Jump to content

Średnica wydechu


Kruk

Recommended Posts

Sprawiłem sobie downpipe i centerpipe o wewnętrznej średnicy 67mm. Końcowy odcinek wydechu który miałem do tej pory ma 62mm średnicy. Czy może być tak że cały wydech przelotowy od turbiny ma 67mm a końcowy odcinek z przelotowym tłumikiem 62mm? Czy będzie z tego powodu jakaś strata osiągów czy raczej taka duża odległość od turbiny nie ma już znaczenia?

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem maptekowcy takie wydechy zaczeli zakladac - caly powiedzmy 67mm a koncowy 62-65 mm (przyklad) - i ponoc duzo lepiej sie sprawuja niz caly w jednej srednicy

 

generalnie powinienes poczuc rozniece na lepsze :wink:

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem maptekowcy takie wydechy zaczeli zakladac - caly powiedzmy 67mm a koncowy 62-65 mm (przyklad) - i ponoc duzo lepiej sie sprawuja niz caly w jednej srednicy

 

generalnie powinienes poczuc rozniece na lepsze

 

Właśnie coś takiego chciałem usłyszeć :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

a jeżeli ja będę miał odwrotnie (dp+cp-> 67mm,końcowy 75mm)?

 

kiedys mati to dobrze zobrazowal - wez waz ogrodowy i pusc nim wode - kiedy bedzie miala wieksza predkoss - jak koncowka bedzie rozszerzona czy jak ja troche scisniesz :?: :idea:;)

 

tak samo jest z wydechem - zrob troche (nieduzo) wezsza koncowke a spaliny beda mialy wieksza predkosc bo sie spreza na koncu co za tym idzie uklad bedzie szybciej oprozniany a o to przeciez chodzi

 

ja u siebie w wydechu 60 mm mam zwezke na 55 mm i auto wyraznie "zyskalo dolu "

Link to comment
Share on other sites

adamusmax,

o ile dobrze pamietam z mechaniki płynow

jezeli zastosujesz zwezke to zwiekszy ci sie predkosc a nie przepływ.

Moge Ci to zobrazowac za pomoca zbiornika.

Masz 2 zbiorniki- typu otwartego. Kazdy z nich ma wąż o tej samej długości. Ale jeden z nich w połowie swojego weza ma zmiane średnicy na miejszą. Z ktorego woda szybciej ucieknie?

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że fizyka płynów i gazów w tym temacie się trochę różni.

 

Fizyka gazów to element fizyki płynów...

 

A co do zwężającego się wydechu - jeśli tylko kształt zwężenia nie będzie powodował dodatkowych strat, to nie powinno być różnicy.

 

[EDIT] Jakby ktoś miał wątpliwości, polecam tę książkę - czytam ją sobie w wolnych chwilach :D

 

img0014jb3.jpg

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A co do zwężającego się wydechu - jeśli tylko kształt zwężenia nie będzie powodował dodatkowych strat, to nie powinno być różnicy.
Czyli jaki ma być kształt zwężki żeby było lepiej? Wydech robię jutro i nie zdążę przeczytać tych książek :wink:
Link to comment
Share on other sites

Hmm...niełatwo będzie to zrobić bo różnica średnicy jest pomiędzy centerpipem a końcowym odcinkiem. Musiałbym jakoś flanszę przerobić na kształt stożka :roll:

Link to comment
Share on other sites

zmiana srednicy jest dodatkowym oporem miejscowym i oporem na dlugosci polowy weza - zgodnie z teoria tam gdzie wieksza srednica tam mniejsze straty hydrauliczne poniewaz wtedy jest mniejsza predkosc (a jak wiadomo straty hydrauliczne rosna z kwadratem predkosci w przewodzie) pytanie mozna zadac inaczej: czy wiecej wody bedzie przeplywalo przez przewod o wiekszych stratach czy o mniejszych stratach hydraulicznych. odpowiedz to oczywiscie: tam gdzie miejsza srednica tam wolniejsze oproznianie.

Czyli mozesz zrobić sobie wydech 2,75 z lagodnym przejsciem w 2,5cala (a ja bym zrobił identyczny po calosci)

Link to comment
Share on other sites

CZARNY, skoro nie-ASO robi zwężki i na hamowni wychodzi lepiej to znaczy się że gdzieś ta teoria ma lukę.

