mgrzemow Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Witam, Planuję zakup Outbacka z USA. Skłaniam się ku mocniejszym wersjom, choć jeszcze nie ostatecznie. Prosiłbym o Wasze komentarze - w szczególności jak się ma 3.0 do 2.5XT? Jakiego spalania się spodziewać? Zdaje się, że 2.5XT i 3.0 dość podobnie, ale o ile więcej to będzie niż 2.5i? Wiem, że jest wątek o spalaniu, ale po 8 stronie wymiękłem. Szczególnie interesuje mnie spalanie w trasie. Druga sprawa to różnice między wersją USA a europejską - wiem o chłodnicy skrzyni biegów, czy coś jeszcze? Trzecia sprawa to konieczne przeróbki, żeby auto zarejestrować w Polsce, no właśnie co trzeba zmodyfikować i ile to mniej więcej kosztuje? Muszę podjąć decyzję w ciągu najbliższego tygodnia, więc byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrowienia, Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xbike Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 wiem o chłodnicy skrzyni biegów, czy coś jeszcze? chłodnice z hakiem mozesz sobie dokupic za 400 USD co trzeba zmodyfikować i ile to mniej więcej kosztuje? lampy tylne, koszt w zaleznosci od sposobu modyfikacji. Przerobka ok. 400 PLN, wymiana lamp :arrow: ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 mgrzemow, widziales ta strone? http://www.cars101.com/subaru/outback/outback2008.html Wedlug oficjalnych danych wszystkie wersje silnikowe pala podobnie przy normalnym uzytkowaniu, roznica pomiedzy nimi miesci sie w 1 litrze. Niemniej jednak 2.5 turbo i 3.0 maja szanse spalic duzo wiecej przy odpowiednim traktowaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pin Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Skłaniam się ku mocniejszym wersjom, choć jeszcze nie ostatecznie.Prosiłbym o Wasze komentarze - w szczególności jak się ma 3.0 do 2.5XT? Osobiście wziąłbym 2.5 wolnossący, ze względu na to, że 170KM to wystarczająca moc, żeby się bardzo sprawnie poruszać tym samochodem, a jednocześnie spalanie utrzymać na rozsądnym poziomie.Jeśli jednak dajesz wybór jak wyżej to głosuję na 2.5XT. Moim zdaniem nie ma sensu wchodzić w 6 cylindrów, choćby z tego powodu, że komplikuje to sprawę... ustawienia instalacji LPG :razz: Drugi powód jest taki, że 2.5XT daje potencjalnie lepsze możliwości tuningu (dalszego podniesienia mocy), gdybyś miał kiedyś taki dziwny pomysł... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rzeznik Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Generalnie ja bym brał 3.0 z następujących powodów: - silniki wolnossące są mniej skomplikowane i awaryjne (w porównaniu do turbo) - moc 245 KM w zupełności wystarcza na fajną jazdę, a przede wszystkim na wyprzedzanie w automacie, poza tym zwiększanie mocy w tym samochodzie nie ma sensu, bo on się nie nadaje do jazdy sportowej (20 cm prześwitu!!!) - bardzo przyjmeny odgłos pracy silnika - wersja tylko z automatem (teoretycznie mniej awarii w zakresie przeniesienia napędu) - nie ma konieczności chłodzenia turbiny przed wyłączeniem silnika (turbo timer rozwiązuje problem, ale jest to dodatkowy koszt) - nie ma turbo dziury Minusy: - spalanie (ostatnio przy dynamicznej jeździe miałem 11,4 w trasie), miasto (korki to 16-17, a jeżeli nie za dużo korków to około 14-15) - automat - w manualu byłby to bardzo dynamiczny samochód (2.5 turbo jest w manualu) - brak możliwości tunnigu Jeździełem całe lata fordami (mondeo) o mocy 170 km (V6 2.5) i 226 KM (V6 3.0) i jeździełm rok Outlanderem 2.0T (silnik od evo VIII z mniejszą turbiną 202 KM) i nie mogłem się przyzwyczaić do jazdy z turbo dziurą i czekania 5 minut na wyłączenie silnika po ostrej jeździe. Co do różnic między EU a USA to z tego co się dowiadywałem w serwisie (kupiłem OBK w grudniu w Niemczech) to dodatkowo jeszcze inaczej zestrojone jest zawieszenie (amorki) - w wersji USA jest miększe. Nie dam sobie głowy uciąć czy takie zawieszenie jest we wszystkich wersjach silnikowych - do sprawdzenia. Pozdrawiam, Rzeznik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.