TomKur Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Witam wszystkich forumowiczów, mam problem z moim subaru. Chodzi o sprzęgło wiskotyczne, forester 1999 r, 2,0 S turbo. Siadło mi, objawia się to odgłosem "przeskakiwania" przy maksymalnie skręconych kołach, niezależnie czy w prawo czy w lewo. Byłem w serwisie, potwierdzili-sprzęgło wiskotyczne. U znajomego, który ma hondę crv wystąpiły podobne objawy, które ustąpiły po uzupełnieniu płynu w sprzęgle. W Subaru pogdobno jest to część nierozbieralna i trzeba ją wymienić. Trochę przeraża mnie koszt sprzęgła wiskotycznego. Słyszałem, że gdzieś w Warszawie można je zregenerować. Może macie jakieś namiary na warsztat regenerujący sprzęgła wiskotyczne do subaru ?. Albo ma któś używane, ew. nowe w jakiejś rzyzwoitej cenie. Doradzcie proszę coś w tej kwestii. Pozdrawiam. Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=595633#595633 ...a mechaniką zajmie się... (sam się ocenzurowałem :roll: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Albo ma któś używane :arrow: allegro :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Jakie allegro :roll: Jak słusznie zauważył MIKKI, ja mam używaną wiskozę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 mati, no faktycznie masz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek MTS Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Witam wszystkich forumowiczów,mam problem z moim subaru. Chodzi o sprzęgło wiskotyczne, forester 1999 r, 2,0 S turbo. Siadło mi, objawia się to odgłosem "przeskakiwania" przy maksymalnie skręconych kołach, niezależnie czy w prawo czy w lewo. Byłem w serwisie, potwierdzili-sprzęgło wiskotyczne. U znajomego, który ma hondę crv wystąpiły podobne objawy, które ustąpiły po uzupełnieniu płynu w sprzęgle. W Subaru pogdobno jest to część nierozbieralna i trzeba ją wymienić. Trochę przeraża mnie koszt sprzęgła wiskotycznego. Słyszałem, że gdzieś w Warszawie można je zregenerować. Może macie jakieś namiary na warsztat regenerujący sprzęgła wiskotyczne do subaru ?. Albo ma któś używane, ew. nowe w jakiejś rzyzwoitej cenie. Doradzcie proszę coś w tej kwestii. Pozdrawiam. Tom Podejrzewam że jest to centralna wiskoza ostatnio 2 razy robilismy z podobnym objawem koszt nowej wiskozy ok.2300zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomKur Posted January 31, 2008 Author Share Posted January 31, 2008 Mati, wysłałem do Ciebie maila w sprawie tej wiskozy co ją masz. Odpisz proszę co i jak. A w temacie regeneracji, czy ktoś coś wie ? Dzięki za dotychczasowe posty. Proszę o więcej :smile: Pozdro. Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 koszt nowej wiskozy ok.2300zł 1500 :wink: ale u mati'ego na pewno promocja :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomKur Posted February 1, 2008 Author Share Posted February 1, 2008 Dzięki za namiar, Abt Link to comment Share on other sites More sharing options...
pdabros Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 a ja mam podobny problem a mianowicie jak jest zimny to szarpie przy ruszaniu a pozniej juz nie, natomiast przy dodaniu gazu ślizga się, silnik szybko wchodzi na obroty a do piero po chwili zaczyna przyspieszac, to pewnie sprzęgło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 tak to sprzeglo ale nie wiskotyczne Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 a ja mam podobny problem a mianowicie jak jest zimny to szarpie przy ruszaniu a pozniej juz nie, natomiast przy dodaniu gazu ślizga się, silnik szybko wchodzi na obroty a do piero po chwili zaczyna przyspieszac, to pewnie sprzęgło Przeguby masz całe? Lepiej to sprawdź bo jeśli jednak to przegub to z wiskozą może być bieda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 GeOrGe możesz trochę :wink: jaśniej bo nie rozumie Twojej wypowiedzi?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Wiskoza to sprzęgło które zaczyna działać przy różnicy prędkości obrotowych między przednią osią a tylną. Dodatkowo masz mechanizm różnicowy który stara się przekazać większość mocy na oś o mniejszym oporze. Gdy zerwiesz przegub na jednej z osi to obroty wałka napędzającego tą oś w skrzyni mocno wzrosną, czyli powstanie różnica prędkości. Wiskoza stara się w tym przypadku przenieść część mocy na drugą oś (dlatego Twoje auto jednak jedzie) Niestety sprzęgło wiskotyczne nie ma sprawność 100% więc się nagrzewa a przegrzanie równa się uszkodzeniu i wydatkach. Oczywiście założyłem że jednak padł pdabrosowi przegób. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 no teraz to rozumiem. dzięki :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Witam wszystkich forumowiczów, Siadło mi, objawia się to odgłosem "przeskakiwania" przy maksymalnie skręconych kołach, niezależnie czy w prawo czy w lewo. Tom cześć, zawsze tak masz (stuki) czy tylko w konkretnych warunkach drogowych np zakręty na wzniesieniu podjazdy itp. czy jak pada wiskoza to słychać stuki zawsze bez znaczenia czy skręcasz w lewo czy w prawo? