tzd Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 założyłem do SF5 sprężyny od SG5. Dało się, wymieniając tylko tylne mocowania amortyzatora/sprężyny (te od XT pasują plug and play do STurbo, inny jest dół czyli ukształtowanie pod amorek i sprężynę [która w SF5 jest cylindyrczna, a w SG5 zwęża się ku górze]). Stawiam tezę, że da się zamontować do SG5 ultraSR-y dedykowane do SF5. wystarczy wymienić w XT górne mocowanie amortyzatora tylnego na te z STurbo. u mnie podmieniłem odwrotnie, tzn do STurbo wsadziłem od XT, więc czemu nie odwrotnie? Aha. Czemu wymieniałem mocowania? żeby założyć sprężyny do Forka STI (newage). Wygląda to teraz tak UltraSR + pink F-STI spring: dla przypomnienia, na poprzednich "seryjnych springach" wyglądał tak : (chodzi o różnicę w odległości między rantem nadkoli a samymi kołami...) teraz to widzę, przód jakby jest nawet wyżej niż był :shock: , za to tył opadł o jakieś 4 cm :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 No to nie wiem co lepsze :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 DerickB, zależy do czego. włożenie sprężyn STI utwardziło auto, mniej się wychyla, przez co lepiej prowadzi. O to mi chodziło. Niezamierzone jest nierównomierna wysokość przodu i tyłu, ale nad tym jeszcze popracuję. Generalnie gdyby przód też trochę siadł, to nie miałbym nic przeciwko, ale tak jak jest teraz, to wygląda średnio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 przód a starych o dziwo był niżej, a tyłek na pink STI jeszcze bardziej oklapł niż to co było w czwartek :roll: jak nic, forek czoper Pozdrawiam -- 15 sty 2012, 21:39 -- aha, dodam, że na pink sti są takiej samej wysokości jak OEM w XT ale są znacznie twardsze, aż trudno je założyć na SLS. Po przejażdżce i napompowaniu SLS tył stał o cm wyżej niż na OEM :shock: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sender3 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Może będzie to trochę dziwne pytanie ale nie mogę nigdzie znaleźć na nie jasnej odp -czy w Forestera 2,5XT my07 po zamienieniu tylnych amorków samopoziomujących na "zwykłe" ale w miarę twarde na tyle by zwiększyć sztywność i polepszyć prowadzenie zawsze zmniejszy się prześwit auta? Pytam bo często przydaje mi się większy prześwit (i za żadne skarby nie chciałbym go zmniejszyć choćby o mm) ale przy miejskiej dynamicznej jeździe brakuje mi sztywności, a do tego seryjne amorki kończą swój żywot i pora rozejrzeć się za ich wymianą. Przy okazji mam pytanie jak długo zwlekać z wymianą? -w tej chwili pomiędzy krawędzią błotnika/nadkola a oponą mam ok5cm ale nie pamiętam już jak było na początku;/ Słyszałem już oponie że po prostu w pewnym momencie zrobi się z Forka mały low raider i wtedy należy się zabrać za wymianę -ale ciężko mi stwierdzić czy to już ten moment (a do tego ku zaskoczeniu wielu osób u mnie amorki wytrzymały już prawie 132k km dość ostrego katowania po kiepskich dziurawych drogach co jest zaskoczeniem dla wielu posiadaczy Forków z którymi rozmawiałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 czy w Forestera 2,5XT my07 po zamienieniu tylnych amorków samopoziomujących na "zwykłe" ale w miarę twarde na tyle by zwiększyć sztywność i polepszyć prowadzenie zawsze zmniejszy się prześwit auta? Jeśli zmienisz amorki z SLS - samopoziomujących na tradycyjne zawieszenie + założysz do tego ODPOWIEDNIĄ sprężynę to nie dość , że będzie zachowana wysokość (na nieobciążonym aucie), to jeszcze poprawi się prowadzenie, a auto będzie twardsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 a auto będzie twardsze albo bardzo twarde wręcz Ironowe :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 albo bardzo twarde wręcz Ironowe :wink: albo takie , jak ktoś potrzebuje terenowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Niedźwiedź, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 GÓRAL z Łodzi, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Niedźwiedź, dzięki 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morgan Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Niedzwiedz :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Niedzwiedz :arrow: PW PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomany22 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Polecam- Irony sub 003 plus amorki kyb 344-345 Excel-G . Autko fajnie wyżej stoi , jest sztywniejsze i nie buja na zakrętach i nie martwicie się jak zalejecie do pełna lub dociążycie auto że siądzie tyłek .Jest naprawdę git .I cała impreza z wymianą kosztuje około 1500 zł .Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czerniel Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Ja polecam 4T i dziekuję Niedźwiedziowi, potwierdzam trakcja znacznie lepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morgan Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 A tak w kwestii zbieżności. Jeżeli zbieżność była ok przy fabrycznej wysokości i zadek siadł bo amorki poleciały to skoro wymiana całego zestawu czyli zamienniki amortyzatory i sprężyny, przywracają nam poprzednią wysokość to powinno oznaczać że źle było z geometrią tylko jak mieliśmy zadek przy ziemi. Mam obecnie taką sytuację, że zadek siedzi bo poprzedni właściciel Forka wymienił SLSy na KYB Excel-G (pozostawiając OEMowe sprężyny) i zadek siedzi na 380mm (od osi piasty do błotnika) to sporo za nisko i wydaje mi się, że właśnie teraz zbieżność wymagała by poprawy? Niedługo się podniesie A tak dla przypomnienia bo trzeci raz nie chce mi się czytać tego i kilku innych wątków a nie spisałem :? , poda ktoś normy wysokości przodu zawieszenia? Tył 440mm z tolerancją: +12/-24, czyli: 416-452mm Przód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Morgan no mnie się wydaje że każde zawieszanie w aucie powinno być symetryczne i nie powinno być w oryginale różnic pomiędzy przodem a tyłem, u mnie przód stoi na 440mm tył niestety mam jak u ciebie bo tez się nie doczytałem o wymianie sprężyn ,ale już kupiłem z wolnossaka i będę wymieniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Morgan no mnie się wydaje że każde zawieszanie w aucie powinno być symetryczne i nie powinno być w oryginale różnic pomiędzy przodem a tyłem, Wcale tak nie musi być - zarówno ze względów konstrukcyjnych jak i sposobów dokonywania pomiarów. A tak w kwestii zbieżności. Jeżeli zbieżność była ok przy fabrycznej wysokości i zadek siadł bo amorki poleciały to skoro wymiana całego zestawu czyli zamienniki amortyzatory i sprężyny, przywracają nam poprzednią wysokość to powinno oznaczać że źle było z geometrią tylko jak mieliśmy zadek przy ziemi. Mam obecnie taką sytuację, że zadek siedzi bo poprzedni właściciel Forka wymienił SLSy na KYB Excel-G (pozostawiając OEMowe sprężyny) i zadek siedzi na 380mm (od osi piasty do błotnika) to sporo za nisko i wydaje mi się, że właśnie teraz zbieżność wymagała by poprawy? Niedługo się podniesie Po wymianie sprężyn i tak geometria powinna być zrobiona. nie chce mi się czytać tego i kilku innych wątków No skoro zainteresowanemu się nie chce... :roll: Przy okazji zerknę w info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morgan Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Niedzwiedź zacytowałeś za krótki fragment. Nie napisałem, że nie chce mi się tego czytać tylko, że nie chce mi się czytać po raz kolejny. Właśnie dla tego, że czytałem wiem, że gdzieś te informacje są zamieszczone a skoro zdecydowałem się robić tylne zawieszenie to chciałem też sprawdzić jak to z moim przodem no i nie mogę znaleźć. Będę wdzięczny za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 morgan, może to pomoże? http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... 1#p1219621 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikael Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 witam , musze wymienic amorki w moim forku 03 model , gdzie moge kupic oryginaly , serwis subaru sprzeda mi bez wymiany ? jesli nie to gdzie szukac bo niemoge na necie znalesc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 mikael, tylko ASO. Sprzedadzą bez wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Zalozylem zestaw z 4T i jest zajebiscie . Dzieki Niedzwiedz . Przy okazji pozdrow kolegow-dobry kontakt i ekspresowa dostawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 tremba, cieszę się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikael Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 dzieki Niedzwiedz , juz mejluje do serwisu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się