Jump to content

Przekładka z Uk na PL


Recommended Posts

  • Replies 332
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam po małej przerwie...

 

Spoglądam ciekawie na dyskusje, bo zamarzył mi się samochodzik Legacy GTB.

Problem jest na pewno z VIN bo to jest JDM oraz z dwiema sprężarkami (twin turbo). Az powiedział w rozmowie telefonicznej, że nie da się upchnąć kiery po lewej stronie nie ruszając sprężarki...

 

Czy ktoś może robił w PL taką przekładkę?

Link to post
Share on other sites
Az powiedział w rozmowie telefonicznej, że nie da się upchnąć kiery po lewej stronie nie ruszając sprężarki...

 

Ja przepraszam, ale nie powiedziałem że się nie da. Powiedziałem że nie da się tanio.

Link to post
Share on other sites

Znam osobe ktora posiada LEGACY 96-98" B4 tzn legacy twin turbo z japonii ze zmieniona strona kierownicy,faktycznie u niego nie ma juz twin turbo,zmiana strony fajery wymusilo demontaz jednej turbiny.Dodam tez ze on kupil auto juz po przekladce i zarejstrowane,kilka lat temu.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Czy przy przełożeniu "anglika" na EU konieczne było zmienianie również lewego lusterka zewnętrznego? Pytam bo muszę wymienić lusterko, a na allegro w zasadzie wszystkie lusterka są od anglików. Zastanawiam się, czy da się ustawić takie angielskie lusterko w "europejczyku", czy np. będę mógł tylko obejrzeć w odbiciu swoje drzwi. Dzięki za pomoc

Link to post
Share on other sites
Czy przy przełożeniu "anglika" na EU konieczne było zmienianie również lewego lusterka zewnętrznego? Pytam bo muszę wymienić lusterko, a na allegro w zasadzie wszystkie lusterka są od anglików. Zastanawiam się, czy da się ustawić takie angielskie lusterko w "europejczyku", czy np. będę mógł tylko obejrzeć w odbiciu swoje drzwi. Dzięki za pomoc

Wydaje mi się, że lusterko wewnętrze będzie takie samo. Żeby się upewnić spróbuj usiąść na mejscu pasażera i ustawić lusterko tak żeby widzieć co trzeba :wink:

Link to post
Share on other sites
filester - _Z_ewnetrznego :)

 

Ale w sumie metode badania mozna pewnie ta sama zastosowac ;)

Za bardzo spieszyłem się z czytaniem. Z zewnętrzym może być większy problem, aczkolwiek sprawdź tak jak pisałem.

Link to post
Share on other sites

kiedys sprawdzalem w classicu, tak dla zabawy...

nie udalo mi sie ustawic tak lewego lustra zewnetrznego, zeby poprawnie widziec, siedzac na 'lewym' (w moim przypadku na fotelu pasazera), nie wychyla sie az tak bardzo w lewo... nie wiem, ale moze wystarczy cos przestawic wewnatrz obudowy?

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam i przepraszam za otwartość lecz od razu pomyślałem że warto z takim problemem udać się na takie forum. Mam stojące w PL STI MY03 wersja z UK. Podobno jest ot wersja JDM ale VIN jest długi. Jesli nawet byłby krótki to dowiadywałem się w moim Wydziale Komunikacji że taki też można zarejestrować. Podobno oni wtedy wpisują że jest to auto o charakterystyce super sportowej z ograniczoną ilością egzemplarzy produkcyjnych (czyt. dziwadło dla przeciętnego kierowcy).

Chciałbym ten samochodzik przerobić lecz szukam osób które będą posiadały kompetencje do podjęcia takiej przekładki. Gdyby ktoś miał wiedzę w tym temacie proszę o kontakt na GG lub PW. Jestem w stanie wysłać zdjęcia samochodu i wszystko co potrzebne. Nie posiadam żadnych części więc będę potrzebował żeby je zdobyć. Jeśli ktoś kto miałby się podjąć przerabiania ma możliwości żeby zdobyć części to było by super. Liczę się z kosztami i wiem że mogą one spokojnie przekroczyć 10tys.