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oqrek Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 crv I gen to zupełnie inna bajka - tam nie ma wiskozy tylko mokre sprzęgło uruchamiane pompą, która napędza się różnicą prędkości obrotowych wału 'do przodu' i 'do tyłu'. tam dolanie oleju faktycznie może pomóc Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 ja mam skrzynie w ktorej zmielilem 3i 4 bieg skrzynie z typ r ale wiskoza jest cala (była w forku s/tb my 99 ) za 500zl moge ci pogonic jak chcesz nawet z cala skrzynia:PPPP albo moge ci wymontowac i wysdlac Jak by co dzwon 506 099 489 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capricorn Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę. Czy po dłuższym postoju jak jest samochód zimny to też stuka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oqrek Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę. Czy po dłuższym postoju jak jest samochód zimny to też stuka? Witam.Doszły nowe obserwacje.Na zimno nie stuka.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów stuka i to niezależnie w którą stronę są skręcone koła.Rozgrzane auto,podniesione koło przednie nie da się pokręcić,oczywiście na luzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Rozumiem że wtedy, kiedy jest chłodne działa prawidłowo a po nagrzaniu spina się na stałe i przy maksymalnym skręcie nie dopuszcza do różnic w prędkościach obrotowych osi? Z kolei z tego co mi wiadomo w sprawnej wiskozie to różnice obrotów powodują podgrzanie jej oleju, co powoduje jej spięcie. W takim razie dlaczego przy zdrowej nic nie przeskakuje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capricorn Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę. Czy po dłuższym postoju jak jest samochód zimny to też stuka? Witam.Doszły nowe obserwacje.Na zimno nie stuka.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów stuka i to niezależnie w którą stronę są skręcone koła.Rozgrzane auto,podniesione koło przednie nie da się pokręcić,oczywiście na luzie. Nie chcę Cię martwić ale tak u mnie zaczęła dawać znać wiskoza. Proponuję przejechać się do warsztatu celem weryfikacji. Jeśli to wisko na 100% proponuję wmiarę szybko naprawić abyś nie miał dodatkowych wydatków Podaj jaki rok i motor, to może ktoś Ci bardziej pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oqrek Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Witam,co prawda mam Outbacka,ale to tez Subaru no i stuka,przy skręcie kół w lewo i pod obciążeniem takim jak manewrowanie na parkingu,podjazd na wzniesienie,na 1 biegu i na wstecznym.Czy to może być wiskoza,a może coś innego....?Co i jak sprawdzić,od czego zacząć,proszę o poradę. Czy po dłuższym postoju jak jest samochód zimny to też stuka? Witam.Doszły nowe obserwacje.Na zimno nie stuka.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów stuka i to niezależnie w którą stronę są skręcone koła.Rozgrzane auto,podniesione koło przednie nie da się pokręcić,oczywiście na luzie. Nie chcę Cię martwić ale tak u mnie zaczęła dawać znać wiskoza. Proponuję przejechać się do warsztatu celem weryfikacji. Jeśli to wisko na 100% proponuję wmiarę szybko naprawić abyś nie miał dodatkowych wydatków Podaj jaki rok i motor, to może ktoś Ci bardziej pomoże. Outback 2001r.poj.2.5 przebieg 182000km. Byłem dziś w warsztacie specjalizującym się w japońcach ale chyba nie za bardzo w Subaru,twierdzą,że to najprawdopodobniej przegub na półosi a nie wiskoza,kręcili kołami na podnośniku,ja się na tym nie znam...Nie wiem co mam robić,pozwolić im wymienić ten przegub,czy szukać innego warsztatu. Czy sprzęgło wiskotyczne jest naprawialne? -- Pt sie 20, 2010 12:00 am -- Rozumiem że wtedy, kiedy jest chłodne działa prawidłowo a po nagrzaniu spina się na stałe i przy maksymalnym skręcie nie dopuszcza do różnic w prędkościach obrotowych osi? Z kolei z tego co mi wiadomo w sprawnej wiskozie to różnice obrotów powodują podgrzanie jej oleju, co powoduje jej spięcie. W takim razie dlaczego przy zdrowej nic nie przeskakuje? Też mi się tak wydaje,że to tak działać powinno.Dla tego dopuszczam,że to uszkodzony przegub.Uszkodzony przegub nie przekazuje prawidłowo napędu na koło i dochodzi do przegrzania sprzęgła wiskotycznego,które to spina na sztywno oś.Zagalopowałem się.....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Też mi się tak wydaje,że to tak działać powinno.Dla tego dopuszczam,że to uszkodzony przegub.Uszkodzony przegub nie przekazuje prawidłowo napędu na koło i dochodzi do przegrzania sprzęgła wiskotycznego,które to spina na sztywno oś.Zagalopowałem się.....? Tylko u mnie też pada wiskoza... Takie same objawy, a przeguby są ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.