SVX's Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Witam, czy z Outbacka lub Legacy'ego z 1997 roku mozna dopasowac cewke zaplonowa, ktora mi padla w SVX'ie? PART No. 22433AA310( taki jest wybity na tej zepsutej czesci) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIAŁ TECHNICZNY Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Witam, Silnik stosowany w modelu SVX ma 6 cylindrów, pojemność 3,3 l i oznaczenie EG 33. Silnik ten posiada indywidualne cewki zapłonowe na każdym cylindrze. Natomiast w Legacy/Outback 1997 nie były stosowane silniki 6 cylindrowe. Używane w tych pojazdach silniki 4 cylindrowa posiadały jedną centralnie umieszczoną cewkę zapłonową z 4 wyjściami na przewody zapłonowe do każdego cylindra. Przykro mi ale cewka ta nie pasuje do silnika z SVX-a. Wprowadzony w następnej generacji Legacy/Outbacka silnik H6 o pojemności 3,0 l typu EZ30 jest zupełnie nową konstrukcją nie mającą nic wspólnego z poprzednią H6 z SVX-a. Niestety cewki też są inne. Pozostaje tylko zakup oryginalnej. Cena w autoryzowanym serwisie wynosi 256 zł. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
SVX's Posted January 25, 2008 Author Share Posted January 25, 2008 Witam, dziękuję za odpowiedź. To ciekawe, bo w sklepie ONLINE w USA znalazłem te cewki i są identyczne. Tak to wygląda na zdjęciach. Być może mają inne parametry techniczne. Dziś dzwoniłem do magazynu Subaru w Krakowie i niestety zaśpiewali mi kwotę 500 zł za tę cewkę + 6 tygodni oczekiwania na przesyłkę. Ciekaw jestem skąd taka kwota. A co do silnika. Cewka jest na dwa cylindry, a nie na jeden, a silnik w SVX-ie jest z OUTBACAK'a tylko ma powiększone cylindry o 0,3 litra. pozdrawiam Jacek Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 SVX's, zdjęcia produktu w sklepie on-line można wziąć z sufitu i ja bym się nimi do końca nie sugerował. I silnik w SVX nie jest z OBK OBK dostał H6 4 lata po zakończeniu produkcji SVX, oznaczenia serii EG i EZ też mówią wyraźnie o dużych zmianach konstrukcyjnych, to tak jakby mówić, że EJ20 to powiększone EA81. Odnośnie liczby cewek tez bym nie polemizował, bo jest po jednej na cylinder: http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 25, 2008 Ojciec Założyciel Share Posted January 25, 2008 Witam,A co do silnika. Cewka jest na dwa cylindry, a nie na jeden, a silnik w SVX-ie jest z OUTBACAK'a tylko ma powiększone cylindry o 0,3 litra. pozdrawiam Jacek :shock: To by była nadzwyczaj interesująca konstrukcja. Tak powiedzmy od przodu jedna cewka na dwa przednie lewe, dwa przednie prawe i ....... super cewa na tylny lewy i .. prawy :?: :wink: Oczywiście silnik z SVX nie ma z 3.0 H6 kompletnie nic wspólnego poza ... tym, że też bokser i 6 cylindrów. Jako ciekawostka - gdybyśmy silnik 3.0 rozwiercili tak, aby pasowały tłoki z SVX, to grubość ścianki miedzy cylindrami wyniosła by .... 1,5 mm :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
SVX's Posted January 25, 2008 Author Share Posted January 25, 2008 Dzieki wielkie, to ja juz nie bede szukal cewki od Outback'a;) Tak z czystej ciekawosci,popatrzcie na opis: http://www.subarupartsforyou.com/cp_par ... artid=1431 i na ten: http://www.subarupartsforyou.com/cp_par ... rtid=10204 pozdro Jacek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.