Jump to content

osiagi i parametry gt


lekszyc

Recommended Posts

Szperalem, szukalem i nie znalazlem

Kupilem niedawno impreze gt 1999 w kombi - jestem ciekaw jakie osiagi powinien miec ten samochod - ile ma do 100 (wersja nie dlubana)

Wiem ze ma 218 pieknych koni ale nie wiem jaki ma moment - czysta ciekawosc

 

I jedno pytanie techniczne - u mechanika gdzie serwisuje samochod powiedzieli mi ze ten silnik nie lubi niskich obrotow czyli jepiej trzymac go powyzej 2-2.5 tys obrotow. Spotkaliscie sie z czyms takim?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply
ten silnik nie lubi niskich obrotow czyli jepiej trzymac go powyzej 2-2.5 tys obrotow

 

nie lubi to znaczy ze mu sie cos dzieje czy ze po prostu nie jedzie ( czt nie laduje ) :?:

Link to comment
Share on other sites

Wg katalogu Impreza GT kombi MY'99 ma 218KM przy 5600obr/min, 290Nm przy 4000 obr/min a do 100km/h przyspiesza w 6.4 sek, v-max - 230km/h.

 

wlasnie podobno jest nie zdrowe dla niego - czt nie powinno sie jezdzic na niskich obrotach.

 

IMHO to dlatego, że seryjny GTek przy 2-2,5 tys. obr. dysponuje małym monentem obrotowym, a z tego co się orientuje to aby silnik dlugo wytrzymał należy "jeździć momentem" a więc w tym przypadku od ok. 3 tys obr.

Link to comment
Share on other sites

ten silnik nie lubi niskich obrotow czyli jepiej trzymac go powyzej 2-2.5 tys obrotow

 

nie lubi to znaczy ze mu sie cos dzieje czy ze po prostu nie jedzie ( czt nie laduje ) :?:

Nie wiem jak w GTeku, ale np w Kadecie GSI ponizej 2 tys obr spada cisnienie oleju (wiem bo mam wskaznik a silnik mam zdrowy) nie wolno wtedy deptac bo panewki obrywaja a film olejowy jest slaby.

Link to comment
Share on other sites

ten silnik nie lubi niskich obrotow czyli jepiej trzymac go powyzej 2-2.5 tys obrotow

 

nie lubi to znaczy ze mu sie cos dzieje czy ze po prostu nie jedzie ( czt nie laduje ) :?:

Nie wiem jak w GTeku, ale np w Kadecie GSI ponizej 2 tys obr spada cisnienie oleju (wiem bo mam wskaznik a silnik mam zdrowy) nie wolno wtedy deptac bo panewki obrywaja a film olejowy jest slaby.

 

W każdym silniku przy większych obrotach jest lepsze smarowanie. Poniżej 2000obr/min oczywiście można jechać, ale nie powinno się gwałtownie przyspieszać.

 

Jeśli chodzi o dane Imprezy to znalazłem takie:

Technical specifications of Subaru Impreza 2.0 4WD Turbo

Wheelbase 2520 mm (99.2 in)

Length 4340 mm (170.9 in)

Width 1690 mm (66.5 in)

Height 1400 mm (55.1 in)

Ground clearance ?

Kerb weight 1118 kg (2465 lb) :shock: ???!!!

Fuel capacity 60litres

Cx ?

16 valves total

4 valves per cylinder

Main bearings 5

Bore × stroke 92.00mm × 75.00mm (3.62 in × 2.95 in)

Bore/Stroke ratio 1.23

Displacement 1994 cc (121.681 cu in)

Unitary capacity 498.5 cc/cylinder

Compression ratio ?

Max. output

(DIN) 210.9 PS (208.0 bhp) (155.1 kW) @6000 rpm

Max. torque (DIN) 290.0 Nm (214 lbft) (29.6 kgm) @4800 rpm

Maximum rpm ?

