Jump to content

GT - kilka pytan technicznych


k@mil

Recommended Posts

Moje pytania odnosza sie do GT MY 99-00. Z gory dziekuje za pomoc i wskazowki.

 

1. Czy do GT mozna wsadzic krotsza przekladnie kierownicza z STi? Jesli tak, to jakie przerobki sa potrzebne i co warto wiedziec?

 

2. Identyczne pytanie j.w. odnosnie hamulcow z STi?

 

3. Jak najprosciej mozna skrocic skrzynie?

 

4. Co warto usprawnic/wzmocnic, chcac intensywnie upalac (przy seryjnej lub nieznacznie podniesionej mocy)?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moje pytania odnosza sie do GT MY 99-00. Z gory dziekuje za pomoc i wskazowki.

 

1. Czy do GT mozna wsadzic krotsza przekladnie kierownicza z STi? Jesli tak, to jakie przerobki sa potrzebne i co warto wiedziec?

 

2. Identyczne pytanie j.w. odnosnie hamulcow z STi?

 

3. Jak najprosciej mozna skrocic skrzynie?

 

4. Co warto usprawnic/wzmocnic, chcac intensywnie upalac (przy seryjnej lub nieznacznie podniesionej mocy)?

Ad1. Myślę że lepiej jest kupić dedykowaną do GT.

Ad2. Można, tylko trzeba przerobić mocowania i felgi min 17cali

Ad3. Należy wymienić wkład skrzyni na STI Type RA lub na PPG

AD4. Skrzynia, ALK, stabilizatory, amortyzatory regulowane no i powerflex.

Link to comment
Share on other sites

1. Z jakich powodow lepiej? Czy z STi w ogole da sie zamontowac; jesli tak to z jakimi przerobkami?

 

2. Jakich przerobek wymagaja mocowania, jesli bede to hamulce z STi MY02?

 

3. Nie mozna samym przelozeniem glownym?

Link to comment
Share on other sites

1. Czy do GT mozna wsadzic krotsza przekladnie kierownicza z STi? Jesli tak, to jakie przerobki sa potrzebne i co warto wiedziec?

 

z tego co sie ostatnio dowiedzalem i widzialem to warto troszke rzezby jest ale nie jakos strasznie no i zdecydowanie taniej wychodzi niz dedytkowana....

Link to comment
Share on other sites

przekladnie mozna zalozyc z modelu do 04/05 (nowsze maja zmienione mocowania).

nalezy miec/dorobic hybrydowy krzyzak (wejscie na przekladnie sti, wejscie na kolumne gt).

przewody wymagaja lekkiego wyprofilowania, zeby skrecic z "buda".

przelozenia, to jak najbardziej wklad. ale teoretycznie mozesz zmienic przelozenie glowne,

a wklad skrzyni biegow zostawic seryjny. sensownosc takiej operacji chyba srednia.

hamulce sti wymagaja troche zachodu. chyba lepiej wsadzic pod 17" D2 (kebabudaniela ma do sprzedania prawie nowe).

co do ostatniego pytania, to stabilizatory z lacznikami, amory (swietnym kompromistem cena/jakosc)

sa regulowane kayaby agx. do tego poliuretany (przede wszystkim do mocowania przekladni),

alk (mam do sprzedania :mrgreen: ). to da najbardziej wyczuwalna roznice. do tego jakies rozporki itp mozna wsadzic.

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje za pomocne informacje.

 

Czy dedykowana przekladnia ma jakies istotne plusy w stosunku do STi, poza wygodniejszym montazem? Czy jest np. krotsza? BTW, jaki jest stopien (lock-to-lock) przekladni STi a jaki GT?

 

Jakiego zachodu wymaga montaz hamulcow STi przod/tyl?

Link to comment
Share on other sites

3. Nie mozna samym przelozeniem glownym?
Większe przełożenie główne to większa siła przekazywana na poszczególne zębatki skrzyni czyli wzrasta ryzyko zmielenia skrzyni która seryjnie w GT i tak ledwo zipie - polecam włożyć cały wzmocniony wkład.
Link to comment
Share on other sites

gt 3.2, sti 2.6, "krotka" ponoc 2.4

 

Czyli nadal dlugo w stosunku do ukladow, do jakich jestem przyzwyczajony - 2,2 i 1,9.

 

Ostatnio jezdzilem po sliskim WRXem MY03 (uklad chyba identyczny z GT) i z calosci zdecydowanie najgorzej odbieram uklad kierowniczy.

 

Bede wdzieczny za doprecyzowanie kwestii hamulcow z STI MY02, bo spotykam sprzeczne informacje - sa 'bolt-on' do GT czy wymagaja przerobek. Jesli wymagaja, to jakich.

