kriskristoffers Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Człowiek ani się nie obejrzy jak stuknęło 4 paczki na budziku - tort musiał być tematyczny 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef1972 Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Najlepszego! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 13 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Boeing wykorzystywał produkty firmy Kobe Steel, w tym te ze sfałszowanymi certyfikatami jakości - donosi Reuters, powołując się anonimowe źródło. To kolejna odsłona skandalu związanego z oszustwami w japońskiej firmie. Dotknąć miał on aż 270 jej klientów. Toyota, Honda, Subaru, Mazda, Mitsubishi, Ford, General Motors, Daimler, a także Airbus i Boeing - to tylko część z firm, które miały kupić od Kobe Steel produkty, których certyfikaty zostały sfałszowane. Najpierw, na początku tego tygodnia, pojawiły się informacje, że problem dotyczy głównie japońskich producentów aut. Chodziło dokładnie o dane dotyczące trwałości i wytrzymałości aluminium wykorzystywanego przy produkcji na przykład masek i drzwi samochodów. http://next.gazeta.pl/next/7,151003,22506671,skandal-sie-rozlewa-juz-nie-tylko-samochody-falszywie-oznaczone.html#BoxBizImg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 13 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 to już 3 raz ten link w tym wątku ... widać nie tylko mnie to zaniepokoiło ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 13 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 2 minuty temu, vonda napisał: to już 3 raz ten link w tym wątku faktycznie. Sorry za "tripla". Nawet powiedziałbym Multipla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 13 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Trochę dziwią mnie te wiadomości. W Japonii panuje tak bezgraniczne zaufanie między dostawcami komponentów a producentem samochodów, że nikt nikogo nie kontroluje? Nawet okazjonalnie? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. W przypadku Boeinga oraz Airbusa to jest w ogóle nie do uwierzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 W dniu 13.10.2017 o 22:55, subleo napisał: W przypadku Boeinga oraz Airbusa to jest w ogóle nie do uwierzenia. Obie firmy wskazały, że kontrolują jakość dostarczanych surowców i nie stwierdzono nieprawidłowości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Subaru Diesel pomiary emisji "real on-road driving" - każdy przekroczył wymagane limity, 2 z 3 badanych wielokrotnie dane ze strony http://equaindex.com/equa-air-quality-index/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Po tych wszystkich przekretach i naciaganych wynikach spalania i czystosci spalin w dizlach ktos wreszcie powiet stop. Wkrotce sie wezma za dizle, w Paryzu juz zakaz wprowadzili - od 2024 zakaz dizlom do mista (czesc wewnetrzna wyznaczona przez obowdnice). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Jeśli mają się wziąć za "dizle" to rozumiem, że powinni się też wziąć za autobusy komunikacji miejskiej. Przecież to w przeważającej większości też "dizle". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 https://jalopnik.com/mechanical-defect-can-cause-engine-failure-in-subaru-wr-1819686196 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 W dniu 10/18/2017 o 11:55, Tutek napisał: Jeśli mają się wziąć za "dizle" to rozumiem, że powinni się też wziąć za autobusy komunikacji miejskiej. Przecież to w przeważającej większości też "dizle". Akurat do transportu masowego (autobusy, ciągniki siodłowe i inne ciężarówki) dizel sie nadaje bardzo dobrze- ważne by stan techniczny byl utrzymany. W osobówkach można by ten silnik całkiem wyrzucić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Dodatkowo można do autobusów i ciężarówek zamontować lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) 5 godzin temu, Korton napisał: Akurat do transportu masowego (autobusy, ciągniki siodłowe i inne ciężarówki) dizel sie nadaje bardzo dobrze- ważne by stan techniczny byl utrzymany. W osobówkach można by ten silnik całkiem wyrzucić. Czyli paradoks- diesle w osobówkach są złe, natomiast kopciuchy w busach, autobusach i ciężarówkach są już ok bo wożą dużo ludzi więc nie trują? Edytowane 20 Października 2017 przez Tutek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 2 minuty temu, Tutek napisał: diesle w osobówkach są złe, Diesle w osobówkach też są fajne. Spalanie 4L/100km, zasięg 1000km, duży moment i bezproblemowe wyprzedzanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Godzinę temu, Tutek napisał: Czyli paradoks- diesle w osobówkach są złe, natomiast kopciuchy w busach, autobusach i ciężarówkach są już ok bo wożą dużo ludzi więc nie trują? Żaden paradoks. Silniki wysokoprężne zostały skonstruowane do napędu ciężarówek, ciężkiego sprzętu bo Godzinę temu, chojny napisał: Spalanie 4L/100km, zasięg 1000km, duży moment Spalanie oczywiście proporcjonalnie większe w zależności od przeznaczenia/mocy.pojemności jednak wielokrotnie niższe od jednostek z zapłonem samoczynnym, dodatkowo wysokoi moment obrotowy. W samochodach osobowych ważniejszy mo ze być wzrost mocy i momentu z obrotami, kultura pracy. Dodatkowo jednostki z zapłonem samoczynnym trują. @Tutekchodzi jednak o to że w osobówkach można łatwo ten silnik wyeliminować. W ciężkim sprzęcie pod względem emisji diesel to niestety zło konieczne, jednak cały czas jest progress np