kuzi4 Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Witam, robił może ktoś obudowę stożkowego filtra powietrza. Potrzegował bym jakieś fotki. Stożek mam przykręcony w miejsce airboxa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 A nie lepiej wrocic do oryginalnego filtra? Bylo juz sporo na ten temat, ze stozek wiecej szkodzi jak daje w subaru... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted February 5, 2008 Author Share Posted February 5, 2008 Auto kupiłem ze stożkiem, szukałem oryginalnego airboxa. Niestety znalazłem tylko jeden, ale sprzedajacy mocno przesadził z ceną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Auto kupiłem ze stożkiem, szukałem oryginalnego airboxa. Niestety znalazłem tylko jeden, ale sprzedajacy mocno przesadził z ceną. nie mam fiszkologii do starej Imprezy EU, ale mam airbox do MY05-06-07 Imprezy N/A /moze pasuje/. Niestety /dla ceny/ - nowy w pudeleczku :cool: . Gorna czesc obudowy znalazlaby sie tez uzywana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Wprawdzie to WRX/GT 93-96r, ale mozan podpatrzec: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Nooo, jest trochę tych rozwiązań... http://www.rexkaile.com/motorshow/subar ... i_0005.jpg http://www.iwoc.co.uk/images/rally/wrc99d.jpg http://www.strikeengine.com/technical_i ... mpreza.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted February 5, 2008 Author Share Posted February 5, 2008 Nooo, jest trochę tych rozwiązań...http://www.rexkaile.com/motorshow/subar ... i_0005.jpg http://www.iwoc.co.uk/images/rally/wrc99d.jpg http://www.strikeengine.com/technical_i ... mpreza.jpg To pierwsze by mi pasowało Ale mam kawałek (dość spory) aluminiowej blachy ryflowanej i myślałem o zrobieniu czegoś w rodzaju skrzynki zakładanej na stożek. Wlot zimnego pow. wychodzi z błotnika, ale problemem jest umiejscowienie pompy ABS. Jak wróci z pracy moja szanowna małżonka to zrobię zdjęcie komory i wrzucę tutaj. Wygląda to tak: Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Nooo, jest trochę tych rozwiązań...http://www.rexkaile.com/motorshow/subar ... i_0005.jpg http://www.iwoc.co.uk/images/rally/wrc99d.jpg http://www.strikeengine.com/technical_i ... mpreza.jpg To pierwsze by mi pasowało Ale mam kawałek (dość spory) aluminiowej blachy ryflowanej i myślałem o zrobieniu czegoś w rodzaju skrzynki zakładanej na stożek. Wlot zimnego pow. wychodzi z błotnika, ale problemem jest umiejscowienie pompy ABS. Jak wróci z pracy moja szanowna małżonka to zrobię zdjęcie komory i wrzucę tutaj. Wygląda to tak: ABS mozna wyciagnac... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Ja ABS włożyłem do podłokietnika :wink: tzn. tam trzymam bezpiecznik Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielsDS Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Witam, ma może ktoś coś na temat tuningu EJ18, chodzi mi o nie wielką poprawe mocy w cenie do 1000zł najlepiej zeby tak urwać 1s do 100km/h. http://www.tuningbaja.pl/product/2490.html niby sam tłumik daje 9%-10%mocy wiecej, ale jakos w to nie wierze... chyba ze ktos ma taki tłumik i odczuł jakąś róznice?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 DanielsDS, nie tłumik, a kolektor wydechowy, ale nie zmieścisz się w 1000 zł. Nie wiem też czy te kilka dodatkowych kucy jakie być może uzyskasz wpłyną znacząco na przyspieszenie. Prościej chyba odchudzić auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielsDS Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Pare kucyków to niby magnetyzer za 50zł daje :grin: Myślałem ze za tysiaka to sie juz da cos zrobic. P.S. Zapraszam do tematu najlepiej zeby ktos cos napisal to wyskoczy temat do góry:) http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=516113#516113 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 proporcja jest taka w wolnossaku 5-10ps max ok 1000zl ......ja walne fotki mojego dolotu ladny karbonowy wynalazek koszt ok 500zl up ladnie wyglada pod maska troche lepiej brzmi roznicy w mocy nie widze..... Najtaniej wychodzi dorwac jakis kompresor IC i zaczac dlobac sporo o tym czytalem i chyba innej opcji nie ma by podniesc w miare tanio moc tego auta... CO do urwania jednej sek zmien rozmiar opon:PPP i bedzie lepsze przyspieszenie... 1sek to naprawde wiecznosc w motoryzacji i za 1000zl moze byc ciezko !!! Co do wydechu tlumik nic nie zmieni napewno nie 10% bo to odgroma przyrostu mocy, tyle moze dac ci zrobienie kompletnego wydechu , ale to ok 3 tys zl up:((( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 1 sekunda to naprawde sporao czasu. Nie wiem czy za 1000zl to sie da tyle urwac... