Jump to content
Sign in to follow this  
Pedros

Technika jazdy

Recommended Posts

Kurde strach sie bac - mam konstrukcyjnie dokladnie takiego samego Forka :shock:

Ale ten sam Forek wcześniej robił takie rzeczy że wielu stało i robiło tak :shock: że tym samochodem tak można :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spamer :mrgreen:

no co lubię liczbę 777

Share this post


Link to post
Share on other sites
olleo,

z abs czy bez ?

 

Piotr

Chyba bez, jesli dobrze pamietam. Generalnie nie byly to dlugie hamowania, a raczej ledwie dotkniecia hamulca - prawdopodobnie nie na tyle mocne, zeby zablokowac tylne kola, ale wystarczajace, zeby spowodowac uslizg tylnej osi. Moze to kwestia zbyt lekkiego tylu w Forku? Dzis jechalem w 5 osob i w ogole ciezko bylo na zakrecie tylem zarzucic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mnie uczyli, że jak się zbyt mocno skręci to trzeba trochę odkręcić

 

Dlatego napisalem, ze w GT. Moze to tylna szpera, mozliwe, ze cos mam popsute, albo nie wiem co. :wink:

 

Ty piszesz o odkręceniu kierownicy, tak jak ja, czy o odkręceniu kotła z parą? :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

o odkręcaniu :razz:

 

 

 

 

kotla z para.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja natomiast dzisiaj na błocie posniegowym zrobiłem próbe hamowania tj. prz 40 km/h w lekkim łuku depnałem środkowy i ... tył wyjechał :?: tak ma być?

Nie tak nie ma być, nie wolno w zakręcie deptać hamulca! Możesz go spróbować nacisnąć ale z czuciem i delikatnie. W zakręcie po prostu najprościej zdjąć nogę z gazu - jeżeli jedziesz na odpowiednio niskim biegu to auto bardzo skutecznie wyhamuje - zaleta stałego napędu na wszystkie koła. Jeżeli ujęcie gazu nie pomaga to dopiero delikatnie hamulec tak by tyłek nie uciekł, ABS nic nie pomaga w takich przypadkach - jest za wolny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojedź na SJS albo do AL'a. Naprawdę warto.:

 

Gdzie i kiedy sa organizowane szkoleni techniki jazdy, zalezalo by mi na imprezie kilku dniowej.

Jestem z Lodzi, oczywiscie dojazd w Polsce czy do Niemiec mozliwy.

Bede wdzieczny za info.

Pozdrawiam Pawel

 

[ Dodano: Nie Sty 06, 2008 11:29 pm ]

Pojedź na SJS albo do AL'a. Naprawdę warto.:

 

Gdzie i kiedy sa organizowane szkoleni techniki jazdy, zalezalo by mi na imprezie kilku dniowej.

Jestem z Lodzi, oczywiscie dojazd w Polsce czy do Niemiec mozliwy.

Bede wdzieczny za info.

Pozdrawiam Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to sobie pojeździłem wczoraj na placu :-) Wnioski mam takie: jak za szybko jadę i chcę skręcić to muszę najpierw auto wyhamować silnikiem bo inaczej nie za bardzo skręca :-) Jak dam za dużo gazu na skręconych kołach to dupa ucieka, wtedy kontra i gaz - piękne boki idą :-)

Trzeba trenować i cieszyć się z jazdy......... oby tylko pogoda była. A jeszcze lepsza frajda bo jeźdżę na letnich laczkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i mowilem - we Wrocku juz czarno i prawie sucho.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie tak nie ma być, nie wolno w zakręcie deptać hamulca! Możesz go spróbować nacisnąć ale z czuciem i delikatnie. W zakręcie po prostu najprościej zdjąć nogę z gazu - jeżeli jedziesz na odpowiednio niskim biegu to auto bardzo skutecznie wyhamuje - zaleta stałego napędu na wszystkie koła. Jeżeli ujęcie gazu nie pomaga to dopiero delikatnie hamulec tak by tyłek nie uciekł, ABS nic nie pomaga w takich przypadkach - jest za wolny.

 

a tym depnałem to może mnie poniosło :wink: , nie zaparłem sie o środkowy ale t z odpuszczaniem gazu juz przećwiczyłem i chciałem sprawdzic jak jest z ABSem w sliskim łuku, teraz juz wiem,

dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Czy moge Was prosic o jakies opinie, ktora szkole wybrac?

Pozdrawiam Pawel

 

Moim zdaniem nie ma to większego znaczenia, myślę że w obu przypadkach będziesz zadowolony. Mi osobiście bardziej podobało się na SJS-ie.

 

Najlepszą opcją będzie, jeśli po prostu pojedziesz do obu, szkolenia nigdy za dużo :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglada na to, ze szkola jazdy uzaleznia :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
na bystrzyckiej poszedlem bokiem i dalem ciut za mocna kontre, co spowodowalo boka w druga strone na lewym pasie z jadacym konwojem osobowek z naprzeciwka - dopiero trzecia kontra wyprowadzila na prosta na prawidlowy juz pas.

Czym później kontra tym glębsza, a to źle. A jak za dlugo przytrzymasz to odbije w drugą stronę, jeszcze gorzej :mrgreen:

prz 40 km/h w lekkim łuku depnałem środkowy i ... tył wyjechał tak ma być?
Naciskając hamulec przesuwasz środek ciężkości do przodu powodując dociążenie przedniej osi a tym samym odciążenie tylnej. A jak odciążenie to mniejsza przyczepność. Biorąc pod uwagę jazdę po luku i dzialającą sile odśrodkową tyl może uciec :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

MARKO RALLY,

Naciskając hamulec przesuwasz środek ciężkości do przodu powodując dociążenie przedniej osi a tym samym odciążenie tylnej. A jak odciążenie to mniejsza przyczepność. Biorąc pod uwagę jazdę po luku i dzialającą sile odśrodkową tyl może uciec

 

aś to dobrze wyjasnił, dzieki :grin: ide na to szkolenie i id no i dojechac nie mogę :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i mowilem - we Wrocku juz czarno i prawie sucho.

 

Zaledwie 100 km dalej w kierunku karpacza jest wypas... :mrgreen:

 

Dzisiaj postraszyłem troche na mieście :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzisiaj postraszyłem troche na mieście

 

Czyzbys sie nie ogolil? :wink: :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżlei odjeżdża tył bo za szybko wjechałeś w zakręt to trzymaszgaz jak trzymałeś albo nawet lekko dodajesz i kontra, jeżeli ucieka dlatego że za dużo gazu dodałes to lekko ujac trzeba ale to wszystko zależy....

 

 

Musisz pojeździć.. ale to generalnie jest proste. NA PEWNO nie hamulec.

 

no hyba ze gaz i hamulec jednoczesnie.tez daje rade

Share this post


Link to post
Share on other sites

vert, gaz i hamulec jednocześnie w AWD to takim poziom szkoły jazdy że odpuszczam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i mowilem - we Wrocku juz czarno i prawie sucho.

 

Zaledwie 100 km dalej w kierunku karpacza jest wypas... :mrgreen:

 

Dzisiaj postraszyłem troche na mieście :wink:

 

I tradycyjnie powkur... mnie MMSsem... :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
I tradycyjnie powkur... mnie MMSsem... :cry:

 

Nie przejmuj sie ...już stopniał :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...