carfit Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 carfit, w każdym Subaru jakim jeździłem z komputerem tak jest. Wskaźnik stoi w miejscu gdzieś tak od 75 stopni do 120 wg. czujnika temp ECU (strzelam z głowy dokładne liczby trzeba by sprawdzić). Naturalne jest że musieli jakoś odfiltrować normalne wahania temp silnika podczas pracy bo kierowca by się stresował jakby mu wskaźnik szedł w górę podczas każdego większego przyspieszania, ale tutaj jest to przesadzone. Raz jechałem Foresterem w którym ECU widziało 135 stopni, a po lekkim odwinięciu spalanie stukowe było słychać nieuzbrojonym uchem, a wskaźnik nadal był na "Norm". Aż z ciekawości sprawdze jak to u mnie jest, ale poczekam jak bedzie bardziej gorąco :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssz Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 czyli wskaźnik zamontowany jest dla picu i właściwie nie wiadomo jaka jest temperatura, a jak chcę sie postresować to powinienem zakupić jakiś profesjonalny na którym bym oglądał wahania od 70 do 120st ... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 W normalnym samochodzieużywanym do jazdy po bułki nie widzę sensu. W sportowym samochodzie z bardzo drogim silnikiem na pewno, wszystko pomiędzy - zależy od budżetu, preferencji i wielu innych rzeczy. Ja mam seryjne Subaru jako codzienny smaochód, nie mam żadnych modyfikacji i sobie jeżdżę po prostu. Przynajmniej na razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Raz jechałem Foresterem w którym ECU widziało 135 stopni No i co gotował się czy jeszcze nie.... :shock: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Okazał się mieć nieszczelnośc w układzie chłodzenia - pęknięcie w chłodnicy, oczywiście że się gotował, a wskazówka dalej "norm". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 W Subaru temp. wody nigdy nie powinna się podnosić powyżej połowy skali. u mnie to samo stalem w takich korkach jak piszesz ssz nie raz i nie 2 zawsze wskazowka w tym samym miejscu, nigdy nie ruszyla sie z miejsca Ale zdaje sie, ze o tym wlasnie pisze Azrael - wskazowka byla w tym samym miejscu, ale temp wody nie! Kruk, caly czas mysle, ze byl to Prestone...Uzywal ktos? Moze innej firmy - antifreeze/coolant? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Kruk, caly czas mysle, ze byl to Prestone...Uzywal ktos? Moze innej firmy - antifreeze/coolant? Prestone dobry jest, kolega uzywa od lat w roznych autach i ponoc wszystko jest ok choc Japonczycy tradycyjnie zalecaja do swych aut "firmowe" coolant'y, majace duzo fosfatow (to do tych starszych, bo pewnie juz i nowsze Subaraki maja HOAT coolant'y :roll: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Prestone dobry jest, kolega uzywa od lat w roznych autach i ponoc wszystko jest ok Wiem, bo ja tez uzywalem, ale nie w Subaru. HOAT coolant'y Co to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Prestone dobry jest, kolega uzywa od lat w roznych autach i ponoc wszystko jest ok Wiem, bo ja tez uzywalem, ale nie w Subaru. HOAT coolant'y Co to? Hybrid Organic Acid Technology, tj. coolant'y "nowego pokolenia", majace wydlozony okres uzytkowania (cos ok. 200-250k km/5 lat w zaleznosci od rodzaju) i zupelnie inny sklad chemiczny niz tradycyjne coolant'y, stosowane w starszych autach (zywotnosc ok. 50k km/2 lata) p.s. JED, przeciez myz Toba dobrze wiemy, ze tu tak samo jak z olejem - nie warto kombinowac i trzeba sluchac tego, co sugeruje producent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioF Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 W Subaru temp. wody nigdy nie powinna się podnosić powyżej połowy skali. u mnie to samo stalem w takich korkach jak piszesz ssz nie raz i nie 2 zawsze wskazowka w tym samym miejscu, nigdy nie ruszyla sie z miejsca Ale zdaje sie, ze o tym wlasnie pisze Azrael - wskazowka byla w tym samym miejscu, ale temp wody nie! Kruk, caly czas mysle, ze byl to Prestone...Uzywal ktos? Moze innej firmy - antifreeze/coolant? ciekawe jezdzilem ostatnio tym samym subaru (GT) o ktorym pisalem wyzej, mialo zapowietrzony uklad i odrazu sie zagrzalo (wskazowka podniosla sie powyzej polowy doslownie w chwile) przyjmujac to co mowi Azrael ze wskazowka stoi w zakresie 70-130*C (chyba ze to nie dotyczy GT) to ile mialo wtedy kiedy wskazowka leciala do gory w mgnieniu oka :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 A tak przy okazji, to czy ktos z Was uzywal plynow do chlodnicy (w Subaru) typu antifreeze/coolant? Nie mów, że na wodzie jeździsz. