kufel Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 w samochodzie znajduje się już gniazdo OBD. Problem jest taki, że auto nie jedzie (odcina doładowanie przy ok 3tyś obr/min) i świeci się kontrolka CHECK. Gdy odpalam silnik, CHECK się cały czas świeci, ale gdy podczas pracy silnika odepnę i podepnę spowrotem kostkę od przepływki to CHECK gaśnie. Czy zwalony jest przepływomierz? Jak odczytać kody błędów? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Przeczytaj dokładnie. To że jest złącze wyglądające jak OBD-II nie oznacza że auto jest w nie wyposażone. W GT 99-00 jest takie złącze, ale używa ono innego protokołu transmisji danych rozumianego jako Subaru Select Monitor. Jak nie masz odpowiedniego skanera który czyta te, to pozostaje tobie odczytanie kodów manualnie, czyli spinasz zieloną kostkę pod deską i spisujesz kod. Z napisanych objawów wynika że padła tobie przepływka lub czujnik prędkościomierza (czy działą tobie prędkościomierz). Jeśli prędkościomierz nie działą jest check to odcina tobie obroty na 3500. Jeśli przepływka to auto powinno tobie szarpać i nierówno pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kufel Opublikowano 15 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Czy to oznacza, że oprócz złącza OBD, znajdują się jeszcze, gdzieś ukryte, te standardowe złącza? A jeśli chodzi o pracę silnika, to pracuje on równo..więc dopóki nie odczytam kodów usterek to nie mam pewności czy to przepływka..Jak tylko mi się to uda, to napiszę na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 kufel, tak dla porządku, to witamy się tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962 Pod kolumną kierownicy powinny być dwie pary kostek - czarne i zielone, tak mi się wydaje, nie mam pewności co do nowszych aut, po spięciu czarnej pary i przekręceniu kluczyka tak by zapaliły się kontrolki będzie migał check engine wymrugując odpowiedni kod. IMHO cała ta informacja jest jednak w FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kufel Opublikowano 15 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 tak wiem, że info o tej operacji jest w FAQ, ale już o diagnozie aut z OBD (16pin) nie ma i stąd moje pytanie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 kufel, tak jak już było wcześniej pisane z OBD-II masz wspólne tylko... złącze Szukaj tych kabelków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kufel Opublikowano 15 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 dzięki, będę szukał.. [ Dodano: Wto Sty 15, 2008 11:26 pm ] a więc sprawa ma się tak..udało mi się odczytać kody błędów (dziękuję za pomoc) jak wcześniej się domyślałem kod ma oznaczenie 23 a więc przepływomierz..Czy możecie mi doradzić, gdzie kupić taką przepływkę, czy można dostać sam wkład, jaka jest cena.. Stara ma numer: 22680 AA301 A36-616 R92 9X30S Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi