angod Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Witam wszystkich Forumowiczów i proszę o wskazówki i pomoc w temacie; 1.Prędkościomierz i licznik km niedziałają [sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie wtyczki elekt.] 2.po 2-3 minutach jazdy zapala się check engine i włączają sie wentylatory przy chłodnicy. Obie usterki wystąpiły jednocześnie.Samochód jezdzi normalnie,temp.w normie. pozdrawiam andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitgol Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Wygląda na to, że komputer wykrywa jakąś usterkę i włącza się tryb awaryjny. Powodów mogą być tysiące :-) Albo baw się w poszukiwanie błędów samemu (instrukcja była już nieraz podawana na forum :arrow: szukajka), albo pojedź do serwisu i podłącz się do kompa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 1.Prędkościomierz i licznik km niedziałają [sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie wtyczki elekt.] Może to czujnik prędkości, on jest chyba w skrzyni umocowany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted January 19, 2008 Author Share Posted January 19, 2008 Może to czujnik prędkości, on jest chyba w skrzyni umocowany. w skrzyni jest 2 szt,może wiesz który jest od licznika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Nie ma zielonego pojęcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 angod, te wszystkie wtyki elektryczne co posprawdzałeś, to pod kolumną kierownicy też zaglądałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
citan Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 No i pytanie, co pojazuje check engine? Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 No i pytanie, co pojazuje check engine? zrobiłem test przez połączenie czarnych wtyczek i wymrugał 3 długie i 3 krótkie,jeżeli to 33 to czujnik prędkości.pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 No to miałem rację, objawy identyczne jak w fordzie. :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 angod, te wszystkie wtyki elektryczne co posprawdzałeś, to pod kolumną kierownicy też zaglądałeś? obejrzałem,wyglądają OK.Podaj więcej szczegułów,o którą chodzi bo jest tam kilka.Może wiesz jak sprawdzić ten czujnik prędkości.pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 angod, raczej chodziło mi o to czy nie zostawiłeś przypadkiem spiętych zielonych i ewentualnie czarnych ze sobą A odnośnie czujnika prędkości to trzeba sprawdzić czy druty od skrzyni idące mają dobry kontakt, czy może czujka jest już zmielona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted January 21, 2008 Author Share Posted January 21, 2008 dobrałem sie do tego czujnika[taki duży z czarną główką z prawej strony skrzyni],połączenie dobre, śladów zużycia brak,przy obracaniu końcówką oporność zmienia się. Proszę o dalsze sugestie odnośnie mojego problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Oporność? A mi się wydawało, że on napięcie podaje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted January 21, 2008 Author Share Posted January 21, 2008 Oporność? A mi się wydawało, że on napięcie podaje. to jak sprawdzić czy działa prawidłowo? :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 angod, a jednak bzdurę napisałem Faktycznie omomierz się przydaje: http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawka35 Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Po wykręceniu czujnika krótkim szerokim śrubokrętem pokręć ślimakiem w skrzyni ,jeżeli obrócisz o 360 stopni to na bank walnięta jest taka mała francowata plastikowa zębatka napędu,jeżeli poczujesz opór to musisz szukać dalej.W obydwu przypadkach jest przegwizdane -w pierwszym, wyciągasz skrzynie -w drugim ,musisz szukac dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 witam.Temat czujnika prędkości rozwiązany. Przekładnie w skrzyni i czujnik sprawdziłem wg.zaleceń kolegów odpowiadających na mój post{wyszło że są dobre}.Problem polegał na tym,że czujnik nie zasprzęglał sie z ślimakiem w skrzyni.Trochę uwagi przy montażu i wszystko działa.Zadowolenie powróciło :smile: .Serdecznie dziękuję Kolegom za pomoc w rozwiązaniu problemu.polecam sie . andrzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.