ALEX Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Sezon letni się zbliża więc myslę o zakupie nowych opon do GTka. Wybór padł (po konsultacji z takim jednym gościem z Sącza ) na Toyo. Niestety jedynym rozmiarem zbliżonym do seryjnych szesnastek jest 205/55/16. Wiem, że nie będą obcierać, bo aktualnie mam zimówki w takich rozmiarze. Wiem, że sam typ opony jest super, ale boję się, że super struktura bieżnika i skład mieszanki straci wiele przez wyższy progil opony (pływanie). Może ktoś z Was jeździł na właśnie takich oponach i podzieli się spostrzeżeniami. Rozważam również zakup Toyo T1-R, które występują w rozmiarze 205/50/16 :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekSubru Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Niejaki mati może coś do wiedzieć :roll: [ Dodano: Pią Lut 01, 2008 9:52 am ] Wybór padł (po konsultacji z takim jednym gościem z Sącza Ten z Nowego Sącza to sie nie zna na oponach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 jezdzac gtkiem na 205/50 a pozniej 205/55 nie odczulem tego czego Ty sie obawiasz..tylko, ze nie na toyo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 ALEX, a nie myslisz o Falken FK-452? bo podobno sa calkiem calkiem, a do tego sa nawet tansze od T1-R (btw, zaraz przyjdzie Abt i napisze, ze T1-R to ostatnie @#$%^ ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 ALEX, ja jeźdilem na "drogowych" oponach 215/40 17, zakupiłem od gościa z Nowego Sącza :wink: R888 w rozmiarze 215/45 17 i nie zauważyłem żadnego pływania ani wogóle róznicy przez wysokość profila. Zauważylem za to mega przyczepność tych opon na suchej nawierzchni, żadna "drogowa" nie jest porównywalna. Oczywiście R888 mają swoje wady, dość szybko się zużywają i nie radzą sobie ze stojąca wodą (kałuże, kolejini). Ogólnie bardzo polecam tą oponę, w zeszłym sezonie zużyłem dwa komplety, i w tym roku mam zamiar kupić od razu kilka kompletów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted February 1, 2008 Author Share Posted February 1, 2008 Własnie rozmawiałem z Nowym Sączem. Namawia mnie na zmianę na 17ki. które felgi z oferty ATS w rozmiarze nie będą obcierały w GTku (wszystkie chyba mają niestandardowe ET)? Interesuje mnie tylko ATS :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 ALEX, no to musisz powalczyć na plejadach o kolejny komplet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 zaraz przyjdzie Abt i napisze, ze T1-R to ostatnie @#$%^ ) az ostatnie @#$%^ to nie, ale w seryjnym rozmiarze do szybkiej jazdy zdecydowanie slabe. zawsze mozna powoli, wtedy beda ok :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted February 1, 2008 Author Share Posted February 1, 2008 ALEX, no to musisz powalczyć na plejadach o kolejny komplet Walczyć mogę próbować, ale jednak będę musiał wygospodarować środki na nowe opony i felgi ALEX, a nie myslisz o Falken FK-452? Niczego nie wykluczam. Mamy trochę czasu, autko grzecznie stoi i czeka na kolejna pojeżdżawkę. Mam nadzieję, że mnie snieg nie zaskoczy, bo po Monte Calvaria już wcześniej marniuteńkie zimówki mają z 2 mm bieżnika Toyo R888 wystepuje jeszcze w rozmiarze 215/50/16...chyba najlepsza alternatywa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 A może AVON ZZR :?: Nad Toyo sam myśle :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
samochodzik Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 a nie lepiej po prostu na pojezdzawki jakies micheliny, czy pirelli rajdowe zakupic :?: tak na prawde cena jest podobna do toyo (nie ma duzej przepasci cenowej, moze tak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlos Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Własnie rozmawiałem z Nowym Sączem. Namawia mnie na zmianę na 17ki. które felgi z oferty ATS w rozmiarze nie będą obcierały w GTku (wszystkie chyba mają niestandardowe ET)? Interesuje mnie tylko ATS :cool: ALEX ja mam ATS DTM ET45 i nic mi nie obciera, w ATSach chyba dużego wyboru nie ma z takim ET :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 ALEX ja mam ATS DTM ET45 i nic mi nie obciera, w ATSach chyba dużego wyboru nie ma z takim ET Jednak pozostaję na 16kach (budżet ). Jutro (o ile będą dostępne) zamawiam Toyo R888 215/50/16 lub będę szukał dalej. ALEX, a nie myslisz o Falken FK-452? Znalazłem w dobrej cenie...306 PLN/szt (dostawa gratis) http://salon-opon.com/index.php?strona=opona&&id=4056 a nie lepiej po prostu na pojezdzawki jakies micheliny, czy pirelli rajdowe zakupic tak na prawde cena jest podobna do toyo (nie ma duzej przepasci cenowej, moze tak) Też o tym myślałem.Niestety cena jest wyższa. Za slicki Kumho trzeba dać min 700pln/szt. Za Michelin, czy Pirelli jeszcze więcej http://www.kumhomotorsport.pl/ Cenę jeszcze bym przeżył, bo jak wczoraj rozmawiałem z Carfitem na Miedziance (stosunkowo słaba przyczepność) można na takich oponach kilka pojeżdżawek zaliczyć a to mi wystarcza, bo przy przebiegach mojego GTka takie opony prędzej zestarzeją się, niż zetrą. Niestety (a może i dobrze :!: ) w imprezach amatorskich lub na Plejadach start na takich oponach może być idealnym pretekstem do wykluczenia załogi :!: Myslałem również o slickach Markgum, ale nawet na tym forum krytykowano ich pływanie w zakrętach. Gdybym miał 18tki to na allegro mozna znaleźć wiele ofert na używki. Z 16tkami niestety bieda :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 (...) Jutro (o ile będą dostępne) zamawiam Toyo R888 215/50/16 lub będę szukał dalej (...) a jaka jest cena takich opon w Polsce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 ~ 560 pln + wysyłka. 205/55/16 są o ~ 100 pln tańsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewap Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Czasami potrafią być spore różnice w cenie w zależności od rozmiaru. - Toyo R888 w rozmiarze 195/50/15 kosztuje ~300 zł sztuka, sporo taniej niż 16`, no ale do subaru nie bardzo :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Z profilem 60 by podeszło Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted February 17, 2008 Author Share Posted February 17, 2008 Po dzisiejszych Tychach stwierdzam - super opony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wodnik Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Po dzisiejszych Tychach stwierdzam - super opony. A jeździłeś tez kiedys na RE 070? Możesz porównać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 sa duzo lepsze od re070 ale tez i duzo szybciej sie zuzywaja Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted February 17, 2008 Author Share Posted February 17, 2008 A jeździłeś tez kiedys na RE 070? Możesz porównać? Tak, ale nie w swoim aucie (też w Tychach). Dla mnie Toyo sa lepsze....Ale może to zludzenie. duzo szybciej sie zuzywaja Zgadza się. Widziałem opony RE 070 u Daniela i moje po zakończeniu wyścigu. Moje (szczególnie "przód") były zdecydowanie bardziej poszarpane w stosunku do RE 070. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now