mariusz76 Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Zastanawiałem nad uturbieniem mojej Imprezy RS 2,5 '98 i w związku z tym przyszła mi do głowy pewna myśl. Otóż chciałbym przełożyć instalację turbo z Imprezy GT '99 (kolektory, turbo, intercooler, wtryskiwacze, reg. ciśnienia paliwa itd.), założyć odprężone tłoki z silnika 2,5T i wystroić elektronikę. Chodzi o to żeby było dobrze i tanio. W związku z tym mam pytanie do specjalistów, czy jest to możliwe do wykonania bez większych komplikacji? W USA oferowabych jest kilka Turbo Kit'ów które są tak uniwersalne że pasują do silników 2.0, 2.2, 2,5 a nawet do 1.8. Wnioskuję z tego więc że przełożenie całej instalacji turbo z GT'ka nie powinno nastręczać trudności. A może się mylę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 mylisz się Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 mariusz76, Ponieważ buda 2.5 RS jest bardzo fajna, a turbina też kusi to się owszem praktykuje, ale przeszczep całego GT do budy RS'a. Jakiekolwiek uturbianie wolnossącego silnika w Subaru nie ma żadnego uzasadnienia praktycznego i ekonomicznego. Jakbyś przeczytał FAQ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz76 Posted January 10, 2008 Author Share Posted January 10, 2008 Na jakiej podstawie oceniasz ekonomię moich działań? A co powiesz na to że np. całą instalację turbo mogę mieć za 3-4tyś.zł a robotę za free? Moim zdaniem jest to super ekonomiczne rozwiązanie. A może lepiej kupić cały silnik od GT'ka? Tylko czy będzie pasował? Nie rozmawiajmy o ekonomii tylko o konkretach których niestety brakuje w FAQ, OK? Ja rozumiem że nie będzie to przekładka w pełni Plug&Play ale nie jestem na tyle w ciemię bity co by sobie z pewnymi problemami nie poradzić. Mam zaplecze do takiej roboty (własny warsztat), eksploatuję już jeden samochód z Turbo (Lancia Delta Integrale) w którym sam robiłem kompleksowy remont silnika i turbo, wiec jako takie pojęcie o temacie mam. Interesuje mnie np. informacja z Waszej strony czy bloki silników 2,0T i 2,5NA różnią się jedynie średnicą cylindra czy są zupełnie z innych bajek? Coś wspólnego muszą mieć jeżeli jeden Turbo Kit (Link) pasuje do wszystkich silników od 1998 do 2004 roku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 samochod, to nie tylko moc/silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz76 Posted January 10, 2008 Author Share Posted January 10, 2008 Wiem ale nie odbiegajmy od tematu. Przypominam że mam zamiar wymieniać tłoki na odprężone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 wlasnie nie jestem przekonany czy wiesz: Chodzi o to żeby było dobrze i tanio ps. dlaczego na innym forum, w takim samym temacie, piszesz pod inny nickiem :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz76 Posted January 10, 2008 Author Share Posted January 10, 2008 Wróćmy do tematu. Ludzie, tyle postów i nic na temat. Ja tylko proszę o poradę techniczną, jeżeli nie możecie napisać czegoś konkretnego w temacie to proszę - nie piszcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 ok, bylo milo. powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 ja bym na Twoim miejscu przeszczepiał całego GTka, WRXa lub nawet STi. Może potem miałbyś kupca na silnik 2.5 RS. Xbike jest po takiej operacji, w takiej budzie jak Twoja siedzą bebechy od WRXa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 całą instalację turbo mogę mieć za 3-4tyś.zł jak juz pisalem Ci na innym forum, instalacja turbo /cokolwiek mialoby wchodzic w jej sklad/ to dopiero poczatek/juz nawet nie chodzi mi o hamulce. lepszy zawias, bla bla bla/. "Poplyniesz" głownie na ECU, wiązce, zawieszeniu /belka pod downpipe i pare innych elementow typu stabilizator/, chłodzeniu, o skrzyni i przeniesieniu napedu nie wspominajac. Blok silnika to IMO pikuś. Nie zdradzajac tajemnic kuchni warsztatu dokonujacego SWAP-a /w moim przypadku Janek Kornecki - bo to w koncu ich KNOW-HOW i ich uprzejmosc, ze pozwolili podgladac co nieco :wink: / w moim aucie takich "mikro-problematycznych" pierdulek było zylion. Zapewne jak to napisal na "innym forum" marcin, wsystko jest mozliwe, ale z pewnoscia nie jest tanie. Mam