Jump to content

Turbina w GT MY99 - co zrobić?


Kruk

Recommended Posts

W moim GT99 mam ciś doład. 1,25 bara uzyskane remapem ECU jeszcze w Szwajcarii. Turbina jest seryjna TD04 i była już raz regenerowana. Auto ma przebieg 125tyś.km.-regeneracja turbiny była przy 90tyś. Dodatkowo jest większy TMIC od STi MY04 i pompa paliwa 255l/h. Obecnie jest wszystko dobrze ale powoli zastanawiam się nad tym co zrobić jak turbina mi podziękuje. Chciałbym kupić nowe turbo ale ponieważ seria pracuje u szczytu swojej wydolności to chciałbym wstawić coś co będzie pompować tyle samo czyli 1,25bar bez takiego wysiłku jak seryjna co pewnie też wydłuży jej żywotność. Chciałbym zamienić seryjne turbo na coś wydajniejszego i o lepszej bardziej niezawodnej konstrukcji ale bez remontu silnika. Jakie turbo polecacie zamiast seryjnego tak żeby zamontować plug&play bez ingerencji mechanicznej w podzespoły silnika? Przy ewentualnej wymianie turbiny na inną niezbędny będzie kolejny remap?

Link to comment
Share on other sites

W skrócie:

 

VF23 - seryjnie montowana w 22B, łożysko kulowe. Potencjał do ok. 330km, szybki spool up. (ja mam taką)

VF34 - seryjnie montowana w ver. 7 RA i S202, łożyszko kulowe, potencjał do ok. 350 bardzo szybki spool up.

VF43 - seryjnie montowana w STi 2006, niewiele więcej o niej wiem. Grac na takiej teraz jeździ w GT'ku.

 

Ale to jest tylko czubek góry lodowej, turbosprężarek do Imprezy jest bardzo dużo.

Link to comment
Share on other sites

Czy po zmianie seryjnej TD04 na którąś z wyżej wymienionych turbin niezbędny jest remap czy ECU się dostosuje?

Link to comment
Share on other sites

VF43 -Grac na takiej teraz jeździ w GT'ku.

 

jestes pewny?

 

Ja jestem pewien bo z mojego auta :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

W skrócie:

 

VF23 - seryjnie montowana w 22B, łożysko kulowe. Potencjał do ok. 330km, szybki spool up. (ja mam taką)

VF34 - seryjnie montowana w ver. 7 RA i S202, łożyszko kulowe, potencjał do ok. 350 bardzo szybki spool up.

VF43 - seryjnie montowana w STi 2006, niewiele więcej o niej wiem. Grac na takiej teraz jeździ w GT'ku.

 

Ale to jest tylko czubek góry lodowej, turbosprężarek do Imprezy jest bardzo dużo.

 

Ja bym chciał po prostu zamienić seryjną na coś podobnego co będzie odpowiadało do obecnych modów w moim aucie. Silnik nie jest zakuty więc nie chcę już nic dopompowywać. Chcę tylko żeby turbina pompowała to swoje 1,25 bara zgodnie z ustawieniami ECU bez większego wysiłku i dzięki temu była trwalsza - może obejdzie się wtedy bez remapu? Jej większy potencjał też się przyda na przyszłość - po zakuciu, zmianie TMIC na FMIC i remapie, ale to dalsze plany. Na razie chodzi mi o zamiennik seryjnej - która będzie najodpowiedniejsza wg Was VF23? VF34? VF43?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli turbo pada przez program to program i tak jest do bani
Wydaje mi się, że turbo nie pada przez zły program ale przez to że pracuje na 100% swojej wydajności i przez to się szybciej zużywa. Na razie jest wszystko ok - w moim pytaniu chodziło o to co zrobić jak padnie, czyli co mogę włożyć leszego i wydajniejszego żeby dawało takie samo ciśnienie doład. przy np. 70% swojej wydajności, a nie przy 100%. Uważam że seryjne turbo jest dobre przy seryjnym aucie, ale jak jest zmodyfikowany ECU to można by też pewnie turbo lepsze wsadzić przy okazji wymiany ale może się mylę dlatego pytam.
Link to comment
Share on other sites

Jest tak jak pisze Azrael. Pozatym Kruk, jak założysz większe turbo i będziesz miał takie samo ciśnienie jak na małym korbowody wyskoczą ci przez błotniki. Jeśli będziesz zmieniał turbo na większe, muszisz zrobić remap i zmniejszyć ciśnienie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...