Skocz do zawartości

Wycieraczka tylnej szyby


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

a czym się różni korozja od rdzy :?: :lol::)

Rdza to tlenki żelaza, czyli korozja stali,

a korozja aluminium objawia się purchlami z "mączką" :mrgreen:

 

 

W sumie to nie bardzo wiem jak sie nazywa zwyczajowo tlenek glinu... :roll:

 

Ja poszedłem na skróty i po ponad roku bez tylnej wycieraczki spryskałem dziś mocowanie WD40, przez jakieś 10 min pomagałem ręką silniczkowi i już DZIAŁA. :twisted:

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W temacie tylnej wycieraczki.

Może ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej do Legacy Kombi 1998.

Mam podobny problem do wspomnianego w Temacie. Rozebranie i nasmarowanie mechanizmu niestety nie pomogło. Problem leży w elektryce, bo silnik podłączony na krótko działa(oczywiście razem z mechanizmem).

Dla pewności (dzieki uprzejmości MAAG) wymieniłem cały mechanizm. - bez efektów.

następnie podmieniłem nowy zestaw przełączników przy kierownicy - to samo.

 

Kable wydają się być dobre.

 

Może macie jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sylvan i aflinta dzieki za odpowiedz. Niestety oba posty dotyczą starszego modelu.

aharke, sprawdzałeś przekaźnik? W legacy I jest w prawym tylnym nadkolu (tam gdzie głośnik).

W moim głośniki są w tylnych drzwiach :sad:

 

Moze ktos ma inne pomysły?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aharke, no to jest tam do niego schemat. Swoją drogą, to on już jest po liftingu. Kolejne co weszły do produkcji w 1998 to już III generacja.

 

aflinta Dzieki za uswiadomienie :smile: w kwestii modelu. Bylem przekonany, ze III generacja to tylko lifting II :oops:

 

Znalazlem tylko schematy:

 

Fig. 43: Body wiring-1990-96 Legacy and Legacy Outback models

Fig. 44: Body wiring (continued)-1990-96 Legacy and Legacy Outback models

 

Szukalem rowniez w pozostalych manualach, ale bez rezultatu.

 

Dla jasnosci. Wiem jak rozebrac mechanizm i jak go zlozyc.

 

Szukam umiejscowienia przekaznika do tylnej wycieraczki. Lub elementu odpowiedzialnego za jej sterowanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aharke, przekażnik jest tam mniej więcej jak pisałem, tzn gdzieś pod tylną boczną prawą szybą bagażnika ok. połowy jej długości. Podaj maila to wyśle Ci na to dowody (żeby było śmieszniej, to nawet w procedurze naprawy jest opisane jak sprawdzić przekaźnik, ale nie ma słowa o tym, gdzie go znaleźć, dopiero w rozpisce wszystkich wtyczek w instalacji go wynalazłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki sylvan

 

Adres wyslalem na PW :arrow:

 

pozdrawiam

Adam

 

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 8:51 pm ]

Znalazlem ten nieszczęsny przekaznik .Dla zainteresowanych przesylam zdjecia pokazujące jegu umiejscowienie. Trzeba Rozebrać prawy boczek w bagażniku i zdemontować schowek.

 

Pozdrawiam

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Niewiem czy dobrze że odkopałem dinozaura czy lepiej było stworzyc nowy wątek...no niewazne

 

Czym nasmarowac ten silniczek ? Obojętnie jakim smarem ? Mam taki jakis stary w metalowej puszcze,coś typu tawot moze byc ? czy lepiej kupic jakistam silikonowy,grafitowy, teflonowy czy jakistam specjalny ?

 

Moj forek stał pol roku nieuzywany i wycieraka mu zdechla, po popsikaniu z zewnatrz wd40 i pomaganiu jej reką zaczela chodzic dobrze ale pochodziła tak z miesiac i znowu ledwo idzie wiec bez rozbierania i zrobienia tego raz a dobrze się nie obejdzie. Ale niewiem jakiego smaru uzyc. I ten caly silniczek mam rozebrac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar to nie jedyny problem, ważne jest by skorodowaną ośkę lekko podszlifować, by się nie klinowała, a potem dopiero zastosować jakiś gęsty specyfik, co zabezpieczy przez jakiś czas przed dostawaniem się wody. Ostatnio jak robiłem to w zaprzyjaźnionym warsztacie to dostałem jakieś gęste smarowidło castrola zielonego koloru w białej tubce - ale co to dokładnie było, nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy dobrze że odkopałem dinozaura

Bardzo dobrze zrobileś.

Mam ten sam problem i miałem kopać po forum. A tu na jak życzenie wyciągnąłeś temat na górę :P

 

Mam smar rowerowy do łańcuchów. Jest dosyć lepki. Zastanawiam się czy się nada czy będzie zbierał syf...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy rowerowe teraz to się raczej jakimiś ciekłymi smarami (a raczej oliwkami) na bazie teflonu smaruje. Już sobie przypomniałem, że w warsztacie dali mi Castrol LMX - taki smar do łożysk, pewnie zwykły towot też da radę... tak jak na łańcuchach do ukrainy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to dział "legacy" no ale jak już wjechałem do Waszego działu to już napiszę coś bo może w legacy być podobnie jak w forku:

U mnie wszystko było tak zaśniedziałe ze zrosło się z mechanizmem i po odkręceniu nakrętki piora nie dalo się zdjąć. W necie poczytałem zeby psikać wd40 i delikatnie stukać zeby tam byly wibracje itp itd. Męczyłem się strasznie a i tak wszystko na nic bo pioro zejsc nie chciało. Zmontowalem to wszystko bo stwierdziłem ze nie potrzebuję wcale tej wycieraczki. No ale poryłem trochę w necie i znalazłem takie coś co się nazywa :"ściągacz do wycieraczek" Dzisiaj kupiłem - 10 sekund i pióro zdjęte. Wiec zamiast się meczyc i cos uszkodzić lepiej zanabyc albo pozyczyc od kogoś takie ustrojstwo. Ja nawet nie wiedziałem ze istnieje taki wynalazek. Wycieraka u mnie juz śmiga elegancko, dziękuję za uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...