shinook Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Witam serdecznie, pytanie do posiadaczy Legacy 3.0 z automatyczną skrzynią biegów. W czasie spokojnej jazdy jeśli pedał gazu zostanie nagle naciśnięty auto ma "chwilę" wahania a potem dopiero zaczyna przyspieszać. Czy to jest normalne w tym modelu ? pozdrawiam Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gal Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Tak. Musi zredukować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shinook Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 Aha, dzieki. To moze go jednak kupie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Użycie opcji "power" eliminuje w znacznym stopniu tę niedogodność :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
shinook Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 A co to jest opcja "power" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rzeznik Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Tak samo jest w Outback'u. Chwila zwłoki i rusza. Można jeździć na ustawieniu sport (skrzynia) i wtedy jest bardziej dynamicznie, o ile można mówić przy tej skrzyni :smile: Szkoda, że nie ma OBK 3.0R w manual, to by była dopiero jazda.....aż się rozmarzyłem :wink: Rzeznik Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Rzeznik, ale jest Legacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rzeznik Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Rzeznik, ale jest Legacy , które mi się nie podoba :sad: . Poza tym mam dość jazdy nisko i twardo, a w program budowy dróg i autostrad to ja już nie wierzę :smile: . OBK na nasze drogi jest wręcz idealny :grin: Rzeznik Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 A co to jest opcja "power" ? To tryb dzialania skrzyni automatycznej. W skrocie - zmiana biegow zachodzi przy przy wyzszych obrotach. W niektorych samochodach nazywa sie ja wersja "Sport" :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilL Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 A co to jest opcja "power" ? To tryb dzialania skrzyni automatycznej. W skrocie - zmiana biegow zachodzi przy przy wyzszych obrotach. W niektorych samochodach nazywa sie ja wersja "Sport" :wink: a kiedy ta opcja się włącza ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 a kiedy ta opcja się włącza ? zalezy, o ktorym roczniku modelowym mowimy. Wersje w poprzedniej budzie, czyli przed 2003 rokiem, mialy obok lewarka taki przycisk "power". pozniejsze mialy mozliwosc "manualnej" zmiany biegow, czyli przesuniecie samego lewarka w lewo i nastepnie wachlowanie nim w przod lub tyl. Jesli zas tylko przesuniemy go w lewo (bez wachlowania), to skryznia dalej bedzie sama zmieniac biegi, ale znajdowac sie bedzie w opisanym trybie sport. Od rocznika 2007, jak wiemy, w Legacy 3.0 jest Si-Drive, gdzie prace silnika i skrzyni regulujesz pokretlem znajdujacym sie za lewarkiem. Co do tego "wahania" to moge z doswiadczenia ze Sniezka (rocznik 2007) powiedziec, ze to normalne. Deptam gaz, on w tym momencie podnosi obroty, ale jeszcze nie przyspiesza. Trwa to jakis tam ulamek sekundy, zanim "zapnie bieg" (?) i dopiero wtedy dostaje kopa. Oczywiscie jak wiem, ze zaraz bede potrzebowal przyspieszyc (przed wyprzedzaniem na przyklad), to korzystam z manetek i wczesniej redukuje bieg, eliminujac tym samym wyzej opisane zjawisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gal Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Co do tego "wahania" to moge z doswiadczenia ze Sniezka (rocznik 2007) powiedziec, ze to normalne. Deptam gaz, on w tym momencie podnosi obroty, ale jeszcze nie przyspiesza. Trwa to jakis tam ulamek sekundy, zanim "zapnie bieg" (?) i dopiero wtedy dostaje kopa. Oczywiscie jak wiem, ze zaraz bede potrzebowal przyspieszyc (przed wyprzedzaniem na przyklad), to korzystam z manetek i wczesniej redukuje bieg, eliminujac tym samym wyzej opisane zjawisko. Jeżeli jedziesz z prędkością "ustaloną", to w 99% sytuacji skrzynia ma zapiętą piątkę. "Kick down" powoduje redukcję do biegu który daje najlepsze przyspieszenie przy danej prędkości - może to być 2 - 3 - 4 w zależności od prędkości z którą jedziesz. W ekstremalnych przypadkach nawet 1, ale tylko przy bardzo niskiej prędkości i zwykle nie z 5. Im "dalsza" redukcja, tym dłużej to trwa. Ustawienie "Sport#" powoduje mniejszą skłonność skrzyni do przechodzenia na piątkę. Redukcja łopatkami jest najlepszym rozwiązaniem przy wyprzedzaniu. Jeżeli nie ma łopatek, to po prostu redukcja dźwignią zmiany biegów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 dziekuje za uzupelnienie wypowiedzi Co do wahania, to nie zapomne, jak pierwsze pare razy stosujac kick-down w tym modelu (w innych, ktorymi do tej pory jezdzilem, nie bylo takiego zjawiska), bylem nieco zdziwiony ta procedura: but w podloge - obroty gwaltownie wzrastaja, ale samochod nie przyspiesza - mysle: "CO JEST?!" - i w tym momencie dostaje kopa w plecy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.