Skocz do zawartości

Forester - kiepsko zapala na mrozie


Michał Bajorek

Rekomendowane odpowiedzi

ja u siebie doszedlem o co chodzilo ;)

 

masa na silniku zniknela ;) alternator mial normalnie ok 14V ale na aku bylo tylko 12,6V - wiec to nie mialo prawa dobrze dzialac ;)

okazalo sie ze sruba trzymajaca alternator (ta dluga, przelotowa) byla zasniedziala oraz masa przy przegrodzie tez byla taka przysniedziala - poprawione i ladowanie wzroslo z 12,6/12,8V do 14,1V

fajna rzecz ten tt apex'i bo oprocz AFR pokazuje ladowanie i ladnie bylo widac jak po poprawieniu masy systematycznie wzrasta ladowanie - juz w samym momencie poprawienia zmasowania silnika ladowanie podskoczylo o 0,8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odbyłem Forkiem podróż w Alpy, mieszkałem nawet dośc wysoko bo koło 1500 m npm. Czasem go rano zapalałem, bywało - 7 do - 10 i za każdym razem świetnie odpalał, no po prostu idealnie, jak ręką odjął. No i nie wiem dlaczego tak dobrze, oto kilka pomysłów:

1. Wypaliłem zbiornik z rozcieńczonym denaturatem do końca, woda poszła w atmosferę i jest ok

2. W Austrii mają lepsze paliwo

3. Dobrze służy mu odpalanie na większej wysokości

4. Problem ma związek z temperaturą i dużą wilgotnością - tam był sucho

5. Potrzebował wyjazdu na wczasy, wypocząl nieco i działa teraz dobrze

 

Ciężko teraz sprawdzić co jest bo u nas jak na złośc mrozu co kot napłakał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, może macie wersje na Arabię Saudyjską? Tam nie mają z tym problemu zapewne...

 

Haha, ja bym się nie śmiał bo ostatnio w Arabii Saudyjskiej temperatura spadła do 0 stopini celsjusza :/ :/

 

Swoją drogą może ktoś wie jakiej specyfikacji są samochody robione na bliski wschód.... Ja u siebie w OBK nie mam tylnej lampy przeciwmgłowej np. :/

 

Jak myślicie mogę mieć problemy z odpalaniem go w zimie w Polsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Dobrze służy mu odpalanie na większej wysokości

 

A czy wraz ze wzrostem wysokości nie maleje ilość tlenu w powietrzu ?? Pytam bo nie jestem pewien. Wydaje mi się, że coś mi ktoś kiedyś wspominał, że na pewnej wysokości spada wydajność silnika i mogą wystąpić problemy z zapaleniem. I na pewno wyżej niż 1500 m :P Pytanie ile ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wraz ze wzrostem wysokości nie maleje ilość tlenu w powietrzu ??

 

Oczywiście, tlen jest ciężki i opada na ziemię. Wyżej zbiera się wodór i na poziomie 8000 m n.p.m. już nie wolno palić bo powietrze mogłoby eksplodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...