzespołów(wersji samochódów) nalezało by pozyskać aby zwiększyć powodzenie Mission Imposible.

 

Zakładam dużą zgodność budy GL z GT . I np. mozliwość zbudowania GT na bazie GL.Wiemy także,że mozliwe jest przenoszenie podzespółów z WRX do GT oraz z STI do WRX a więc i do GT.

Wiemy także,że jest mozliwość przenoszenia podzespołów z WRX do coupe.

 

1) Skrzynia biegów DCCD. Zakładam aby taką skrzynię unikać bo niewyobrażam sobie strojenie takiej elektroniki nawet w wawunkach topowych warsztatów. Generalnie było by dobrze aby wogóle wybierać wersje dyfrów gdzie elektroniki jest mniej (które ???)

 

2) Waszka- przełożył (chyba to już się dokonało ) skrzynię,wał,dyfer i tylne zawieszenie STI do GT chyba bez dużych kłopotów . Zatem najważniejsze pytanie czy punkty mocować, wymiary są w pewnych toleracjach zbieżne zdaje się jest pozytywna.

 

Zakładam,że będzie potrzeba podzespółow z kilku aut. Założyłem ,ze będzie to jednak silnik 2,5 L a ten w Europie był po 2006 . Natomiast ze względu na skrzynię biegów lepiej było by nabyć samochód starszy , sprzed 2006r. Prawdopodobnie z Anglii . Ze względu na koszty jednak i choć zobaczenia jednak dokonanego projektu może zbastuję deko i będzie to wersja 2,0 L . Jednak wolał bym aby to było STI a nie WRX.

 

Podnaszę temat i zwracam się z prośbą "mądre głowy" i kilka konkretów tak za jak też przeciw w kwestiach technicznych bo kwestie finansowe są chyba jasne, że lepiej było by szukać oryginału.

 

3)Kiedyś ktoś napisał,ze nie warto w 10-letnią budę pakować dobrych gratów.Musze to przemysleć bo nadwozia Subaru do wyjątkowo trwałych nie należą.Musze pod tym katem ocenić swój egzemplarz.Ale z drugiej strony nie na takich nadwoziach budowano auto i lata jeździły.

 

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 12:20 am ]

Kilka fotek

 

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 12:22 am ]

Foty

 

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 12:25 am ]

Foty

 

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 12:31 am ]

Zrobiłem trochę zdjęć i pomiarów.(chyba sa jakieś ustawienia bo mi z 7 zdjęć zapakowało tylko 3).

 

Otóż . Odległośc między osiami mierzona od sr.piast wynosi 252,3 cm , odległość między kielichami z przodu ,mierzona pod maską wynosi 105,5 cm , mocowanie dyfra tylnego ok. 8cm, sanki mocowanie poprzeczne śrubami 15cm, sanki mocowanie wzdłuż ok. 91 cm.

 

Może mi ktoś odpowiedzieć :

a) czy te pomiary już wygluczają mój "misssion imposible" ?

B) jakie pomiary czy foty zrobić aby ostatecznie sprawę na etapie planowania na którąś stronę przechylić

 

c) Jak Wam się podoba stan mojego auta od spodu. Niby tragedii nie ma ale trochę mnie to martwi.Pod maska też trochę rdzy jest i zadaję sobie pytanie czy to normalne ? Wasze GT-ki też tak wyglądają ???

Mam jeszcze 15 letniego mercedesa.I tam ,żeby znaleźć rdzę na nadwoziu czy podwoziu to trzeba sobie 2 dni urlopu wziąść :grin:

 

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 9:21 pm ]

No dobra wygrzebałem zawieszenie :

 

wyjtezawieszeniezkartknq4.jpg

 

teraz tylko podstawić to :

 

sankitysti2006ky9.jpg

 

 

To oczywiście żart. Foty są z allegro.Szkoda,że nie mam mozliwości przyjrzeć im się wyraźniej i pomierzyć co nie co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...