Skocz do zawartości

Obniżenie fotela kierowcy w GT


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie czy ktos kiedys przerabial taki temat.

Dawno temu ( jak jeszcze GTeki byly opisywane w gazetach jako cud techniki :smile: ) pojawil sie artykuł w ktorym opisane byly trzy imprezy po roznych etapach tuningu w szwajcarskiej firmie.Co ciekawe w pierwszym aucie jako podstawowy element tuningu bylo wlasnie obnizenie fotela kierowcy :shock: i tu moje pytanko czy ktos sie kiedys za to zabieral bo nie ukrywam ze chetnie bym przeprowadzil taka operacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy ktos kiedys przerabial taki temat.

Dawno temu ( jak jeszcze GTeki byly opisywane w gazetach jako cud techniki :smile: ) pojawil sie artykuł w ktorym opisane byly trzy imprezy po roznych etapach tuningu w szwajcarskiej firmie.Co ciekawe w pierwszym aucie jako podstawowy element tuningu bylo wlasnie obnizenie fotela kierowcy :shock: i tu moje pytanko czy ktos sie kiedys za to zabieral bo nie ukrywam ze chetnie bym przeprowadzil taka operacje.

ja chyba nawet mam ten artykul :grin:

jeszcze jako uczen kupowalem polskie czasopisma motoryzacyjne, sprowadzane na Litwe (po tym, jak sie nie sprzedaly w Polsce :mrgreen: )

o tak, wtedy Impreza GT to byl istny cud... pamietam, jak w jakims '97 czy '98 po raz pierwszy zobaczylem ja na zywo - niebieska, na zlotych felgach, z bialymi wskaznikami i kubelkowymi siedzeniami... wrazenie bylo dokladnie takie: :shock:

tak sie rodzi milosc od pierwszego spojrzenia heartbeatut3.gif:lol:

 

btw, tamta szwajcarska firma to BRT Racing (iirc), ale jakos nie pamietam tego fragmentu o obnizaniu fotelu kierowcy (po powroscie do domu sprawdze)

 

u mnie jest regulacja siedziska fotela kierowcy - opuscilem max. na dol i jest ok, przynajmniej przy moich 186cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam jedna opcję, trzeba wywalić seryjne szyny, i w ich miejsce wstawiasz szyny z fotela kubełkowego, bedzie niżej o ok 1,5 cm, tylko nie bedzie regulacji przód tył.

Pewną sa jeszcze inne możliwości :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wywalić seryjne szyny, i w ich miejsce wstawiasz szyny z fotela kubełkowego, bedzie niżej o ok 1,5 cm, tylko nie bedzie regulacji przód tył.

 

mi chodzi bardziej o przerobienie lap tak aby fotel byl dalej w pelni funkcjonalny

 

btw, tamta szwajcarska firma to BRT Racing

 

dokladnie :smile:

 

u mnie jest regulacja siedziska fotela kierowcy - opuscilem max. na dol i jest ok

 

ja tez mam opuszczone na max ale chcial bym troszke nizej.Ostatnio pojezdzilem troche GTekiem forumowicza dżek i odziwo od kopa siedzialo mi sie idealnie pomimo tego ze ma seryjny kierownik ale z to fotele RECARO ktore osadzone sa znacznie nizej co mi sie wlasnie bardzo spodobalo :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez znam jedna opcje... kup o barta lub niunka (nie wiem kto da lepsza cene) stolki z evo 9

 

Abt, bardziej mi chodzi jednak o rozwiazanie a`la pasztet + ewnetualnie lekki drut :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja walczyłem z tym tematem przez ostatnie 2 miesiące i skończyło się tak że sprzedałem seryjne fotele, kupiłem wyczynowe kubły Recaro i dorobiłem do nich specjalnie wymierzone przez siebie szyny tak żeby było jak najniżej. Do tego kupiłem nabę i kierownicę ze sporym odsadzeniem bo mam 191cm wzrostu i nogi mi się nie mieściły. Po wielogodzinnych regulacjach i przymiarkach w końcu osiągnąłem wymarzoną pozycję za kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja walczyłem z tym tematem przez ostatnie 2 miesiące