Specific output 104.3 bhp/litre

Specific torque 145.44 Nm/litre

0-60mph 5.80s :shock:

Top speed 220 km/h (137 mph) :shock:

Power-to-weight 186.05 bhp/ton

Link to comment
Share on other sites

slyszalem ze panewki ??? nie lubia niskich obrotow a co do osiagow to 0-100 ponizej 6 sek na bank!

mysle ze nie mozna do konca wierzyc w osiagi jakie podaje producent Jezeli chodzi o V-max to GT 240 jedzie z palcem zapewne domyslasz sie gdzie :twisted: (sprawdzone) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

slyszalem ze panewki ??? nie lubia niskich obrotow a co do osiagow to 0-100 ponizej 6 sek na bank!

mysle ze nie mozna do konca wierzyc w osiagi jakie podaje producent Jezeli chodzi o V-max to GT 240 jedzie z palcem zapewne domyslasz sie gdzie :twisted: (sprawdzone) pozdrawiam

ale licznikowo, czy realnie? :roll:

Link to comment
Share on other sites

robiłem pomiary sryjnego GTka.. G Tech Pro SS, sprzęt sprawdzony na autach seria i nie seria, kilkanaście aut, pomiar wiarygodny.. trzy pomiary:

 

1. 5.3 do 100

2. 5.7 do 100

3. 5.4 do 100

 

5.5 do 100 możemy lekko przyjąć, auto tylko z kierowcą i pełnym bakiem

Link to comment
Share on other sites

Cytuję z: http://www.klubsubaru.pl/historia.asp :

 

Performance Car wziął Imprezę MY97 na testy i...

 

* 0-100 km/h: 5.1 s

* 0-160 km/h: 13.56 s

* 400 metrów: 13.72 s @161 km/h.

 

Ten sam model wpadł w ręce Tiffa Needela z BBC Top Gear i dał z siebie:

 

* 0-100 km/h: 5.3 s

* 0-160 km/h: 14.5 s

* 400 metrów: 13.9 s @159 km/h

 

GT MY'99 ponoć tak samo przyspiesza...

Link to comment
Share on other sites

Cytuję z: http://www.klubsubaru.pl/historia.asp :

 

Performance Car wziął Imprezę MY97 na testy i...

 

* 0-100 km/h: 5.1 s

* 0-160 km/h: 13.56 s

* 400 metrów: 13.72 s @161 km/h.

 

Ten sam model wpadł w ręce Tiffa Needela z BBC Top Gear i dał z siebie:

 

* 0-100 km/h: 5.3 s

* 0-160 km/h: 14.5 s

* 400 metrów: 13.9 s @159 km/h

 

GT MY'99 ponoć tak samo przyspiesza...

 

to ZRODLO traktuje jako (naj)bardziej wiarygodne:

 

"(...) Standard Cars

One of the main reasons for anyone buying the Impreza is the absolutely stunning levels of performance it offers for the money. For the 4 door saloon, Subaru claim 6.4 seconds for the 0-62 mph (100 km/h) sprint, and a maximum speed of 143.5 mph (97/98 models). The figures for the five door hatchback are 6.5 seconds and 142 mph respectively. All of this from a standard car costing around £21,000 on the road!

 

As many performance tests have proved over the years, these figures (particularly acceleration) are somewhat conservative.

 

Both Performance Car and Autocar magazines tested the 4 door saloon (pre '97 model) with an identical 5.9 seconds for the dash to 60 mph. These tests were carried out with a driver, passenger and a full tank of fuel over a number of runs to eliminate the effects of wind assistance/resistance.

 

On 4th Feb. 98, Autocar tested a 1998 specification five door hatchback. A top speed of 143 mph was recorded, with the 0-60 mph time being dispensed with in only 5.5 seconds, and 0-100 mph in 15.8. The standing 1/4 mile was completed in 14.2 seconds at 97 mph. The 30-70 mph increment was achieved in 5.6 seconds (a whole 1 second faster than a manual Porsche Boxster!)

 

However, the most remarkable tests were carried out on a standard 4 door saloons during November 1997. Firstly Top Gear magazine covered the 0-60 mph sprint in only 5.2 seconds! Then Performance Car (sadly no longer with us), as part of their 0-60 challenge timed the Impreza at a mind blowing 5.03 seconds for the 0-60 sprint, with the 1/4 mile being covered in 13.72 seconds at 100.6 mph. It should be noted though, that the Performance Car tests were carried out at Santa Pod drag strip (quality grippy tarmac), with only the driver, a near empty fuel tank and in one direction only.

 

Other magazine tests confirm that the standard Impreza turbo is easily capable of sub 6 second sprints to 60 mph, with a top speed in excess of 140 mph. There have been several stories of owners nearly redlining their cars in 5th gear. Although they have had the needle well off the clock, the indicated rpm would point to actual speeds of over 160mph being possible, although with wind resistance by far the dominant force at these speeds, a 10mph tailwind will increase the top speed by almost 10mph. (...)"

 

 

5s to dla mnie taki "kosmos" troche...

imho ~6-6.5s do 100km/h to najbardziej realny wskaznik uzywanego GT'eka w normalnych warunkach (zwykle "uliczne" opony, normalny asfalt, spopro paliwa w baku, etc.)

