Jump to content

Awaria sprzęgła wiskotycznego


TomKur

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów,

mam problem z moim subaru. Chodzi o sprzęgło wiskotyczne, forester 1999 r, 2,0 S turbo. Siadło mi, objawia się to odgłosem "przeskakiwania" przy maksymalnie skręconych kołach, niezależnie czy w prawo czy w lewo. Byłem w serwisie, potwierdzili-sprzęgło wiskotyczne. U znajomego, który ma hondę crv wystąpiły podobne objawy, które ustąpiły po uzupełnieniu płynu w sprzęgle. W Subaru pogdobno jest to część nierozbieralna i trzeba ją wymienić. Trochę przeraża mnie koszt sprzęgła wiskotycznego. Słyszałem, że gdzieś w Warszawie można je zregenerować.

Może macie jakieś namiary na warsztat regenerujący sprzęgła wiskotyczne do subaru ?. Albo ma któś używane, ew. nowe w jakiejś rzyzwoitej cenie.

Doradzcie proszę coś w tej kwestii.

Pozdrawiam.

Tom

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów,

mam problem z moim subaru. Chodzi o sprzęgło wiskotyczne, forester 1999 r, 2,0 S turbo. Siadło mi, objawia się to odgłosem "przeskakiwania" przy maksymalnie skręconych kołach, niezależnie czy w prawo czy w lewo. Byłem w serwisie, potwierdzili-sprzęgło wiskotyczne. U znajomego, który ma hondę crv wystąpiły podobne objawy, które ustąpiły po uzupełnieniu płynu w sprzęgle. W Subaru pogdobno jest to część nierozbieralna i trzeba ją wymienić. Trochę przeraża mnie koszt sprzęgła wiskotycznego. Słyszałem, że gdzieś w Warszawie można je zregenerować.

Może macie jakieś namiary na warsztat regenerujący sprzęgła wiskotyczne do subaru ?. Albo ma któś używane, ew. nowe w jakiejś rzyzwoitej cenie.

Doradzcie proszę coś w tej kwestii.

Pozdrawiam.

Tom

 

Podejrzewam że jest to centralna wiskoza ostatnio 2 razy robilismy z podobnym objawem koszt nowej wiskozy ok.2300zł

Link to comment
Share on other sites

Mati, wysłałem do Ciebie maila w sprawie tej wiskozy co ją masz.

Odpisz proszę co i jak.

A w temacie regeneracji, czy ktoś coś wie ?

Dzięki za dotychczasowe posty. Proszę o więcej :smile:

Pozdro.

Tom

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

a ja mam podobny problem a mianowicie jak jest zimny to szarpie przy ruszaniu a pozniej juz nie, natomiast przy dodaniu gazu ślizga się, silnik szybko wchodzi na obroty a do piero po chwili zaczyna przyspieszac, to pewnie sprzęgło :)

Link to comment
Share on other sites

a ja mam podobny problem a mianowicie jak jest zimny to szarpie przy ruszaniu a pozniej juz nie, natomiast przy dodaniu gazu ślizga się, silnik szybko wchodzi na obroty a do piero po chwili zaczyna przyspieszac, to pewnie sprzęgło :)

 

Przeguby masz całe? Lepiej to sprawdź bo jeśli jednak to przegub to z wiskozą może być bieda

Link to comment
Share on other sites

Wiskoza to sprzęgło które zaczyna działać przy różnicy prędkości obrotowych między przednią osią a tylną. Dodatkowo masz mechanizm różnicowy który stara się przekazać większość mocy na oś o mniejszym oporze. Gdy zerwiesz przegub na jednej z osi to obroty wałka napędzającego tą oś w skrzyni mocno wzrosną, czyli powstanie różnica prędkości. Wiskoza stara się w tym przypadku przenieść część mocy na drugą oś (dlatego Twoje auto jednak jedzie) Niestety sprzęgło wiskotyczne nie ma sprawność 100% więc się nagrzewa a przegrzanie równa się uszkodzeniu i wydatkach. Oczywiście założyłem że jednak padł pdabrosowi przegób.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Witam wszystkich forumowiczów,

Siadło mi, objawia się to odgłosem "przeskakiwania" przy maksymalnie skręconych kołach, niezależnie czy w prawo czy w lewo.

Tom

 

cześć, zawsze tak masz (stuki) czy tylko w konkretnych warunkach drogowych np zakręty na wzniesieniu podjazdy itp.

 

czy jak pada wiskoza to słychać stuki zawsze bez znaczenia czy skręcasz w lewo czy w prawo?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę.

