Jump to content

ŁAŃCUCHY


Recommended Posts

Pytanie do Dyrekcji:

1. Czy można stosować łańcuchy do legacy MY07, koła: 17 x 215/45?

2. Wg firmy Pewag, Subaru zaleca aby nie zakładać łańcuchów na taki rozmiar w tym modelu

3. Wg firmy Konig możliwy jest łańcuch o oczkach max. 9mm

4. Wg Norauto, łańcuch o oczkach 12mm jest właściwy.

 

Proszę o jednoznaczne stanowisko w tej sprawie. W instrukcji obsługi auta nie znalazłe nic na ten temat.

 

Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź-jadę w góry.

Link to comment
Share on other sites

andrzej, w instrukcji powinno jednak być napisane, czy można stosować łańcuchy :roll: U mnie (Forester) można na przednie koła :idea:

Zlituj się z tymi łańcuchami. Do czego zamierzasz ich użyć w czterołapie :?:

Link to comment
Share on other sites

W instrukcji oczywiście napisano, że można na przód. Co nie zmienia faktu, że producenci łańcuchów mają zastrzeżenia co do zasadności ich stosowania, albo ograniczają pewne ich parametry dla takiej wielkości kół jak moje.

 

Chcę usłyszeć jasną odpowiedź Gwaranta:

1. Można stosować czy nie?

2. Jeśli tak, to jakie?

 

Czy to takie dziwne, że chcę uzyskać odpowiedź na to pytanie?

Czy odpowiedź jest tak trudna?

Czy muszę zadać drogą formalną pytanie importerowi?

 

Odpowiadam na pytanie do czego zamierzam używać łańcuchów:

-do zastosowań zgodnie z ich przeznaczeniem.

(może to dziwne i niespotykane na świecie, ale znane są przypadki zakładania łańcuchów nawet czterołapom.

Link to comment
Share on other sites

andrzej, może daj im szansę odpowiedzieć, po co ten stres... :roll:

 

Odpowiadam na pytanie do czego zamierzam używać łańcuchów:

-do zastosowań zgodnie z ich przeznaczeniem.

 

a są zastosowania niezgodne z przeznaczeniem? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tak, wyobraź sobie, że są zastosowania niezgodne z przeznaczeniem.

Przykłady, jeśli nie pojmujesz:

Telefon; przeznaczenie-komunikacja, zastosowanie-uderzenie Gołoty (pamiętasz pewnie jak po jednej z walk dostał w łeb Motorolą).

Łańcuchem przeznaczonym do jazdy po ośnieżonej nawierzchni można np. komuś przypierdzielić.

Oczywiście nie chodzi mi o Ciebie :lol:

Link to comment
Share on other sites

Na początku chciałbym wyjaśnić, że gwarantem samochodów Subaru jest Fuji Heavy Industries.

 

Łańcuchy jakimi można się posiłkować w trudnych przypadkach są dostępne u naszych dealerów i serwisów dla rozmiaru 215/45R17 łańcuchy firmy Pewag, model SMX69. Na stronie firmy Pewag, faktycznie nie zaleca stosowania żadnych łańcuchów dla Legacy z tym rozmiarem kół, ale sprawdziliśmy i test wypadł pozytywnie. Cena detaliczna 450 zł. Pamiętać należy, że po założeniu łańcuchów należy sprawdzić czy przy skrętach nie dojdzie do żadnej kolizji i nie przekraczać 30 km/h, oczywiście zakładamy łańcuchy na osi skrętnej czyli przedniej oraz nie jedziemy po asfalcie. Zastosowanie powinno być doraźne do pokonania trudnego odcinka lub wyjechania z miejsca gdzie niemożliwe jest wyjechanie bez łańcuchów. Jazda po twardej (czarnej) nawierzchni spowoduje uszkodzenie opon.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Działowi Technicznemu za rzeczową odpowiedź.

 

To jeszcze jedno pytanie: rozumiem, że jeśli można stosować łańcuch o rozmiarze 69 z samonapinaczem SMX 69, to można też taki sam rozmiar bez napinacza XMR 69?

 

pozdrawiam serdecznie!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Podepnę się do tematu, gdyż mam następujące pytanie:

 

Czy do forestera należy stosować łańcuchy dla SUV'a czy dla osobowego samochodu też mogą być? Spotkałem się z rozróżnieniem tego typu i chciałbym uzyskać informację jak należy postąpić i jaka jest różnca miedzy tymi łańcuchami.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Odkopię temat.

W oderwaniu od producenta, ma pytanie o łańcuchy zimowe do Legacy MY07.

 

Jaka jest maksymalna dopuszczalna grubość łańcucha?

Czy można stosować łańcuchy na jedną oś bez uszkodzania napędu ? - tu słyszałem różne teorie.

Czy powinno się stosować łańcuchy dedykowane do samochodów osobowych czy tez do 4x4 - wiadomo, ze ci, którzy dzielili te łańcuchy na kategorie nie brali raczej pod uwagę takiego wynalazku jak Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Osobiscie radze "skarpety" a nie łańcuchy. Lepiej trzymaja w scigu i nie kopià. Mieszcza sie w blornikach bez problemu. jak trzeba przejechać kawałek po asfalcie bez zdejmowania, to nie niszczą opon. Na gołoledzi tez coś pomagają

Link to comment
Share on other sites

No tak, ale czy takie skarpety uchronią przed mandatem za granicą? Wątpię.

A to jest główny argument za zakupem - planuję wyjazdy do Czech, a tamtejsza policja raczej nie negocjuje w kwestii mandatu.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...