Skocz do zawartości

PROJECT XXX Subaru Leone ej20T


Nikolas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Kilka dni temu nabyłem Subaru Leone 1.6 DL 1989 roku - auto kupione w Peweksie ;-) ma napęd tylko na przód ... . Cena śmieszna, stan techniczny auta sredni, blacharka fatalna - liczne ogniska rdzy - ale nie wtym rzecz...

Planuje zrealizowac dosyc nietypowy projekt nawet na skale swiatową...(bo wszyscy wolą zaczynać od Imprezy) ...docelowo auto ma być do zabawy na czwiartkę...

Na początek pójdzie karoseria - auto zostanie rozebrane i doprowadzone do użyteczności pod względem blacharki, potem zostanie wspawana klatka bespieczeństwa i wzmocniona cała karoseria...następnie planuje kupić i zrobic swapa silnika ej20t i skrzynie do tego silnika, następnie most i dołączenie tylnego napędu, zawieszenie i hamulce - na końcu srodek i koła...

Oczywiście może i brzmi to śmiesznie - bo niektórzy powiedzą że lepiej kupić Imprezę GT czy WRXa i dłubać dalej...ale mysle że mój projekt bedzie dosyć oryginalny - chociaż nie ukrywam że łatwo nie będzie i w tym roku napewno się nie skończy....

 

Dlatego licze na Wasze opinie, pomysły i ewentualne informacje które by mogły mi pomóc w tym skomlikowanym przedsięwzięciu...

 

Pozdrawiam

 

Nik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. W Australii jeden gośc już zrobił podobny projekt, więc mysle że i w PL też się uda... :smile:

 

http://www.cardomain.com/ride/2095192

 

Co do blacharki i wzmocnienia karoserii to niema problemu - gorzej z częściami, napędem oraz swapem - dlatego w niedalekiej przyszłości będe potrzebował warsztatu w którym już robili różne dziwne swapy Subaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej EL Camino Macka dostanie straszne baty ;-) ... a tak na poważnie to mysle że efekt końcowy bedzie ciekawy...

Levy - kiedy stajesz na kresce z moim Carlssonem ;-) bo go nie sprzedałem :-)

 

Zdjęcia zrobie w najbliższym czasie - czyli etap 0 ... potem oczywiście będe wrzucał na bierząco - tyle że jak mówiłem trochę to potrwa - napewno kilkanaście miesięcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej EL Camino Macka dostanie straszne baty ;-) ... a tak na poważnie to mysle że efekt końcowy bedzie ciekawy...

 

Nik, Maciek ma teraz coś takiego : "Jest to GMC Sprint (rzadsza odmiana Chevroleta El Camino) - rocznik 1973, wersja Special Performance SP-454 (czyli coś jak topowy model SuperSport w Chevroletach)

Topowa specyfikacja - największy silnik, Big Block 454cc = 7,4 litra V8, wzmacniana skrzynia TH-400 z wajchą w konsoli centralnej, stabilizatory, sportowe zawieszenie, hamulce ze wspomaganiem, kubełkowe fotele (tzw. swivel seats), obrotomierz (jak na amerykana wyjątkowy rarytas).

Jeden z 70 wyprodukowanych egzemplarzy w tej specyfikacji, do dziś zachowało się prawdopodobnie kilka sztuk.

Moc? może 245 koni, może 375 - obecnie zero bo silnik padł :cry:

Plany na ten rok to rozpoczęcie renowacji, nowy silnik - prawdopodobnie 383 stroker taktowany na 450 - 500 koni, nowa mocna skrzynia i parę innych modyfikacji. Miejmy nadzieję że nie będzie to gehenna bez końca..."

 

Z Twoim Carlssonem to nie mam szans, zresztą parę razy widziałem Cię w akcji z "trochę" mocniejszymi subarynkami :razz: ale co tam pewnie że stanę na kresce :cool:

 

Byłem pewien, że zmieniłeś Carlssona C na Carlssona CL/CLK, tak mi się błędnie skojarzyło :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem - ale podoba mi się koncepcja Subaru Brat...chodzi o BIG Turbo ;-)

 

Co dotyczy modelu 1.6 DL - to auto miało jednego właściciela - było kupione w Polsce w Peweksie - auto było do końca serwisowane i nigdy nie miało wypadku, więc wiem że projekt będzie mniej łatwy niż bym kupił gotowe 4x4 Leone ale mysle że historia auta jest ciekawsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia jest na tyle ciekawa, że może warto by było poczekać aż ten konkretny model stanie się old timer’em :idea:

 

…a to czy przerabia się FWD, czy AWD, to już niewielka różnica. I tak wszystko trzeba wywalić i składać na nowo na innych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia jest na tyle ciekawa, że może warto by było poczekać aż ten konkretny model stanie się old timer’em :idea:

 

…a to czy przerabia się FWD, czy AWD, to już niewielka różnica. I tak wszystko trzeba wywalić i składać na nowo na innych częściach.

 

Do old timera to trochę mu brakuje - jednak wtedy by warto było zostawić w całości oryginał, ale co do projektu - to raczej od Leone zostanie tylko karoseria i mniej więcej seryjny wygląd - bo reszta to będzie raczej Impreza ale czy WRX czy STI to się zobaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru leone to naprawdę bardzo dobry i wdzęczny samochód, o prostej budowie. Do tej pory uważam, że jest lepszy od forestera. Mój znajomy próbuje też, na bazie Leone, stworzyć całkowicie autorski pojazd terenowy - na ramie własnego pomysłu. Z subaru będzie tylko motor i układ przeniesienia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do old timera to trochę mu brakuje - jednak wtedy by warto było zostawić w całości oryginał...

Właśnie to miałem na myśli…

, ale co do projektu - to raczej od Leone zostanie tylko karoseria i mniej więcej seryjny wygląd - bo reszta to będzie raczej Impreza ale czy WRX czy STI to się zobaczy...

, a na to większość z nas liczy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 9 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Lemiech -> sam się przymierzałem do przeszczepienia silnika/napędów z turbodziadka to XT turbo, ale pójdę w wagę piórkową.

Jak możesz napisz coś o tym co dłubiesz/dłubiecie, na SubaruXT.com jest opisanych kilka takich projektów, zamknięty blok z turbodziadka (zakuty) plus napędy powinny robic robotę w budzie z XT czy Leone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...