 

ja walcze z tematem odkad kupielm auto ( czyli juz spory czas temu ) i dalej jest cos nie tak :roll:

 

foteli nie che zmieniac bo sa na prawde rewelacyjne i jestm z nich bardzo zadowolony tylko musze je troszke rzucic na glebe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT, problem w tym że seryjne fotele i ich mocowania na szynach są dość wysoko i jak przerobisz szyny to zyskasz tylko ok. 1,5-2cm a to Ci nie sprawi dużej różnicy. Musisz mieć całkiem inne szyny i głębsze fotele, wtedy poczujesz różnicę. Seryjne punkty mocowania foteli w karoserii też są wysoko umieszczone, ale tutaj raczej wiele nie zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pojezdzilem troche GTekiem forumowicza dżek i odziwo od kopa siedzialo mi sie idealnie pomimo tego ze ma seryjny kierownik ale z to fotele RECARO ktore osadzone sa znacznie nizej co mi sie wlasnie bardzo spodobalo

Cieszy mnie to :cool:

polecam sie na przyszłość :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że może być jeszcze inny sposób, ale pewien nie jestem.

 

Będąc kiedyś u Gawinów zasiadłem w imprezowe kubełki w legacy antyku abt. No i było dosyć wysoko.

 

Zakupiłem jednak kubełki do swojego antyka no i po założeniu okazało się, że jest całkiem nisko. :smile:

 

Różnica pomiędzy fotelami była taka, że moje nie mają regulacji wysokości natomiast te abt miały (ustawione były na najniższą pozycję).

 

Pozdrawiam

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako - cos ci sie pomieszalo :razz: . ja mialem fotele z gt'ka my97, a te nie mialy regulacji wysokosci/ksztaltu siedziska.

ja nie przypominam sobie jakie byly wrazenia (wysokosciowe :wink: , bo reszte pamietam :mrgreen: ) zaraz po zmianie stolkow.

turdzi - skombinuj sobie szyny od jakiegos antyka (sa te same) i przerob.

2cm nie powinno stanowic zadnego problemu, no moze poza wygoda dla pasazera z tylu...

ale kto by sie martwil jak sie jezdzi z tylu :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, ciezko powiedziec ja siedzielem w GRAFowym GT a tam nie ma regulacji i siedzialo mi sie strasznie wysoko a w moim z regulacja jest znacznie nizej ( ale dalej nie jest to )

Tak czy inaczej wymiana foteli nie wchodzi w gre chodzi tylko o to jak przerobic mocowania obecnych .

 

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 4:20 pm ]

jako - cos ci sie pomieszalo . ja mialem fotele z gt'ka my97, a te nie mialy regulacji wysokosci/ksztaltu siedziska.

 

czyli sie zgadza z tym co napisalem

 

czyli szyny moga byc nawet z jaiegosc zwyklego GL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT, znalazlem tamten artykul i faktycznie jest tam kilka slow o obnizeniu fotela...

 

"Optycznie Impreza po przerobce w pierwszej fazie przypomina seryjny model. We wnetrzu rowniez zbyt wiele sie nie zmienilo, za to obnizono fotel kierowcy."

 

 

p.s. btw, przy okazji wrzuce skany wszystkich posiadanych artkulow o GT (w jez. polskim)

a moze taki temat juz istnieje? :roll: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. btw, przy okazji wrzuce skany wszystkich posiadanych artkulow o GT (w jez. polskim)

a moze taki temat juz istnieje? :roll: :mrgreen:

 

No no :smile: Dawaj dawaj.Ja też coś mam ale jeszcze nigdy skanów nie robiłem :mrgreen:

ja swoja obietnice spelnilem, teraz czas na Ciebie :smile:

 

 

turdziGT, i jak tam, cos wykombinowales z tym fotelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...