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielsDS Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 JA tam nie wiem moze przy 5.5do100 to sekunda to dużo. ale przy 12s do 100km/h sekunda to nawet nie 10%czasu potrzebnego na rozpedzenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 DanielsDS, węższe opony, lżejsze auto - to najtaniej wychodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielsDS Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Zawsze mogę wywalić kolegę ze stoperem(75KG). Ale nie oto mi chodzi, odchudzać samochodu nie chce bo to nie ma być samochód Torowy czy Dragowy ewentualnie moge wyjąć koło zapasowe(ale ile zmieni to 10KG??), a widok gołych blach nie jest zbyt przyjemny. Węższe opony lepsze przyspieszenie kosztem drogi hamowania i trzymania bocznego to nie idzie w parze z bezpieczeństwem. Najbardziej by mi zależało poprawienie dolnego zakresu obrotów nie tracąc mocy w górnym zakresie, a najlepiej tam też ją zyskać dlaczego akurat na dolnym zakresie mi zależy, ponieważ pomoże mi to miedzy innymi w właczaniu sie do ruchu bo czasem mam z tym problem, a reduktor nie wiele pomaga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 DanielsDS, zmień auto Silnika wolnossącego nie da się tanio poprawić, przynajmniej nie te silniki. Chcesz mieć lepszy dół to musisz poprawić zarówno dolot jak i wylot - z czego wylot będzie nawet istotniejszy. Całkowicie zmieniony kolektor wydechowy, być może wywalone katalizatory, przerobiona reszta wydechu pod kątem nowego kolektora, dolot o mniejszych oporach, wypolerowany kolektor dolotowy... to wszystko to duży nakład pracy i mały efekt. By silnik ciągnął z dołu - zwiększ jego pojemność, chcesz by miał moc - musisz ciągnąć obroty w górę, żadnej z wyżej wymienionych rzeczy nie zrobisz raczej za 1000 zł. Zresztą naprawdę nie warto. Jeżeli poprawa na reduktorze Cię nie zadowala w zakresie dołu (a daje to jakieś 20% więcej) to nie licz że te modyfikacje Cię zadowolą. Kupiłeś złe auto do tuningu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielsDS Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Problem mam taki ze na 1biegu zamula jak chcem szybko ruszyć, a na reduktorze nie zamula tylko szybko sie konczy 1-ka. A 2.0 bez turbo tak nie zamula?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 DanielsDS, no muł, ale jak potrzebuję szybko ruszyć to startuję z 3-4 tys obrotów na reduktorze, kręcę do 6,5 tys (bo zdaje się to są okolice odcięcia), zmieniam bieg na następny, znowu do 6,5 tys, trójka znowu pod 6 tys. - patrzę czy nikt mi w tyłku nie chce zaparkować i wtedy wypinam reduktor potem w miarę potrzeby zapinam 4 albo 5 i toczę się na tych 2 tys obrotów do celu. Zazwyczaj te proste zabiegi wystarczają do bycia pierwszym w 99% przypadków, pozostały 1% to tzw. trafiła kosa na kamień Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielsDS Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 No też tak robie, ale startowanie z 3500 nie jest chyba zdrowe:) jak robiłem czas do 100 to startowałem z okolo 5500 na reduktorze 1reduktro 2reduktor 2bez 3 i 100km/h w 11.7s, ale ostatnio nie mogłem zejsc ponizej 12s to spróbowałem wystartowac z okolo 6200obr nie ruszyłem po chwili zapach sprzegła. A jak takie starty wpływają na skrzynie i napedy?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 startowałem z okolo 5500 na reduktorze Maksymalny moment obrotowy masz przy 4400 obortów, raczej z tego pułapu bym ruszał. 1reduktro 2reduktor 2bez 3 i 100km/h Po co wyłączasz reduktor jak mierzysz czas do setki? I tak musisz zmienić bieg na 3. Każda zmiana biegu kosztuje Cię około sekundy. A jak takie starty wpływają na skrzynie i napedy?? Niszcząco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielsDS Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Po co wyłączasz reduktor jak mierzysz czas do setki? I tak musisz zmienić bieg na 3. Każda zmiana biegu kosztuje Cię około sekundy. Robiłem dużo prób i tak mi wychodzi najlepszy czas. Niszcząco. Dlatego przydało by sie więcej mocy w dole.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Robiłem dużo prób i tak mi wychodzi najlepszy czas. To jakieś kiepskie te próby były, powiedz mi jak dodatkowa zmiana biegu (nic nie dająca) może poprawić czas przejazdu? Dlatego przydało by sie więcej mocy w dole.... Do ruszenia to w sumie moment obrotowy się przydaje, jaka różnica czy będziesz miał go z dołu czy z na górze, skoro będzie działał z tą samą (niszczącą) siłą? Auto ulega sukcesywnemu niszczeniu od wyjechania z fabryki. A pierwszy element jaki załatwisz w swoim aucie to będzie prawdopodobnie sprzęgło, następny obstawiałbym synchronizatory w skrzyni, przy tak słabym silniku zębatek samym pedałem gazu raczej nie ogolisz (no chyba, że lewarkiem od skrzyni sobie pomożesz). Jeżeli masz leciwy silnik to jeszcze on może po jakimś czasie odmówić ochoty do dalszej współpracy - w końcu kręcenie prawie do odcięcia też nie jest bez wpływu na żywotność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted February 11, 2008 Author Share Posted February 11, 2008 Ja ABS włożyłem do podłokietnika :wink: tzn. tam trzymam bezpiecznik Ja też nie mam ABSu, jak wywalę pompę to wystarczy, że skręcę przewody złączkami czy jest to temat bardziej skomplikowany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now