Jump to content

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Recommended Posts

1 minutę temu, pianchi napisał:

Też uważam że obiektywnie  napisane. Nadal nie rozumiem, dlaczego nie jest popularny, przecież jest to piękny samochód naprawdę na lata. 

Myślę, że odpowiedź na to pytanie autor artykułu dał. 

Polak woli Karoq'a z 1.2 turbo. I faktycznie obecna cena i hybryda nie powala.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tak się składa, że będąc przez kilka lat dziennikarzem motoryzacyjnym (Szanowna Dyrekcja nawet pamięta...), spieszę poinformować, że brudne samochody do testów zdarzały się KAŻDEMU importerowi. P

Posted Images

W sumie to nic nowego, ale podaje jako ciekaowstkę

Next-generation Subaru engine range detailed – report

 

The Japanese car manufacturer is said to be developing three new engines to meet strict emissions and fuel economy targets.

 

The first is a 1.5-litre direct-injection engine, understood to replace the 2.0-litre non-turbo engine currently fitted to the Impreza sedan and hatch and soft-roader XV hatch. While unconfirmed at this stage, power output is thought to be around 110kW.

 

A 1.8-litre direct-injection turbocharged boxer engine is also being developed with approximately 198kW, alongside a 2.4-litre direct-injection turbo expected in two performance levels. The 'low-output' version reportedly produces 206kW.

At this stage it's unconfirmed which of the two engines will be offered in the Liberty sedan, Outback wagon, Forester SUV, Levorg wagon, or WRX sedan.

 

https://www.caradvice.com.au/867103/next-generation-subaru-engine-range-detailed-report/?source=trending&slot=0

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

I jeszcze jedno info (ale tez pogłoski)

 

Next Subaru WRX And STI Getting High-Output 2.4-Liter Turbo: Report

 

The next-gen Subaru WRX and WRX STI will allegedly both use versions of the brand's 2.4-liter turbocharged flat-four engine, according to Japanese site Car Sensor. Three turbocharged powerplants will motivate 80 percent of the automaker's lineup by 2021.

The FA24 2.4-liter turbo flat-four is already familiar from models like the Ascent, Legacy, and Outback. It produces 260 horsepower (194 kilowatts) and 277 pound-feet of torque and 277 pound-feet (376 Newton-meters) of torque in all three of these models.

The new WRX and WRX STI reportedly use a high-output version of this mill.

[...]

A six-speed manual would remain available for them. According to Car Sensor, the existing CVT can only handle up to 295 lb-ft (400 Nm). It's not clear how Subie intends to handle this issue.

 

Rumors About The Next WRX:

A rumor suggests that Toyota is offering some input into the new WRX and STI, including using advanced all-wheel-drive tech. This system might have something in common with the Yaris WRC's system.

https://www.motor1.com/news/434842/subaru-future-engine-rumors/

 

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Michał W. napisał:

O nie! Napęd nie od Subaru, silnik NIEboxer... Jeszcze się okaże, że bloki nie będą pękać! :D

"W nich nie znajdziemy dużego boksera, a rzędowe 4-cylindrówki o pojemnościach 1,5 oraz 1,8 litra."

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

O nie! Napęd nie od Subaru, silnik NIEboxer... Jeszcze się okaże, że bloki nie będą pękać! :D

"W nich nie znajdziemy dużego boksera, a rzędowe 4-cylindrówki o pojemnościach 1,5 oraz 1,8 litra."

Cos sie autorowi pokickalo... moze silniki 1.5 czy 1.8 beda, ale raczej boxer... jesli chodzi o naped - to pewnie nie caly tylko elementy napedu.

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, aflinta said:

O tej elektryfikacji to już rok temu pisali mniej więcej to samo.

Dla mnie bardziej interesujace jest wprowadzenie do XV silnika 1.5 turbo zamiast 2.0. Myślę, że taki silnik mógłby pojawić się w Europie.

Link to post
Share on other sites

2,4 to od razu wysoka akcyza niestety. 

 

Mają taką tradycje i doświadczenie w silnikach 2,0, dlaczego VW może 4 marki trzymać na nogach z jednym motorem 2,0L a Subaru od niego ucieka. 

 

Przecież to najlepsza i najsensowniejsza pojemność dla średniej wielkości samochodów. Nawet ciężkie SUVy z mocnymi 2,0L dają radę. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
35 minut temu, chojny napisał:

2,4 to od razu wysoka akcyza niestety. 

 

Mają taką tradycje i doświadczenie w silnikach 2,0, dlaczego VW może 4 marki trzymać na nogach z jednym motorem 2,0L a Subaru od niego ucieka. 

 

Przecież to najlepsza i najsensowniejsza pojemność dla średniej wielkości samochodów. Nawet ciężkie SUVy z mocnymi 2,0L dają radę. 

Bo patrzą na to przez pryzmat Stanów gdzie tego problemu nie ma, Europę jak zwykle traktując po macoszemu, bo to dla niż żaden rynek, a u siebie pewnie znów zrobią wersję z 2.0...

