Jump to content

WRX czy STI


beben
 Share

Czy wybierasz sie na wyscigi subaru do wroclawia?  

8 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Temat może brzmi banalnie, ale co wg was jest lepsze:STI 2001/2 czy WRX 2003. Oba samochody można mieć za podobną cenę tj ok 150 tys zł, niewykluczone że najdalej pod koniec roku stanę przed takim wyborem. Co o tym sądzicie. Może ktoś z was jedził juz obiema imprezami?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

STi na pewno bardziej dynamiczny. Jesli mowisz o tym z krakowskiego salonu, to, jak juz gdzies wspominalem, jest w fantastycznym stanie. W takim przypadku ja bym wzial STi-a!

 

A co do tego, ktory ladniejszy, to mozna sie spierac.

Link to comment
Share on other sites

Dobre pytanie :!: Przedewszystkim WRX-a będziesz miał nowego, wiesz co masz, docierasz go samemu itd. WRX mniej pali...ale to pewnie nie wielki problem :) STI napewno bardziej dynamiczny i bardziej kultowy.

STI lepszy do skilowania kogos ze swiatel :D

Ja bym wybral nowego WRX, ale ostateczna decyzja nalezy do ciebie.

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

A to czemu? :roll:

 

 

No jak uważasz że warto kupić STI do wsysania ludzi spod świateł to ja się załamuję...

 

Tak w ogóle to WRX i tak wessie 99% ludzi i przewaga STI nie tutaj jest istona.

 

 

BTW: Jakby mnie było stać na zakup i utrzymanie obu to na pewno byłoby STI.

 

Azrael

Link to comment
Share on other sites

:D:D:D takich odpowiedzi sie spodziewałem. jest pół na pół. Oba mają swoje wady i zalety. Właściwie to pytanie zadałem sobie bardzo niedawno, po przejrzeniu kilku ogłoszeń. Jeśli chodzi o dynamikę to podobno nowy WRX jest juz tylko minimalnie wolniejszy od poprzedniego STI (wg danych kat. 5.9 v 5.5). Oczywiście STI jest topowym autem, ale mi chyba bardziej przypadł do gustu nowy model. Gwarancje powinienem dostac na obydwa - rocznemu STI zostaje przeciez jeszcze 2 lata. Dzisiaj ide na prezentacje nowego modelu w Warszawie - obejrze go po raz pierwszy z bliska, może to coś pomoze. Nawiasem mówiąc całkiem przyjemny problem :D
Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie , tzn wg. danych różnica 5,5s do 5,9 s nie jest wielka. Trzeba jednak pamiętać, że juz poprzedni STI w testach był znacznie szybszy (wg. AMS : 5,3, wg. Sport Auto 5,2 s), oraz, że do 100-ki w STI konieczna jest jedna zmina biegu więcej (2 na 3). Faktyczna róznica dynamiki jest więc większa. Co nie zmienia faktu, że już "normalny" WRX przyspiesza lepiej, niż zdecydowana większość innych samochodów (przykładowo porównywalna co do wielkości, 250-konna Alfa 156 GTA przyspiesza gorzej - nie mówię już nawet o mokrej nawierzchni; podobnie ma się sprawa z nowym Golfem R32 i wieloma innymi autkami).

WRX - w mojej ocenie - to b. dynamiczne auto do szybkiego i komfortowego pokonywania tras; STi to sportowy "potwór", który jednak nie całkiem utracił walory użytkowe. :D

Link to comment
Share on other sites

"na szczęscie" mam jeszcze czas aby to przemyslec, planowany zakup dopiero pod koniec roku, ale im dłużej mysle tym ... mniej wiem. To moja fabryczna wada. Pytanie (teoretyczne, właściwie nie potrzebuje tego do szczescia, ale skoro Korsarz juz o tym wspomniał) : jakie prędkości uzyskuje sie na poszczególnych biegach w wrx i sti

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Prędkości na biegach to (ok. - zależy od zuzycia opon, cisnienia etc - stąd w praktyce mogą byc minimalne róznice):

WRX

1 - 59

2 - 104

3 - 148

4 - 209

5 - 273 (wartość teoretyczna)

 

STi

1 - 57

2 - 87

3 - 117

4 - 153

5 - 213

6 - 271 (teoretycznie, bo odcina przy 250 :D )

 

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

to w sti jest jeszcze krotsza skrzynia niz miałem w leonie 6- biegowym, a juz tamta wydawała mi sie strasznie krotka.

Chciałbym poznac obiektywne (Sti 2002 zostało juz raz sprzedane :D )zdanie Dyrekcji na zadane w temacie pytanie. Dziekuje

Link to comment
Share on other sites

A jak ma się sprawa prędkości na poszczególnych biegach z quickshiftem??? Chyba jest on przewidziany jako opcja do WRXa prawda? Na czym to polega?

pozdr

 

Quickshift to urządzenie skracające skok lewarka - teoretycznie przyspiesza zmianę biegu, w praktyce ponoć bardziej obciążane są synchronizatory, a i tak ograniczeniem szybkoci zmiany jest lewa noga i koordynacja z ręką.

 

 

Azrael

Link to comment
Share on other sites

WRX ktory jest w komisie subaru.pl to ten sam ktory wystapil w tescie blotnym w styczniowym numerze GT (z tego roku). QUICKSHIFT - mechanizm skracajacy o 30% skok lewarka ( wedlug tej wlasnie gazety) , pisza tez ze z tym czyms troche ciezko sie operuje lewarkiem :shock:

Link to comment
Share on other sites

WRX ktory jest w komisie subaru.pl to ten sam ktory wystapil w tescie blotnym w styczniowym numerze GT (z tego roku). QUICKSHIFT - mechanizm skracajacy o 30% skok lewarka ( wedlug tej wlasnie gazety) , pisza tez ze z tym czyms troche ciezko sie operuje lewarkiem :shock:

 

 

Wyjasnijmy jedną rzecz - quickshit może skok redukowac o dowolna wartość zaleznie od modelu a cieższe operowanie głównie wynika z tego że synchronizacja nie nadąża.

 

Azrael

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...