wrazenie, ze zaplecze warsztatowe bez praktyki przy takich konkretnie autach to zdecydowanie za malo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ImprezaSTi Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Ja bym Tobie polecil zmienic caly silnik a najlepiej silniki skrzynie bo skrzynia RS niestety nie jest najbardziej wytrzmala i szybko poleci jak wrzucisz tam uturbiony silnik. Kolejna sprawa to jak wspomniane wczesniej to jest belka pod silnikiem rozni sie od belki z rs masz 2 mozliwosci albo belke z rs troche przerobic (robilem wiec jest mozliwe naciecie na uppipe tak gdzie jest turbo) albo zmienic na belke z GT (najlepiej) lub turbo dziadka WRX i nowszch wynalazkow tez podchodza tylko musisz wlozyc dodatkowe podkladki tam gdzie wchodza przenidnie wahacze ;)Jezeli chodzi o chlodnice to z RS podjdzie mimo to ze nie ma jednej male rurki w prawym rogu ale bez tego tez dziala przetestowalem wiec wiem ze tak moze to dzialac bez problemowo poprostu zaslepiasz jedna z rurek na gornym zbiorniczku i jest po problemie. Wszystko jest mozliwe. Najwiekszym problemem jest wiazka. Polecil bym Tobie zebys sprawdzil czy RS ma takie same kostki na ECU jak GT jezeli tak to mozesz zastosowac komputer z GT a potem odpowiednio polaczyc kable w komorze silnika. (moze sie zdarzyc ze bedziesz musial przelozyc kilka kabli ktore sa nie uzywane w RS w miejsce gdzie beda potrzebne dla GT lub jakiegos ECU ktory podejdzie) To jest raptem 30 do 40 kabli rospisanie tego zajmie Tobie moze jakies 4 -8 godzin w zaleznosci jak bardzo kumasz temat ale wielkiej mycyji nie ma. Potem jedna noc lutowani (i 12 piwek) i auto powinno dzialac. A bym zapomnial RS nie ma wiazki na boost selenoid i boost sensor ktore znajduja sie na prawym kielichu wiec to bys musial zalozyc od GT. Jak masz czesci ktore kosztuja nie za duzo i dobre checi to naprawe jest to dobre wyjscie. Ja robilem swapa 1.8L do 2.2Turbo (turbo dziadek wersja usa) 2.2T do STI ver 2 2.0JDM obie nie byly zbyt skapilowane zawsze pierwszy raz jest najbardziej klopotliwy ale mozliwy do wykonania. Jak sie jeszcze posiada dodatkowe czesci zawsze pomaga. Odnosnie uturbiania RS nie polecam. Za duzo roboty i nie bedzie to takie dobre. Glowice nie posiadaja przepustow olejowych potrzebnych do Turbo tak sam linij powrotnej. A tak poza tym 2.5 z rs DOHC jest naprawde kiepskim silnikiem do uturbiania bardzo awaryjnym bylo to probowane wiele razy na kontynecie amerykanskim ale bez wiekszych rezultatow. Polecam silnik ktory juz jest turbo z fabryki czy to bedzie europejski czy tez japonski ( te na tym kontynecie mozna dostac naprawde za grosze 500-600 dolarow ale wiem ze mowie o innych realiach wiec zaraz dostane bure ) . Jak bys mial cala wiazke z tego silnika spraw jest o tyle bardzej prosta. Wowczas masz jakies 5-7 kabli lutowania i po sprawie i wszystko jest tam gdzie powinno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz76 Posted January 11, 2008 Author Share Posted January 11, 2008 Czyli rozumiem że swap całego silnika z wiązką będzie o wiele prostszy niż zabawa z przekładką samego turbo. Jaki silnik będzie najlepszy, czyli najmniej problematyczny, do takiego swapa bez konieczności wymiany skrzyni i kombinacji z kołyską. A co sądzicie tych turbo kit'ach o których wspomniałem wcześniej. Dodają 90KM przy doładowaniu 0,4 bara. Myślałem żeby zmienić tłoki na odprężone, wsadzić chłodnicę oleju, wydajniejsze wtryski, zmienić pompę paliwa i pojechać na 0,8 bara. I znowu pytanie czy ten kit z Garrettem T25 da radę? Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 mariusz76, widzę, że ludzie mogą pisać, a Ty dalej swoje. Skrzynia nie wytrzyma, silnik wolnossący do którego dołożysz zalinkowane wcześniej druciarskie turbo popłynie szybciej niż Ci się wydaje - chyba, że zmieli skrzynię najpierw, wtedy założysz mocniejszą i po chwili będziesz miał metalowy deszcz z wydechu. Dalej uważasz, że koszt tego jest niski? Czemu nie chcesz uczyć się na błędach innych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz76 Posted January 11, 2008 Author Share Posted January 11, 2008 Ale dlaczego uważasz że ja się nie uczę na błędach. Jak na