Jump to content

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Recommended Posts

8 minut temu, mechanik napisał:

Nie ma też uważam o co tu się spierać, bo MotoBieda to "kanał" 


Ja się nie spieram… tym bardziej, że nie oglądam tego „kanału” na youtube, a o napędach wiem pewnie dużo mnie niż Ty. Niemniej jednak podoba mi się uniwersalne podejście Subaru. Podoba mi się, że można tym autem zjechać z szosy, pojechać skrótem i pozwiedzać lekki off road. Mnie to wystarczy… może MotaBiedzie też ;) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites



MotoBieda powiedział, że Subaru ma napęd z terenówki 2:15. To jest bzdura. Subaru ma napęd AWD nie 4x4, a to przewija się w firmie kilka razy.
Poza tym wjeżdża tym autem w błoto tylko po co? WRX STI też wjedzie w glinę bo ma 4x4?
Zresztą merytorycznie gość jest cienki nie tylko w tym filmie. Prócz lansu na przekleństwa niewiele wartościowego na jego kanale można znaleźć - a całkiem szczerze to nic. Szkoda czasu.
Jak ktoś chce posłuchać pogadanki to Blogomotiv jest nieporównywalnie lepszy, a co ważne na poziomie i kulturalnie. 


Dla przeciętnego widza tego kanału to żadna różnica. Czy napęd jest z terenówki czy nie. Ma na 4 kółka
Przestańmy traktować w internecie wszystko na poważnie.
Ja wiem że w błoto tylko terenówka. :biglol:

Typ zrobił się sławny z powodu takiego sposobu wysławiania, a co do wiedzy to nawet nic nie mówię, bo ten kanał to raczej powstał dla beki, a nie jako rzetelne źródło informacji.
Trafił w jakąś niszę po prostu.


Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.07.2021 o 21:22, mechanik napisał:

WRX STI też wjedzie w glinę bo ma 4x4?

 

Tak, choć wjedzie w sumie każde auto ale wyjadą tylko nieliczne. 

 

 

  • Haha 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, chojny napisał:

 

Tak, choć wjedzie w sumie każde auto ale wyjadą tylko nieliczne. 

 

 

Teraz będzie go musiał rozebrać, żeby go wymyć :ok:

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, mechanik napisał:

Teraz będzie go musiał rozebrać, żeby go wymyć :ok:

 

 

No co Ty?

 

Water splash i wymyty. 

 

 

Y4aZA3.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, chojny napisał:

 

 

No co Ty?

 

Water splash i wymyty. 

 

 

Y4aZA3.jpg

Subaru lepsze od Wranglera. U mnie trzeba rozbierać

 

received_334405491598211.jpeg

Edited by mechanik
Orto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Posted (edited)
W dniu 19.07.2021 o 22:38, mechanik napisał:

W 4x4 stawia się na stałe spięcie osi i kół.

Ciekawa teoria. Zgodnie z tym oryginalny Defender nie miał napędu 4x4, bo można było spiąć tylko osie, nie koła. A co z Patrolem 160, czy protoplastą Jeepa, Willys MB ?

Edited by Dyrekcja
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Ciekawa teoria. Zgodnie z tym oryginalny Defender nie miał napędu 4x4, bo można było spiąć tylko osie, nie koła. A co z Patrolem 160, czy protoplastą Jeepa, Willys MB ?

Wybiórczo postawiona sprawa - bo też wywodów nie ma co tu robić.

Nie koniecznie wyposażenie w blokady musi być fabryczne. Natomiast blokowanie obu osi oraz mechanizmów różnicowych oraz przekazanie napędu przez oddzielną skrzynię rozdzielczą to w skrócie atrybuty auta terenowego. Przecież każda terenówka jest modyfikowana i o to też chodzi - blokady elektryczne, pneumatyczne, steerowane mechanicznie (stalowym cięgnem) nie muszą być wyposażeniem fabrycznym tak jak wyciagarka, snorkel profesjonalne zawieszenie.

Trudno nazwać reduktorem dual range w Subaru, ponieważ znajduje się w skrzyni biegów i tak na prawdę jest jej częścią. 

Natomiast Xmode to na pewno nie atrybut terenówki - jest nawet we Wranglerze (znak czasów) jednak w prawdziwym terenie reduktor, spięcie osi i blokada, robią robotę. Natomiast systemy "offroad plus" choć pomagają, pięknie zjadają klocki hamulcowe. 

Willys cudowny klasyk.

 

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, mechanik napisał:

 

Trudno nazwać reduktorem dual range w Subaru, ponieważ znajduje się w skrzyni biegów i tak na prawdę jest jej częścią. 

 

 

Swego czasu w terenwizji taką rozkminę mieli, jakie jest minimum, żeby potraktować auto, jako takie terenowe. Tym minimum ma być podobno reduktor :)

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Swego czasu w terenwizji taką rozkminę mieli, jakie jest minimum, żeby potraktować auto, jako takie terenowe. Tym minimum ma być podobno reduktor :)

Bo terenówki znikają z rynku, więc trzeba weryfikować kryteria.

