k@mil Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Moje pytania odnosza sie do GT MY 99-00. Z gory dziekuje za pomoc i wskazowki. 1. Czy do GT mozna wsadzic krotsza przekladnie kierownicza z STi? Jesli tak, to jakie przerobki sa potrzebne i co warto wiedziec? 2. Identyczne pytanie j.w. odnosnie hamulcow z STi? 3. Jak najprosciej mozna skrocic skrzynie? 4. Co warto usprawnic/wzmocnic, chcac intensywnie upalac (przy seryjnej lub nieznacznie podniesionej mocy)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek_WAWA Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Moje pytania odnosza sie do GT MY 99-00. Z gory dziekuje za pomoc i wskazowki. 1. Czy do GT mozna wsadzic krotsza przekladnie kierownicza z STi? Jesli tak, to jakie przerobki sa potrzebne i co warto wiedziec? 2. Identyczne pytanie j.w. odnosnie hamulcow z STi? 3. Jak najprosciej mozna skrocic skrzynie? 4. Co warto usprawnic/wzmocnic, chcac intensywnie upalac (przy seryjnej lub nieznacznie podniesionej mocy)? Ad1. Myślę że lepiej jest kupić dedykowaną do GT. Ad2. Można, tylko trzeba przerobić mocowania i felgi min 17cali Ad3. Należy wymienić wkład skrzyni na STI Type RA lub na PPG AD4. Skrzynia, ALK, stabilizatory, amortyzatory regulowane no i powerflex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k@mil Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 1. Z jakich powodow lepiej? Czy z STi w ogole da sie zamontowac; jesli tak to z jakimi przerobkami? 2. Jakich przerobek wymagaja mocowania, jesli bede to hamulce z STi MY02? 3. Nie mozna samym przelozeniem glownym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 1. Czy do GT mozna wsadzic krotsza przekladnie kierownicza z STi? Jesli tak, to jakie przerobki sa potrzebne i co warto wiedziec? z tego co sie ostatnio dowiedzalem i widzialem to warto troszke rzezby jest ale nie jakos strasznie no i zdecydowanie taniej wychodzi niz dedytkowana.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 przekladnie mozna zalozyc z modelu do 04/05 (nowsze maja zmienione mocowania). nalezy miec/dorobic hybrydowy krzyzak (wejscie na przekladnie sti, wejscie na kolumne gt). przewody wymagaja lekkiego wyprofilowania, zeby skrecic z "buda". przelozenia, to jak najbardziej wklad. ale teoretycznie mozesz zmienic przelozenie glowne, a wklad skrzyni biegow zostawic seryjny. sensownosc takiej operacji chyba srednia. hamulce sti wymagaja troche zachodu. chyba lepiej wsadzic pod 17" D2 (kebabudaniela ma do sprzedania prawie nowe). co do ostatniego pytania, to stabilizatory z lacznikami, amory (swietnym kompromistem cena/jakosc) sa regulowane kayaby agx. do tego poliuretany (przede wszystkim do mocowania przekladni), alk (mam do sprzedania ). to da najbardziej wyczuwalna roznice. do tego jakies rozporki itp mozna wsadzic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k@mil Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 Dziekuje za pomocne informacje. Czy dedykowana przekladnia ma jakies istotne plusy w stosunku do STi, poza wygodniejszym montazem? Czy jest np. krotsza? BTW, jaki jest stopien (lock-to-lock) przekladni STi a jaki GT? Jakiego zachodu wymaga montaz hamulcow STi przod/tyl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 gt 3.2, sti 2.6, "krotka" ponoc 2.4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 D2 (kebabudaniela ma do sprzedania prawie nowe) sprzedane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 3. Nie mozna samym przelozeniem glownym? Większe przełożenie główne to większa siła przekazywana na poszczególne zębatki skrzyni czyli wzrasta ryzyko zmielenia skrzyni która seryjnie w GT i tak ledwo zipie - polecam włożyć cały wzmocniony wkład. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Kruk, chyba mam niejasne wrażenie że coś pokręciłeś... Link to comment Share on other sites More sharing options...