Link to comment
Share on other sites

Azrael, no jeżeli coś nie tak powiedziałem to przepraszam, ale zawsze wydawało mi się że im większy jest obwód koła zębatego to tym większy moment ono przenosi na sąsiednie koło zębate - dlatego np. jak jedziemy pod ostrą górkę na rowerze to wrzucamy przerzutkę o większej średnicy - rower jedzie wolniej ale też ma większy moment obrotowy na kole i łatwiej nam się pedałuje. Nacisk na pedały wtedy jest większy co odpowiada większemu naciskowi na łańcuch i poszczególne zęby w zębatkach.

Link to comment
Share on other sites

Azrael, co za różnica? Przecież i tak wszystkie te mechanizmy są ze sobą połączone i przenoszą obciążenie niezależnie gdzie się znajdują.

Link to comment
Share on other sites

Azrael, GeOrGe, dzięki za wyprowadzenie z błędu w takim razie - cóż...czasami rzeczy wyglądające z pozoru logicznie proste w rzeczywistości takie nie są :roll: Ale jak się dobrze zastanowić to rzeczywiście macie rację - znów jestem odrobinę mądrzejszy :wink: forum rulez :mrgreen:

 

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 12:11 pm ]

Do tej całej teorii z mniejszym obciążeniem skrzyni na większym przełożeniu głównym nie pasuje mi to dlaczego zęby na zębatkach mielą się przeważnie na wyższych biegach (II i III), czyli większych zębatkach oraz przy wyższych prędkościach obrotowych np. po redukcji i depnięciu w podłogę. Zgodnie z teorią powinno się mielić V-kę bo ma najmniejszą zębatkę i przenosi największe obciążenie :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

zeby nie tworzyc nowego tematu, zapytam tu :smile:

 

mam mozliwosc okazyjnie kupic komplet rozporek i stabilizatorow Cusco

 

mam pytanie, czy rozporki maja jakis sens w seryjnym GT?

czytalem, ze przednia gorna rozporka jest malo sensowna bez dolnej...

 

i czy np. po zalozeniu rozporek (gora tyl i przod) trzeba na nowo robic geometrie?

Link to comment
Share on other sites

po zalozeniu rozporek (gora tyl i przod) trzeba na nowo robic geometrie?
Po co? Przecież rozpórki nie zmieniają geometrii.
mam pytanie, czy rozporki maja jakis sens w seryjnym GT?
Im bardziej masz rozjechaną budę tym większy mają sens. Jak upalasz na torze czy OS-ach to też mają sens. Jak masz budę w dobrym stanie i jeździsz po bułki to nie mają sensu.

 

Zadanie rozpórek polega na stabilizowaniu punktów mocowania elementów zawieszenia i przeciwdziałanie zmianom geometrii przy jeździe w zakrętach.

Link to comment
Share on other sites

po zalozeniu rozporek (gora tyl i przod) trzeba na nowo robic geometrie?
Po co? Przecież rozpórki nie zmieniają geometrii.

gdzies tak czytalem :smile:

 

mam pytanie, czy rozporki maja jakis sens w seryjnym GT?
Im bardziej masz rozjechaną budę tym większy mają sens. Jak upalasz na torze czy OS-ach to też mają sens. Jak masz budę w dobrym stanie i jeździsz po bułki to nie mają sensu.

 

Zadanie rozpórek polega na stabilizowaniu punktów mocowania elementów zawieszenia i przeciwdziałanie zmianom geometrii przy jeździe w zakrętach.

buda jest ok, autem najczesciej jezdze po bulki, ale czasem wyskakuje na jakis tor czy amatorskie pojezdzawki :grin:

 

a co do samej gornej przedniej rozporki? (bez dolnej)

Link to comment
Share on other sites

a co do samej gornej przedniej rozporki? (bez dolnej)
Niby seryjne STi ma niby tylko górną więc jakiś sens może jest ale ja bym zakładał komplet jeśli już.

 

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 12:24 pm ]

gdzies tak czytalem
jeśli buda nie trzyma wymiarów i ją ponaciągasz żeby weszły rozpórki to owszem geometria się zmieni ale ja takim autem bym nie jeździł. W zdrowej sztywnej budzie zakładasz rozpórki bez gimnastyki bo auto trzyma seryjne wymiary i nic z geometrią się nie dzieje.
Link to comment
Share on other sites

a co do samej gornej przedniej rozporki? (bez dolnej)
Niby seryjne STi ma niby tylko górną więc jakiś sens może jest (...)

o! to jest argument trudny do podwazenia :mrgreen:

 

dobra, biore te rozporki i stabilizatory, po zamontowaniu (tj. kiedys) opisze wrazenia :smile:

Link to comment
Share on other sites

no dobra, jeszcze was pomecze :mrgreen:

 

1. rozporki sa regulowane...

od jakiegos czasu jezdzily na innym aucie - zalozmy, ze zakladam na swego GT'eka i okazuje sie, ze otwory mocujace troche nie pasuja (kilka mm w jedna czy druga strone)

jak prawidlowo wyregulowac rozporki :?:

 

2. niestety stabilizatory nie maja mocowan...

same stabilizatory sa troche grubsze niz seryjne, wiec czy moge do tych grubszych stabilizatorow zakladac OEM'owe mocowania :?:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...