Tu idzie o to czy Subaru to terenówka :biglol:

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, mechanik napisał:

 

Tu idzie o to czy Subaru to terenówka :biglol:

No ma ku temu właściwości, ale... No właśnie, ale :P

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

No ma ku temu właściwości, ale... No właśnie, ale :P

Na tym Forum lepsza jest tylko Skoda :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Swego czasu w terenwizji taką rozkminę mieli, jakie jest minimum, żeby potraktować auto, jako takie terenowe. Tym minimum ma być podobno reduktor :)

 

 

SUVy np. X5 ma w dowodzie "Samochód terenowy". ;)

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, mechanik napisał:

Trudno nazwać reduktorem dual range w Subaru, ponieważ znajduje się w skrzyni biegów i tak na prawdę jest jej częścią. 

 

 

Masz "wolne" i "szybkie" biegi czyli jest reduktor. 

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Posted (edited)
13 godzin temu, mechanik napisał:

Nie koniecznie wyposażenie w blokady musi być fabryczne. Natomiast blokowanie obu osi oraz mechanizmów różnicowych oraz przekazanie napędu przez oddzielną skrzynię rozdzielczą to w skrócie atrybuty auta terenowego.

Sorry, ale ro jest wprowadzanie czytelników w błąd. 
Definicja samochodu terenowego jest w przepisach jednoznaczna i obejmuje następujące parametry:

1. Napęd przynajmniej 2 osi (może być dołączany)

2. Zdolność do pokonania podjazdu >30%

3. Przynajmniej jedna blokada dyferencjału, lub urządzenie o podobnym działaniu


Ponadto muszą spełniać min. 5 spośród 6 poniższych warunków:

1. Kąt natarcia >25 stopni

2. Kąt zejścia > 20 stopni

3. Kąt rampowy > 20 stopni

4. Prześwit pod osią przednią > 180 mm

5. Prześwit pod osią tylną > 180 mm

6. Prześwit pomiędzy osiami > 200 mm

 

Pojęcie samochodu terenowego, podobnie jak wiele innych pojęć, naturalnie podlega ewolucji. Dawniej typowym atrybutem była konstrukcja oparta na ramie, dwie sztywne osie oraz napęd wszystkich kół. 
Dzisiaj, poza cytowanymi wyżej parametrami technicznymi, nadwozia samonośne, czy też niezależne zawieszenia dominują także w samochodach terenowych. Ale, i to jest ważne, jednoznacznego rozróżnienia co jest samochodem terenowym, a co już uznamy za SUV-a po prostu brak. Stąd próba definiowania nie ma specjalnego sensu. Tym bardziej bezcelowe jest twierdzenie, że to gdzie jest umieszczony reduktor (w oddzielnym mechanizmie, czy w samej skrzyni) ma znaczenie.

Dopiero subiektywnie odbierana suma parametrów (redukcja tylko 1:1,45, niezależne zawieszenie, samonośna konstrukcja, brak prawdziwej blokady dyferencjału, czy też wrażliwość na uszkodzenia podwozia) daje nam przekonanie, że nawet starsze Forestery nie były samochodami terenowymi. 
Co, zgodnie z doświadczeniem Złotów Plejad czy Subariad, nie wpływa na uzasadnione przekonanie, że w terenie radzą sobie lepiej, niż większość SUV-ów. :hi:

Edited by Dyrekcja
  • Like 4
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Sorry, ale ro jest wprowadzanie czytelników w błąd. 
Definicja samochodu terenowego jest w przepisach jednoznaczna i obejmuje następujące parametry:

1. Napęd przynajmniej 2 osi (może być dołączany)

2. Zdolność do pokonania podjazdu >30%

3. Przynajmniej jedna blokada dyferencjału, lub urządzenie o podobnym działaniu


Ponadto muszą spełniać min. 5 spośród 6 poniższych warunków:

1. Kąt natarcia >25 stopni

2. Kąt zejścia > 20 stopni

3. Kąt rampowy > 20 stopni

4. Prześwit pod osią przednią > 180 mm

5. Prześwit pod osią tylną > 180 mm

6. Prześwit pomiędzy osiami > 200 mm

 

Pojęcie samochodu terenowego, podobnie jak wiele innych pojęć, naturalnie podlega ewolucji. Dawniej typowym atrybutem była konstrukcja oparta na ramie, dwie sztywne osie oraz napęd wszystkich kół. 
Dzisiaj, poza cytowanymi wyżej parametrami technicznymi, nadwozia samonośne, czy też niezależne zawieszenia dominują także w samochodach terenowych. Ale, i to jest ważne, jednoznacznego rozróżnienia co jest samochodem terenowym, a co już uznamy za SUV-a po prostu brak. Stąd próba definiowania nie ma specjalnego sensu. Tym bardziej bezcelowe jest twierdzenie, że to gdzie jest umieszczony reduktor (w oddzielnym mechanizmie, czy w samej skrzyni) ma znaczenie.

Dopiero subiektywnie odbierana suma parametrów (redukcja tylko 1:1,45, niezależne zawieszenie, samonośna konstrukcja, brak prawdziwej blokady dyferencjału, czy też wrażliwość na uszkodzenia podwozia) daje nam przekonanie, że nawet starsze Forestery nie były samochodami terenowymi. 
Co, zgodnie z doświadczeniem Złotów Plejad czy Subariad, nie wpływa na uzasadnione przekonanie, że w terenie radzą sobie lepiej, niż większość SUV-ów. :hi:

Tu mamy auto terenowe ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...