Obecnie autko stoi w okolicy Sosnowca i jest pod opieką mojego ojca. W kraju będę w ostatnim tygodniu lutego i wtedy chciałbym oddać samochód w ręce kogoś kto zajmie się przekładaniem. Do Polski na stałe wracam w maju więc czasu na pracę jest sporo.

Proszę o pomoc i wyrozumiałość że odgrzewam ten temat.

Link to post
Share on other sites
Sosnowiec to niedaleko ASO w Dzierżoniowie.Będziesz zadowolony.

 

Czyli rozumiem że w ASO u Pana Marka:

ul. Szkolna 5

58-200 Dzierżoniów

tel. 074 831 13 50

tel. kom. 0512 486 555

 

Wiem że ten kontakt był już wcześniej podawany ale nie byłem pewien czy nadal robią takie tematy.

Macie jakieś informacje czy sam czy oni pomogą załatwić części?

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam

Mam kilka pytań odnośnie przekładki GT 99-00:

 

Potrzeba mi : (wklejone z innego postu, ja w nawiasach dodałem)

 

-maglownicę + -kolumnę kierowniczą ( widzę na allegro po 700-900pln, czy podejdzie z WRX? Czy modele bez turbiny miały inną i szukać tylo od GT (jeśli tak to jak rozpoznać?))

 

-deskę rozdzielczą

 

-wycieraczki (trzeba całość z silniczkami i obudową ? Czy pasuje od starszej Imprezy?)

 

-ścianę grodziową (zostaje bo do przeróbki)

 

- rurki klimy i wszystko co pod deską

 

- fotele (czy chodzi tylko o regulację fotela kierowcy? Przerobić się nie da ;] ?)

 

- połowa plastików z wnętrza ( czyli boczki drzwi w zasadzie)

 

- podsufitka (po co? gdzie różnica ??)

 

- instalacja elektryczna - OK ;]

 

- światła przednie OK ;]

 

- pedały (inne są czy o mocowania chodzi, serwa, linki?)

 

- lusterka boczne - szybki chyba są różne (czyli u nas w prawym bardziej "pomniejsza") czy też wystarczy ustawić?

 

- jakie jeszcze drobne różnice są o których warto pamiętać? Typu linka do bagażnika/ maski/ klapki paliwa?

 

I kilka dodatkowych pytań- jako że dawców za dużo nie ma z roczników 99-00 to czy deska podejdzie z modelu bez turbiny? Zegary się różnią? Które elementy muszą być z GT-ka?

 

Co robicie z poduszkami powietrznymi? Normalnie podpinacie czy na allegro lądują? (chodzi mi o to czy z czujnikami poduszek coś się zamienia? Czy jak w GT-ku strzelają to obie naraz...)

 

Czytałem na forum, że trzeba wyciąć i wkleić przednią szybę- w jakim celu?

 

Przekładkę planowałem robić samodzielnie, dla siebie, na spokojnie ;] Tylko jako że z klamotami może być pewnien kłopot dopuszczam trochę "druciarstwa" i dopracowanie reszty w wolnym czasie. Mam dość dobrze wyposarzony warsztat, wprawdzie przekładki kierownicy jeszcze nigdy nie robiłem ale deski w kilku autach wydzierałem ;]

 

Czy ma ew. sens lekkie obspawanie nadwozia aby zwiększyć sztywność? Nie planuję klatki bezpieczeństwa itp, pytam bo trochę jeżdzę po szutrowych drogach i szybko dość mi auta zaczynały skrzypieć/ piszczeć w środku ;]

Link to post
Share on other sites

Najlepiej poszukać bitego GL-a my99 i poprzekładać wszystko, widzisz jak jest to i łatwiej ci powkładać żeby było tak samo. Z instalacja możesz mieć trochę zabawy. Szybę wyciągasz bo przespawać musisz pod nią a chyba nie będziesz ryzykował pęknięcia szyby?

