Jump to content

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Recommended Posts

2 godziny temu, aflinta napisał:

Brak momentu obrotowego w porównaniu z turbo jest oczywisty, ale czy faktycznie tak dramatycznie dużo pali w porównaniu do podobnych konstrukcji z 4x4?

 

Jeżdżę teraz samochodem 2.0 turbo cięższym od XV o 300 kg z automatem i napędem na 4 koła. Mocy ma więcej o 100KM, momentu więcej o 150Nm. Przy analogicznej jeździe pali podobnie - przy szybkiej i dynamicznej mniej od XV. Więc z mojego punktu widzenia XV pali dużo. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę dynamikę i elastyczność a właściwie jej niedobór.

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

Na kulturę i wibracje też nie narzekam.

 

A ja owszem - mam porównanie do konkurencji koreańskiej, japońskiej i niemieckiej. Śmieję się, jak ktoś mi mówi o aksamitnie równej pracy boxera.

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

A jak z żywotnością zacnej mikro turbo kulturalniej konkurencji?

 

Nie wiem. Jak kupię i przetestuję na długim dystansie dam znać.

 

3 godziny temu, aflinta napisał:

Słyszałem, że 1.5 TSI to zupełnie nowe otwarcie względem 1,4 TSI.

 

Być może. Nie mam wiedzy. Zupełnie przypadkiem miałem okazję zrobić 1000 km dużym samochodem z tym silnikiem. I marzy mi się, żeby tak fajnie i przy tym oszczędnie działający silnik zawitał do Subaru. Jeśli będzie miał przy tym maniery pasujące do 2021r. - niech będzie nawet rzędowy - trudno.

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wstyd. Można się przyczepić do języka nagrywającego i tez do manewru omijania poboczem (rozumiem pokusę, ale jak tak będziemy na wszystko reagować to zaraz będzie anarchia na drogach). Ale jazda w dwa

Posted Images

43 minuty temu, spawalniczy napisał:

Jeżdżę teraz samochodem 2.0 turbo cięższym od XV o 300 kg z automatem i napędem na 4 koła. Mocy ma więcej o 100KM, momentu więcej o 150Nm. Przy analogicznej jeździe pali podobnie - przy szybkiej i dynamicznej mniej od XV

 

 

cuda, po prostu cuda - tez taki chce  :) 

 

tapatalked

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, spawalniczy napisał:

Jeżdżę teraz samochodem 2.0 turbo cięższym od XV o 300 kg z automatem i napędem na 4 koła. Mocy ma więcej o 100KM, momentu więcej o 150Nm. Przy analogicznej jeździe pali podobnie - przy szybkiej i dynamicznej mniej od XV. Więc z mojego punktu widzenia XV pali dużo. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę dynamikę i elastyczność a właściwie jej niedobór.

Pozostaje tylko pogratulować doskonałej konstrukcji i radości z jazdy, bo wyniki faktycznie imponujące. 

Link to post
Share on other sites

Nie bardzo wiedziałem gdzie to napisać, więc robię to tu, bo to dość... hmm... uczęszczany wątek. ;)

Do rzeczy: poszukuje tego obrazka w lepszej jakości:

cywil03_040.jpg.eff503cc0142b91ca91126d3c81c8458.jpg

W 2003/2004 roku był dostępny jako jedna z oficjalnych tapet na stronach www Subaru. W budzących respekt rozdzielczościach 1024x768 i 1280x1024.

Ma kto może ten plik w takich parametrach albo lepszych? Występował też bez napisów.

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, DETT napisał:

W budzących respekt rozdzielczościach 1024x768 i 1280x1024.

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Durbos napisał:

A gdyby tak nowy Outback z takim silnikiem wszedł do EU? Pomarzyć można...