Edited by skwaro
Link to post
Share on other sites
W dniu 21.07.2020 o 13:11, pianchi napisał:

świat się kończy.... 4x4 w Subaru od yariski...

Jeśli jest lepszy od subarowego to czemu nie... 

Mam wrażenie, że marka Subaru upada. Wygląda to tak jakby tą firmą zarządzał stary zdziadziały typ któremu nic nie pasuje. Mają produkować kredensy, choćby marka miała upaść. Co jakiś czas wpadnie tam ktoś młody ambitny coś wprowadzi nowego co ledwo przejdzie i jeszcze zostanie zmienione przez szefostwo na gorsze (bo trzeba ciąć koszta). Potem ucieka z firmy (brak możliwości rozwoju) i tłuką te auta bez zmian przez następne pare lat...

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, chojny napisał:

2,4 to od razu wysoka akcyza niestety. 

 

Mają taką tradycje i doświadczenie w silnikach 2,0, dlaczego VW może 4 marki trzymać na nogach z jednym motorem 2,0L a Subaru od niego ucieka. 

 

Przecież to najlepsza i najsensowniejsza pojemność dla średniej wielkości samochodów. Nawet ciężkie SUVy z mocnymi 2,0L dają radę. 

Niektorzy  mowia: "there is no replacement for displacement" - ;)

 

No i nie przypominam sobie silnika subaru 2.0T ktory zyskiwal jakis potezny moment przy niskich obrotach.  Generalnie wydaje mi sie ze Subaru kieruje sie na elektryczne auta, stad brak inwestycji w rozwijanie swoich obecnych silnikow - bo to sa koszty a Subaru to jednak jest mala firma.

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.07.2020 o 19:48, Eryk napisał:

bo to sa koszty a Subaru to jednak jest mala firma.

Ale jednak kapitałowo skoligacona z Toyotą...

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, FanSub napisał:

Ale jednak kapitałowo skoligacona z Toyotą...

Wczesniej Subaru byla skoligacona z GM - i jakos to nie powodowalo ze szastali pieniedzmi na jakies nowoczesne technologie.  Mimo roznych finansowych zaleznosci, wydaje mi sie ze Subaru idzie swoja sciezka, tym bardziej ze Toyota nie narzuca Subaru jak ma produkowac samochody, z drugiej strony zapewne nastepuje wymiana miedzy firmami - ale to chyba nie dziala na podstawie plug-n-play, bo same rozwiazania silnikowe Subaru nie koniecznie sa kompatybilne z technologiami Toyoty.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Eryk napisał:

Wczesniej Subaru byla skoligacona z GM - i jakos to nie powodowalo ze szastali pieniedzmi na jakies nowoczesne technologie.  Mimo roznych finansowych zaleznosci, wydaje mi sie ze Subaru idzie swoja sciezka, tym bardziej ze Toyota nie narzuca Subaru jak ma produkowac samochody, z drugiej strony zapewne nastepuje wymiana miedzy firmami - ale to chyba nie dziala na podstawie plug-n-play, bo same rozwiazania silnikowe Subaru nie koniecznie sa kompatybilne z technologiami Toyoty.

Proszę niech Subaru skończy już z silnikami typu boxer przy osiągach rzędu 150 KM. Niech boxer zostanie w STI. Ale naprawdę wolałbym niezawodny, oszczędny silnik w Levorg niż na sile 1.6 boxer, który dupy nie urywa, natomiast urywa spora ilość z gotówki na stacji benzynowej. Napęd 4x4 ok zostawcie, ale zastanówcie się co chcecie dalej robić. Jeśli auta usportowione to na miłość je róbcie. Jeśli dziadkowozy to tez spoko, tylko po co na sile montować tam boxery? Ani to nie brzmi, ani się nie odpycha, ani dziadki nie będą leciały na limicie po serpentynach. 

  • Like 2
  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Proszę niech Subaru skończy już z silnikami typu boxer przy osiągach rzędu 150 KM. Niech boxer zostanie w STI. Ale naprawdę wolałbym niezawodny, oszczędny silnik w Levorg niż na sile 1.6 boxer, który dupy nie urywa, natomiast urywa spora ilość z gotówki na stacji benzynowej. Napęd 4x4 ok zostawcie, ale zastanówcie się co chcecie dalej robić. Jeśli auta usportowione to na miłość je róbcie. Jeśli dziadkowozy to tez spoko, tylko po co na sile montować tam boxery? Ani to nie brzmi, ani się nie odpycha, ani dziadki nie będą leciały na limicie po serpentynach. 

Moze gdyby Subaru mialo wyniki sprzedazy na poziomie Mitsubishi - to by sie cos zmienilo... ale nie, jak na zlosc na swoim glownym rynku - czyli US ciagle odnotowuja rekordowa sprzedaz, takze watpie zeby tak nagle poprostu odstawili silniki boxer.  Z ciekawostek - XV MY21 ktory ma byc w salonach w US poznym latem bedzie mial silnik 2.5... takze bedzie ciekawiej.

Europa nie jest priorytetem dla producentow aut japonskich... bo preferencje Europejczykow powoduja wyzsze koszty produkcji.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...