Nikolas Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Witam wszystkich! Kilka dni temu nabyłem Subaru Leone 1.6 DL 1989 roku - auto kupione w Peweksie ;-) ma napęd tylko na przód ... . Cena śmieszna, stan techniczny auta sredni, blacharka fatalna - liczne ogniska rdzy - ale nie wtym rzecz... Planuje zrealizowac dosyc nietypowy projekt nawet na skale swiatową...(bo wszyscy wolą zaczynać od Imprezy) ...docelowo auto ma być do zabawy na czwiartkę... Na początek pójdzie karoseria - auto zostanie rozebrane i doprowadzone do użyteczności pod względem blacharki, potem zostanie wspawana klatka bespieczeństwa i wzmocniona cała karoseria...następnie planuje kupić i zrobic swapa silnika ej20t i skrzynie do tego silnika, następnie most i dołączenie tylnego napędu, zawieszenie i hamulce - na końcu srodek i koła... Oczywiście może i brzmi to śmiesznie - bo niektórzy powiedzą że lepiej kupić Imprezę GT czy WRXa i dłubać dalej...ale mysle że mój projekt bedzie dosyć oryginalny - chociaż nie ukrywam że łatwo nie będzie i w tym roku napewno się nie skończy.... Dlatego licze na Wasze opinie, pomysły i ewentualne informacje które by mogły mi pomóc w tym skomlikowanym przedsięwzięciu... Pozdrawiam Nik Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Pomysł zdecydowanie fajny. Niestety realizacja jak sam napisałeś nie będzie łatwa. Trzymam kciuki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolas Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 Dzięki. W Australii jeden gośc już zrobił podobny projekt, więc mysle że i w PL też się uda... :smile: http://www.cardomain.com/ride/2095192 Co do blacharki i wzmocnienia karoserii to niema problemu - gorzej z częściami, napędem oraz swapem - dlatego w niedalekiej przyszłości będe potrzebował warsztatu w którym już robili różne dziwne swapy Subaru... Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Fajnie jakbyś wrzucał fotki z poszczególnych etapów. Np. począwszy od zakupu karoserii. Pomysł mi się podoba :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
levy Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Wow! Nicolas Wszelki Duch................................... Widzę, że i Ciebie Subaru wciągneło Trzymam kciuki za projekcik. Będziesz miał konkurencję w postaci El Camino MaćkaB :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolas Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 No raczej EL Camino Macka dostanie straszne baty ;-) ... a tak na poważnie to mysle że efekt końcowy bedzie ciekawy... Levy - kiedy stajesz na kresce z moim Carlssonem ;-) bo go nie sprzedałem :-) Zdjęcia zrobie w najbliższym czasie - czyli etap 0 ... potem oczywiście będe wrzucał na bierząco - tyle że jak mówiłem trochę to potrwa - napewno kilkanaście miesięcy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
levy Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 No raczej EL Camino Macka dostanie straszne baty ;-) ... a tak na poważnie to mysle że efekt końcowy bedzie ciekawy... Nik, Maciek ma teraz coś takiego : "Jest to GMC Sprint (rzadsza odmiana Chevroleta El Camino) - rocznik 1973, wersja Special Performance SP-454 (czyli coś jak topowy model SuperSport w Chevroletach) Topowa specyfikacja - największy silnik, Big Block 454cc = 7,4 litra V8, wzmacniana skrzynia TH-400 z wajchą w konsoli centralnej, stabilizatory, sportowe zawieszenie, hamulce ze wspomaganiem, kubełkowe fotele (tzw. swivel seats), obrotomierz (jak na amerykana wyjątkowy rarytas). Jeden z 70 wyprodukowanych egzemplarzy w tej specyfikacji, do dziś zachowało się prawdopodobnie kilka sztuk. Moc? może 245 koni, może 375 - obecnie zero bo silnik padł Plany na ten rok to rozpoczęcie renowacji, nowy silnik - prawdopodobnie 383 stroker taktowany na 450 - 500 koni, nowa mocna skrzynia i parę innych modyfikacji. Miejmy nadzieję że nie będzie to gehenna bez końca..." Z Twoim Carlssonem to nie mam szans, zresztą parę razy widziałem Cię w akcji z "trochę" mocniejszymi subarynkami :razz: ale co tam pewnie że stanę na kresce :cool: Byłem pewien, że zmieniłeś Carlssona C na Carlssona CL/CLK, tak mi się błędnie skojarzyło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolas Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 No to będzie ciekawie :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 potem oczywiście będe wrzucał na bierząco Bedziemy czekać i z przyjemnością czytać i oglądać Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferster Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Podziwiam - i trzymam kciuki!!! Mam pewne wątpliwości czy dobrze przemyślałeś zakup. Chodzi mi o to, że należało kupić wersję 1.8 z napędami na dwie osie, może turbo - miałbyś wtedy nieco mniej roboty. Może zresztą się mylę. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Nikolas, to z< fotki to Subaru Brat - znaczy to kiedyś był subaru Brat Link to comment Share on other sites More sharing options...
