Skocz do zawartości

Czy silnik w SVX'ie byl montowany z Outback'a czy Legacy'ego


SVX's

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Silnik stosowany w modelu SVX ma 6 cylindrów, pojemność 3,3 l i oznaczenie EG 33.

Silnik ten posiada indywidualne cewki zapłonowe na każdym cylindrze.

 

Natomiast w Legacy/Outback 1997 nie były stosowane silniki 6 cylindrowe.

Używane w tych pojazdach silniki 4 cylindrowa posiadały jedną centralnie umieszczoną cewkę zapłonową z 4 wyjściami na przewody zapłonowe do każdego cylindra.

Przykro mi ale cewka ta nie pasuje do silnika z SVX-a.

 

Wprowadzony w następnej generacji Legacy/Outbacka silnik H6 o pojemności 3,0 l typu EZ30 jest zupełnie nową konstrukcją nie mającą nic wspólnego z poprzednią H6 z SVX-a.

Niestety cewki też są inne.

 

Pozostaje tylko zakup oryginalnej.

Cena w autoryzowanym serwisie wynosi 256 zł.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuję za odpowiedź. To ciekawe, bo w sklepie ONLINE w USA znalazłem te cewki i są identyczne. Tak to wygląda na zdjęciach. Być może mają inne parametry techniczne.

Dziś dzwoniłem do magazynu Subaru w Krakowie i niestety zaśpiewali mi kwotę 500 zł za tę cewkę + 6 tygodni oczekiwania na przesyłkę. Ciekaw jestem skąd taka kwota.

A co do silnika. Cewka jest na dwa cylindry, a nie na jeden, a silnik w SVX-ie jest z OUTBACAK'a tylko ma powiększone cylindry o 0,3 litra.

pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SVX's, zdjęcia produktu w sklepie on-line można wziąć z sufitu i ja bym się nimi do końca nie sugerował.

I silnik w SVX nie jest z OBK :) OBK dostał H6 4 lata po zakończeniu produkcji SVX, oznaczenia serii EG i EZ też mówią wyraźnie o dużych zmianach konstrukcyjnych, to tak jakby mówić, że EJ20 to powiększone EA81. Odnośnie liczby cewek tez bym nie polemizował, bo jest po jednej na cylinder:

http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Witam,

A co do silnika. Cewka jest na dwa cylindry, a nie na jeden, a silnik w SVX-ie jest z OUTBACAK'a tylko ma powiększone cylindry o 0,3 litra.

pozdrawiam

Jacek

:shock: To by była nadzwyczaj interesująca konstrukcja. Tak powiedzmy od przodu jedna cewka na dwa przednie lewe, dwa przednie prawe i ....... super cewa na tylny lewy i .. prawy :?: :idea: :wink:

 

Oczywiście silnik z SVX nie ma z 3.0 H6 kompletnie nic wspólnego poza ... tym, że też bokser i 6 cylindrów. Jako ciekawostka - gdybyśmy silnik 3.0 rozwiercili tak, aby pasowały tłoki z SVX, to grubość ścianki miedzy cylindrami wyniosła by .... 1,5 mm :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...