Też bez szału ten silnik, na pewno nie zastąpi 2.4 DIT ale chociaż opłaty niższe od 2.5. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Durbos napisał:

A gdyby tak nowy Outback z takim silnikiem wszedł do EU? Pomarzyć można...

moim skromnym zdaniem jeździłby gorzej od Levorga 1.6 DIT, a już sam Levorg nie grzeszy szybkościa

 

jedynie co moze byc fajnego w tym to to, ze w Ameryce to cos zapewne zastapi 2.5 turbo a wtedy Amerykanie sie juz wkurza, a to juz moze FHI zabolec - wystarczy spojrzec na komentarze

 

Bob wrote on October 23, 2020 - 1:25am Permalink
Didn't the last FXT have like around 250hp ? Kind of a major downgrade. If it comes to the US it will need more power to get any sales.
Edited by diuk
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, diuk napisał:

jedynie co moze byc fajnego w tym to to, ze w Ameryce to cos zapewne zastapi 2.5 turbo

Nie może zastąpić czegoś czego od jakiegoś czasu już nie ma. Jeżeli będzie w US to zastąpi raczej FB25 - a tu osiągi będzie miał lepsze.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, aflinta napisał:

Nie może zastąpić czegoś czego od jakiegoś czasu już nie ma.

1.8 DIT nie zastąpi Forestera XT który nie doczekał się następcy.

Nie zgadzam się z Tobą że o wycofaniu Forestera XT zdecydował niski wolumen sprzedaży. W każdej marce jaka mi przychodzi do głowy modele z topowymi silnikami sprzedają się w małych ilościach, czy to Stelvio QV, czy RS, czy AMG, 911, czy hot hatche Type R, GTI. Jakoś inne marki nie decydują się na wycofanie najsilniejszych modeli ze względu na niską sprzedaż. Jeśli Subaru takie ma oczekiwania to nie ma co wprowadzać na rynek STI. Tylko Toyota na przykład robi nową Suprę, a zapewne Corolla lepiej się sprzedaje ;):upside-down-face_1f643-small:

Ma rację w przytoczonej wypowiedzi Forumowicz z USA - po wycofaniu w milczeniu silnika turbo 250KM, przy dźwiękach fanfar wchodzi silnik o mocy 175 KM, w SUVie który przy okazji urósł i przytył.

Link to post
Share on other sites

No przecież motor 1.8 turbo (177KM)  ma zastąpić aktualny 2.5 (182KM). W Japonii już zastapił. Różnica będzie tu na korzyść 1.8t z uwagi na wysoki moment obrotowy (300nm) którego do tej pory brakowało w Foresterze. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
12 minut temu, pianchi napisał:

Używane Toyota RAV4 III vs Subaru Forester III. Uniwersalne i z niezłym napędem na cztery koła

 

https://moto.pl/Testy/7,126861,26436326,uzywane-toyota-rav4-iii-vs-subaru-forester-iii-uniwersalne.html

Poziom wiedzy o napędzie Forestera u autora artykułu jest słaby i wprowadza w błąd. 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, aflinta napisał:

Poziom wiedzy o napędzie Forestera u autora artykułu jest słaby i wprowadza w błąd. 

I to jest w tym wszystkim najgorsze...

A później zaczynają się porównania. Słabe to.

Link to post
Share on other sites

Debiutuje Subaru Forester Sport. Ma turbodoładowany silnik i stały napęd na wszystkie koła

 

 

https://www.se.pl/auto/nowosci/debiutuje-subaru-forester-sport-ma-turbodoladowany-silnik-i-staly-naped-na-wszystkie-kola-aa-Miw9-XGfb-ng8p.html

 

więcej foto:

 

https://www.motortrend.com/news/2021-subaru-forester-turbo-engine-japan/

Edited by pianchi
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, polak900 napisał:

mało tych KM ale i tak pewnie nie będzie w Europie 

Dokładnie jak piszesz. Poprzedni Forester Sport na rodzimym rynku miał 280KM. Ten raptem 175KM, szału doprawdy nie ma.

  • Like 1
  • Sad 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Jakby go chociaż wypuścili z kierownicą po odpowiedniej stronie to połowa problemu zniknęłaby.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...