Skocz do zawartości

Kod 24 i spadające obroty


stempel

Rekomendowane odpowiedzi

Mój engine ma taką dolegliwość, że czasami jak sie rozgrzeje zapala sie CHECK i świeci sie dopóki nie pozwolę silnikowi ze 2 sekundy popracować na wolnych obrotach. Ale jak wysprzęglę w czasie jazdy obroty są nierówne i czasami nawet motur gaśnie. Zapisał sie błąd 24. Miał ktoś podobne doświadczenia ? Gdzie jest czujnik odpowiadający za ten błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami nawet motur gaśnie.

:shock:

 

Zapisał sie błąd 24

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=106815 - tutaj jest wszystko opisane co błąd oznacza. A tak na gorąco to można spróbować przeczyścić silniczek krokowy, jak przeżyje to jest szansa na poprawę działania, jak nie... to zakup nowego lub używanego. W przypadku używki kupujesz kota w worku, w przypadku nowego rozstajesz się z dużą ilością gotówki. Spróbuj jeszcze przeczyścić czujnik położenia wału: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103278

U mnie był podobny problem (silnik lubił zgasnąć po długiej jeździe ze stałą prędkością na autostradzie, dodatkowo jak był zimny to miał lekki problem z szybkim ustabilizowaniem wolnych obrotów po zdjęciu nogi z gazu), przeczyszczenie silniczka krokowego pomogło w jakimś stopniu, ale powoli odkładam kasę na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stempel, w ASO jak się w zeszłym roku pytałem to około.... 1400 zł

pawka35, Niestety nie mam pojęcia od czego to może być, nie spotkałem się z takim problemem. A sam opis kodu błędu jest ciekawy :)

[EDIT]

Poszperałem trochę i przełącznik znajduje się w skrzyni biegów, być może mu się zmarło lub przestaje kontaktować przy drganiach podczas jazdy, ewentualnie problem z drutami idącymi do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba jest więcej jak trzy ale mam zapasową skrzynię więc sprawdzę i dam Ci znać.Dzięki za pomoc.

 

[ Dodano: Sob Kwi 11, 2009 9:48 am ]

Postanowiłem odświeżyc wątek ponieważ przez kilka miesięcy walczyłem z błędem 24 i czyszczenie silniczka krokowego niestety nie pomagało,otóż przyczyna wyskakiwania w/w błędu była tak prosta i śmieszna zarazem że warto to opisać.Otóż za wszystkim stał naderwany wężyk podciśnienia z lewej strony kolektora ssącego,uszkodzenie przypominało przecięcie żyletką tak że znalezienie tego było praktycznie niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...