Link to comment
Share on other sites

I jedno pytanie techniczne - u mechanika gdzie serwisuje samochod powiedzieli mi ze ten silnik nie lubi niskich obrotow czyli jepiej trzymac go powyzej 2-2.5 tys obrotow. Spotkaliscie sie z czyms takim?

Według mojej wiedzy gorsze dla silnika są niskie obroty niż wysokie. W żadnym samochodzie nie schodzę poniżej 2 tys. obrotów, jak spadają to bieg też mi spada. Poniżej jeżdżą taksówkarze.

Link to comment
Share on other sites

MARKO RALLY, i auta z automatyczną skrzynią :)

eddie_gt4, już nie pamiętam czy było to poruszane, ale czy by dojść do 60mph w imprezie trzeb wrzucić trójkę? Bo do 62mph zdaje się, że już tak.

i o to chyba wlasnie chodzi...

jak patrzysz na 0-60mph to jest WOW :!: ( :mrgreen: ), ale jak juz patrzysz na 0-100km/h to jest juz tylko wow! ( :lol: )

 

 

 

 

*disclaimer: sam pomiarow nie dokonywalem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Szperalem, szukalem i nie znalazlem

Kupilem niedawno impreze gt 1999 w kombi - jestem ciekaw jakie osiagi powinien miec ten samochod - ile ma do 100 (wersja nie dlubana)

Wiem ze ma 218 pieknych koni ale nie wiem jaki ma moment - czysta ciekawosc

 

I jedno pytanie techniczne - u mechanika gdzie serwisuje samochod powiedzieli mi ze ten silnik nie lubi niskich obrotow czyli jepiej trzymac go powyzej 2-2.5 tys obrotow. Spotkaliscie sie z czyms takim?

 

pozdrawiam

 

Zmień mechanika, jak w korku można jechac powyżej 2.5 tys. obrotów? We Wrocławiu to normalne obroty... A fakt, na biegach powyżej dwójki dla żadnego samochodu (poza dislami, i innymi wyjątkami) niezdrowa jest jazda w takich obrotach: skręcenie wału no i wyższe spalanie.

Link to comment
Share on other sites

aby nie było wątpliwości...

 

ja NIE MA G TECHA do 60 mil!!!!, jak ustawię go na 60 mil to mi poniżej 5 s wychodzi!!

nie mylcie starego badziewia z ledowym wyświetlaczem z USA, który nie miał żadnych praktycznie opcji i z poziomicą trzeba było go ustawiać, zresztą jak wyżej napisane... dane techniczne subaru podawane przez producenta były (a może są) zaniżane...

 

problem polega jedynie na tym aby droga była "w poziomie" dlatego wykonuje się od 3 do 5 pomiarów aby wykluczyć błędy

 

aa.. ja na dwójce ciągnę do 110 kmh.... :)

Link to comment
Share on other sites

I jedno pytanie techniczne - u mechanika gdzie serwisuje samochod powiedzieli mi ze ten silnik nie lubi niskich obrotow czyli jepiej trzymac go powyzej 2-2.5 tys obrotow. Spotkaliscie sie z czyms takim?

 

Według mojej wiedzy gorsze dla silnika są niskie obroty niż wysokie. W żadnym samochodzie nie schodzę poniżej 2 tys. obrotów, jak spadają to bieg też mi spada. Poniżej jeżdżą taksówkarze.

 

Zmień mechanika, jak w korku można jechac powyżej 2.5 tys. obrotów?

 

juz nie przesadzajcie chodzi o to zeby nie przyspieszac z pelnym obciazeniem z niskich obrotow.Jak sie jezdzi normalnie ( oczywiscie w granicach rozsadku ) w okolicach 2.0 - 2.5 to sie nic nie dzieje

Link to comment
Share on other sites

problem polega jedynie na tym aby droga była "w poziomie" dlatego wykonuje się od 3 do 5 pomiarów aby wykluczyć błędy

Ale te 3-5 pomiarów powoduje, że droga się robi pozioma?

 

aa.. ja na dwójce ciągnę do 110 kmh.... :)

Licznikowe czy takie prawdziwe?

Link to comment
Share on other sites

Performance Car wziął Imprezę MY97 na testy i...

 

* 0-100 km/h: 5.1 s

 

ło kurde, to GPSperformance może nie pokazywał takich bzdur ,jak mi kilka razy udało sie zrobić 5.3 s. :mrgreen: a już biedaczka skaswałem :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...