Siwy Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Witam! Jak srodki sluzace do redukcji tarcia, czy uszlachetniajace olej w skrzyni dzialaja na wisco? Czy redukcja tarcia nie spowoduje uszkodzenia wisca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Siwy, wisko jest zamknięte w swojej obudowie i dla wisko nie ma znaczenia co wlejesz do skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawka35 Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Częściej ,JAK JEZDZISZ!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pin555 Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Siwy, wisko jest zamknięte w swojej obudowie i dla wisko nie ma znaczenia co wlejesz do skrzyni. Ale dla synchronizatorow, ktore w pewnym sensie lubia tarcie, juz moze miec znaczenie... Znam skrzynie, ktore zle przezyly taka kuracje :-) Leszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Ale dla synchronizatorow pytanie było o wisko. Dla skrzyni dany olej czy dodatek oczywiście ma duże znaczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siwy Posted January 31, 2008 Author Share Posted January 31, 2008 o skrzynie sie nie boje, natomiast wydawalo mi sie, ze wisco smarowane jest olejem ze skrzyni, wiec srodek obnizajacy tarcie nie wplynie negatywnie na dzialanie wisca? bo przeciez jego dzialanie opiera sie na tarciu miedzyplytkowym, tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Wiskoza jest w szczelnej, zamknietej obudowie i olej ze skrzyni czy z dyferencjalu nie ma do niej dostepu. Natomiast skrzynie napewno zalatwisz takim srodkiem. Skrzynia Subaru najlepiej znosi zwykly olej, ale nowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawka35 Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 kuba potwierdzam ,mialem wiskozę w rękach i jest z tak twardego materiału że w miarę twardy nóż tokarski nie daje rady i jest tak szczelna ze jedno co może zaszkodzić to olej o gestości smaru[/b] Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Siwy, napisz moze po krotce co chcesz osiagnac tym srodkiem zanim sobie narobisz problemow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pin555 Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Ale dla synchronizatorow pytanie było o wisko. Dla skrzyni dany olej czy dodatek oczywiście ma duże znaczenie. Alez jasne. I wcale nie pisze, ze zle prawisz. Pomyslalem, ze autor pyta poprostu, czy ma wlac dodatek do skrzyni, dla ulatwienia jej zycia. I zasugerowalem, ze wiskoza to jego najmniejsze zmartwienie w temacie skrzyni :-) Leszek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Jedyny sensowny środek obniżający tarcie części metalowych to Militec stosowany niegdyś często w rajdówkach. Obecnie Militec jest sprzedawany pod nazwą Motorlife albo Militec firmy K2 ale nie wiem czy te środki to ta sama substancja co dawny Militec. Ja używałem Militeca w kilku poprzednich autach i nic się nie stało. W GT-ku dodałem go tylko do oleju silnikowego głównie ze względu na turbo, do skrzyni i dyfrów raczej nie będę wlewał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts