andrzej Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Pytanie do Dyrekcji: 1. Czy można stosować łańcuchy do legacy MY07, koła: 17 x 215/45? 2. Wg firmy Pewag, Subaru zaleca aby nie zakładać łańcuchów na taki rozmiar w tym modelu 3. Wg firmy Konig możliwy jest łańcuch o oczkach max. 9mm 4. Wg Norauto, łańcuch o oczkach 12mm jest właściwy. Proszę o jednoznaczne stanowisko w tej sprawie. W instrukcji obsługi auta nie znalazłe nic na ten temat. Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź-jadę w góry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 andrzej, w instrukcji powinno jednak być napisane, czy można stosować łańcuchy :roll: U mnie (Forester) można na przednie koła Zlituj się z tymi łańcuchami. Do czego zamierzasz ich użyć w czterołapie :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej Posted January 29, 2008 Author Share Posted January 29, 2008 W instrukcji oczywiście napisano, że można na przód. Co nie zmienia faktu, że producenci łańcuchów mają zastrzeżenia co do zasadności ich stosowania, albo ograniczają pewne ich parametry dla takiej wielkości kół jak moje. Chcę usłyszeć jasną odpowiedź Gwaranta: 1. Można stosować czy nie? 2. Jeśli tak, to jakie? Czy to takie dziwne, że chcę uzyskać odpowiedź na to pytanie? Czy odpowiedź jest tak trudna? Czy muszę zadać drogą formalną pytanie importerowi? Odpowiadam na pytanie do czego zamierzam używać łańcuchów: -do zastosowań zgodnie z ich przeznaczeniem. (może to dziwne i niespotykane na świecie, ale znane są przypadki zakładania łańcuchów nawet czterołapom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 andrzej, może daj im szansę odpowiedzieć, po co ten stres... :roll: Odpowiadam na pytanie do czego zamierzam używać łańcuchów: -do zastosowań zgodnie z ich przeznaczeniem. a są zastosowania niezgodne z przeznaczeniem? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej Posted January 29, 2008 Author Share Posted January 29, 2008 Tak, wyobraź sobie, że są zastosowania niezgodne z przeznaczeniem. Przykłady, jeśli nie pojmujesz: Telefon; przeznaczenie-komunikacja, zastosowanie-uderzenie Gołoty (pamiętasz pewnie jak po jednej z walk dostał w łeb Motorolą). Łańcuchem przeznaczonym do jazdy po ośnieżonej nawierzchni można np. komuś przypierdzielić. Oczywiście nie chodzi mi o Ciebie Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 OK ale wtedy twoje pytanie to do off-topic a nie do działu technicznego :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 andrzej, opanuj emocje i nie śmieć w tym dziale (resztę też proszę o powstrzymanie się od komentowania). Ostrzeżenie przed ostrzeżeniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Na początku chciałbym wyjaśnić, że gwarantem samochodów Subaru jest Fuji Heavy Industries. Łańcuchy jakimi można się posiłkować w trudnych przypadkach są dostępne u naszych dealerów i serwisów dla rozmiaru 215/45R17 łańcuchy firmy Pewag, model SMX69. Na stronie firmy Pewag, faktycznie nie zaleca stosowania żadnych łańcuchów dla Legacy z tym rozmiarem kół, ale sprawdziliśmy i test wypadł pozytywnie. Cena detaliczna 450 zł. Pamiętać należy, że po założeniu łańcuchów należy sprawdzić czy przy skrętach nie dojdzie do żadnej kolizji i nie przekraczać 30 km/h, oczywiście zakładamy łańcuchy na osi skrętnej czyli przedniej oraz nie jedziemy po asfalcie. Zastosowanie powinno być doraźne do pokonania trudnego odcinka lub wyjechania z miejsca gdzie niemożliwe jest wyjechanie bez łańcuchów. Jazda po twardej (czarnej) nawierzchni spowoduje uszkodzenie opon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej Posted January 30, 2008 Author Share Posted January 30, 2008 Dziękuję Działowi Technicznemu za rzeczową odpowiedź. To jeszcze jedno pytanie: rozumiem, że jeśli można stosować łańcuch o rozmiarze 69 z samonapinaczem SMX 69, to można też taki sam rozmiar bez napinacza XMR 69? pozdrawiam serdecznie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Prawdopodobnie nie będzie problemu, ale typu XMR69 nie testowaliśmy więc nie potwierdzę na 100%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Pod jakim katem odbywaly sie testy poza mozliwoscia haczenia lancuchem o nadkole, czy blotnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buchu Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Podepnę się do tematu, gdyż mam następujące pytanie: Czy do forestera należy stosować łańcuchy dla SUV'a czy dla osobowego samochodu też mogą być? Spotkałem się z rozróżnieniem tego typu i chciałbym uzyskać informację jak należy postąpić i jaka jest różnca miedzy tymi łańcuchami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrkh Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 I ja również pozwolę zapytać, czy do OBK 08 te same zasady jak do Legaca powyżej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przymar Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Odkopię temat. W oderwaniu od producenta, ma pytanie o łańcuchy zimowe do Legacy MY07. Jaka jest maksymalna dopuszczalna grubość łańcucha? Czy można stosować łańcuchy na jedną oś bez uszkodzania napędu ? - tu słyszałem różne teorie. Czy powinno się stosować łańcuchy dedykowane do samochodów osobowych czy tez do 4x4 - wiadomo, ze ci, którzy dzielili te łańcuchy na kategorie nie brali raczej pod uwagę takiego wynalazku jak Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Osobiscie radze "skarpety" a nie łańcuchy. Lepiej trzymaja w scigu i nie kopià. Mieszcza sie w blornikach bez problemu. jak trzeba przejechać kawałek po asfalcie bez zdejmowania, to nie niszczą opon. Na gołoledzi tez coś pomagają Link to comment Share on other sites More sharing options...
przymar Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 No tak, ale czy takie skarpety uchronią przed mandatem za granicą? Wątpię. A to jest główny argument za zakupem - planuję wyjazdy do Czech, a tamtejsza policja raczej nie negocjuje w kwestii mandatu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts