Kruk Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Sprawiłem sobie downpipe i centerpipe o wewnętrznej średnicy 67mm. Końcowy odcinek wydechu który miałem do tej pory ma 62mm średnicy. Czy może być tak że cały wydech przelotowy od turbiny ma 67mm a końcowy odcinek z przelotowym tłumikiem 62mm? Czy będzie z tego powodu jakaś strata osiągów czy raczej taka duża odległość od turbiny nie ma już znaczenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 nie odczujesz zadnej roznicy. Smialo zakladaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Też bym tak powiedział. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 z tego co wiem maptekowcy takie wydechy zaczeli zakladac - caly powiedzmy 67mm a koncowy 62-65 mm (przyklad) - i ponoc duzo lepiej sie sprawuja niz caly w jednej srednicy generalnie powinienes poczuc rozniece na lepsze :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kashmere Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 a jeżeli ja będę miał odwrotnie (dp+cp-> 67mm,końcowy 75mm)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 z tego co wiem maptekowcy takie wydechy zaczeli zakladac - caly powiedzmy 67mm a koncowy 62-65 mm (przyklad) - i ponoc duzo lepiej sie sprawuja niz caly w jednej srednicy generalnie powinienes poczuc rozniece na lepsze Właśnie coś takiego chciałem usłyszeć Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 a jeżeli ja będę miał odwrotnie (dp+cp-> 67mm,końcowy 75mm)? kiedys mati to dobrze zobrazowal - wez waz ogrodowy i pusc nim wode - kiedy bedzie miala wieksza predkoss - jak koncowka bedzie rozszerzona czy jak ja troche scisniesz :?: tak samo jest z wydechem - zrob troche (nieduzo) wezsza koncowke a spaliny beda mialy wieksza predkosc bo sie spreza na koncu co za tym idzie uklad bedzie szybciej oprozniany a o to przeciez chodzi ja u siebie w wydechu 60 mm mam zwezke na 55 mm i auto wyraznie "zyskalo dolu " Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 adamusmax, o ile dobrze pamietam z mechaniki płynow jezeli zastosujesz zwezke to zwiekszy ci sie predkosc a nie przepływ. Moge Ci to zobrazowac za pomoca zbiornika. Masz 2 zbiorniki- typu otwartego. Kazdy z nich ma wąż o tej samej długości. Ale jeden z nich w połowie swojego weza ma zmiane średnicy na miejszą. Z ktorego woda szybciej ucieknie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 Myślę, że fizyka płynów i gazów w tym temacie się trochę różni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Myślę, że fizyka płynów i gazów w tym temacie się trochę różni. Fizyka gazów to element fizyki płynów... A co do zwężającego się wydechu - jeśli tylko kształt zwężenia nie będzie powodował dodatkowych strat, to nie powinno być różnicy. [EDIT] Jakby ktoś miał wątpliwości, polecam tę książkę - czytam ją sobie w wolnych chwilach Link to comment Share on other sites More sharing options...
radekk Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 [EDIT] Jakby ktoś miał wątpliwości, polecam tę książkę - czytam ją sobie w wolnych chwilach Obrazek A ja polecam Mechanikę płynów dr Mariana Niełacnego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 A co do zwężającego się wydechu - jeśli tylko kształt zwężenia nie będzie powodował dodatkowych strat, to nie powinno być różnicy. Czyli jaki ma być kształt zwężki żeby było lepiej? Wydech robię jutro i nie zdążę przeczytać tych książek :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 stozkowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subaru-Develop Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 i o kącie rozwarcia nie większym niż 11stopni Sub-Dev Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 O to to - generalnie żadnych kątów prostych / poprzecznych barier, wyraźnych przewężeń. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 Hmm...niełatwo będzie to zrobić bo różnica średnicy jest pomiędzy centerpipem a końcowym odcinkiem. Musiałbym jakoś flanszę przerobić na kształt stożka :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 bo różnica średnicy jest pomiędzy centerpipem a końcowym odcinkiem Coś musisz wmyślić, bo jeśli na drodze gazów będzie ścianka, to nie będzie zbyt dobre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 Spoko, jutro coś wymyślę :wink: zrobię stożek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 zmiana srednicy jest dodatkowym oporem miejscowym i oporem na dlugosci polowy weza - zgodnie z teoria tam gdzie wieksza srednica tam mniejsze straty hydrauliczne poniewaz wtedy jest mniejsza predkosc (a jak wiadomo straty hydrauliczne rosna z kwadratem predkosci w przewodzie) pytanie mozna zadac inaczej: czy wiecej wody bedzie przeplywalo przez przewod o wiekszych stratach czy o mniejszych stratach hydraulicznych. odpowiedz to oczywiscie: tam gdzie miejsza srednica tam wolniejsze oproznianie. Czyli mozesz zrobić sobie wydech 2,75 z lagodnym przejsciem w 2,5cala (a ja bym zrobił identyczny po calosci) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 CZARNY, skoro nie-ASO robi zwężki i na hamowni wychodzi lepiej to znaczy się że gdzieś ta teoria ma lukę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 zmiana srednicy jest dodatkowym oporem miejscowym i oporem na dlugosci polowy weza - zgodnie z teoria tam gdzie wieksza srednica tam mniejsze straty hydrauliczne poniewaz wtedy jest mniejsza predkosc (a jak wiadomo straty hydrauliczne rosna z kwadratem predkosci w przewodzie) pytanie mozna zadac inaczej: czy wiecej wody bedzie przeplywalo przez przewod o wiekszych stratach czy o mniejszych stratach hydraulicznych. odpowiedz to oczywiscie: tam gdzie miejsza srednica tam wolniejsze oproznianie.Czyli mozesz zrobić sobie wydech 2,75 z lagodnym przejsciem w 2,5cala (a ja bym zrobił identyczny po calosci) Chciałem to samo napisać ale dotarło do mnie że w wydechu występują zjawiska falowe i dzieki przeszkodom można zwiekszyć sprawność opróżniania ze spalin. Idąc czysto teoretycznie i przymująć że w wydechu występuje przepłym laminarny najlepszym rozwiązaniem byłby brak wydechu wogóle (zero oporów) a wiadomo że to nie prawda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 Wogóle porównywanie układu wydechowego i jego zjawiskami falowymi z wężem ogrodowym jest bez sensu. Rozmawiałem przed chwilą z kolegą-specem z Krakowa i zwężka w układzie wydechowym ma sens i rzeczywiście potwierdzają to dane z hamowni. Wzrasta moment obrotowy i z reguły spada moc przy wysokich obrotach ale przy dość luźnym wydechu nie powinna. Ważne żeby zwężka była daleko od głowicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Wogóle porównywanie układu wydechowego i jego zjawiskami falowymi z wężem ogrodowym jest bez sensu. Rozmawiałem przed chwilą z kolegą-specem z Krakowa i zwężka w układzie wydechowym ma sens i rzeczywiście potwierdzają to dane z hamowni. Wzrasta moment obrotowy i z reguły spada moc przy wysokich obrotach ale przy dość luźnym wydechu nie powinna. Ważne żeby zwężka była daleko od głowicy. no i widzisz - wiec teoria z wezem ma sens - zwezke robisz na koncu co do wydechu sprobuj zrobic zwezke na cp tuz przy flanszy z koncowym - bedziesz mogl wykonac ja o lagodnym zejsciu i bez ostrych krawedzi CZARNY przy wydechu 67mm jezeli zrobisz zwezke na 62 mm na samym koncu to znacznie nie ograniczysz przepustowosci - a w taki sposob spowodujesz sprezenie spalin (za zwezka beda sie rozprezac) wiec powstanie roznica cisnien a jak wiadomo cisneinie dazy do wyrownania sie wiec z miejsca gdzie jest wyzsze cisnienie spaliny beda uciekac do miejsca gdzie jest nizsze czyli za wydech :razz: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 26, 2007 Author Share Posted December 26, 2007 przy wydechu 67mm jezeli zrobisz zwezke na 62 mm na samym koncu to znacznie nie ograniczysz przepustowosci - a w taki sposob spowodujesz sprezenie spalin (za zwezka beda sie rozprezac) wiec powstanie roznica cisnien a jak wiadomo cisneinie dazy do wyrownania sie wiec z miejsca gdzie jest wyzsze cisnienie spaliny beda uciekac do miejsca gdzie jest nizsze czyli za wydech dokładnie tak jak powiedział mój ziom z Krakowa - podciśnienie za zwężką wysysa spaliny z wydechu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 przy wydechu 67mm jezeli zrobisz zwezke na 62 mm na samym koncu to znacznie nie ograniczysz przepustowosci - a w taki sposob spowodujesz sprezenie spalin (za zwezka beda sie rozprezac) wiec powstanie roznica cisnien a jak wiadomo cisneinie dazy do wyrownania sie wiec z miejsca gdzie jest wyzsze cisnienie spaliny beda uciekac do miejsca gdzie jest nizsze czyli za wydech dokładnie tak jak powiedział mój ziom z Krakowa - podciśnienie za zwężką wysysa spaliny z wydechu. Troche zalatuje mi perpetuum mobile Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now