Niedźwiedź Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Hej, po ostatniej "trasie" w warunkach mocno brudzących auto , tylna wycieraczka, ewidentnie zwolniła, ostatnio do tego stopnia, że nie rusza w ogóle w pozycji "on" , no chyba , że się jej pomoże... Się zabrudziła czy padła? Coś tam można przeczyścić w warunkach lamerskich czy szukać używki? PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 sirchaser, TTTM. Trzeba rozebrać tylny mechanizm wycieraczki, i oczyścić z korozji oś. Potem dobrze nasmarować gęstym smarem i na rok dwa masz spokój zależy ile soli sypią. Zrób to szybko by nie spalić silniczka. W zaprzyjaźnionym warsztacie robią to w kilkanaście minut za przysłowiową flaszkę Trzeba rozebrać tapicerkę tylnych drzwi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 17, 2008 Author Share Posted January 17, 2008 TTTM. ?? :roll: Trzeba rozebrać tylny mechanizm wycieraczki, i oczyścić z korozji oś. Potem dobrze nasmarować gęstym smarem i na rok dwa masz spokój zależy ile soli sypią. Zrób to szybko by nie spalić silniczka. W zaprzyjaźnionym warsztacie robią to w kilkanaście minut za przysłowiową flaszkę Trzeba rozebrać tapicerkę tylnych drzwi. to już wiem co na weekend robię Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 sirchaser, Ten Typ Tak Ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 17, 2008 Author Share Posted January 17, 2008 sirchaser, Ten Typ Tak Ma :mad: :stupid: nie skumałem. Ale generalnie wnioskuję , że dam radę - garaż w centrum handlowym, wd40, tawot, i kilka kluczy powinno wystarczyć ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Przyda się jeszcze drobny papierek ścierny do usunięcia korozji. No i jakieś rękawiczki i ręczniki papierowe - będziesz musiał zdjąć tapicerkę (to pikuś), ale potem rozpiąć na chwilę wąż od spryskiwacza oraz po całej operacji czyszczenia i smarowania założyć tapicerkę - a śladów smaru mieć nie chcesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
inquiz Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Chyba puszcze totolotka, mialem zadac to samo pytanie bo mi tak samo padla wycieraczka. sirchaser - moze rozbierzemy oba naraz a flaszke to zostawimy na lepsze czasy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 17, 2008 Author Share Posted January 17, 2008 sirchaser - moze rozbierzemy oba naraz a flaszke to zostawimy na lepsze czasy super pomysł Weekend?? A masz gdzie? Czy walimy gdzieś do centrum handlowego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
inquiz Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 sirchaser, sobota rano jade pod Olsztyn, ale niedziela wieczor lub poczatek nastepnego tygodnia popoludnia sa ok. gdzie za bardzo nie mam wiec jezdze do wola park, pod dachem zawsze jest miejsce i securitate sie nie czepia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 17, 2008 Author Share Posted January 17, 2008 sirchaser, sobota rano jade pod Olsztyn, ale niedziela wieczor lub poczatek nastepnego tygodnia popoludnia sa ok.gdzie za bardzo nie mam wiec jezdze do wola park, pod dachem zawsze jest miejsce i securitate sie nie czepia. u mnie w grę wchodzi tylko weekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
inquiz Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 sirchaser, PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
wil3 Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Sirchaser, wez WD40 i cienka slomke do tego, zapsikaj mechanizm postaraj sie w srodek i styka. Mialem dokladnie to samo w swoim 2.2, w zeszlym roku w styczniu przeprowadzilem ww. operacje i do tej pory mam spokoj. No chyba ze Ci sie chce bawic w rozbieranie itp, to Aflinta dobrze to opisal. -- pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 18, 2008 Author Share Posted January 18, 2008 Sirchaser, wez WD40 i cienka slomke do tego, zapsikaj mechanizm postaraj sie w srodek i styka. Mialem dokladnie to samo w swoim 2.2, w zeszlym roku w styczniu przeprowadzilem ww. operacje i do tej pory mam spokoj. No chyba ze Ci sie chce bawic w rozbieranie itp, to Aflinta dobrze to opisal. ale co w ogóle bez rozbierania, z zewnątrz psikać?? czy zdjąc tapicerkę i bez wyjmowania mechanizmu?