Jump to content
Intakwrx

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.

Recommended Posts

Oby tylko były dostępne w EU...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie super. Niech jeszcze STI stanie się hybryda (dobrze zestrojona hybryda) i już w ogóle ogień. :superhero:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za mało mocy żeby bezpiecznie wyprzedzić ??
Chyba czego innego zabrakło.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.09.2019 o 12:13, Dzixd napisał:

Chyba czego innego zabrakło.

Obawiam się, że właśnie tak - wyobraźni, doświadczenia, umiejętności ... Bardzo smutne

Niestety szybkie samochody wymagają więcej właśnie powyżej wymienionych cech.

Szczególnie w przypadku młodych ludzi cenne jest dodatkowe szkolenie - uczy nie tylko techniki jazdy, ale też umiejętności przewidywania.

To właśnie z tej przyczyny, pamiętając jak sam jeździłem mając te 18 lat ( i pełne 23 KM po maską ) wprowadziłem szkolenia już od początku naszej działalności, czyli 20 lat temu ( pierwsze szkolenie było w pierwszym kwartale 2000 roku ). 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety. Prawo wieku. Pamiętając, jak jeździłem po otrzymaniu prawa jazdy podniósł bym minimalny wiek ubiegania się o PJ do 26 lat... ;)

Edycja:

Kiedyś zapowiadano taki przepis, że o PJ będzie można ubiegać się wcześniej (17 rż?), ale przez pierwszy rok nowicjusz będzie mógł jeździć wyłącznie z opiekunem posiadającym PJ i kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu pojazdów. Liczyłem, że to przejdzie bo wydaje się to bardzo rozsądnym pomysłem. Rok na oswojenie się z warunkami na drodze, mocą pojazdu i fizyką, ze studzącym zapędy "hamulcowym" na prawym mógłby bardzo rozwinąć wyobraźnię młodego mistrza NFS.

Szkoda, że nie przeszło.

Edited by Kambol
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy test nowego Forestera https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowych/subaru-po-latach-w-koncu-obralo-wlasciwy-kierunek/

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.torquenews.com/1084/back-future-new-subaru-crosstrek-sti-brat-pickup?fbclid=IwAR3UAJ4aUGoSrG24I5ZcyEzkaTgxmilhOlh8D5a9-y7ApEEPGwsvhVVtMJo

 

By Denis Flierl G+ Sep 9 2019 - 7:01am

Back To The Future With A New Subaru Crosstrek STI Brat Pickup

Check out what a new 2020 Subaru Crosstrek STI Brat compact truck could look like. Should Subaru bring it?

 

Americans are buying lots of mid-size trucks, but how about a small all-wheel-drive compact Subaru pickup based on the popular second-generation 2019 Subaru Crosstrek? According to reports, Ford is planning on bringing a global Mini truck to South American and is planning on selling it in North America. GM is also working on a new car-based compact Chevy truck with unibody construction. So why not take it further with a new 2020 Subaru Crosstrek STI Brat pickup?

Do you remember the Subaru Baja compact pickup? Subaru unveiled the first model in January 2001 at the North American International Auto Show. The Baja was the spiritual successor to the smaller Brat pickup, and like the Brat, Baja was based on Subaru’s wagon platform.

 

Subaru could take the new Global Platform that serves as the architecture for all-new Subaru vehicles and use it to bring a new small all-wheel-drive pickup based on Crosstrek. You might say they already tried that with the Brat (Bi-drive Recreational All-terrain Transporter) and the Legacy Outback-based Baja, and it didn’t work out well for the Japanese automaker.

The Baja featured Subaru's great all-wheel-drive system, making it versatile in a variety of road and weather conditions and it was meant to appeal to young consumers with a taste for the active, outdoor lifestyle much like the popular Crosstrek does today. But Baja had some serious issues.

 

The small Baja pickup never sold well and had some flaws. There was no middle seat and it could only haul four people, and only a small portion of the rear bulkhead (the mid-gate) folded for cargo. The bed was small, and the ride height was only 7.3-inches but by the end of production was raised to 8.4-inches.

 

Baja lacked power but was offered as a fun turbo model in 2004 with 230 horsepower, but it had an unattractive appearance. Subaru Corporation could use the second-generation 2019 Crosstrek as the basis for the new small pickup but they don’t have to make the same mistakes. It would be the ideal size and could offer the same removable partition that expanded the Baja’s truck bed to nearly 7 feet.

 

This time, make the opening as wide as the bed to accommodate a sheet of plywood or other large items. Going even further, let Subaru Tecnica International get their hands on it and offer it in two versions, a Crosstrek STI with the Ascent-sourced 2.4-liter direct injection turbocharged four-cylinder boxer. And also offer it with an off-road package.

Will Subaru bring an all-new 2020 Crosstrek STI Brat and an off-road version to create a whole new compact pickup performance segment? It’s fun to think about, but it’s not very likely.

 

Bookmark the TN Subaru page and be sure to follow the latest 2020 Subaru Crosstrek model change reports on Facebook, Twitter, Instagram, Subaru Report. Tweet your Subaru news tips to us @SubaruLegitNews and we'll give you a shout out! Check back tomorrow for more Subaru news and updates.



Watch The New 2020 Subaru Impreza Changes and Upgrades video and subscribe to the Torque News YouTube channel for daily Subaru and automotive news analysis.

 

2020_subaru_crosstrek_brat_truck.jpg?ito

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj przy okazji wizyty w jednym z praskich serwisów Subaru (ASO, ale bez salonu) przytuliłem czeski magazyn "Jsem Subarista!", wydanie wiosna-lato 2019. 

Najwięcej miejsca poświęcone jest (jak widać zresztą na okładce) Levorgowi z silnikiem 2.0 (żegnaj uturbione 1.6). Autor stara się bronić tej zmiany, a konkluzja jest taka, że silnik 2.0 jest lżejszy i mniej pali.

Jak znajdę jeszcze jakieś czeskie ciekawostki, to o nich napiszę w tym wątku. Mějte se hezky, Polští Subaristi ;) 

 

jsem_subarista.thumb.jpg.3eafc651d87c2dd5d7b74835651ba978.jpg 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
https://gazetawroclawska.pl/tragiczny-wypadek-na-legnickiej-nie-zyje-mezczyzna-jadacy-na-hulajnodze/ar/c1-14417063
 
Ciekawe czy poduszka dla pieszych, taka jak montowana w volvo, by pomogla
Niestety na brak wyobraźni nic nie pomoże...

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ES jednak nie pomógł... informacja dla tych, którzy z owym systemem czują się zbyt bezpiecznie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Zyzol napisał:

ES jednak nie pomógł... informacja dla tych, którzy z owym systemem czują się zbyt bezpiecznie...

Zdziwiłbym się jakby pomógł przy takim kącie ataku i prędkości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aflinta Ja to wiem, Ty to wiesz. Obawiam się jednak, że bezrefleksyjne reklamowanie tych systemów jako gwarantujących szokująco niewyobrażalny poziom bezpieczeństwa (piję np. do pana Pertyńskiego) spowoduje, że ludzie uwierzą, że są nietykalni, albo przybyło im dziewięć żyć i droga do napisu „Game Over” daleka.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem kiedyś takim bo w salonie mieli i całkiem fajnie wspomaga ale to nie moja bajka bo ja wole dalej swoje nogi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Turbo napisał:

 

I ten słynny drugi bieg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...