 

Nie pochwaliłeś sie co będziesz przekładał a tak mogłoby być łatweiej coś podpowiedzieć.

Link to post
Share on other sites

Ściągnąć będę chciał najprawdopodobniej zwykłe GT/ Turbo, sedan, rocznik 98-00.

 

Narazie zdobywam wiedzę, konkretniej do tematu podejdę za jakieś 2 miesiące (chciałem najpierw sprzedać obecne auto ).

 

 

Przy przekładce z GLa- co mi nie spasuje? Fotele (da się przerobić czy trzeba szukać?)? Zegary (nie działają wcale? Gdzie różnica?)? Coś jeszcze? Czy układ kierowniczy jest taki sam?Tak na szybko przeglądam ogłoszenia i wszystkie GL jakie widzę mają tapicerkę i deskę z jasnymi wstawkami ;] Oby się trafił jakiś cały ciemny ;]

Link to post
Share on other sites

No niestety tak już jest z tymi GL-ami ale można za to zrobić flokowanie deski a to wygląda dobrze. Nad ściąganiem zwykłego 2000 turbo się zastanów czy jest sens wkładać tyle pracy i mieć zwykłe GT? Może poszukasz TYPE RA albo TYPE R zawsze ciekawsze.

Link to post
Share on other sites

Wiem, że Type R lub RA byłyby ciekawsze. Jednak myślałem o zwykłym Turbo ze względu na koszty- zakup około 2x drożej. A inna sprawa- łatwiej mi takie "zwykłe" GT sprzedać w razie czego.

 

Nie chciałem w autko za wiele inwestować, w zasadzie kupuję na próbę czy wytrzymam w "sportowym" autku na codzień. Jak się spodoba to może zmienię na jakąś nietypową wersję, jak nie- to na allegro w rozsądnej cenie wystawię.

 

 

Flokowanie- wiem, jednak GLki które widzę mają dół desk i drzwi jasny. Dziwnie by to wyglądało ;). Ale może się coś znajdzie ;).

Link to post
Share on other sites

Micz - w Twoim przypadku mozesz jeszcze popatrzec na czesci z forysi z lat 97-01 - bo mialy blizniacze deski z impreza.

 

Co do foteli - chodzi o regulacje wysokosci fotela kierowcy - fotele mozna przerabiac jak sie ma inny fotel z europejczzyka - konstukcja nosna jest identyczna - przekladasz gabki i oparcia - 15 minut roboty. Przerabialem to ostatnio u siebie.

Link to post
Share on other sites

Panowie, sposób na rejestrację auta z krótkim VINem, trzeba się zameldować na krótko w Olsztynie, i po prostu zarejestrować. Pani kierownik WK na pytanie o krótki VIN odpowiedziała: a czy jest czytelny? tak, a czy ma przegląd techniczny? tak. to rejestrujemy bez żadnego problemu. osobiście pytałem żeby rozwiać wątpliwości, bo sam mam takiego OBK

Link to post
Share on other sites
Panowie, sposób na rejestrację auta z krótkim VINem, trzeba się zameldować na krótko w Olsztynie, i po prostu zarejestrować. Pani kierownik WK na pytanie o krótki VIN odpowiedziała: a czy jest czytelny? tak, a czy ma przegląd techniczny? tak. to rejestrujemy bez żadnego problemu. osobiście pytałem żeby rozwiać wątpliwości, bo sam mam takiego OBK

 

u mnie to samo - wydzial komunikacji nie robi problemow z krotkim VINem - przeglad techniczny to jest problem bo auta wyprodukowane po 95 roku musza miec 17to cyfrowy VIN, ale juz zasiegnalem info w ministerstwie i dostalem dokumenty do odstepstwa od tego ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...