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 A nie wiecie czemu mi przednia wycieraczka (chyba tylko jedna) przy wiekszych predkosciach (jazdy, a nie wycierania - chodzi o opor powietrza) stuka przy zmianie kierunku ruchu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Olleo, zmień piórka na nowe to przestanie stukać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olleo Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 To raczej nie piorka, bo po zmianie nie przestalo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Olleo, ups, nie doczytałem, że to zależy od prędkości jazdy. Sprawdź w takim razie czy nie masz luzów jakichś na ramieniu wycieraczki, czy spojler jest na swoim miejscu, i czy to czasem on nie stuka o szybę jak go pęd powietrza do szyby dociśnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wil3 Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 ale co w ogóle bez rozbierania, z zewnątrz psikać?? czy zdjąc tapicerkę i bez wyjmowania mechanizmu?? Z zewnatrz normalnie, tam gdzie sie wycieraczka laczy z mechanizmem na tylnej szybie. Jutro zrobie zdjecie, dokladnie Ci palcem pokaze gdzie masz psikac (chociaz palcami nie wolno wytykac w sumie) Tylko koniecznie musisz miec bardzo cienka slomke do WD40, wtykasz w psikacz i kierujesz tam gdzie Ci pokaze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 18, 2008 Author Share Posted January 18, 2008 sirchaser napisał/a: ale co w ogóle bez rozbierania, z zewnątrz psikać?? czy zdjąc tapicerkę i bez wyjmowania mechanizmu?? Z zewnatrz normalnie, tam gdzie sie wycieraczka laczy z mechanizmem na tylnej szybie. Jutro zrobie zdjecie, dokladnie Ci palcem pokaze gdzie masz psikac (chociaz palcami nie wolno wytykac w sumie) Tylko koniecznie musisz miec bardzo cienka slomke do WD40, wtykasz w psikacz i kierujesz tam gdzie Ci pokaze. Już tam co nieco psikałem...pomiędzy wycieraczkę a taką plastikową obudowę ze spryskiwaczem. Mam WD40 takie duże z zamontowaną już słomką... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sylvan Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Takie psikanie WD40 wydaje mi się tylko doraźnym zabiegiem, problem rozwiązuje dopiero recepta Aflinty. Tego jest (tak na oko) z 5-6 cm ośki, jak zarośnie, to tylko papierek ścierny, a później pożądnie przesmarować. Ja miałem to w już zakupionym aucie, i oś z dużym problemem wyciągnąłem (wybiłem), co ciekawe, silniczek nie był spalony, czego byłem w zasadzie pewien (w takim stanie jak się uruchomi wycieraczkę, to silniczek ma prąd aż do wyłączenia stacyjki). Olleo, też tak mam, po zmianie piór nie ustało (szczególnie stuka na najszybszym biegu), myśle, że wraz z prędkością (auta i wycieraczek)wzrasta obciążenie piór i ujawniają się jakieś luzy, generalnie przyjąłem wersję TTTM i olałem sprawę. :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
inquiz Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Mi też tak latało jeszcze w mondeo, okazalo sie ze wycieraczka w ramieniu luzno sie trzymala - zmienilem plasticzek pomiedzy piorem a ramieniem i ramie troche podgialem aby mocniej dociskalo. Na chwile pomoglo a pozniej sprzedalem auto wiec nie wiem co dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Z zewnatrz normalnie, tam gdzie sie wycieraczka laczy z mechanizmem na tylnej szybie. Ja tak zrobiłem w swoim GTku i pomogło. WD 40 i trochę jej pomagałem na początku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 19, 2008 Author Share Posted January 19, 2008 operacja zakończona w grę wchodziła wersja aflinty, wyjąłem silniczek, rozkręciłem, wyjąłem oś, przetarłem papierem ściernym- chociaż rdzy nie było, nasmarowałem wszystko , złożyłem i działa. Subaru to jednak klocki lego- koleny raz się potwierdza. Wszystko jak po maśle. Zajęło mi to godzinę - wina braku narzędzi no i pierwszy raz się do tego zabierałem. Jedyne co poszło nie tak, to zgubiłem gdzieś taką zatyczkę którą się blokuje od zewnątrz oś żeby nie "chodziła". Może dostanę coś takiego w OBI to zacisnę. Wycieraczka lata jak głupia. Dzięki wszystkim za pomoc. inquiz, chętnie pomogę Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 sirchaser, ta korozja to nie rdza, tylko taki nalot z korodującego aluminium o ile pamiętam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 a czym się różni korozja od rdzy :?: Nie ważne co to było. Jest zrobione , działa extra, dzięki jeszcze raz aflinta, za pomoc. Właśnie nawet w OBI kupiłem zawleczki na bolec bo się zagubiło takie małe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now