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssz Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 popatrzyłem sobie na silnik kiedy jest gorący (wskaźnik połowa skali) i pracującyno i są 2 wentylatory: ale co jakiś czas włącza się tylko jeden :shock: tak na 30 sek, potem odpuszcza i tak w kółko... a ten drugi to co - zepsuty czy raczej przeznaczony na specjalne okazje no i chyba znalazłem przyczynę: to jest: Radiator cooling fan (Main) jest sfajczony :wink: teraz więc spokojnie mogę powiedzieć, że po 39 tysiącach przejechanych w 1,5 roku w moim samochodzie coś wreszcie padło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 po 39 tysiącach przejechanych w 1,5 roku w moim samochodzie coś wreszcie padło Obawiam sie , że wiem co jest przyczyną i kto tego nie sprawdził :cool: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 no i są 2 wentylatory: ale co jakiś czas włącza się tylko jeden :shock: Radiator cooling fan (Main) jest sfajczony Wytrzymałe te 2.5T w subaru - działa tylko jeden wentylator i to czasami, a wóz jedzie bez większego problemu 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssz Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 i to mnie się podoba! przemyślana sprawa widać - japońska myśl techniczna to jest to! PS. ciekawe że jeden wentylator ma 5 łopatek a drugi 7 :shock: i jak znam życie ma to głębokie uzasadnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 JED, przeciez myz Toba dobrze wiemy, ze tu tak samo jak z olejem - nie warto kombinowac i trzeba sluchac tego, co sugeruje producent Ale, jak wiemy z watku olejowego, producent sie nie zna! Nie wedlug nas, przynajmniej! przyjmujac to co mowi Azrael ze wskazowka stoi w zakresie 70-130*C (chyba ze to nie dotyczy GT) to ile mialo wtedy kiedy wskazowka leciala do gory w mgnieniu oka Ja nie zrozumialem tego tak, ze ona ZAWSZE stoi w tym zakresie. Po za tym, jesli stoisz w korkach, to jest to co najmniej dziwne, ze wskazowka ani drgnie...Ale musze sprawdzic u siebie - moze tez tak mam? Nie mów, że na wodzie jeździsz. Niestety, na paliwie... A w chlodnicy mam anti-freeze, co, o ile mi wiadomo, niekoniecznie rowna sie coolant. Wytrzymałe te 2.5T w subaru - działa tylko jeden wentylator i to czasami, a wóz jedzie bez większego problemu A potem powiedza, ze, o! kolejny 2.5T sie zepsul i bierze olej! A tfu, na psa urok! [ Dodano: Sro Cze 18, 2008 12:49 pm ] ciekawe że jeden wentylator ma 5 łopatek a drugi 7 i jak znam życie ma to głębokie uzasadnienie A raczej wytlumaczenie: 2 sie odlamaly! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 JED, przeciez myz Toba dobrze wiemy, ze tu tak samo jak z olejem - nie warto kombinowac i trzeba sluchac tego, co sugeruje producent Ale, jak wiemy z watku olejowego, producent sie nie zna! Nie wedlug nas, przynajmniej! sam wiesz, jak jest z tymi zaturbionymi Subarakami - lepiej dmuchac na zimne... :razz: skoro producent pisze, ze ma byc oryginalny coolant, znaczy tak ma byc - koniec kropka orientuje sie ktos, ile kosztuje oryginalny Subarowski coolant? i moze ktos zna oryginalny part#? Adam? :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Ten 7 lopatkowy jest glowny ten 5 jest jako pomocnik. W instrukcji - przynajmniej u mnei dosyc dokladnie opisuja kiedy ktory sie wlacza, a kiedy chodza oba i w jakim zakresie temperatur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 skoro producent pisze, ze ma byc oryginalny coolant, znaczy tak ma byc - koniec kropka Mysle, ze ori coolant'a, to nawet ASO nie ma! Przemeq? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 skoro producent pisze, ze ma byc oryginalny coolant, znaczy tak ma byc - koniec kropka Mysle, ze ori coolant'a, to nawet ASO nie ma! Przemeq? nie wierze... :roll: p.s. Ci z T..... maja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 p.s. Ci z T..... maja Tarnowa ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 p.s. Ci z T..... maja Przeeee-meeeeqqqqqq! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 p.s. Ci z T..... maja Proszę o wyjaśnienie, w przeciwnym razie ten skrót zostanie zinterpretowany przeze mnie i wyciągnę z tego oczywiste konsekwencje. Tylko mi tu proszę nie mydlić oczu żadnymi Tarnowami, czy Tokiami . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Przeeee-meeeeqqqqqq! kapuś :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 p.s. Ci z T..... maja Proszę o wyjaśnienie, w przeciwnym razie ten skrót zostanie zinterpretowany przeze mnie i wyciągnę z tego oczywiste konsekwencje. Tylko mi tu proszę nie mydlić oczu żadnymi Tarnowami, czy Tokiami . chodzi mi o nazwe firmy, ktorej, zgodnie z regulaminem Forum ( ), chyba nie moge juz wymieniac... to tak jak z tym 4T..... kazdy wie, o co chodzi, ale nie kazdy mowi na glos - bo polityka wladz jest taka ciekawa: raz mozna, raz nie... :roll: dobra, zeby nie bylo calkiem OT, ponawiam pytanie: czy ktos wie, jaki jest oryginalny numer katalogowy (o ile posiada takowy) oryginalnego zielonego Subarowskiego coolant'u :?: edit: no dobra, Przemeq, w koncu to co, ja jaj nie mam? T...... = Toyota (czekam na pasek od Kudlatego ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się