Link to comment
Share on other sites

zmiana srednicy jest dodatkowym oporem miejscowym i oporem na dlugosci polowy weza - zgodnie z teoria tam gdzie wieksza srednica tam mniejsze straty hydrauliczne poniewaz wtedy jest mniejsza predkosc (a jak wiadomo straty hydrauliczne rosna z kwadratem predkosci w przewodzie) pytanie mozna zadac inaczej: czy wiecej wody bedzie przeplywalo przez przewod o wiekszych stratach czy o mniejszych stratach hydraulicznych. odpowiedz to oczywiscie: tam gdzie miejsza srednica tam wolniejsze oproznianie.

Czyli mozesz zrobić sobie wydech 2,75 z lagodnym przejsciem w 2,5cala (a ja bym zrobił identyczny po calosci)

 

Chciałem to samo napisać ale dotarło do mnie że w wydechu występują zjawiska falowe i dzieki przeszkodom można zwiekszyć sprawność opróżniania ze spalin. Idąc czysto teoretycznie i przymująć że w wydechu występuje przepłym laminarny najlepszym rozwiązaniem byłby brak wydechu wogóle (zero oporów) a wiadomo że to nie prawda

Link to comment
Share on other sites

Wogóle porównywanie układu wydechowego i jego zjawiskami falowymi z wężem ogrodowym jest bez sensu. Rozmawiałem przed chwilą z kolegą-specem z Krakowa i zwężka w układzie wydechowym ma sens i rzeczywiście potwierdzają to dane z hamowni. Wzrasta moment obrotowy i z reguły spada moc przy wysokich obrotach ale przy dość luźnym wydechu nie powinna. Ważne żeby zwężka była daleko od głowicy.

Link to comment
Share on other sites

Wogóle porównywanie układu wydechowego i jego zjawiskami falowymi z wężem ogrodowym jest bez sensu. Rozmawiałem przed chwilą z kolegą-specem z Krakowa i zwężka w układzie wydechowym ma sens i rzeczywiście potwierdzają to dane z hamowni. Wzrasta moment obrotowy i z reguły spada moc przy wysokich obrotach ale przy dość luźnym wydechu nie powinna. Ważne żeby zwężka była daleko od głowicy.

 

no i widzisz - wiec teoria z wezem ma sens - zwezke robisz na koncu

 

co do wydechu sprobuj zrobic zwezke na cp tuz przy flanszy z koncowym - bedziesz mogl wykonac ja o lagodnym zejsciu i bez ostrych krawedzi

 

CZARNY przy wydechu 67mm jezeli zrobisz zwezke na 62 mm na samym koncu to znacznie nie ograniczysz przepustowosci - a w taki sposob spowodujesz sprezenie spalin (za zwezka beda sie rozprezac) wiec powstanie roznica cisnien a jak wiadomo cisneinie dazy do wyrownania sie wiec z miejsca gdzie jest wyzsze cisnienie spaliny beda uciekac do miejsca gdzie jest nizsze czyli za wydech :razz:

Link to comment
Share on other sites

przy wydechu 67mm jezeli zrobisz zwezke na 62 mm na samym koncu to znacznie nie ograniczysz przepustowosci - a w taki sposob spowodujesz sprezenie spalin (za zwezka beda sie rozprezac) wiec powstanie roznica cisnien a jak wiadomo cisneinie dazy do wyrownania sie wiec z miejsca gdzie jest wyzsze cisnienie spaliny beda uciekac do miejsca gdzie jest nizsze czyli za wydech

dokładnie tak jak powiedział mój ziom z Krakowa - podciśnienie za zwężką wysysa spaliny z wydechu.

Link to comment
Share on other sites

przy wydechu 67mm jezeli zrobisz zwezke na 62 mm na samym koncu to znacznie nie ograniczysz przepustowosci - a w taki sposob spowodujesz sprezenie spalin (za zwezka beda sie rozprezac) wiec powstanie roznica cisnien a jak wiadomo cisneinie dazy do wyrownania sie wiec z miejsca gdzie jest wyzsze cisnienie spaliny beda uciekac do miejsca gdzie jest nizsze czyli za wydech

dokładnie tak jak powiedział mój ziom z Krakowa - podciśnienie za zwężką wysysa spaliny z wydechu.

 

Troche zalatuje mi perpetuum mobile :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...