Skocz do zawartości

Wycieraczka tylnej szyby


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

po ostatniej "trasie" w warunkach mocno brudzących auto , tylna wycieraczka, ewidentnie zwolniła, ostatnio do tego stopnia, że nie rusza w ogóle w pozycji "on" , no chyba , że się jej pomoże...

Się zabrudziła czy padła? Coś tam można przeczyścić w warunkach lamerskich czy szukać używki?

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirchaser, TTTM. Trzeba rozebrać tylny mechanizm wycieraczki, i oczyścić z korozji oś. Potem dobrze nasmarować gęstym smarem i na rok dwa masz spokój :) zależy ile soli sypią. Zrób to szybko by nie spalić silniczka. W zaprzyjaźnionym warsztacie robią to w kilkanaście minut za przysłowiową flaszkę :) Trzeba rozebrać tapicerkę tylnych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TTTM.

?? :roll:

 

Trzeba rozebrać tylny mechanizm wycieraczki, i oczyścić z korozji oś. Potem dobrze nasmarować gęstym smarem i na rok dwa masz spokój :) zależy ile soli sypią. Zrób to szybko by nie spalić silniczka. W zaprzyjaźnionym warsztacie robią to w kilkanaście minut za przysłowiową flaszkę :) Trzeba rozebrać tapicerkę tylnych drzwi.

to już wiem co na weekend robię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyda się jeszcze drobny papierek ścierny do usunięcia korozji. No i jakieś rękawiczki i ręczniki papierowe - będziesz musiał zdjąć tapicerkę (to pikuś), ale potem rozpiąć na chwilę wąż od spryskiwacza oraz po całej operacji czyszczenia i smarowania założyć tapicerkę - a śladów smaru mieć nie chcesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirchaser, sobota rano jade pod Olsztyn, ale niedziela wieczor lub poczatek nastepnego tygodnia popoludnia sa ok.

gdzie za bardzo nie mam wiec jezdze do wola park, pod dachem zawsze jest miejsce i securitate :twisted: sie nie czepia.

u mnie w grę wchodzi tylko weekend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sirchaser, wez WD40 i cienka slomke do tego, zapsikaj mechanizm postaraj sie w srodek i styka. Mialem dokladnie to samo w swoim 2.2, w zeszlym roku w styczniu przeprowadzilem ww. operacje i do tej pory mam spokoj. No chyba ze Ci sie chce bawic w rozbieranie itp, to Aflinta dobrze to opisal.

 

--

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sirchaser, wez WD40 i cienka slomke do tego, zapsikaj mechanizm postaraj sie w srodek i styka. Mialem dokladnie to samo w swoim 2.2, w zeszlym roku w styczniu przeprowadzilem ww. operacje i do tej pory mam spokoj. No chyba ze Ci sie chce bawic w rozbieranie itp, to Aflinta dobrze to opisal.

 

ale co w ogóle bez rozbierania, z zewnątrz psikać?? czy zdjąc tapicerkę i bez wyjmowania mechanizmu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, ups, nie doczytałem, że to zależy od prędkości jazdy. Sprawdź w takim razie czy nie masz luzów jakichś na ramieniu wycieraczki, czy spojler jest na swoim miejscu, i czy to czasem on nie stuka o szybę jak go pęd powietrza do szyby dociśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co w ogóle bez rozbierania, z zewnątrz psikać?? czy zdjąc tapicerkę i bez wyjmowania mechanizmu??

 

Z zewnatrz normalnie, tam gdzie sie wycieraczka laczy z mechanizmem na tylnej szybie. Jutro zrobie zdjecie, dokladnie Ci palcem pokaze gdzie masz psikac (chociaz palcami nie wolno wytykac w sumie) ;)

 

Tylko koniecznie musisz miec bardzo cienka slomke do WD40, wtykasz w psikacz i kierujesz tam gdzie Ci pokaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirchaser napisał/a:

ale co w ogóle bez rozbierania, z zewnątrz psikać?? czy zdjąc tapicerkę i bez wyjmowania mechanizmu??

 

 

Z zewnatrz normalnie, tam gdzie sie wycieraczka laczy z mechanizmem na tylnej szybie. Jutro zrobie zdjecie, dokladnie Ci palcem pokaze gdzie masz psikac (chociaz palcami nie wolno wytykac w sumie) ;)

 

Tylko koniecznie musisz miec bardzo cienka slomke do WD40, wtykasz w psikacz i kierujesz tam gdzie Ci pokaze.

 

Już tam co nieco psikałem...pomiędzy wycieraczkę a taką plastikową obudowę ze spryskiwaczem. Mam WD40 takie duże z zamontowaną już słomką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie psikanie WD40 wydaje mi się tylko doraźnym zabiegiem, problem rozwiązuje dopiero recepta Aflinty. Tego jest (tak na oko) z 5-6 cm ośki, jak zarośnie, to tylko papierek ścierny, a później pożądnie przesmarować. Ja miałem to w już zakupionym aucie, i oś z dużym problemem wyciągnąłem (wybiłem), co ciekawe, silniczek nie był spalony, czego byłem w zasadzie pewien (w takim stanie jak się uruchomi wycieraczkę, to silniczek ma prąd aż do wyłączenia stacyjki).

Olleo, też tak mam, po zmianie piór nie ustało (szczególnie stuka na najszybszym biegu), myśle, że wraz z prędkością (auta i wycieraczek)wzrasta obciążenie piór i ujawniają się jakieś luzy, generalnie przyjąłem wersję TTTM i olałem sprawę. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

operacja zakończona :) w grę wchodziła wersja aflinty, wyjąłem silniczek, rozkręciłem, wyjąłem oś, przetarłem papierem ściernym- chociaż rdzy nie było, nasmarowałem wszystko , złożyłem i działa. Subaru to jednak klocki lego- koleny raz się potwierdza. Wszystko jak po maśle. Zajęło mi to godzinę - wina braku narzędzi no i pierwszy raz się do tego zabierałem. Jedyne co poszło nie tak, to zgubiłem gdzieś taką zatyczkę którą się blokuje od zewnątrz oś żeby nie "chodziła". Może dostanę coś takiego w OBI to zacisnę. Wycieraczka lata jak głupia.

Dzięki wszystkim za pomoc.

inquiz, chętnie pomogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...