wyższa jakość paliwa dostarczana na statki. Godzinę temu, chojny napisał: Diesle w osobówkach też są fajne. Spalanie 4L/100km, zasięg 1000km (...). Jeżeli ktoś jest w stanie z tego czerpać radość w czasie jazdy...te gustibus.. Jednostka benzynowa też moze dysponować wysokim momentem, zresztą przecież sam wiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Dobra, to coś dla odmiany od smutów o ropniakach: Odrestaurowane Subaru 360 zdobywa nagrodę "Best of Show" na Japanese Classic Car Show 2017 w Longbeach, CA. http://japanesenostalgiccar.com/jccs-spotlight-best-in-show-goes-to-the-most-stunning-subaru-360-restoration-ever-seen/#more-62075 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 4 godziny temu, Tutek napisał: Czyli paradoks- diesle w osobówkach są złe, natomiast kopciuchy w busach, autobusach i ciężarówkach są już ok bo wożą dużo ludzi więc nie trują? Jak byś nie zauważył napisałem o dobrym stanie technicznym. Jakoś w Krakowie nie widze miejskich autobusow kopcących, to samo dotyczy nowych ciągników siodłowych. Stare autosany, kamazy i inne 20 letnie wehikuły bym wyeliminował. Wystarczy by jakaś norme Euro spełniał i przeszedł prawdziwe badanie techniczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 W Krakowie paradoksalnie pomimo bardzo dobrego taboru, bardzo często zdarza się na liniach mniej uczęszczanych, a co za tym idzie mniej eksponowanych, autobus starszej daty, który kopci aż miło. Czy ktoś to kiedyś liczył ile zanieczyszczenia produkuje najnowszy autobus podczas swojej zmiany (zakładam, że kilkugodzinnej), a ile produkują prywatne auta używane do codziennych dojazdów praca-dom-zakupy? O takich smaczkach jak nocne zimowe przepalanie żeby ogrzać tabor nie wspominam. Pytam, bo interesuje mnie nagonka na prywatne diesle, nawet te najnowsze, a głaskanie diesli w służbie zbiorkomu. Rozumiem, że w kupię raźniej, ale czy na pewno kupa produkuje mniej zanieczyszczeń niż pojedyncze jednostki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 4 godziny temu, Tutek napisał: Czy ktoś to kiedyś liczył ile zanieczyszczenia produkuje najnowszy autobus podczas swojej zmiany (zakładam, że kilkugodzinnej), a ile produkują prywatne auta używane do codziennych dojazdów praca-dom-zakupy? O takich smaczkach jak nocne zimowe przepalanie żeby ogrzać tabor nie wspominam. Sądze, że flota osobówek zdolna przewieźć tą samą ilość pasażerów co MPK spali więcej. Z tego co kojarzę to miejski autobus przepala około 20-25 litrów ropy na 100km miejskiej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 9 godzin temu, Korton napisał: Sądze, że flota osobówek zdolna przewieźć tą samą ilość pasażerów co MPK spali więcej. Z tego co kojarzę to miejski autobus przepala około 20-25 litrów ropy na 100km miejskiej jazdy. Czemu autobusy nie są jeszcze elektryczne? Moznaby zrobić jakieś superchargery do szybkiego ładowania na pętli. Ew tak ułożyć plan jazdy, żeby kazdy miał w ciągu dnia np 30 min przerwy na doładowanie. Kwestia rozbija się o to, ze przy takiej masie zapotrzebowanie na prąd wymagałoby przepotężnych (ciężkich) baterii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 (edytowane) Autobusy są elektryczne i coraz więcej przetargów na takie jest. Ostatnio Ursus wygrał duży przetarg. Edytowane 21 Października 2017 przez Kukson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał: Czemu autobusy nie są jeszcze elektryczne? Moznaby zrobić jakieś superchargery do szybkiego ładowania na pętli. Ew tak ułożyć plan jazdy, żeby kazdy miał w ciągu dnia np 30 min przerwy na doładowanie. Kwestia rozbija się o to, ze przy takiej masie zapotrzebowanie na prąd wymagałoby przepotężnych (ciężkich) baterii? to już się dzieje, istotną sprawą jest też mix energetyczny zasilający elektryczne środki transportu zmiany wymagają czasu ale ta "r-ewolucja" następuję, dobrze zaplanowany transport publiczny + car sharing + być może autonomiczne taxi w dużej mierze wyprą potrzebę posiadania auta istotniejszy będzie dostęp do wzajemnie uzupełniających się powszechnych usług transportowych jak posiadanie własnego indywidualnego środka transportu co nie oznacza, że nie będziesz go mógł posiadać tylko dla siebie ;-) ale bardziej w ramach hobby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 Pamiętajcie, że u nas elektryczny autobus truje bardziej, niż spalinowy (źródło: http://euanmearns.com/co2-intensity-of-electric-cars/) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 21 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2017 (edytowane) 23 godziny temu, mechanik napisał: Żaden paradoks. Silniki wysokoprężne zostały skonstruowane do napędu ciężarówek, ciężkiego sprzętu A elektryczne do napędu szczoteczki do zębów Technologie powstałe w jednym celu są adoptowane do innych. Naprawdę nie czujesz, ze cała ta nagonka na diesle w osobówkach nie ma nic wspólnego z logiką i ekologią,? Co do przyjemności z jazdy dieslem - polecam przejażdżkę nowym SQ7, albo "zwykłym" V6 od BMW czy Mercedesa. I żeby nie było, fanem diesla nie jestem, ale trudno dyskredytować zalety tych silników (moment obrotowy, spalanie, etc.) A ekologiczne auta na prąd produkowany ze spalania węgla i baterie, które po 8 latach będą składowane w biednych afrykańskich państwach... też mnie nie przekonują. Ale jak powiedziałeś, o gustach się nie dyskutuje Edytowane 21 Października 2017 przez Tsunetomo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się