Skocz do zawartości

cena wrx 2008


krawwwcu

Rekomendowane odpowiedzi

radekk, na dobrą sprawę FHI też może się dogadać z Toyotą by zsumować limity emisji, przy ogólnej sprzedaży Subaru, dla Toyoty to bez znaczenia

Może jednak nie chodzi o jakieś dogadanie, bo sądzę że gdyby tylko o to chodziło to już by to zrobili, więc albo nie chcą, albo nie jest to takie proste i nie jest to tak jak w przypadku np koncernu Vag. Ale to tylko moje domysły.

Zresztą pewnie Justy jest właśnie w takim a nie innym celu.

Też gdzieś to słyszałem, więc całkiem prawdopodobne :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedan od 24.350 $ (przynajmniej tak jest na stronie subaru.com)

To już z VAT/GST, ew innymi podatkami?

Do ceny powyższej dodajesz jeszcze "destination charge" (koszt transportu do dealera) $645, około $200 za rejestracje samochodu i akt własności, do tego wszystkiego doliczasz podatek w zależności pod jakim adresem będzie zarejestrowany samochód. Przykładowo w Chicago jest jeden z najwyższych podatków i wynosi 8.75% ale jak ktoś już ma adres na przedmieściach to podatek wynosi 7.5%, są tez stany, które w ogóle nie naliczają podatku od sprzedaży samochodów.

Nie wiem jak by to wyglądało w przypadku kiedy samochód idzie od razu na eksport i nie jest rejestrowany w stanach.

Kupując samochód można negocjować cenę i najczęściej da się stargować tyle ze pokryło by to dodatkowe opląty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dzień dobry,

 

kiedyś już tłumaczyłem, dlaczego ceny w USA są nizsze, niż w Europie (to nie jest tylko kwestia Polski, ani tym bardziej Subaru).

Najważniejsze elementy:

- różnice w specyfikacji technicznej (prędkość !)

- różnice w kosztach transportu, składowania PDI itp

- niższe koszta gwarancji w USA (bo auta eksploatowane nadzwyczaj delikatnie)

- mniejsze koszta logistyczne wynikające z bardziej homogennego rynku

- wysokość ceł i podatków

- nizsze koszta sprzedaży (charakter sieci dealerskiej, koszt materiałów marketingowych itp)

 

Do tego wszystkiego nałożył się aktualnie b. niski kurs dolara.

 

Co do CO2 - "dogadanie się" z Toyotą nie jest prawnie możliwe. Jest to inna firma, której udziały w FHI (coś koło 7%) po prostu nie dają takiej opcji.

Firmy, które nie bedą spełniały norm emisji CO2 mają być w przyszłości karane w/g schematu ileś tam Euro za każdy g powyżej normy razy ilość sprzedanych samochodów.

Aktualnie trwa zażarta dyskusja pomiędzy Komisją Europejską a VDA (związek producentów Niemieckich) na temat ak limitów, jak i kar. Co będzie konkretnie - zobaczymy.

ponieważ kary i tak będą musiały być przełożone na ceny samochodów istnieje potencjalne niebezpieczeństwo, że różnice cen pomiędzy USA i Europą jeszcze się zwiększą.

Co do Prsche, to trzeba zauważyć, że przy cenach tych samochodów konieczność "dodania" do ceny np. 2.000 Euro będzie mniej bolesna, niż np. 1.000 Euro w naszym przypadku.

Stąd też Subaru, akceptując określone kompromisy, w braku własnego samochodu mogącego mieć znaczny wpływ na emisję flotową podjęło takie a nie inne decyzje o charakterze, o czym już mówiłem, czysto politycznym.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Osobiście uważam że to tłumaczenie jest trochę naciągane.

 

"Jeżli fakty nie są zgodne z moją opinią, tym gorzej dla faktów."

 

No cóż, nie jest Pan ani pierwszym, ani ostatnim który uważa, że "wie lepiej".

Taka cecha narodowa .... ?

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Dzień dobry,

 

w czasie, w którym byłem praktycznie nieobecny na Forum działałem wewnątrz organizacji m.in. na rzecz :

1. Mozliwości wprowadzenia do Polski nowego Forestera Turbo

2. Mozliwości ponownego wprowadzenia WRX-a.

 

Żmudna to dość praca wymagająca wielu maili, osobistych spotkań "na szczycie" itp ... ale co najważniejsze , uwieńczona sukcesem.

Sprawę Forstera Turbo (poza Polską będzie dostępny tylko w niektórych innych państwach Unii) udało mi się relatywnie wcześnie (t.j.) przed pojawieniem sie pierwszych oficjalnych informacji o tym modelu sprawy doprowadzić do pozytywnego zakończenia.

Co do WRX-a decyzja zapadła dopiero ostatnio - i tym razem też korzystna.

 

Tak więc WRX będzie w Polsce dostępny

 

Ceny nie ulegną zmianie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...