Skocz do zawartości

GT - kilka pytan technicznych


k@mil

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

eddie_gt4, wymiary wewnętrzne na pewno, materiał pewnie tez. W sklepie do stabilizatora dostajesz poliuretanowy element z odpowiedniej wielkości otworem.

jescze nie mam stabilizatorow w lapskach, wiec bede musial wypytac o wymiary i gdzies wyczaic te odpowiednie poliuretanowe mocowania stabilizatorow :roll:

 

wszystkim dzieki za wskazowki! :smile:

 

 

p.s. tak wygalada to "zelastwo" (by Cusco), co to mam zamiar nabyc :mrgreen:

 

spa0569es0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekladnie mozna zalozyc z modelu do 04/05 (nowsze maja zmienione mocowania).

nalezy miec/dorobic hybrydowy krzyzak (wejscie na przekladnie sti, wejscie na kolumne gt).

przewody wymagaja lekkiego wyprofilowania, zeby skrecic z "buda".

 

Wszystko jest tak jak napisałeś Jacek, z tą różnica, że przekładnia od sti po MY05 też pasuje,

trzeba jedynie dokupić drążki kierownicze od STI. Mam tak u siebie i działa świetnie.

przelozenia, to jak najbardziej wklad. ale teoretycznie mozesz zmienic przelozenie glowne,

a wklad skrzyni biegow zostawic seryjny. sensownosc takiej operacji chyba srednia.

 

Myslę że sam wkład niewiele pomoże w kwestii skrócenia przełożeń. Natomiast założenie większego przełożenia głównego, np. 4.11 lub jeszcze lepiej 4.44 znacznie skróci poszczególne biegi w stosunku do seryjnego 3.9 a i koła zębate biegów też będą miały lżej, czyli teoretycznie seryjna skrzynia powinna stac się wytrzymalszą na trudy upalania.

co do ostatniego pytania, to stabilizatory z lacznikami, amory (swietnym kompromistem cena/jakosc)

sa regulowane kayaby agx. do tego poliuretany (przede wszystkim do mocowania przekladni),

alk (mam do sprzedania :mrgreen: ). to da najbardziej wyczuwalna roznice.

 

Ja bym do tego dodał jedynie śruby regulacyjne do ustawiania kąta pochylenia kół - wydatek mały, a znacznie zwiększa mozliwości ustawienia geometrii.

 

Co do hamulców sie nie wypowiem , bo sie nie znam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekladnie mozna zalozyc z modelu do 04/05 (nowsze maja zmienione mocowania).

nalezy miec/dorobic hybrydowy krzyzak (wejscie na przekladnie sti, wejscie na kolumne gt).

przewody wymagaja lekkiego wyprofilowania, zeby skrecic z "buda".

 

Wszystko jest tak jak napisałeś Jacek, z tą różnica, że przekładnia od sti po MY05 też pasuje,

trzeba jedynie dokupić drążki kierownicze od STI. Mam tak u siebie i działa świetnie.

 

Abt, Bryku

Czy jest jakaś filozofia w dorobieniu takiego hybrydowego krzyżaka ? Ew. gdzie go dorabialiście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abt, Bryku

Czy jest jakaś filozofia w dorobieniu takiego hybrydowego krzyżaka ? Ew. gdzie go dorabialiście?

 

Nie ma żadnej filozofii. Ogarną temat tam gdzie sugeruje Waszka, jak i w innym warsztacie. Ja robiłem to w zakładzie regenaracji maglownic w Nowej Iwicznej(po trasie Piaseczno-Magdalenka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abt, Bryku

Czy jest jakaś filozofia w dorobieniu takiego hybrydowego krzyżaka ? Ew. gdzie go dorabialiście?

 

Ogarną temat tam gdzie sugeruje Waszka, jak i w innym warsztacie.

 

Żeby nie było niejasności : ja nic nie sugeruje :mrgreen: Ja tylko wiem,kto wie.