razie jeszcze ich nie popełniłem. Cały czas zbieram informacje które rozważę sam po wyeksploatowaniu tego tematu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 mariusz76, OK, po prostu wydawało mi się, że ponownie podnosząc pomysł turbokita jak i pozostawienia seryjnej skrzyni biegów próbujesz przeforsować swój pierwotny pomysł, w zasadzie nie zwracając uwagi na to co masz napisane w postach wyżej od osób, które przechodziły przez bagno swapa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 mariusz76, OK, po prostu wydawało mi się, że ponownie podnosząc pomysł turbokita jak i pozostawienia seryjnej skrzyni biegów próbujesz przeforsować swój pierwotny pomysł, w zasadzie nie zwracając uwagi na to co masz napisane w postach wyżej od osób, które przechodziły przez bagno swapa. A zaraz tam bagno. Nie było tak źle. Z tym, że to nie ja robiłem. Oglądałem tylko. Podobało mnie się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ImprezaSTi Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 2.5 RS jest najgorszym silnikiem zeby go uturbic da sie to zrobic ale problemy wyjda i to szybko przewaznie uszczeli pod glowica potem wytrzymalosc bloku. Koszt takiego kitu na 7 psi jest nie adekwatny do tego co mozesz osiagnac. Silnik ktory byl zbudowany w fabryce jako turbo bedzie najlepszym. Belke musisz zmienic lub zrobic w niej naciecie i wspawac tam kawalek pol rury. Jak nie zmienisz skrzyni to w zaleznosci jak jezdzisz poleci predzej czy pozniej. Problemem bedzie sprzeglo do 200KM powinno wytrzymac ale potem moze zaczac sie slizgac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 mariusz76, Jeżeli masz drugi samochód GT`ka na przeszczep bądz wrx to możesz się za to zabrać. Bez problemu są firmy w warszawie które Ci to zrobią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz76 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Tak się zastanowiłem i najbardziej odpowiadał by mi swap na silnik H6 3.0 z Legacy BE, BH. Jakoś ta charakterystyka turbo mi nie podchodzi lubię mieć moment na dole. Za cenę takiego Turbo Kit'u pewnie by się wyrwało taki silnik ze skrzynią i całą wiązką, a może skrzynia nie będzie potrzebna. Tylko czy taki przeszczep będzie mniej problemowy, co wy na to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 mariusz76, po co tak kombinowac czy nie prosciej kupic GT :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz76 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Otóż jedynym Subaru moich marzeń jest Impreza COUPE i żadna inna! Szkoda tylko że w rozsądnej cenie nie jest osiągalna z mocniejszym silnikiem a taki właśnie chciałbym mieć w swojej. Lubię mocne silniki NA i taki właśnie najbardziej by mi odpowiadał i nie obchodzi mnie to że taki swap + auto wyjdzie drożej niż wersja GT, muszę mieć coupe i już. :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 nie obchodzi mnie to że taki swap + auto wyjdzie drożej niż wersja GT zaraz zaraz przeciez mialo byc tanio-cos mi sie wydzi ze ty chyba tak naprawde sam nie wiesz czego chcesz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz76 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Tani to ma być sam swap czyli albo turbo albo nowy mocniejszy silnik NA, powiedzmy żeby nie przekroczyć 7tyś.zł. Oczywiście mówimy o kosztach bez robocizny bo tej jak już pisałem nie muszę liczyć. Znalazłem kilka projektów z takim swapem do H6 tylko wszyscy uturbiają: Link Trochę poczytałem i okazuje się że swap na H6 w imprezie GC jest nawet prosty do wykonania. Oryginalna skrzynia pasuje, koło zamachowe i mocowania silnika też, trzeba jedynie przełożyć przewody od wspomagania bo oryginalne są umiejscowione trochę za wysoko i pokombinować z wentylatorem chłodnicy bo opiera się o silnik (coś trzeba przyciąć i jest git). No, no.. coś mi się wydaje że moja Imprezka w sezonie 2009 będzie śmigać z nowym silnikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Co z kompjuterem i wiazka? Bo to jest najwiekszy problem. Mechanicznie wszystkie Subaru sa bardzo podobne, swap silnika czy skrzyni mozna zrobic samemu w garażu. Gorzej z elektryka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.