Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Boeing wykorzystywał produkty firmy Kobe Steel, w tym te ze sfałszowanymi certyfikatami jakości - donosi Reuters, powołując się anonimowe źródło. To kolejna odsłona skandalu związanego z oszustwami w japońskiej firmie. Dotknąć miał on aż 270 jej klientów.

Toyota, Honda, Subaru, Mazda, Mitsubishi, Ford, General Motors, Daimler, a także Airbus i Boeing - to tylko część z firm, które miały kupić od Kobe Steel produkty, których certyfikaty zostały sfałszowane. Najpierw, na początku tego tygodnia, pojawiły się informacje, że problem dotyczy głównie japońskich producentów aut. Chodziło dokładnie o dane dotyczące trwałości i wytrzymałości aluminium wykorzystywanego przy produkcji na przykład masek i drzwi samochodów.

 

http://next.gazeta.pl/next/7,151003,22506671,skandal-sie-rozlewa-juz-nie-tylko-samochody-falszywie-oznaczone.html#BoxBizImg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwią mnie te wiadomości. W Japonii panuje tak bezgraniczne zaufanie między dostawcami komponentów a producentem samochodów, że nikt nikogo nie kontroluje? Nawet okazjonalnie? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

 

W przypadku Boeinga oraz Airbusa to jest w ogóle nie do uwierzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10/18/2017 o 11:55, Tutek napisał:

Jeśli mają się wziąć za "dizle" to rozumiem, że powinni się też wziąć za autobusy komunikacji miejskiej. Przecież to w przeważającej większości też "dizle". 

Akurat do transportu masowego (autobusy, ciągniki siodłowe i inne ciężarówki) dizel sie nadaje bardzo dobrze- ważne by stan techniczny byl utrzymany. W osobówkach można by ten silnik całkiem wyrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Korton napisał:

Akurat do transportu masowego (autobusy, ciągniki siodłowe i inne ciężarówki) dizel sie nadaje bardzo dobrze- ważne by stan techniczny byl utrzymany. W osobówkach można by ten silnik całkiem wyrzucić.

Czyli paradoks- diesle w osobówkach są złe, natomiast kopciuchy w busach, autobusach i ciężarówkach są już ok bo wożą dużo ludzi więc nie trują?

Edytowane przez Tutek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tutek napisał:

Czyli paradoks- diesle w osobówkach są złe, natomiast kopciuchy w busach, autobusach i ciężarówkach są już ok bo wożą dużo ludzi więc nie trują?

Żaden paradoks. Silniki wysokoprężne zostały skonstruowane do napędu ciężarówek, ciężkiego sprzętu bo

Godzinę temu, chojny napisał:

Spalanie  4L/100km, zasięg 1000km, duży moment

Spalanie oczywiście proporcjonalnie większe w zależności od przeznaczenia/mocy.pojemności jednak wielokrotnie niższe od jednostek z zapłonem samoczynnym, dodatkowo wysokoi moment obrotowy.

W samochodach osobowych ważniejszy mo ze być wzrost mocy i momentu z obrotami, kultura pracy.

Dodatkowo jednostki z zapłonem samoczynnym trują. @Tutekchodzi jednak o to że w osobówkach można łatwo ten silnik wyeliminować. W ciężkim sprzęcie pod względem emisji diesel to niestety zło konieczne, jednak cały czas jest progress np wyższa jakość paliwa dostarczana na statki.

Godzinę temu, chojny napisał:

Diesle w osobówkach też są fajne. 

 

Spalanie  4L/100km, zasięg 1000km (...).

Jeżeli ktoś jest w stanie z tego czerpać radość w czasie jazdy...te gustibus..

Jednostka benzynowa też moze dysponować wysokim momentem, zresztą przecież sam wiesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to coś dla odmiany od smutów o ropniakach:

Odrestaurowane Subaru 360 zdobywa nagrodę "Best of Show" na Japanese Classic Car Show 2017  w Longbeach, CA.

 

http://japanesenostalgiccar.com/jccs-spotlight-best-in-show-goes-to-the-most-stunning-subaru-360-restoration-ever-seen/#more-62075

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tutek napisał:

Czyli paradoks- diesle w osobówkach są złe, natomiast kopciuchy w busach, autobusach i ciężarówkach są już ok bo wożą dużo ludzi więc nie trują?

