Jump to content

Bagnet oleju z czujnikiem temp.


tomtytus

Recommended Posts

Witam.

 

Wczoraj przyszedł do mnie bagnet oleju z czujnikiem temperatury...Jednak zastanawia mnie jedna rzecz: długość bagnetu z czujnikiem to około 3/4 długości oryginalnego bagnetu. Można więc zapomnieć o pomiarze poziomu oleju (nie ma tam nawet żadnych kresek) ale czy takie urządzenie będzie mierzyć temperaturę oleju? Bagnet w oleju przecież nie będzie nawet zanurzony...

 

???

Link to comment
Share on other sites

tomtytus, czujnik oleju najlepiej spisuje się jak jest wkręcony w blok, bo w misce olejowej temperatura oleju nie jest miarodajna więc bez sensu ją mierzyć.

Link to comment
Share on other sites

tomtytus, trzeba kupić zegar razem z czujnikiem bo jak kupisz osobno różnych firm to może źle wskazywać, poza tym z reguły są sprzedawane w komplecie. Kupisz w różnego rodzaju sklepach tuningowych, lub na stronach producentów. Polecam Defi, Omori, Greddy, Apexi, AutoMeter. Nie polecam AutoGauge.

Link to comment
Share on other sites

Koło Wawy jest firma, która dorabia takie czujniki. Sam kiedyś pytałem o adres, a teraz nie moge znaleźć swojego wątku w którym chyba Hogi podał namiary Dorabiali mi czujnik do Greddy i takiemu jednemu do Defi ;)

Link to comment
Share on other sites

Logując się na to forum wkraczam w nowy świat...tak jest z resztą w przypadku każdego forum ;)

Zegarki mam VDO - z takimi kupiliśmy już samochód.

Nie mam pojęcia,czy firma zegarków wystarczy czy potrzebny jest konkretny model, w każdym razie jutro postaram się dowiedzieć czegoś więcej,jeśli zajdzie taka potrzeba.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam pojęcia,czy firma zegarków wystarczy czy potrzebny jest konkretny model, w każdym razie jutro postaram się dowiedzieć czegoś więcej,jeśli zajdzie taka potrzeba.

Jak są zegary, to i może czujniki się znajdą! Często dochodzi do uszkodzenia kabli pomiędzy nimi. Ja do wspomnianej firmy wyslałem zegary + uszkodzone czujniki. Firma ta (znajdę gdzieś namiary) specjalizuje się w czujnikach i urządzeniach pomiarowych, więc nie miała większego problemu w znalezieniu odpowiednich czujników.

Link to comment
Share on other sites

Są jakieś konkretne przeciwwskazania?

Tak, tzn. ogólnie przyjęta przez tunerów opinia o ich niedokładności wskazań. Z drugiej strony się dziwię, bo w firmie stosujemy szereg czujników i wskażników i uważam, że polska technologia potrafi precyzyjniej zmierzyć np. temperaturę niż 1 stopień C....i wcale nie musi to kosztować setek złotych...na wszelki wypadek kupiłem Greddy i jak na Krakusa przystało w okazyjnej cenie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

kuba_p, gdzieś był wątek na temat wskaźników i m.in. AutoGauge. Podobno ktoś kalibrował te zegary i jako tako chodziły ale ja na Twoim miejscu mając Subaru Imprezę WRX nie bawiłbym się w chłam tylko kupił coś porządnego jak na Imprezowicza przystało :wink: No chyba że zegary mają być dla ozdoby to kup cokolwiek ale jak mają słuzyć do monitorowania pracy silnika to warto dołożyć parę złotych.

Link to comment
Share on other sites

kuba_p, Jak Ci bez różnicy czy pokazuje boost 0,9 bara czy 1,1 to po co Ci takie wskaźniki?

I tak nie będziesz wiedział jakie masz ciśnienie w rzeczywistości.

Chyba, że do lansu to AutoGauge może być. :razz:

Link to comment
Share on other sites

tomtytus, czujnik oleju najlepiej spisuje się jak jest wkręcony w blok, bo w misce olejowej temperatura oleju nie jest miarodajna więc bez sensu ją mierzyć.

wybaczcie za laickie pytanie nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o wskazniki ale czy to oznacza ze nalezy wywiercic otwor pod wskaznik w bloku czy mozna zamontowac wskaznik w jakis inny sposob :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jacool, też nie jestem orłem ale wiem, że w bloku gdzieś jest miejsce na zamontowanie takiego ustrojstwa - w sensie nagwintowany otwór w który wkręcasz czujkę. Po prostu są dwie metody pomiaru: przez bagnet i w bloku...

Link to comment
Share on other sites

Po prostu są dwie metody pomiaru: przez bagnet i w bloku...

Nie. Jest tylko jedna metoda pomiaru temp.oleju - w bloku. Mozna jeszcze mierzyć w głowicy - tam też jest otwór pod czujnik. Powtórzę jeszcze raz - pomiar temp.oleju w misce jest bez sensu.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...