cygan77 Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Nikolas, to z< fotki to Subaru Brat - znaczy to kiedyś był subaru Brat Jak chcecie go zobaczyć w akcji to na youtube jest filmik zatytułowany "subaru brumby" czy jakoś tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 cygan77, filmiki z jego udziałem dosyć często się tu na forum przewijają z okazji tematów o podnoszeniu zawieszenia, tudzież możliwości terenowych Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolas Posted February 3, 2008 Author Share Posted February 3, 2008 Wiem - ale podoba mi się koncepcja Subaru Brat...chodzi o BIG Turbo ;-) Co dotyczy modelu 1.6 DL - to auto miało jednego właściciela - było kupione w Polsce w Peweksie - auto było do końca serwisowane i nigdy nie miało wypadku, więc wiem że projekt będzie mniej łatwy niż bym kupił gotowe 4x4 Leone ale mysle że historia auta jest ciekawsza... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Historia jest na tyle ciekawa, że może warto by było poczekać aż ten konkretny model stanie się old timer’em …a to czy przerabia się FWD, czy AWD, to już niewielka różnica. I tak wszystko trzeba wywalić i składać na nowo na innych częściach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolas Posted February 3, 2008 Author Share Posted February 3, 2008 Historia jest na tyle ciekawa, że może warto by było poczekać aż ten konkretny model stanie się old timer’em …a to czy przerabia się FWD, czy AWD, to już niewielka różnica. I tak wszystko trzeba wywalić i składać na nowo na innych częściach. Do old timera to trochę mu brakuje - jednak wtedy by warto było zostawić w całości oryginał, ale co do projektu - to raczej od Leone zostanie tylko karoseria i mniej więcej seryjny wygląd - bo reszta to będzie raczej Impreza ale czy WRX czy STI to się zobaczy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferster Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Subaru leone to naprawdę bardzo dobry i wdzęczny samochód, o prostej budowie. Do tej pory uważam, że jest lepszy od forestera. Mój znajomy próbuje też, na bazie Leone, stworzyć całkowicie autorski pojazd terenowy - na ramie własnego pomysłu. Z subaru będzie tylko motor i układ przeniesienia napędu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Do old timera to trochę mu brakuje - jednak wtedy by warto było zostawić w całości oryginał... Właśnie to miałem na myśli… , ale co do projektu - to raczej od Leone zostanie tylko karoseria i mniej więcej seryjny wygląd - bo reszta to będzie raczej Impreza ale czy WRX czy STI to się zobaczy... , a na to większość z nas liczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemiech Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 powinna już jeździć hybryda jeździć Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukaszWRX Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Lemiech, watpie w to :roll: to byla tylko zajawka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemiech Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 z takich zajawek urodzi się u nas na podwórku kilka fajnych starych subaryn ( "starych" czytaj przed legacy turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
aburabu Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Lemiech -> sam się przymierzałem do przeszczepienia silnika/napędów z turbodziadka to XT turbo, ale pójdę w wagę piórkową. Jak możesz napisz coś o tym co dłubiesz/dłubiecie, na SubaruXT.com jest opisanych kilka takich projektów, zamknięty blok z turbodziadka (zakuty) plus napędy powinny robic robotę w budzie z XT czy Leone Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now