zck68 Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 wracałem dzisiaj od rodzinki po przejechaniu ok 10 km silnik zaczął sie grzać zanikło ogrzewanie wewnątrz auta a po podniesieniu maski okazało sie ze zbiornik wyrównawczy przy akumlatorze jest pełen i wypływa stamtąd płyn chłodzący (korkiem). po ostygnięciu samochodu i otwarciu korków i zbiorniczka i chłodnicy okazało sie że w chłodnicy nie jest pełno,przelałem ze zbiorniczka na uzupełnienie chłodnicy ogrzewanie wewnątrz samochodu zadziałało dało sie przejechać z 5 km.sytuacja taka sama.Po ponownym uzupełnieniu płynu w chłodnicy max ogrzewanie wewnątrz uchylone okna i ok 40 km do domu bez perypetii .Czy to moze być termostat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Czy to moze być termostat ? Tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zck68 Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 Kruk, tylko czemu zimno wewnatrz samochodu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 zck68, bo termostat jest zamknięty i gorący płyn nie płynie do nagrzewnicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 zck68, bo termostat jest zamknięty i gorący płyn nie płynie do nagrzewnicy. A od kiedy obieg nagrzewnicy jest połączony z dużym obiegiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 No jak w aucie miałem padnięty termostat to nie było ogrzewania, ale to nie było w Subaru. W Subaru jest inaczej? Poza tym pierwszy nagrzewa się silnik a dopiero potem otwiera się termostat i płyn może przepływać do nagrzewnicy, inaczej wydaje mi się bez sensu. Ważniejsze jest jak najszybsze osiągnięcie przez silnik temperatury pracy a nie ogrzewanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 A może to uszczelka głowicy. Plyn jest wywalany z układu przez gaz dostający sie do układu chłodzenia przez niespraną uszczelkę. Zapowietrza się układ i miedzy innymi nagrzewnica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 27, 2007 Share Posted December 27, 2007 GeOrGe, łatwo to sprawdzić. Powinny być twarde węże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zck68 Posted December 27, 2007 Author Share Posted December 27, 2007 wymieniam termostat bo to prościej ale tak a propo to wydaje mi sie ze nagrzewnica jest wpięta pod mały obieg a tak jak koledze zaciąl sie termostat to musialo byc w pozycji otwarty a u mnie raczej na odwrót ,ale niedługo sie dowiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.