Niedźwiedź Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Hej, wiem, ze pewnie bylo ze sto razy, ale znalezc nie moge - musze zrobic przeglad okresowy auta. Czy mozecie gdzies w Wawie polecic miejsce, w ktorym albo nie popsuja mi 4x4 , albo wystrasza sie 4x4, machna reka i dadza pieczatke? Badanie juz mi sie skonczylo, wiec nie moge jezdzic po miescie i szukac , tylko wpasc na Stacje i zalatwic sprawe. Dzieki i pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Kłobucka. Ja tam robię, ostatnio Yacho zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Ja tam robię No jak Ty tam robisz to ja bym się bał :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacho Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Kłobucka.Ja tam robię, ostatnio Yacho zrobił. a i owszem. kreca poprostu po jednym kolku a nie cala osia wtedy roznicowy dziala. szybko, sprawnie. Polecam! przy okazji - dzieki Hogi za polecenie zakladu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Kręcą po jednym kółku ? W "mojej" diagnostyce nawet nie wjeżdżają na rolki, tylko sprawdzają hamulce na płytach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 tylko sprawdzają hamulce na płytach. A jak to sie robi? No i gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekD Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 W Warszawie na płytach sprawdzają na Staniewickiej z tego co pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 JED, "u nas" robią to na przykład w dużej i bardzo dobrze wyposażonej stacji w Rumunii (przy głównej dwupasmówce, vis-a-vis stacji Orlen). Robiłem tam przeglądy Kredensu, gdy jeszcze pracowałem w tej zacnej mieścinie i już tak zostało. Teraz pewnie się to zmieni, z racji przyciemnionych przednich szyb w Srebrzanie, bo rumuńscy diagności nie popuszczą :???: A jak to się robi ? Diagnosta rozpędza auto do określonej (niedużej) prędkości, wjeżdża na płyty najazdowe i gwałtownie hamuje. Bardzo dobrze opisano to tutaj: http://www.wsop.pl/_files_/public/porad ... amulce.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gieta Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Witam, podpinając się do tematu mam pytanko... czy "jednorazowe" sprawdzenie tylnych hamulcy w sposob: przednia oś na podłodze, tylna na rolkach mogła coś zepsuć w napędach? Auto: impreza '96, dodam że to miało miejsce we wrześniu i od tej pory nic niepokojącego nie zauważyłem... gieta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz76 Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Wydaje mi się że nie bo takie coś zdarza się podczas hamowania kiedy zblokujesz przednie koła a tylne się nadal kręcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Wydaje mi się że nie bo takie coś zdarza się podczas hamowania kiedy zblokujesz przednie koła a tylne się nadal kręcą. Czyli twierdzisz że np. jazda z lewą nogą na hamulcu katuje wiskozę? Przednie hamulce to 70% siły hamowania, tył 30% więc teoretycznie bez wysprzęglenia jednoczesne hamowanie przy gazie wciśniętym do podłogi powinno tą różnicę siły hamowania skupiać na wiskozie - niech ktoś mnie poprawi jak się mylę :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 A jak to się robi ? Diagnosta rozpędza auto do określonej (niedużej) prędkości, wjeżdża na płyty najazdowe i gwałtownie hamuje. Uooo matko!!! A KTO mu da auto do reki ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Juz 2x robilem badanie techniczne i krecili mi tylko jedna osia - nic sie nie stalo. Jezeli samochod wyposazony w srodkowy mechanizm roznicowy o ograniczonym poslizgu postawimy jedna osia na rolkach i te rolki beda sie krecic to najgorsze co sie moze stac to auto moze zjechac z rolek - wizkoza zacznie wyrownywac i osi nie na rolkach zacznie sie krecic (no chyba, ze przod jest na rolkach a tyl zblokujemy recznym). Moj z rolek nie zjezdzal (nawet jak facet juz nim chcial zjechac to raczej krecil ta osia na rolkach a nie zjechal normalnie) co dowodzi tego, ze albo mi wiskoza slabo dziala albo poprostu na rolkach sa zamale roznice w predkosci osi, zeby wizkoza jakis wplyw mogla miec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Kłobucka.Ja tam robię, ostatnio Yacho zrobił. a i owszem. kreca poprostu po jednym kolku a nie cala osia wtedy roznicowy dziala. szybko, sprawnie. Polecam! przy okazji - dzieki Hogi za polecenie zakladu! Yahoo, a masz juz nowy wydech? Bo mnie stamtad wywalili i kazali wracac jak bedzie katalizator... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Kłobucka.Ja tam robię, ostatnio Yacho zrobił. a i owszem. kreca poprostu po jednym kolku a nie cala osia wtedy roznicowy dziala. szybko, sprawnie. Polecam! przy okazji - dzieki Hogi za polecenie zakladu! No ale z tylną osią w GT'ku tego nie polecam , taki wariant wchodzi w rachubę w imprezie i w legacy wolnossącym. Dla forka, OBK i wersji turbo ze względu na wiskozę też z tyłu, może to być bolesny zabieg . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszRT Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Czyli twierdzisz że np. jazda z lewą nogą na hamulcu katuje wiskozę? Przednie hamulce to 70% siły hamowania, tył 30% więc teoretycznie bez wysprzęglenia jednoczesne hamowanie przy gazie wciśniętym do podłogi powinno tą różnicę siły hamowania skupiać na wiskozie - niech ktoś mnie poprawi jak się mylę Mylisz się Wiskoza działa przy różnicy prędkości obrotowych osi/kół. Dopóki jedna z osi/kół nie jest zablokowana siła hamowania nie ma nic do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Pumex, PW :arrow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Czyli twierdzisz że np. jazda z lewą nogą na hamulcu katuje wiskozę? Przednie hamulce to 70% siły hamowania, tył 30% więc teoretycznie bez wysprzęglenia jednoczesne hamowanie przy gazie wciśniętym do podłogi powinno tą różnicę siły hamowania skupiać na wiskozie - niech ktoś mnie poprawi jak się mylę Mylisz się Wiskoza działa przy różnicy prędkości obrotowych osi/kół. Dopóki jedna z osi/kół nie jest zablokowana siła hamowania nie ma nic do rzeczy. Ok.Dzięki za wyjaśnienie :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Hej, wiem, ze pewnie bylo ze sto razy, było i konkluzja była chyba taka, że przy prędkości paru km/h do jakiej się rozpędza koła to większa szkoda dla napędu wynika z upalania na zasnieżonym parkingu :wink: czyli IMO możesz jechać gdzie chcesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100645 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=103446 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114493 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi