Piterman Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 hejka mam problem z bardzo wysokimi wartosciami HC (246 ppm) i CO (2,8%) a na przegladzie tutaj wartosci maksymalnie dozwolone to 100 HC i 0,5% CO. czy wiece moze jak to mozna jakims dodatkiem obnizyc na przeglad? pomoze zatankowanie czesciowo etanolem? silnik jest chipowany, laduje 1,1 bara, mainfold wymieniony na 3 calowy i downpipe tez (ale te wartosci mam z orginalnym downpipe). prosze o jakies rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Coś Ci siępokręciło bo kolektor niema szans być 3 calowy. Jak nie masz katalizatora to słabo to widzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piterman Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 kataliztor jest, tak jak w orginale tyle ze rury od silnika sa osobne nie jak w orginale ze lacza sie po 2. mam teraz wszystko orginalne procz ladowania turba i "mainfold" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 No to jeżeli ktoś z głową modyfikował software to auto powinno spełniac normy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 pomoze zatankowanie czesciowo etanolem? Na emisje co2 pewnie cos pomoze troche - ale pozostanie pewnie problem emisji innych zwiazkow. Tak czy inaczej nie przesadz - 15%, gora 20% etanolu w benzynie - bo inaczej bedziesz mial problem z mieszanka ze wzgledu na dodatkowy tlen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Piterman, a czy silnik byl odpowiednio rozgrzany? pytam sie, bo ostatnio mialem podobny problem z przegladem Celiny (uklad wydechowy seria, tyle ze bez 2 kat'ow) za pierwszym razem CO bylo az 4,8% ( :roll: ), choc silnik niby byl w temp. roboczej... za drugim razem bezposrednio przed przegladem dalem ok. 100km szybkiej jazdy i CO spadlo do 0,98% (tyle ze u mnie HC w obu przypadkach nie przekraczalo dozwolonej normy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piterman Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 modyfikacja byla z glowa, silnik chodzi jak powinien, nie ma nierownosci ani nic. chcialem zatankowac E85 etanol jakies 10l a reszte V-power. obawiam sie ze moze mam jakis przeciek miedzy silnikiem a mainfold i to powoduje ze moze lambda wariowac i podawac zle wartosci. jest taka mozliwosc ze az tyle by to zmienilo? a tlumik ostatni, czy jak jest orginalny to on tez ma wlasciwosci oczyszczajace? ja nie mam orginalnego jest 2,5 cala totalnie przelotowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Piterman, niesczelności przy aftermarketowych kolektorach tow Subaru standard, mieszanka będzie dużo za bogata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piterman Posted January 16, 2008 Author Share Posted January 16, 2008 silnik byl rozgrzany az nadto ostra jazda po autostradzie jedno mnie za to zdziwilo wczoraj, po jezdzie w miare normalnej jakies 20 km, to ani katalizator, ani rury po turbie nie byly gorace, jaka moze byc przyczyna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Dziwne. BTW: tuż prd przeglądem w miarę możłiwosci warto pojechac jakiś kawałek naprawdę pełnym ogniem, najlepiej żeby wydech był rozpalony do czerwoności wtedy będą dobre spaliny Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Jak masz za dużo CO to znaczy że masz za bogatą mieszankę. Co do weglowodorów to są nie dopalone resztki paliwa więc potwierdza to teze że masz za bogatą miesznkę. Znaczy to że albo osoba robiąca program specjalnie zmniejszyła lambde aby EGT nie było za wysokie albo poprostu coś mu nie wyszło. Inna opcja to masz coś nie sprawne w samochodzie np. sondę lambda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts