Skocz do zawartości

Temperatura silnika


Bartekfi

Rekomendowane odpowiedzi

carfit, w każdym Subaru jakim jeździłem z komputerem tak jest. Wskaźnik stoi w miejscu gdzieś tak od 75 stopni do 120 wg. czujnika temp ECU (strzelam z głowy dokładne liczby trzeba by sprawdzić). Naturalne jest że musieli jakoś odfiltrować normalne wahania temp silnika podczas pracy bo kierowca by się stresował jakby mu wskaźnik szedł w górę podczas każdego większego przyspieszania, ale tutaj jest to przesadzone.

 

Raz jechałem Foresterem w którym ECU widziało 135 stopni, a po lekkim odwinięciu spalanie stukowe było słychać nieuzbrojonym uchem, a wskaźnik nadal był na "Norm".

 

Aż z ciekawości sprawdze jak to u mnie jest, ale poczekam jak bedzie bardziej gorąco :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

icon9.gif czyli wskaźnik zamontowany jest dla picu i właściwie nie wiadomo jaka jest temperatura, a jak chcę sie postresować to powinienem zakupić jakiś profesjonalny na którym bym oglądał wahania od 70 do 120st ... :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnym samochodzieużywanym do jazdy po bułki nie widzę sensu. W sportowym samochodzie z bardzo drogim silnikiem na pewno, wszystko pomiędzy - zależy od budżetu, preferencji i wielu innych rzeczy. Ja mam seryjne Subaru jako codzienny smaochód, nie mam żadnych modyfikacji i sobie jeżdżę po prostu. Przynajmniej na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru temp. wody nigdy nie powinna się podnosić powyżej połowy skali.

u mnie to samo

stalem w takich korkach jak piszesz ssz nie raz i nie 2

zawsze wskazowka w tym samym miejscu, nigdy nie ruszyla sie z miejsca

Ale zdaje sie, ze o tym wlasnie pisze Azrael - wskazowka byla w tym samym miejscu, ale temp wody nie!

 

Kruk, caly czas mysle, ze byl to Prestone...Uzywal ktos? Moze innej firmy - antifreeze/coolant?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, caly czas mysle, ze byl to Prestone...Uzywal ktos? Moze innej firmy - antifreeze/coolant?

Prestone dobry jest, kolega uzywa od lat w roznych autach i ponoc wszystko jest ok

 

choc Japonczycy tradycyjnie zalecaja do swych aut "firmowe" coolant'y, majace duzo fosfatow (to do tych starszych, bo pewnie juz i nowsze Subaraki maja HOAT coolant'y :roll: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prestone dobry jest, kolega uzywa od lat w roznych autach i ponoc wszystko jest ok

Wiem, bo ja tez uzywalem, ale nie w Subaru.

HOAT coolant'y

Co to?

Hybrid Organic Acid Technology, tj. coolant'y "nowego pokolenia", majace wydlozony okres uzytkowania (cos ok. 200-250k km/5 lat w zaleznosci od rodzaju) i zupelnie inny sklad chemiczny niz tradycyjne coolant'y, stosowane w starszych autach (zywotnosc ok. 50k km/2 lata)

 

 

p.s. JED, przeciez myz Toba dobrze wiemy, ze tu tak samo jak z olejem - nie warto kombinowac i trzeba sluchac tego, co sugeruje producent :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru temp. wody nigdy nie powinna się podnosić powyżej połowy skali.

u mnie to samo

stalem w takich korkach jak piszesz ssz nie raz i nie 2

zawsze wskazowka w tym samym miejscu, nigdy nie ruszyla sie z miejsca

Ale zdaje sie, ze o tym wlasnie pisze Azrael - wskazowka byla w tym samym miejscu, ale temp wody nie!

 

Kruk, caly czas mysle, ze byl to Prestone...Uzywal ktos? Moze innej firmy - antifreeze/coolant?

ciekawe

jezdzilem ostatnio tym samym subaru (GT) o ktorym pisalem wyzej, mialo zapowietrzony uklad i odrazu sie zagrzalo (wskazowka podniosla sie powyzej polowy doslownie w chwile)

przyjmujac to co mowi Azrael ze wskazowka stoi w zakresie 70-130*C (chyba ze to nie dotyczy GT) to ile mialo wtedy kiedy wskazowka leciala do gory w mgnieniu oka :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrzyłem sobie na silnik kiedy jest gorący (wskaźnik połowa skali) i pracujący

no i są 2 wentylatory: ale co jakiś czas włącza się tylko jeden :shock:

tak na 30 sek, potem odpuszcza i tak w kółko...

 

a ten drugi to co - zepsuty czy raczej przeznaczony na specjalne okazje

 

no i chyba znalazłem przyczynę:

 

fuse30lk8.th.jpg

 

to jest: Radiator cooling fan (Main)

 

jest sfajczony :wink:

 

teraz więc spokojnie mogę powiedzieć, że po 39 tysiącach przejechanych w 1,5 roku w moim samochodzie coś wreszcie padło icon6.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, przeciez myz Toba dobrze wiemy, ze tu tak samo jak z olejem - nie warto kombinowac i trzeba sluchac tego, co sugeruje producent

Ale, jak wiemy z watku olejowego, producent sie nie zna!

Nie wedlug nas, przynajmniej! :mrgreen:

przyjmujac to co mowi Azrael ze wskazowka stoi w zakresie 70-130*C (chyba ze to nie dotyczy GT) to ile mialo wtedy kiedy wskazowka leciala do gory w mgnieniu oka

Ja nie zrozumialem tego tak, ze ona ZAWSZE stoi w tym zakresie. Po za tym, jesli stoisz w korkach, to jest to co najmniej dziwne, ze wskazowka ani drgnie...Ale musze sprawdzic u siebie - moze tez tak mam? :oops:

Nie mów, że na wodzie jeździsz.

Niestety, na paliwie... :cry::mrgreen:

A w chlodnicy mam anti-freeze, co, o ile mi wiadomo, niekoniecznie rowna sie coolant.

Wytrzymałe te 2.5T w subaru - działa tylko jeden wentylator i to czasami, a wóz jedzie bez większego problemu

A potem powiedza, ze, o! kolejny 2.5T sie zepsul i bierze olej!

A tfu, na psa urok! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

[ Dodano: Sro Cze 18, 2008 12:49 pm ]

ciekawe że jeden wentylator ma 5 łopatek a drugi 7 i jak znam życie ma to głębokie uzasadnienie

A raczej wytlumaczenie: 2 sie odlamaly! :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED, przeciez myz Toba dobrze wiemy, ze tu tak samo jak z olejem - nie warto kombinowac i trzeba sluchac tego, co sugeruje producent

Ale, jak wiemy z watku olejowego, producent sie nie zna!

Nie wedlug nas, przynajmniej! :mrgreen:

sam wiesz, jak jest z tymi zaturbionymi Subarakami - lepiej dmuchac na zimne... :razz:

skoro producent pisze, ze ma byc oryginalny coolant, znaczy tak ma byc - koniec kropka :mrgreen:

 

orientuje sie ktos, ile kosztuje oryginalny Subarowski coolant?

i moze ktos zna oryginalny part#? Adam? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. Ci z T..... maja

 

Proszę o wyjaśnienie, w przeciwnym razie ten skrót zostanie zinterpretowany przeze mnie i wyciągnę z tego oczywiste konsekwencje.

 

Tylko mi tu proszę nie mydlić oczu żadnymi Tarnowami, czy Tokiami :twisted:.

chodzi mi o nazwe firmy, ktorej, zgodnie z regulaminem Forum ( :mrgreen: ), chyba nie moge juz wymieniac... to tak jak z tym 4T..... kazdy wie, o co chodzi, ale nie kazdy mowi na glos - bo polityka wladz jest taka ciekawa: raz mozna, raz nie... :roll: :lol:

 

dobra, zeby nie bylo calkiem OT, ponawiam pytanie: czy ktos wie, jaki jest oryginalny numer katalogowy (o ile posiada takowy) oryginalnego zielonego Subarowskiego coolant'u :?:

 

 

edit: no dobra, Przemeq, w koncu to co, ja jaj nie mam? :mrgreen:

T...... = Toyota (czekam na pasek od Kudlatego :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...