Jump to content

Technika jazdy


Pedros
 Share

Recommended Posts

Kurde strach sie bac - mam konstrukcyjnie dokladnie takiego samego Forka :shock:

Ale ten sam Forek wcześniej robił takie rzeczy że wielu stało i robiło tak :shock: że tym samochodem tak można :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

olleo,

z abs czy bez ?

 

Piotr

Chyba bez, jesli dobrze pamietam. Generalnie nie byly to dlugie hamowania, a raczej ledwie dotkniecia hamulca - prawdopodobnie nie na tyle mocne, zeby zablokowac tylne kola, ale wystarczajace, zeby spowodowac uslizg tylnej osi. Moze to kwestia zbyt lekkiego tylu w Forku? Dzis jechalem w 5 osob i w ogole ciezko bylo na zakrecie tylem zarzucic.

Link to comment
Share on other sites

Mnie uczyli, że jak się zbyt mocno skręci to trzeba trochę odkręcić

 

Dlatego napisalem, ze w GT. Moze to tylna szpera, mozliwe, ze cos mam popsute, albo nie wiem co. :wink:

 

Ty piszesz o odkręceniu kierownicy, tak jak ja, czy o odkręceniu kotła z parą? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ja natomiast dzisiaj na błocie posniegowym zrobiłem próbe hamowania tj. prz 40 km/h w lekkim łuku depnałem środkowy i ... tył wyjechał :?: tak ma być?

Nie tak nie ma być, nie wolno w zakręcie deptać hamulca! Możesz go spróbować nacisnąć ale z czuciem i delikatnie. W zakręcie po prostu najprościej zdjąć nogę z gazu - jeżeli jedziesz na odpowiednio niskim biegu to auto bardzo skutecznie wyhamuje - zaleta stałego napędu na wszystkie koła. Jeżeli ujęcie gazu nie pomaga to dopiero delikatnie hamulec tak by tyłek nie uciekł, ABS nic nie pomaga w takich przypadkach - jest za wolny.

Link to comment
Share on other sites

Pojedź na SJS albo do AL'a. Naprawdę warto.:

 

Gdzie i kiedy sa organizowane szkoleni techniki jazdy, zalezalo by mi na imprezie kilku dniowej.

Jestem z Lodzi, oczywiscie dojazd w Polsce czy do Niemiec mozliwy.

Bede wdzieczny za info.

Pozdrawiam Pawel

 

[ Dodano: Nie Sty 06, 2008 11:29 pm ]

Pojedź na SJS albo do AL'a. Naprawdę warto.:

 

Gdzie i kiedy sa organizowane szkoleni techniki jazdy, zalezalo by mi na imprezie kilku dniowej.

Jestem z Lodzi, oczywiscie dojazd w Polsce czy do Niemiec mozliwy.

Bede wdzieczny za info.

Pozdrawiam Pawel

Link to comment
Share on other sites

No to sobie pojeździłem wczoraj na placu :-) Wnioski mam takie: jak za szybko jadę i chcę skręcić to muszę najpierw auto wyhamować silnikiem bo inaczej nie za bardzo skręca :-) Jak dam za dużo gazu na skręconych kołach to dupa ucieka, wtedy kontra i gaz - piękne boki idą :-)

Trzeba trenować i cieszyć się z jazdy......... oby tylko pogoda była. A jeszcze lepsza frajda bo jeźdżę na letnich laczkach.

Link to comment
Share on other sites

Nie tak nie ma być, nie wolno w zakręcie deptać hamulca! Możesz go spróbować nacisnąć ale z czuciem i delikatnie. W zakręcie po prostu najprościej zdjąć nogę z gazu - jeżeli jedziesz na odpowiednio niskim biegu to auto bardzo skutecznie wyhamuje - zaleta stałego napędu na wszystkie koła. Jeżeli ujęcie gazu nie pomaga to dopiero delikatnie hamulec tak by tyłek nie uciekł, ABS nic nie pomaga w takich przypadkach - jest za wolny.

 

a tym depnałem to może mnie poniosło :wink: , nie zaparłem sie o środkowy ale t z odpuszczaniem gazu juz przećwiczyłem i chciałem sprawdzic jak jest z ABSem w sliskim łuku, teraz juz wiem,

dzieki

Link to comment
Share on other sites

 

Czy moge Was prosic o jakies opinie, ktora szkole wybrac?

Pozdrawiam Pawel

 

Moim zdaniem nie ma to większego znaczenia, myślę że w obu przypadkach będziesz zadowolony. Mi osobiście bardziej podobało się na SJS-ie.

 

Najlepszą opcją będzie, jeśli po prostu pojedziesz do obu, szkolenia nigdy za dużo :cool:

Link to comment
Share on other sites

na bystrzyckiej poszedlem bokiem i dalem ciut za mocna kontre, co spowodowalo boka w druga strone na lewym pasie z jadacym konwojem osobowek z naprzeciwka - dopiero trzecia kontra wyprowadzila na prosta na prawidlowy juz pas.

Czym później kontra tym glębsza, a to źle. A jak za dlugo przytrzymasz to odbije w drugą stronę, jeszcze gorzej :mrgreen:

prz 40 km/h w lekkim łuku depnałem środkowy i ... tył wyjechał tak ma być?
Naciskając hamulec przesuwasz środek ciężkości do przodu powodując dociążenie przedniej osi a tym samym odciążenie tylnej. A jak odciążenie to mniejsza przyczepność. Biorąc pod uwagę jazdę po luku i dzialającą sile odśrodkową tyl może uciec :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

MARKO RALLY,

Naciskając hamulec przesuwasz środek ciężkości do przodu powodując dociążenie przedniej osi a tym samym odciążenie tylnej. A jak odciążenie to mniejsza przyczepność. Biorąc pod uwagę jazdę po luku i dzialającą sile odśrodkową tyl może uciec

 

aś to dobrze wyjasnił, dzieki :grin: ide na to szkolenie i id no i dojechac nie mogę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeżlei odjeżdża tył bo za szybko wjechałeś w zakręt to trzymaszgaz jak trzymałeś albo nawet lekko dodajesz i kontra, jeżeli ucieka dlatego że za dużo gazu dodałes to lekko ujac trzeba ale to wszystko zależy....

 

 

Musisz pojeździć.. ale to generalnie jest proste. NA PEWNO nie hamulec.

 

no hyba ze gaz i hamulec jednoczesnie.tez daje rade

Link to comment
Share on other sites

No i mowilem - we Wrocku juz czarno i prawie sucho.

 

Zaledwie 100 km dalej w kierunku karpacza jest wypas... :mrgreen:

 

Dzisiaj postraszyłem troche na mieście :wink:

 

I tradycyjnie powkur... mnie MMSsem... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...