Jump to content

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Recommended Posts

  • Replies 5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wstyd. Można się przyczepić do języka nagrywającego i tez do manewru omijania poboczem (rozumiem pokusę, ale jak tak będziemy na wszystko reagować to zaraz będzie anarchia na drogach). Ale jazda w dwa

Posted Images

6 godzin temu, aflinta napisał:

Myszy w Foresterze zaniedbanym do granic możliwości. Miło patrzeć jak wraca dawny blask:

 

Strasznie zajechany, ciekawe co tam w silniku słuchać 

Link to post
Share on other sites

To jest niewiarygodne co można na YT znaleźć :D jeszcze większy podziw budzi jak takie filmy niby o niczym maja miliony wyświetleń ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Trochę racja, ale co w tym złego? Dobrze się tego czyta, a i filmik niczego sobie:) 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Nie test, tylko artykuł sponsorowany.

 sponsorowany ale milo się czyta fajne rzeczy:)

Link to post
Share on other sites

Sarah -n- Tuned testuje Crosstreka z silnikiem 2.5

Nie wiem, czy już tutaj się pojawiała, ale jest fajna i sama jeździ Forkiem XT.

 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pianchi napisał:

Impreza, najwolniejsza i ma największe spalanie - super ten e-boxer

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Korton napisał:

Impreza, najwolniejsza i ma największe spalanie - super ten e-boxer

Powiem tak.

Subaru to Subaru.

Jak napisane, tym będzie się jeździło długo i przyjemnie, juz nie wspomnę o cenie na rynku wtórnym i utracie wartości z biegiem lat...

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Korton napisał:

Impreza, najwolniejsza i ma największe spalanie - super ten e-boxer

Ma też masę wyższą aż o 200kg od reszty. Czekam na kolejną odsłonę e-Boxera.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, aflinta napisał:

Ma też masę wyższą aż o 200kg od reszty. Czekam na kolejną odsłonę e-Boxera.

Ok, ale kogo to wina? Kia, albo seat zrobili za lekkie auta? owszem 4x4 coś mocy zabierze, waży tez swoje. Wg mnie stara technologie (silnik) próbowano odswieżyć jakimś drobnym elektrykiem + okraszając skrzynia cvt....jakoś mnie ten wynik nie zaskoczył. Pewnie jakby wzięli golfa alltracka (4x4) i skrzynia dsg to wynik byłby podobny

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Korton napisał:

Ok, ale kogo to wina? Kia, albo seat zrobili za lekkie auta? owszem 4x4 coś mocy zabierze, waży tez swoje. Wg mnie stara technologie (silnik) próbowano odswieżyć jakimś drobnym elektrykiem + okraszając skrzynia cvt....jakoś mnie ten wynik nie zaskoczył. Pewnie jakby wzięli golfa alltracka (4x4) i skrzynia dsg to wynik byłby podobny

Problem w tym, że e-Boxer to nie jest odświeżenie tylko odgrzewany kotlet.

+110kg za hybrydę (słabą), +50kg za AWD i mamy +160kg względem konkurencji, które wpływa zarówno na osiągi jak i spalanie. Nie przypuszczam, że E-Boxer został wprowadzony bo jest taki zarąbisty, tylko dlatego, że według WLTP emituje mniej. Widocznie ta mniejsza emisja jest więcej warta niż dopłacanie kolejnych kar, które i tak zapewne nie są bez wpływu na cenę auta. A porównywać sobie mogą co chcą, ja swojego XV bardzo lubię :)

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, aflinta napisał:

Problem w tym, że e-Boxer to nie jest odświeżenie tylko odgrzewany kotlet.