Link to comment
Share on other sites

crv I gen to zupełnie inna bajka - tam nie ma wiskozy tylko mokre sprzęgło uruchamiane pompą, która napędza się różnicą prędkości obrotowych wału 'do przodu' i 'do tyłu'. tam dolanie oleju faktycznie może pomóc :idea:

Link to comment
Share on other sites

ja mam skrzynie w ktorej zmielilem 3i 4 bieg skrzynie z typ r ale wiskoza jest cala (była w forku s/tb my 99 ) za 500zl moge ci pogonic jak chcesz nawet z cala skrzynia:PPPP albo moge ci wymontowac i wysdlac

 

Jak by co dzwon 506 099 489

Link to comment
Share on other sites

Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę.

Czy po dłuższym postoju jak jest samochód zimny to też stuka?

Link to comment
Share on other sites

Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę.

Czy po dłuższym postoju jak jest samochód zimny to też stuka?

Witam.Doszły nowe obserwacje.Na zimno nie stuka.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów stuka i to niezależnie w którą stronę są skręcone koła.Rozgrzane auto,podniesione koło przednie nie da się pokręcić,oczywiście na luzie.

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem że wtedy, kiedy jest chłodne działa prawidłowo a po nagrzaniu spina się na stałe i przy maksymalnym skręcie nie dopuszcza do różnic w prędkościach obrotowych osi?

 

Z kolei z tego co mi wiadomo w sprawnej wiskozie to różnice obrotów powodują podgrzanie jej oleju, co powoduje jej spięcie. W takim razie dlaczego przy zdrowej nic nie przeskakuje?

Link to comment
Share on other sites

Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę.

Czy po dłuższym postoju jak jest samochód zimny to też stuka?

Witam.Doszły nowe obserwacje.Na zimno nie stuka.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów stuka i to niezależnie w którą stronę są skręcone koła.Rozgrzane auto,podniesione koło przednie nie da się pokręcić,oczywiście na luzie.

Nie chcę Cię martwić ale tak u mnie zaczęła dawać znać wiskoza. Proponuję przejechać się do warsztatu celem weryfikacji. Jeśli to wisko na 100% proponuję wmiarę szybko naprawić abyś nie miał dodatkowych wydatków

 

Podaj jaki rok i motor, to może ktoś Ci bardziej pomoże.

Link to comment
Share on other sites

Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę.

Czy po dłuższym postoju jak jest samochód zimny to też stuka?

Witam.Doszły nowe obserwacje.Na zimno nie stuka.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów stuka i to niezależnie w którą stronę są skręcone koła.Rozgrzane auto,podniesione koło przednie nie da się pokręcić,oczywiście na luzie.

Nie chcę Cię martwić ale tak u mnie zaczęła dawać znać wiskoza. Proponuję przejechać się do warsztatu celem weryfikacji. Jeśli to wisko na 100% proponuję wmiarę szybko naprawić abyś nie miał dodatkowych wydatków

 

Podaj jaki rok i motor, to może ktoś Ci bardziej pomoże.

Outback 2001r.poj.2.5 przebieg 182000km.

Byłem dziś w warsztacie specjalizującym się w japońcach ale chyba nie za bardzo w Subaru,twierdzą,że to najprawdopodobniej przegub na półosi a nie wiskoza,kręcili kołami na podnośniku,ja się na tym nie znam...Nie wiem co mam robić,pozwolić im wymienić ten przegub,czy szukać innego warsztatu.

Czy sprzęgło wiskotyczne jest naprawialne?

 

-- Pt sie 20, 2010 12:00 am --

 

Rozumiem że wtedy, kiedy jest chłodne działa prawidłowo a po nagrzaniu spina się na stałe i przy maksymalnym skręcie nie dopuszcza do różnic w prędkościach obrotowych osi?

 

Z kolei z tego co mi wiadomo w sprawnej wiskozie to różnice obrotów powodują podgrzanie jej oleju, co powoduje jej spięcie. W takim razie dlaczego przy zdrowej nic nie przeskakuje?

Też mi się tak wydaje,że to tak działać powinno.Dla tego dopuszczam,że to uszkodzony przegub.Uszkodzony przegub nie przekazuje prawidłowo napędu na koło i dochodzi do przegrzania sprzęgła wiskotycznego,które to spina na sztywno oś.Zagalopowałem się.....?

Link to comment
Share on other sites

Też mi się tak wydaje,że to tak działać powinno.Dla tego dopuszczam,że to uszkodzony przegub.Uszkodzony przegub nie przekazuje prawidłowo napędu na koło i dochodzi do przegrzania sprzęgła wiskotycznego,które to spina na sztywno oś.Zagalopowałem się.....?

 

Tylko u mnie też pada wiskoza... Takie same objawy, a przeguby są ok

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...