andrzej Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 Pytanie do Dyrekcji: 1. Czy można stosować łańcuchy do legacy MY07, koła: 17 x 215/45? 2. Wg firmy Pewag, Subaru zaleca aby nie zakładać łańcuchów na taki rozmiar w tym modelu 3. Wg firmy Konig możliwy jest łańcuch o oczkach max. 9mm 4. Wg Norauto, łańcuch o oczkach 12mm jest właściwy. Proszę o jednoznaczne stanowisko w tej sprawie. W instrukcji obsługi auta nie znalazłe nic na ten temat. Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź-jadę w góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 andrzej, w instrukcji powinno jednak być napisane, czy można stosować łańcuchy :roll: U mnie (Forester) można na przednie koła Zlituj się z tymi łańcuchami. Do czego zamierzasz ich użyć w czterołapie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 W instrukcji oczywiście napisano, że można na przód. Co nie zmienia faktu, że producenci łańcuchów mają zastrzeżenia co do zasadności ich stosowania, albo ograniczają pewne ich parametry dla takiej wielkości kół jak moje. Chcę usłyszeć jasną odpowiedź Gwaranta: 1. Można stosować czy nie? 2. Jeśli tak, to jakie? Czy to takie dziwne, że chcę uzyskać odpowiedź na to pytanie? Czy odpowiedź jest tak trudna? Czy muszę zadać drogą formalną pytanie importerowi? Odpowiadam na pytanie do czego zamierzam używać łańcuchów: -do zastosowań zgodnie z ich przeznaczeniem. (może to dziwne i niespotykane na świecie, ale znane są przypadki zakładania łańcuchów nawet czterołapom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 andrzej, może daj im szansę odpowiedzieć, po co ten stres... :roll: Odpowiadam na pytanie do czego zamierzam używać łańcuchów: -do zastosowań zgodnie z ich przeznaczeniem. a są zastosowania niezgodne z przeznaczeniem? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Tak, wyobraź sobie, że są zastosowania niezgodne z przeznaczeniem. Przykłady, jeśli nie pojmujesz: Telefon; przeznaczenie-komunikacja, zastosowanie-uderzenie Gołoty (pamiętasz pewnie jak po jednej z walk dostał w łeb Motorolą). Łańcuchem przeznaczonym do jazdy po ośnieżonej nawierzchni można np. komuś przypierdzielić. Oczywiście nie chodzi mi o Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 OK ale wtedy twoje pytanie to do off-topic a nie do działu technicznego :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 andrzej, opanuj emocje i nie śmieć w tym dziale (resztę też proszę o powstrzymanie się od komentowania). Ostrzeżenie przed ostrzeżeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Na początku chciałbym wyjaśnić, że gwarantem samochodów Subaru jest Fuji Heavy Industries. Łańcuchy jakimi można się posiłkować w trudnych przypadkach są dostępne u naszych dealerów i serwisów dla rozmiaru 215/45R17 łańcuchy firmy Pewag, model SMX69. Na stronie firmy Pewag, faktycznie nie zaleca stosowania żadnych łańcuchów dla Legacy z tym rozmiarem kół, ale sprawdziliśmy i test wypadł pozytywnie. Cena detaliczna 450 zł. Pamiętać należy, że po założeniu łańcuchów należy sprawdzić czy przy skrętach nie dojdzie do żadnej kolizji i nie przekraczać 30 km/h, oczywiście zakładamy łańcuchy na osi skrętnej czyli przedniej oraz nie jedziemy po asfalcie. Zastosowanie powinno być doraźne do pokonania trudnego odcinka lub wyjechania z miejsca gdzie niemożliwe jest wyjechanie bez łańcuchów. Jazda po twardej (czarnej) nawierzchni spowoduje uszkodzenie opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Dziękuję Działowi Technicznemu za rzeczową odpowiedź. To jeszcze jedno pytanie: rozumiem, że jeśli można stosować łańcuch o rozmiarze 69 z samonapinaczem SMX 69, to można też taki sam rozmiar bez napinacza XMR 69? pozdrawiam serdecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Prawdopodobnie nie będzie problemu, ale typu XMR69 nie testowaliśmy więc nie potwierdzę na 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Pod jakim katem odbywaly sie testy poza mozliwoscia haczenia lancuchem o nadkole, czy blotnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buchu Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Podepnę się do tematu, gdyż mam następujące pytanie: Czy do forestera należy stosować łańcuchy dla SUV'a czy dla osobowego samochodu też mogą być? Spotkałem się z rozróżnieniem tego typu i chciałbym uzyskać informację jak należy postąpić i jaka jest różnca miedzy tymi łańcuchami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrkh Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 I ja również pozwolę zapytać, czy do OBK 08 te same zasady jak do Legaca powyżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Odkopię temat. W oderwaniu od producenta, ma pytanie o łańcuchy zimowe do Legacy MY07. Jaka jest maksymalna dopuszczalna grubość łańcucha? Czy można stosować łańcuchy na jedną oś bez uszkodzania napędu ? - tu słyszałem różne teorie. Czy powinno się stosować łańcuchy dedykowane do samochodów osobowych czy tez do 4x4 - wiadomo, ze ci, którzy dzielili te łańcuchy na kategorie nie brali raczej pod uwagę takiego wynalazku jak Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Osobiscie radze "skarpety" a nie łańcuchy. Lepiej trzymaja w scigu i nie kopià. Mieszcza sie w blornikach bez problemu. jak trzeba przejechać kawałek po asfalcie bez zdejmowania, to nie niszczą opon. Na gołoledzi tez coś pomagają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przymar Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 No tak, ale czy takie skarpety uchronią przed mandatem za granicą? Wątpię. A to jest główny argument za zakupem - planuję wyjazdy do Czech, a tamtejsza policja raczej nie negocjuje w kwestii mandatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi