terago Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Witam Szukałem takiego tematu na forum ale nie znalazłem. Mam problem z Subaru 1,8 z 1995 roku (taki jak by kombi ma taki śmieszny tyłek) Sprawa wygląda tak że od pewnego czasu zaczoł się tak jakby dławić tzn ruszając z 1 powoli nabierał prędkości a po 3 tys obrotów dalej nie szedł i tak jakby moc spadała. Na innych biegach w góre jest podobnie czyli po przekroczeniu magicznej granicy 3-4 tys obrotów zaczyna zdychać. Teraz jest jeszcze tak że jak się mu dodaje gazu to poprostu nim szarpie i nie ma siły się rozpędzać jak dawniej. Przy redukcji do 2 w w zakręt jak mu się dodaje gazu to tak skacze że można zęby o kierownice wybić - Czy może ktoś z szanownych forumowiczów mi pomoc co zaradzić z tym problemem???? PS. Podpinałem pod kompa ale nie wykazał żadnych błędów???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Witam Powodow moze byc wiele, moj strzal w ciemno to przeplywomierz... najprostrzy test, odlacz go i przejedz sie kawalek... Pozdrawiam Legacy96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
terago Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 a jakiej reakcji samochodu mam się spodziewać po odłączeniu przepływomierza?? Moze to głupie pytanie ale gdzie jest przepływomierz?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Miałem podobny problem i winę za brak mocy ponosił przepływomierz. Jest to czujnik znajdujący się na dolocie powietrza, zaraz za obudową filtra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 pewnie powinno ustąpić przerywanie Zapali się sie CEL i sterownik bedzie pracował w trybie awaryjnym i przy obliczaniu dawki nie weźmie pod uwagę przepływomierza. Innymi słowy jak silnik zacznie pracować w miare normalnie bez szarpania to masz odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terago Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 dzięki za kilka mitut to sprawdzę [ Dodano: Wto Sty 08, 2008 2:48 pm ] dobra odpięcie przepływomierza nie pomogło dalej jest tak samo - starałem się wsłuchać lepiej w pracę silnika żeby lepiej to opisać i stwierdzam że przy dodawaniu gazu słychać takie jak by pierdzenie - nie wiem może coś ze spalinami?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Przeplywomierz nie jest specjalnie tani, wiec zaoszczedziles pare groszy :wink: Kiedy byl wymieniany filtr paliwa ? Moze jest zatkany ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
terago Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 z tego co pamiętam to było przed tą awarją - ale i tak już kupiłem filtr powietrza, paliwa i oleju oraz olej i nowe świece - jeszcze zastanawiałem się czy kabli nie kupić ale troche mi kaski było szkoda Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Skoro wyeliminowaliśmy przepływkę to kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia paliwa. Niestety nie zrobisz tego we własnym zakresie. Musisz odwiedzić jakiś warsztat. IMO pompa paliwa zdechła. P.S. LPG nie masz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Przerywanie i "pierdzenie", to moze byc woz pracujacy np. na 3 cylindrach, sprawdz przewody i swiece. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terago Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 pablonas LPG nie mam a co do sprawdzenia ciśnienia paliwa to rozumiem że muszę jakimś zmyślnym urządzonkiem to zbadać w warsztacie - chodzi mi o to że nie podłączać pod komputer tylko jakimś gadżetem to wybadać. Co do zdychającej pompy paliwa to jakoś nie jestem przekonany. Prędzej zassała jakiegoś syfu bo jak by zdechła to by albo nie odpalał albo by gasł IMO. Simon 1 co do świec to już nowe kupiłem bo i tak miałem je wymieniać a co do kabli to innego sposobu nie znam jak popatrzeć na iskrę - ale wiem że na oko za bardzo się nie da sprawdzić czy kabel jest w 100% sprawny tak więc pozostaje chyba jakiś miernik??? A co do kabli to się już pytałem w sklepie i firmy SYNTECH (czy jakoś tak) zaproponowali mi za 80-100 zł w zależności od tego czy końcówka (fajka( kabla jest prosta czy zakrzywiona - czas oczekiwania 2 dni robocze Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 starałem się wsłuchać lepiej w pracę silnika żeby lepiej to opisać i stwierdzam że przy dodawaniu gazu słychać takie jak by pierdzenie - nie wiem może coś ze spalinami?? A możliwe że się rozsypał/zatkał katalizator i po prostu blokują go spaliny i nie może wejść na obroty. W ramach testu trzeba rozkręcić wydech pomiędzy silnikiem a katalizatorem i się przejechać. Będzie głośno , ale jak będzie miał moc to będziesz miał przyczynę Link to comment Share on other sites More sharing options...
terago Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 katalizatora nie mam już ze 2 lata rozsypał się więc tłumikarz wydłubał środek w wspawał w środek rurę o takiej samej średnicy i śmigał po tym zajefajnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Co do zdychającej pompy paliwa to jakoś nie jestem przekonany. Prędzej zassała jakiegoś syfu bo jak by zdechła to by albo nie odpalał albo by gasł IMO. Niestety nie masz racji. Pompka nie zawsze umiera gwałtownie. Pompka może dawać za małe od wymaganego ciśnienie co będzie się objawiać właśnie takimi objawami jak u Ciebie, ale nadal silnik będzie normalnie odpalał i trzymał wolne obroty. To tak z własnego doświadczenia :wink: Żeby sprawdzić ciśnienie potrzebny jest manometr. Bez warsztatu się nie obędzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 co do świec to już nowe kupiłem bo i tak miałem je wymieniać A wymieniłeś już ? Bo może są wypalone i dlatego przerywa , spotkałem sie już z takim przypadkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terago Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 nie świec jeszcze nie wymieniałem zabiore się za to w sobote. a w cześniej się udam do mojego mechanika na sprawdzenie ciśnienia tak jak pablonas doradza Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 nie świec jeszcze nie wymieniałem zabiore się za to w sobote. a w cześniej się udam do mojego mechanika na sprawdzenie ciśnienia tak jak pablonas doradza A ja bym proponował zacząć od świec bo: -po pierwsze primo już je masz i tak wymienisz -po drugie primo objawy które masz moga na nie wskazywać -po trzecie primo może unikniesz niepotrzebnych kosztów Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 terago, może pytanie na start, masz sprawną kontrolkę "check engine"? Powinna się zaświecić po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale bez uruchamiania silnika, gaśnie wraz z jego rozruchem. Jeżeli się nie świeci, to zmień żarówkę. Wtedy pewnie będzie się świeciła i wskazywała awaryjny tryb pracy silnika - to by tłumaczyło wczesne odcinanie obrotów i brak mocy. Takie moje gdybanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terago Posted January 9, 2008 Author Share Posted January 9, 2008 kontrolka check engine jest sprawna - swieci się po przekręceniu kluczyka do połowy i pozniej gasnie jak samochod zapali, a poza tym jak odpiołem przepływomierz to świeciła się cały czas podczas jazdy więc jest na bank sprawna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 katalizatora nie mam już ze 2 lata rozsypał się więc tłumikarz wydłubał środek w wspawał w środek rurę o takiej samej średnicy i śmigał po tym zajefajnie Pomyślałbym też o filtrze paliwa - jak jest brudny to może syf zasysać i przytykać wtryskiwacze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 terago, może być jeszcze uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (TPS), ale on zazwyczaj powoduje wywalenie CEL (Check Engine Light), a on się u Ciebie nie świeci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 w Primerze kiedys byly podobne objawy. Czyli brak mocy i dosc gwaltowne przerywanie podczas przyspieszania. Okazalo sie, ze szlag trafil napinacz od lancucha rozrzadu. Nie wiem niestety, na ile taka informacja moze sie przydac, ale wole napisac, bo moze to chodzi wlasnie o jakas taka pierdole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart99 Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Miałem podobne objawy w swoim starym Escorcie, poszukiwania trwały wieki a przyczyną okazała się wadliwa świeca zapłonowa, po wymianie jak ręką odjął... Podobnie jak w Twoim przypadku komputer nic nie pokazywał, wszystkie testy były OK. Już chcieli silnik rozbierać... Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
terago Posted January 10, 2008 Author Share Posted January 10, 2008 spoko w sobote biorę się za robotę i dam znać jak wyszło - mam nadzieję że to świeca [ Dodano: Nie Sty 13, 2008 9:12 am ] po sobotnich manewrach w garażu subarynka dalej ma taką samą czkawke co ostatnio sie rozpisywałem. Wymieniłem świece, olej, filtry paliwa, oleju, powietrza i niestety nic nie pomogło. teraz czekam na sprawdzenie manometrem ciśnienia w układzie paliwowym Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 sprawdziłeś w końcu to ciśnienie :?: niedomagania do dzisiaj są :?: zrobiłeś coś ponadto co opisałeś powyżej :?: pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts