Jump to content

Dziwne zachowanie Legacy 3.0


shinook

No to co mam w koncu wybrac? ;-)  

59 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Witam serdecznie,

pytanie do posiadaczy Legacy 3.0 z automatyczną skrzynią biegów. W czasie spokojnej jazdy jeśli pedał gazu zostanie nagle naciśnięty auto ma "chwilę" wahania a potem dopiero zaczyna przyspieszać. Czy to jest normalne w tym modelu ?

pozdrawiam

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Tak samo jest w Outback'u. Chwila zwłoki i rusza. Można jeździć na ustawieniu sport (skrzynia) i wtedy jest bardziej dynamicznie, o ile można mówić przy tej skrzyni :smile:

 

Szkoda, że nie ma OBK 3.0R w manual, to by była dopiero jazda.....aż się rozmarzyłem :wink:

 

Rzeznik

Link to comment
Share on other sites

Rzeznik, ale jest Legacy
, które mi się nie podoba :sad: . Poza tym mam dość jazdy nisko i twardo, a w program budowy dróg i autostrad to ja już nie wierzę :smile: . OBK na nasze drogi jest wręcz idealny :grin:

 

Rzeznik

Link to comment
Share on other sites

A co to jest opcja "power" ?

To tryb dzialania skrzyni automatycznej. W skrocie - zmiana biegow zachodzi przy przy wyzszych obrotach. W niektorych samochodach nazywa sie ja wersja "Sport" :wink:

Link to comment
Share on other sites

A co to jest opcja "power" ?

To tryb dzialania skrzyni automatycznej. W skrocie - zmiana biegow zachodzi przy przy wyzszych obrotach. W niektorych samochodach nazywa sie ja wersja "Sport" :wink:

 

a kiedy ta opcja się włącza ?

Link to comment
Share on other sites

a kiedy ta opcja się włącza ?

 

zalezy, o ktorym roczniku modelowym mowimy.

 

Wersje w poprzedniej budzie, czyli przed 2003 rokiem, mialy obok lewarka taki przycisk "power". pozniejsze mialy mozliwosc "manualnej" zmiany biegow, czyli przesuniecie samego lewarka w lewo i nastepnie wachlowanie nim w przod lub tyl. Jesli zas tylko przesuniemy go w lewo (bez wachlowania), to skryznia dalej bedzie sama zmieniac biegi, ale znajdowac sie bedzie w opisanym trybie sport. Od rocznika 2007, jak wiemy, w Legacy 3.0 jest Si-Drive, gdzie prace silnika i skrzyni regulujesz pokretlem znajdujacym sie za lewarkiem.

 

Co do tego "wahania" to moge z doswiadczenia ze Sniezka (rocznik 2007) powiedziec, ze to normalne. Deptam gaz, on w tym momencie podnosi obroty, ale jeszcze nie przyspiesza. Trwa to jakis tam ulamek sekundy, zanim "zapnie bieg" (?) i dopiero wtedy dostaje kopa. Oczywiscie jak wiem, ze zaraz bede potrzebowal przyspieszyc (przed wyprzedzaniem na przyklad), to korzystam z manetek i wczesniej redukuje bieg, eliminujac tym samym wyzej opisane zjawisko.

Link to comment
Share on other sites

Co do tego "wahania" to moge z doswiadczenia ze Sniezka (rocznik 2007) powiedziec, ze to normalne. Deptam gaz, on w tym momencie podnosi obroty, ale jeszcze nie przyspiesza. Trwa to jakis tam ulamek sekundy, zanim "zapnie bieg" (?) i dopiero wtedy dostaje kopa. Oczywiscie jak wiem, ze zaraz bede potrzebowal przyspieszyc (przed wyprzedzaniem na przyklad), to korzystam z manetek i wczesniej redukuje bieg, eliminujac tym samym wyzej opisane zjawisko.

Jeżeli jedziesz z prędkością "ustaloną", to w 99% sytuacji skrzynia ma zapiętą piątkę. "Kick down" powoduje redukcję do biegu który daje najlepsze przyspieszenie przy danej prędkości - może to być 2 - 3 - 4 w zależności od prędkości z którą jedziesz. W ekstremalnych przypadkach nawet 1, ale tylko przy bardzo niskiej prędkości i zwykle nie z 5. Im "dalsza" redukcja, tym dłużej to trwa.

Ustawienie "Sport#" powoduje mniejszą skłonność skrzyni do przechodzenia na piątkę. Redukcja łopatkami jest najlepszym rozwiązaniem przy wyprzedzaniu. Jeżeli nie ma łopatek, to po prostu redukcja dźwignią zmiany biegów.

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za uzupelnienie wypowiedzi ;)

 

Co do wahania, to nie zapomne, jak pierwsze pare razy stosujac kick-down w tym modelu (w innych, ktorymi do tej pory jezdzilem, nie bylo takiego zjawiska), bylem nieco zdziwiony ta procedura:

 

but w podloge - obroty gwaltownie wzrastaja, ale samochod nie przyspiesza - mysle: "CO JEST?!" - i w tym momencie dostaje kopa w plecy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...