W jeździe samochodem też niby nie ma żadnej filozofii,wystarczy tylko dobrze kręcić kierownicą :lol: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dobra, kolejne pytania techniczne :mrgreen:

 

chce dac wzmocnione mocowania tylenego stabilizatora w GT'eku - kojarzy ktos, czy te mocowania nie pasuja czasem od jakiegos new-age STi/STI-aja :?:

 

znalazlem info, ze mocowania tylnego stab'a od USDM MY'04 STi pasuja do Forka , pytanie jak jest z GT'ekiem?

 

:arrow: http://www.scoobymods.com/forums/showthread.php?t=2937

 

parts20overview20sway20cg6.jpg

 

sti20parts201sl5.jpg

 

mam tez pytanie co do tulei stabiliztorow: moje staby CUSCO maja dosc nietypowa grubosc - 21mm i mam problem z dobraniem odpowiednich tulei... a co jezeli np. zapodac tuleje od tylnego 20mm'owego stab'a od STi :?:

co z przedniemi tulejami? jekij grubosci jest przedni stab w new-age STi/STI :?:

 

czy moze nie zawracac sobie glowy i poprostu wymienic same stab'y, pozostawiajac OEM'owe tuleje (w koncu 19mm i 20mm vs 21 mm to mala roznica, stab'y jakos zmieszcza sie w tych tulejach :mrgreen: ) i OEM'owe mocowania :idea: :?:

 

z gory dziekuje! :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce dac wzmocnione mocowania tylenego stabilizatora w GT'eku - kojarzy ktos, czy te mocowania nie pasuja czasem od jakiegos new-age STi/STI-aja :?:

 

A nie możesz zastosować wzmocnionych mocowań przeznaczonych do GT?

np. jakich? kawiorowych White Line? :mrgreen:

wole kupic jakies Subarowskie OEM'y - mam dostawce tanich czesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat :smile: ja z koleji chce sie zapytać czy w GT-ku jest sprzegło hydrauliczne czy moze jest to rozwiązane linką? mam ostatnio dość niemiłe doświadczenia z tymże urządzeniem. w ciągu 2 tygodni urwały mi sie dwie linki w cytrynie... wcześniej jeździłem E30 i E39 i nie było takich jaj bo tam nie było linki. to wiec jak? są linki czy hydraulika w GT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
jakiej grubosci jest przedni stabilizator w new age STi/STI
o ile mnie pamięć nie myli to chyba 20mm.

dokladnie (tylko "wczesne" USDM STi mialy 19mm)

 

o tu jest dobre zestawienie grubosci stab'ow w roznych Imprezach:

:arrow: http://www.rs25.com/forums/showthread.p ... post700059

 

[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 9:30 pm ]

wczoraj zalozylem tylny stabilizator (21mm CUSCO) wraz z mocowaniami od +04 STi (patrz. powyzej), i jak obiecalem, dziele sie wrazeniami

 

otoz pierwsze wrazenie jest takie, ze GT'ek jakby chetniej skreca :smile:

 

o ile w przypadku rozporek (gora, przod + tyl) nie bylem pewny, czy to jest dobry mod, o tyle w przypadku grubszego/twardszego tylnego stab'a nie mam watpliwosci - POLECAM , imho warto :idea:

 

 

p.s. przedni stab CUSCO (tez 21mm) czeka na swoja kolejke :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie z mojej strony, GTek posiadał z tyłu nadkola antykorozyjne, czyli te plastikowe?

tak, w GT'ekach (przynajmniej tych mlodszych) fabrycznie byly plastikowe nakladki na tylnych nadkolach

 

o tu sa dobrze widoczne:

 

mg8135.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto mi własnie chodziło, :wink: dzięki, moje poprzednie wozidło, e 30 tego nie miało i były małe problemy z wyskakującymi ogniskami korozji. A że tak zapytam przy okazji, jak wygląda sprawa zabezpiecznia antykorozyjnego w imprezie? Blachy są ocynkowane? Są jakieś miejsca szczególnie narażone na atak rudej? Mowa oczywiście o bezwypadkowym egzemplarzu GT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...