Jak byś nie zauważył napisałem o dobrym stanie technicznym. Jakoś w Krakowie nie widze miejskich autobusow kopcących, to samo dotyczy nowych ciągników siodłowych. Stare autosany, kamazy i inne 20 letnie wehikuły bym wyeliminował. Wystarczy by jakaś norme Euro spełniał i przeszedł prawdziwe badanie techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie paradoksalnie pomimo bardzo dobrego taboru, bardzo często zdarza się na liniach mniej uczęszczanych, a co za tym idzie mniej eksponowanych, autobus starszej daty, który kopci aż miło.

 

Czy ktoś to kiedyś liczył ile zanieczyszczenia produkuje najnowszy autobus podczas swojej zmiany (zakładam, że kilkugodzinnej), a ile produkują prywatne auta używane do codziennych dojazdów praca-dom-zakupy? O takich smaczkach jak nocne zimowe przepalanie żeby ogrzać tabor nie wspominam. 

 

Pytam, bo interesuje mnie nagonka na prywatne diesle, nawet te najnowsze, a głaskanie diesli w służbie zbiorkomu. Rozumiem, że w kupię raźniej, ale czy na pewno kupa produkuje mniej zanieczyszczeń niż pojedyncze jednostki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tutek napisał:

Czy ktoś to kiedyś liczył ile zanieczyszczenia produkuje najnowszy autobus podczas swojej zmiany (zakładam, że kilkugodzinnej), a ile produkują prywatne auta używane do codziennych dojazdów praca-dom-zakupy? O takich smaczkach jak nocne zimowe przepalanie żeby ogrzać tabor nie wspominam. 

 

Sądze, że flota osobówek zdolna przewieźć tą samą ilość pasażerów co MPK spali więcej. Z tego co kojarzę to miejski autobus przepala około 20-25 litrów ropy na 100km miejskiej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Korton napisał:

Sądze, że flota osobówek zdolna przewieźć tą samą ilość pasażerów co MPK spali więcej. Z tego co kojarzę to miejski autobus przepala około 20-25 litrów ropy na 100km miejskiej jazdy.

Czemu autobusy nie są jeszcze elektryczne?

Moznaby zrobić jakieś superchargery do szybkiego ładowania na pętli. Ew tak ułożyć plan jazdy, żeby kazdy miał w ciągu dnia np 30 min przerwy na doładowanie. Kwestia rozbija się o to, ze przy takiej masie zapotrzebowanie na prąd wymagałoby przepotężnych (ciężkich) baterii? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czemu autobusy nie są jeszcze elektryczne?

Moznaby zrobić jakieś superchargery do szybkiego ładowania na pętli. Ew tak ułożyć plan jazdy, żeby kazdy miał w ciągu dnia np 30 min przerwy na doładowanie. Kwestia rozbija się o to, ze przy takiej masie zapotrzebowanie na prąd wymagałoby przepotężnych (ciężkich) baterii? 

 

 

to już się dzieje, istotną sprawą jest też mix energetyczny zasilający elektryczne środki transportu 

zmiany wymagają czasu ale ta "r-ewolucja" następuję, dobrze zaplanowany transport publiczny + car sharing + być może autonomiczne taxi w dużej mierze wyprą potrzebę posiadania auta 

istotniejszy będzie dostęp do wzajemnie uzupełniających się powszechnych usług transportowych jak posiadanie własnego indywidualnego środka transportu 

co nie oznacza, że nie będziesz go mógł posiadać tylko dla siebie  ;-) ale bardziej w ramach hobby 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mechanik napisał:

Żaden paradoks. Silniki wysokoprężne zostały skonstruowane do napędu ciężarówek, ciężkiego sprzętu

 

A elektryczne do napędu szczoteczki do zębów ;) 

Technologie powstałe w jednym celu są adoptowane do innych. Naprawdę nie czujesz, ze cała ta nagonka na diesle w osobówkach nie ma nic wspólnego z logiką i ekologią,? Co do przyjemności z jazdy dieslem - polecam przejażdżkę nowym SQ7, albo "zwykłym" V6 od BMW czy Mercedesa. I żeby nie było, fanem diesla nie jestem, ale trudno dyskredytować zalety tych silników (moment obrotowy, spalanie, etc.) A ekologiczne auta na prąd produkowany ze spalania węgla i baterie, które po 8 latach będą składowane w biednych afrykańskich państwach... też mnie nie przekonują. 

Ale jak powiedziałeś, o gustach się nie dyskutuje :)

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...