+110kg za hybrydę (słabą), +50kg za AWD i mamy +160kg względem konkurencji, które wpływa zarówno na osiągi jak i spalanie. Nie przypuszczam, że E-Boxer został wprowadzony bo jest taki zarąbisty, tylko dlatego, że według WLTP emituje mniej. Widocznie ta mniejsza emisja jest więcej warta niż dopłacanie kolejnych kar, które i tak zapewne nie są bez wpływu na cenę auta. A porównywać sobie mogą co chcą, ja swojego XV bardzo lubię :)

 

Pełna zgoda, ale mogli to już porządnie zrobić, dać elektryka który ma z 50-60KM, trochę większe baterie. To co zrobili to tak jak piszesz, uciekli przed przekroczeniem norm emisji, bo pożytku z tego elektryka nie ma żadnego, tylko większa masa, gorsze osiągi i wyższa cena.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, aflinta napisał:

Problem w tym, że e-Boxer to nie jest odświeżenie tylko odgrzewany kotlet.

+110kg za hybrydę (słabą), +50kg za AWD i mamy +160kg względem konkurencji, które wpływa zarówno na osiągi jak i spalanie. Nie przypuszczam, że E-Boxer został wprowadzony bo jest taki zarąbisty, tylko dlatego, że według WLTP emituje mniej.


Zgoda. Subaru nie musiałoby jednak tak reagować, gdyby od kilku lat mieli w ofercie fajne oszczędne a przy okazji dynamiczne i  kulturalne silniki.
A tak odgrzewają elektrycznego kotleta, bo w ofercie mają tylko innego odgrzewanego kotleta, który już od dawna odstaje od europejskiej konkurencji. I to pod każdym z opisanych powyżej kryteriów.

2.0 FB wraz z CVT dużo pali, jest mało dynamiczny, głośny a pod względem kultury pracy i poziomu wibracji daleko mu do współczesnych rzędówek o 4 cylindrach.

Po prostu Subaru przespało ostatnie 10 lat. Próbowali z 1.6 z Levorga ale nie wyszło - palił zdecydowanie za dużo w stosunku do tego co oferował.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Korton napisał:

ale mogli to już porządnie zrobić, dać elektryka który ma z 50-60KM, trochę większe baterie.

Tak patrząc z perspektywy czasu, to wydaje mi się, że e-Boxer został wprowadzony wcześniej niż było to w planach. Subaru (jak i zapewne wielu innych producentów), było trochę zaskoczone brakiem "waloryzacji" poziomów emisji wraz z wprowadzeniem WLTP, gdy okazało się, że są tak duże różnice pomiędzy oboma testami. Subaru ratowało się tym co już miało (i zdążyło wycofać z USA). Dlatego liczę, że druga odsłona e-Boxera będzie tym na co czekamy. Pytanie tylko czy i kiedy to nastąpi.

 

5 minut temu, spawalniczy napisał:

2.0 FB wraz z CVT dużo pali, jest mało dynamiczny, głośny a pod względem kultury pracy i poziomu wibracji daleko mu do współczesnych rzędówek o 4 cylindrach.

Brak momentu obrotowego w porównaniu z turbo jest oczywisty, ale czy faktycznie tak dramatycznie dużo pali w porównaniu do podobnych konstrukcji z 4x4? Przy dzisiejszej konsumpcji paliwa przez auta różnica pomijalna typu 0,5l-1l może urosnąć do gigantycznych 10% - 20%. No dużo. Ale mieszczę się w 30kkm rocznie i zwyczajnie głowy mi ten problem nie zaprząta. Na kulturę i wibracje też nie narzekam. A jak z żywotnością zacnej mikro turbo kulturalniej konkurencji? Słyszałem, że 1.5 TSI to zupełnie nowe otwarcie względem 1,4 TSI.

Myślę, że tak długo jak na rynkach na których głównie działa Subaru nie będzie tak mocnego nacisku na emisję jak w UE to niespecjalnie będą mieli bodźce by nie przesypiać kolejnych lat. Wychodzą nowe ponoć oszczędniejsze i lepsze doładowane silniki (1,8 w Levorgu) ale my obejdziemy się smakiem. Za dwa - trzy lata powinny się materializować wizje elektryfikacji Subaru. Zobaczymy jak to będzie wyglądać. I nie chodzi mi tu o pełnego elektryka, ale raczej coś co potrafi w pełni wykorzystać potencjał hybrydy.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...