k@mil Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 gt 3.2, sti 2.6, "krotka" ponoc 2.4 Czyli nadal dlugo w stosunku do ukladow, do jakich jestem przyzwyczajony - 2,2 i 1,9. Ostatnio jezdzilem po sliskim WRXem MY03 (uklad chyba identyczny z GT) i z calosci zdecydowanie najgorzej odbieram uklad kierowniczy. Bede wdzieczny za doprecyzowanie kwestii hamulcow z STI MY02, bo spotykam sprzeczne informacje - sa 'bolt-on' do GT czy wymagaja przerobek. Jesli wymagaja, to jakich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Azrael, no jeżeli coś nie tak powiedziałem to przepraszam, ale zawsze wydawało mi się że im większy jest obwód koła zębatego to tym większy moment ono przenosi na sąsiednie koło zębate - dlatego np. jak jedziemy pod ostrą górkę na rowerze to wrzucamy przerzutkę o większej średnicy - rower jedzie wolniej ale też ma większy moment obrotowy na kole i łatwiej nam się pedałuje. Nacisk na pedały wtedy jest większy co odpowiada większemu naciskowi na łańcuch i poszczególne zęby w zębatkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Kruk, gdzie masz przełożenie główne, a gdzie przełożenia w skrzyni i co jest za czym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Azrael, co za różnica? Przecież i tak wszystkie te mechanizmy są ze sobą połączone i przenoszą obciążenie niezależnie gdzie się znajdują. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Jak to sobie wyobrazisz to sobie uświadomisz ze krósze przełożenie główne powoduje mniejsze obciążenie dla napędu bo mniejszy opór. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Kruk, wzrasia moment na półosiach ale sama skrzynia ma lżej. Wynika to z tego że przekładnia główna jest "za" skrzynią Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Azrael, GeOrGe, dzięki za wyprowadzenie z błędu w takim razie - cóż...czasami rzeczy wyglądające z pozoru logicznie proste w rzeczywistości takie nie są :roll: Ale jak się dobrze zastanowić to rzeczywiście macie rację - znów jestem odrobinę mądrzejszy :wink: forum rulez [ Dodano: Sro Sty 09, 2008 12:11 pm ] Do tej całej teorii z mniejszym obciążeniem skrzyni na większym przełożeniu głównym nie pasuje mi to dlaczego zęby na zębatkach mielą się przeważnie na wyższych biegach (II i III), czyli większych zębatkach oraz przy wyższych prędkościach obrotowych np. po redukcji i depnięciu w podłogę. Zgodnie z teorią powinno się mielić V-kę bo ma najmniejszą zębatkę i przenosi największe obciążenie :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 zeby nie tworzyc nowego tematu, zapytam tu :smile: mam mozliwosc okazyjnie kupic komplet rozporek i stabilizatorow Cusco mam pytanie, czy rozporki maja jakis sens w seryjnym GT? czytalem, ze przednia gorna rozporka jest malo sensowna bez dolnej... i czy np. po zalozeniu rozporek (gora tyl i przod) trzeba na nowo robic geometrie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 po zalozeniu rozporek (gora tyl i przod) trzeba na nowo robic geometrie? Po co? Przecież rozpórki nie zmieniają geometrii.mam pytanie, czy rozporki maja jakis sens w seryjnym GT? Im bardziej masz rozjechaną budę tym większy mają sens. Jak upalasz na torze czy OS-ach to też mają sens. Jak masz budę w dobrym stanie i jeździsz po bułki to nie mają sensu. Zadanie rozpórek polega na stabilizowaniu punktów mocowania elementów zawieszenia i przeciwdziałanie zmianom geometrii przy jeździe w zakrętach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 po zalozeniu rozporek (gora tyl i przod) trzeba na nowo robic geometrie? Po co? Przecież rozpórki nie zmieniają geometrii. gdzies tak czytalem :smile: mam pytanie, czy rozporki maja jakis sens w seryjnym GT? Im bardziej masz rozjechaną budę tym większy mają sens. Jak upalasz na torze czy OS-ach to też mają sens. Jak masz budę w dobrym stanie i jeździsz po bułki to nie mają sensu. Zadanie rozpórek polega na stabilizowaniu punktów mocowania elementów zawieszenia i przeciwdziałanie zmianom geometrii przy jeździe w zakrętach. buda jest ok, autem najczesciej jezdze po bulki, ale czasem wyskakuje na jakis tor czy amatorskie pojezdzawki :grin: a co do samej gornej przedniej rozporki? (bez dolnej) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 a co do samej gornej przedniej rozporki? (bez dolnej) Niby seryjne STi ma niby tylko górną więc jakiś sens może jest ale ja bym zakładał komplet jeśli już. [ Dodano: Sob Gru 13, 2008 12:24 pm ] gdzies tak czytalem jeśli buda nie trzyma wymiarów i ją ponaciągasz żeby weszły rozpórki to owszem geometria się zmieni ale ja takim autem bym nie jeździł. W zdrowej sztywnej budzie zakładasz rozpórki bez gimnastyki bo auto trzyma seryjne wymiary i nic z geometrią się nie dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted December 13, 2008 Share Posted December 13, 2008 a co do samej gornej przedniej rozporki? (bez dolnej) Niby seryjne STi ma niby tylko górną więc jakiś sens może jest (...) o! to jest argument trudny do podwazenia dobra, biore te rozporki i stabilizatory, po zamontowaniu (tj. kiedys) opisze wrazenia :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Rozpórki zmniejszają tez rtempo "rozmiękczania budy".... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 no dobra, jeszcze was pomecze 1. rozporki sa regulowane... od jakiegos czasu jezdzily na innym aucie - zalozmy, ze zakladam na swego GT'eka i okazuje sie, ze otwory mocujace troche nie pasuja (kilka mm w jedna czy druga strone) jak prawidlowo wyregulowac rozporki :?: 2. niestety stabilizatory nie maja mocowan... same stabilizatory sa troche grubsze niz seryjne, wiec czy moge do tych grubszych stabilizatorow zakladac OEM'owe mocowania :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 1. wyregulować tak żeby pasowały i poskręcać. 2. mocowania zostają/mogą zostać seryjne poduszki/tulejki stabilizatora muszą byc odpowiednie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now